Pasangan Lari Bila Pasangannya Kaki Kencing Dan Lemah Tenaga Batin


Jangan salahkan pasangan yang sudah tawar hati......


Kelmarin dalam ceramah Tan Sri Muhyiddin kepada jentera Perikatan Nasional, dia telah menyatakan bahawa Langkah Sheraton dibuat apabila dia lihat tahap sokongan kepada PPBM merudum teruk dan mereka telah kalah di beberapa siri pilihanraya kecil.


Pada ketika itu dia (Muhyiddin) telah berjumpa dengan Dr Mahathir dan berkata bahawa jika keadaan ini berterusan maka PPBM akan terkubur dalam pilihanraya umum ke-15 kelak, oleh itu sesuatu perlu dibuat. Lalu mereka telah jatuhkan kerajaan mereka sendiri dan mendapatkan sokongan orang lain pula.


Ini adalah suatu pengakuan terbuka oleh Tan Sri Muhyiddin dan ini membuktikan apa yang saya kata selama ini iaitu tujuan mereka (PPBM) bekerjasama dengan UMNO dan PAS bukanlah sebab penyatuan Melayu seperti yang mereka laung-laungkan, tetapi kerana mereka mahu mengambil kesempatan dan bersikap opportunistik dan pentingkan diri untuk menyelamatkan tengkuk mereka sendiri yang sedang tenggelam; Penyatuan Melayu hanyalah retorik politik mereka sahaja.


Penyatuan Melayu atau penyatuan ummah yang sebenar dan genuine adalah di antara UMNO dan PAS melalui Muafakat Nasional.


Penyatuan dua parti terbesar orang-orang Melayu dalam Muafakat Nasional ini amat serasi dan telah berjaya membuahkan hasil dan mendapat sokongan masyarakat. Ini menakutkan musuh-musuh orang-orang Melayu dan juga PPBM. 


Tetapi selepas Langkah Sheraton, penyatuan ummah dan muafakat ini telah terganggu dan digugat oleh "orang ketiga" iaitu PPBM yang telah merenggangkan hubungan antara UMNO dan PAS. 


PPBM terdiri daripada pengkhianat-pengkhianat UMNO, akar umbi UMNO tidak akan boleh menerima pengkhianat-pengkhianat ini sebagaimana juga PAS tidak boleh menerima pengkhianat-pengkhianat mereka yang membentuk PAN.


Selagi ada "orang ketiga" (PPBM) ini, penyatuan ummah tidak akan tercapai, dan parti-parti Melayu akan terus bertelagah dan berpecah belah dengan banyak serpihan-serpihan seperti PPBM terbentuk.


Sebelum ini saya pernah berkata bahawa untuk penyatuan ummah dan menyatupadukan orang-orang Melayu, parti-parti serpihan Melayu perlu dibubar dan kembali ke pangkal jalan dengan sama ada masuk UMNO ataupun PAS.


Namun ini tidak akan berlaku sekiranya parti-parti serpihan ini masih ego dan tidak sedar, dan kesan keegoan mereka ini adalah pemecahan undi Melayu dalam pilihanraya yang akan memenangkan Pakatan Harapan yang diterajui DAP serta musuh orang-orang Melayu.


Parti-parti serpihan seperti PPBM ini hanya akan sedar dan bubar apabila mereka kalah pilihanraya seperti yang berlaku kepada Semangat 46 dahulu; Jika mereka menang dan dapat kerusi, mereka akan menuntut lebih konsesi dan mengakibatkan pertelingkahan yang berterusan antara parti-parti Melayu, dan ini menyebabkan penyatuan ummah akan terhalang atau menjadi mustahil.


UMNO dan PAS adalah parti besar yang telah berakar umbi sekian lama, kedua-dua parti ini tidak akan bubar walaupun kalah pilihanraya berbanding parti serpihan.


Sebaliknya jika PPBM (PN) kalah di Melaka dalam pilihanraya negeri ini, kemungkinan dua perkara akan berlaku:


PERTAMA, mereka (PPBM) akan sedar dan bubar parti mereka dan pengikut-pengikut mereka akan kembali ke pangkal jalan memasuki UMNO atau PAS.


KEDUA, tanpa gangguan "orang ketiga" (PPBM) ini, hubungan antara UMNO dan PAS melalui Muafakat Nasional akan dapat dikukuhkan.


Apabila perkara ini berlaku maka barulah penyatuan ummah dan penyatuan orang-orang Melayu yang sebenarnya akan dapat dicapai melalui muafakat dua parti terbesar orang Melayu.


Serta ini juga membolehkan Muafakat Nasional berhadapan dengan PH dalam dua penjuru pada PRU-15 akan datang untuk mendapat kemenangan dan membela nasib orang-orang Melayu dan Islam, tanpa meninggalkan kepentingan kaum-kaum lain di Malaysia.


Sebab itu pada Pilihanraya Negeri Melaka kali ini orang-orang Melayu perlu mengalahkan Perikatan Nasional dengan tidak memberi undi kepada mereka ke arah mencapai penyatuan ummah yang sebenar, inshaAllah.


