Pasukan Khas Udara Bomba Syarat Kelayakan Ujian Pemilihan


Sehingga 1 Ogos 2024 (Selasa) ini, pengambilan terbuka bagi Pasukan Khas Udara Bomba (PASKUB) akan dilakukan untuk semua anggota-anggota bomba gred KB19 yang berminat untuk menyertai mereka.
Bagi anda yang berminat, pastikan anda terus membaca artikel ini. Kerana pada artikel ini, akan kami terangkan cara permohonan, syarat kelayakan dan ujian yang perlu anda tempuhi bagi menyertai PASKUB.
Apa itu Pasukan Khas Udara Bomba (PASKUB)? Pasukan Khas Udara Bomba atau lebih mudah disebut sebagai PASKUB, merupakan satu pasukan khas yang diwujudkan di bawah Pasukan Multi Skill (MUST), Jabatan Bomba dan Penyelamat.
PASKUB merupakan pasukan yang bertugas di pangkalan Udara Bomba. Pasukan ini bertanggungjawab dalam tugas gerak cepat dalam mengendalikan bencana sama ada di dalam atau di luar Negara.
Bermula 18 Julai 2024 yang lepas, Jabatan Bomba dan Penyelamat telah membuat pengambilan terbuka bagi ahli PASKUB. Pengambilan terbuka ini akan dijalankan sehingga 1 Ogos 2024.
Sumber: Bomba & Penyelamat Shah Alam Cara Permohonan Bagi pegawai bomba gred KB19 yang berminat untuk berada di bawah Pasukan Khas Udara Bomba ini, anda boleh melakukan permohonan dengan mengisi dua borang iaitu:
Borang Permohonan Anggota PASKUB Borang Pemeriksaan Kesihatan Setelah mengisi lengkap kedua borang di atas, anda perlu menghantarkan borang tersebut ke alamat emel [email protected] sebelum atau pada 1 Ogos 2024.
*NOTA: Kedua-dua borang diatas boleh diperoleh melalui surat hebahan di bawah:
SURAT-HEBAHAN-PENGAMBILAN-PASKUB Syarat Kelayakan Syarat kelayakan yang perlu dipenuhi bagi anda yang ingin menyertai Pasukan Khas Udara Bomba ini ialah:
Merupakan pegawai bomba gred KB19. Umur tidak melebihi 33 tahun pada tarikh tutup permohonan. Mendapat sokongan Pengarah Bahagian/ Pengarah Bomba Negeri/ Komandan/ Ketua Zon/ Ketua Balai. Tidak memakai cermin mata atau kanta lekap Tidak rabun warna Tidak mempunyai masalah pendengaran Body Mass Index (BMI) anda tidak boleh melebihi 27. Tiada rekod tatatertib atau masalah disiplin Mempunyai tahap kekuatan mental dan fizikal yang tinggi. Sihat tubuh badan Tiada fobia berkaitan ketinggian. Ujian Pemilihan Pasukan Khas Udara Bomba Bagi anda yang ingin menyertai PASKUB ini, anda perlu menjalani ujian pemilihan yang disediakan. Ujian ini dilaksanakan bagi memastikan sama ada anda betul-betul layak untuk menyertai PASKUB.
Berikut merupakan ujian yang perlu di jalani calon:
Individual Physical Proficiency Test (IPPT) Larian 2.4 km Bangun Tubi Lompat Jauh Berdiri Mendagu Larian Ulang Alik Ujian Kolam Renang Berenang 100 m Apungan badan dan pengurusan 10 minit Terjunan 10 m Selaman 2 m Ujian Kesihatan di Pusat Kesihatan Kerajaan Maklumat Lanjut Bagi anda yang ingin mengetahui lebih lagi tentang aktiviti-aktiviti Jabatan Bomba dan Penyelamat yang lain, anda boleh lawati laman Facebook mereka di Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (Bomba Malaysia Official).
Jika terdapat persoalan atau permasalahan yang melibatkan permohonan pengambilan PASKUB ini pula anda boleh hubungi Encik Mohamad Asznam bin Md Aris di talian 017-733 3017.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ecentral.my/pasukan-khas-udara-bomba/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=pasukan-khas-udara-bomba

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Makluman Kpm Keputusan Ujian Kelayakan Calon Guru Telah Diumumkan Secar