Ikhlas dan Salam, 
ISHAM JALIL
15 November 2021


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kluangmanexpress.blogspot.com/2021/11/pasangan-lari-bila-pasangannya-kaki.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Eiak Kaki Sondoi Trend Tampal Nama Dalam Kereta Pasangan Dilabel Rempit

Eiak Kaki Sondoi Trend Tampal Nama Dalam Kereta Pasangan Dilabel Rempit

papar berkaitan - pada 7/11/2021 - jumlah : 185 hits
Baru baru ini tular satu video TikTok di laman Twitter memperlihatkan seorang gadis menampal sticker nama di bahagian penumpang pada dashboard sebuah kereta Apa motifnya Seorang pengguna Twitter razzigatie yang memuat naik video tersebut me...
Video Senaman Meningkatkan Tenaga Batin Lelaki Senaman Harimau

Video Senaman Meningkatkan Tenaga Batin Lelaki Senaman Harimau

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 262 hits
Senaman harimau ini bertujuan untuk menguatkan tenaga batin untuk lelaki Sesuai bagi mereka yang ada masalah premature ejaculation juga bagi mereka yang ingin merasa lebih nikmat dalam hubungan seksual Tetapi tidak semestinya untuk mereka y...
Prn Melaka Siapa Pilihan Pengundi Pengkota Janji Kaki Kencing Dan Katak Politik

Prn Melaka Siapa Pilihan Pengundi Pengkota Janji Kaki Kencing Dan Katak Politik

papar berkaitan - pada 20/11/2021 - jumlah : 206 hits
Berbaki kurang 24 jam pintu pusat pengundian Pilihan Raya Negeri Melaka dibuka debaran parti mana yang akan menjadi pilihan hati 495 196 pengundi bumi Hang Tuah semakin hebat dirasakan Dengan 28 kerusi Dewan Undangan Negeri Melaka menjadi t...
Nasihat Untuk Kaki Facebook Versi Komik

Nasihat Untuk Kaki Facebook Versi Komik

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 138 hits
ambil masa satu hari nk siapkan huhu boleh boleh hikhik
Bayi 6 Kaki Akan Menjalani Pembedahan

Bayi 6 Kaki Akan Menjalani Pembedahan

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 110 hits
Doktor Pakistan berjuang dengan segala kemungkinan untuk menyelamatkan bayi yang dilahirkan dengan keadaan genetik yang jarang iaitu lahir dengan enam kaki Bayi yang berusia satu minggu itu dipercayai sebagai salah satu kembar parasit Kemba...
Ahok Surga Itu Bukan Di Telapak Kaki Ibu Tapi Di Lantai 7 Alexis

Ahok Surga Itu Bukan Di Telapak Kaki Ibu Tapi Di Lantai 7 Alexis

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 229 hits
Gubernur DKI Jakarta Basuki Tjahaja Purnama mengaku paham betul praktik prostitusi berkedok hotel berbintang di Jakarta Dia menyebutkan Hotel Alexis di bilangan Jakarta Utara yang menawarkan kepuasan bagi kaum adam yang menyambangi hotel it...
Kaki Bengkak Sakit Pinggang Antara Petanda Kanser Prostat

Kaki Bengkak Sakit Pinggang Antara Petanda Kanser Prostat

papar berkaitan - pada 13/11/2021 - jumlah : 121 hits
Kaki Bengkak Sakit Pinggang Antara Petanda Kanser Prostat MENGIKUT data di beberapa buah negara maju seperti Amerika Syarikat dan United Kingdom kanser prostat kini menjadi kanser paling banyak meragut nyawa golongan lelaki Malah di United ...
Sengaja Kudung Kaki Mahu Tuntut Insurans Rm12 8 Juta

Sengaja Kudung Kaki Mahu Tuntut Insurans Rm12 8 Juta

papar berkaitan - pada 13/11/2021 - jumlah : 106 hits
BUDAPEST HUNGARY Seorang lelaki dilaporkan sengaja melompat di hadapan sebuah kereta api agar kedua dua kaki nya putus bagi membolehkan dia menuntut wang pampasan insurans berjumlah 2 3 juta lapor akhbar The Sun semalam Sebuah mahkamah di H...
Catatan Hujung Minggu

Economists Tout Entrepreneurship As Panacea For Poverty

Perlis Darul Kopi Ada 100 Port Untuk Ngopi Di Perlis

Teroka Pemikiran Baharu Bina Ekosistem Teknologi Ai

Maksud All Eyes On Rafah

Pendapat Pelabur Asing Kerajaan Melayu Kerajaan Korup

Savour Malaysia Tour Packages Provided By Malaysian Aviation Group

Majlis Rumah Terbuka Koperasi Norras Berhad



Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra


Chonggu Experimental School By Bau Brearley Architects Urbanists In Shanghai China

Wang Ehsan Ke T Ganu Kelantan Tanda Kerajaan Madani Adil

Beraninya Kata Saya Pernah Bercinta Dengan Aliff Didi Astillah

Macc Proposes Criminal Charges In Case Involving Perlis Mb S Son

No Talks About Opening Uitm To Non Bumi Students Says Zambry

Singapore S New Pm Takes Office Pledging To Lead In His Own Way