Makluman Kpm Keputusan Ujian Kelayakan Calon Guru Telah Diumumkan Secar

papar berkaitan - pada 15/7/2024 - jumlah : 109 hits
INFO KPM Sukacita dimaklumkan bahawa Keputusan Ujian Kelayakan Calon Guru secara dalam talian bagi Biasiswa Perguruan Persekutuan Program Ijazah Sarjana Muda Pendidikan Ambilan Tahun 2024 boleh disemak melalui pautan https ukcg moe gov my i...
Tarik Kad Fleet Jika Langgar Syarat

Tarik Kad Fleet Jika Langgar Syarat

papar berkaitan - pada 12/7/2024 - jumlah : 96 hits
PUTRAJAYA Kerajaan akan menarik balik kad fleet diesel bersubsidi daripada mana mana pihak yang menyeleweng subsidi bahan bakar itu dan menyebabkan negara kerugian berbilion ringgit Menerusi kad fleet yang diberikan di bawah skim subsidi be...
Nak Cuba Bersalin Normal Lepas Anak Pertama Czer Syarat Syarat Ni Kena Tahu

Nak Cuba Bersalin Normal Lepas Anak Pertama Czer Syarat Syarat Ni Kena Tahu

papar berkaitan - pada 10/7/2024 - jumlah : 115 hits
Siapa yang tidak mahu mencuba untuk bersalin normal Malah kelahiran melalui pembedahan atau czer sering menjadi pilihan kedua untuk menyelamatkan ibu dan bayi Pun begitu bagi ibu yang bersalin melalui kaedah pembedahan dan mahu mencuba untu...
Why Didn T Bomba Hand Over Rescued Suicidal Woman To Psychiatrist Instead Of The Cops

Why Didn T Bomba Hand Over Rescued Suicidal Woman To Psychiatrist Instead Of The Cops

papar berkaitan - pada 28/7/2024 - jumlah : 127 hits
A POST shared by X by user UpdateInfo on the fire department s successful rescue of a lady attempting to commit suicide has led to some pertinent questions being asked The original post from the fire department stated that the case happened...
Dakwaan Lobi Naik Pangkat Tular Bomba Akan Siasat

Dakwaan Lobi Naik Pangkat Tular Bomba Akan Siasat

papar berkaitan - pada 18/7/2024 - jumlah : 92 hits
Ketua Pengarah Nor Hisham Mohammad berkata setiap aduan walaupun bersifat surat layang akan disusuli siasatan KUALA LUMPUR Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia memandang serius dakwaan rasuah dan melobi kenaikan pangkat membabitkan anggota...
Skim Jaminan Kredit Perumahan 2024 Syarat Cara Permohonan

Skim Jaminan Kredit Perumahan 2024 Syarat Cara Permohonan

papar berkaitan - pada 23/7/2024 - jumlah : 183 hits
Tahukah anda seseorang yang tidak mempunyai pendapatan tetap masih boleh memiliki rumah melalui sebuah insiatif kerajaan yang digelar sebagai Skim Jaminan Kredit Perumahan Pada 24 Februari 2023 melalui pembentangan Belanjawan 2023 Kerajaan ...
Pas Dan Umno Boleh Kerjasama Dengan Syarat

Pas Dan Umno Boleh Kerjasama Dengan Syarat

papar berkaitan - pada 10/7/2024 - jumlah : 161 hits
PAS dan Umno BOLEH kerjasama dengan syarat ARVE Error src mismatch provider youtube url https youtu be AEmnmFzAlfw src in org https www youtube com embed AEmnmFzAlfw wmode transparent rel 0 feature oembed src in mod https www youtube com em...
Filem Reeza Gtr

Ringgit Opens Slightly Lower Against Us Rises Vs Other Major Currencies

Sains Rangkaian Dan Penggunaannya Dalam Bidang Pertanian

Berjumpa Sahabat Lama Numismatik Di Muzium Negara Kuala Lumpur

Demam Denggi Demam Panas Yang Tiba Tiba

Kl Bird Park

4 Resipi Sarapan Mudah Boleh Masak Guna Air Fryer Je

Zus Coffee With Ceo Latte


echo '';
Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral


Cengkih Rempah Berharga Dengan Manfaat Kesihatan

Novendy Chen Sosok Anak Siantan Pontianak Yang Menjadi Co Founder Olsera

How Precision Mold Components Improve Manufacturing Accuracy In The Electronics Industry

Dua Anggota Polis Digantung Kerja Berkaitan Kes Ketum Dadah

Ni Namanya Hate Stalking

Pendakwaan Sangat Bergantung Pada Keterangan Dengar Cakap Kata Peguam Najib