Pas Umno Bakal Pecah Dan Hancur Sebelum Pru15


*PAS-UMNO Bakal Pecah dan Hancur Sebelum PRu15*
Nampak gayanya PAS semakin kehilangan sokongan dan dokongan dari ahli2 dan pendokong2 mereka.
Mari kita soalkan, mengapa PAS berhempas pulas bertanding sendirian dalam PRU14 yg lepas.
Begitu kuat dan sengit berbohong menafikan mereka akan bersatu dan berpadu dengan UMNO?
Jawapnya adalah mereka tau pada masa itu MAJORITI AHLI2 DAN PENDOKONG mereka tidak dapat menerima perpaduan dgn UMNO.
Mengadakan perpaduan sebelum PRU14 akan menyebabkan ramai dari PAS beralih kepada Amanah.
PAda hari ini perpaduang dgn UMNO terbukti sudah. PAS dan UMNO telah berpadu.
Manakala, majoriti ahli+pendokong yg kekal dalam PAS itu seperti ditipu hidup hidup.
Mereka tidak boleh lupa jaminan serta janji yg diutarakan oleh Presiden PAS serta kuncu2 nya.
Terang2 dihadapan mereka, janji yg diungkapkan tidak sampai 2 tahun lepas telah dimungkiri.
HAsilnya ramai ahli2 dan penyokong PAS telah berundur dari secara senyap senyap. Mereka tidak melahirkan rasa kecewa mereka krn takutkan mrk dihukum kafir dan sebagainya.
Post sdr Asri Bakar di bawah memberi satu contoh kecil dimana lebih 1000 ahli2 PAS telah meninggalkan PAS sejurus selepas Perpaduang.



Selepas ini trend ini akan berterusan.
IDE sendiri melaporkan sokongan PAS sudah merosot lebih 50% di Selangor sahaja berbanding PRU yang lepas. Trend ini sama seluruh Malaysia dan akan berterusan.
Mengikut IDE
Menurutnya keadaan itu ada kaitan dengan sikap penyokong dan pengundi PAS semasa PRU lalu. "PAS kini hanya berjaya mengekalkan sokongan dalam kalangan kategori ahli-ahli tegar, sedangkan sokongan bagi kategori penyokong dan pengundi PAS pada PRU lalu mula menukar sikap terhadap parti tersebut," katanya. Khairul Arifin menjelaskan ada tiga kategori untuk kumpulan yang memberikan sokongan PAS, iaitu ahli parti, penyokong dan pengundi.
Ahli PAS, katanya, merujuk kepada individu yang akan terus menyokong parti tersebut dalam apa jua keadaan.

Kedua, katanya, penyokong iaitu mereka yang bukan ahli PAS tetapi cenderung penyokong idealisme dan perjuangan parti tersebut.
"Ketiga, mereka bukan ahli atau penyokong PAS tetapi mereka mengundi parti tersebut atas sebab tersendiri atau tertarik dengan tawaran alternatif yang dikemukakan," katanya.
PAS tidak mampu mengawal kejatuhan ini kerana yg meninggalkan PAS ini adalah pengundi dan penyokong. Mrk ini tidak dikawal oleh ulama2 PAS dan tidak menghadiri sessi "pembasuhan otak" oleh ulama2 PAS secara berkala.
Mereka ini cuma menyukai agenda dan perjuangan PAS dari jauh sahaja. Mereka2 ini juga membenci dan menolak UMNO.
Maka, golongan penyokong dan pengundi PAS ini bakal meninggalkan PAS beramai2 serta proses itu telah pun bermula. Mereka ini sudah mula meninggalkan PAS secara senyap2 dan lebih ramai lagi akan meninggalkan PAS akibat merasa mereka ditipu dan diperdaya oleh kepimpinan2 PAS
PENYATUAN UMMAH BAKAL HANCUR?
Tidak sampai 3 hari selepas penubuhan Penyatuan Ummah, Kelantan dan Terengganu menolak kemasukan UMNO ke dlm Barisan Exco kedua2 negeri. Ertinya tidak sampai seminggu selepas penubuhan, pakatan PAS_UMNO sudah mula retak.
Retak ini sebenarnya menunggu belah.
Bayangkan ini belum lagi masuk fasa membahagi2 kerusi di mana PAS bergantung kepada kerusi yg UMNO bergantung juga. Adapun kerusi2 campuran kesemuanya ditolak oleh kedua2 parti.

Pembahagian kerusi nanti, inshaalah, akan menyebabkan perpecahan di antara UMNO dan PAS samada secara terbuka atau secara terpendam. Namun, perpecahan tetap akan berlaku.

PENYATUAN UMMAH TIDAK MENDAPAT SAMBUTAN
Penyatuan UMMAH PAS_UMNO ini juga sudah ditolak banyak parti. Ia ditolak oleh GPS Sarawak (8 parti), Gerakan dan juga PBS Sabah.
Rasanya tiada parti lain akan menyertai Penyatuan Ummah ini lagi menyebabkan ruang lingkup mrk sekadar di kawasan2 Melayu di Semenanjung MAlaysia sahaja.
Ini bakal memberi kesan hampir PRU nanti di mana ramai orang Melayu akan menolak mreka akibat mereka dilihat tidak mampu menang.

Politik perkauman ekstreme mereka bakal ditolak oleh kaum Melayu dan Cina secara borong juga termasuk kaum Bumiputra Sabah dan Sarawak.

TULANG BESI



www.malaysiawaves.net tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial dan halaman komen blog ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian blog ini
Sokongan pada PAS merosot di Selangor, kata IDE
News | Diterbitkan 12 Sep 2019, 5:05 petang | Dikemaskini 12 Sep 2019, 5:05 petang


A+ A-Tahap sokongan yang diterima PAS di Selangor - salah satu negeri yang disasarkan parti itu untuk diperintah sebelum ini - menurun kira-kira 7 peratus berbanding sebelum PRU ke-14 lalu.
Kajian Institut Darul Ehsan (IDE) menunjukkan tahap sokongan semasa kepada PAS menurun kepada 8 peratus berbanding 15 peratus pada Mei lalu, berdasarkan undi popular yang diterima parti berkenaan.
Kaji selidik itu bagaimanapun menjelaskan, kemerosotan itu tidak bermakna mereka sudah mengalih sokongan kepada PH atau Umno.
"Senario semasa menunjukkan mereka lebih cenderung memerhati perkembangan semasa untuk menentukan sokongan politik masing-masing seterusnya," kata Pengurus Kanan Penyelidikan IDE, Khairul Arifin Mohd Munir, dalam satu kenyataan hari ini.Iklan

Menurutnya kaji selidik IDE juga mendapati sokongan terhadap PH dan BN tetap stabil seperti yang diberikan pengundi pada PRU yang lalu.
Kenyataan itu dikeluarkan hanya beberapa jam menjelang detik bersejarah buat PAS dan Umno apabila parti terbabit akan menandatangani piagam bersama di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).
Umno mengadakan kerjasama dengan PAS selepas terlucut daripada kuasa di Putrajaya melalui PRU ke-14 pada tahun lalu. Ia juga dilangsungkan ketika sebahagian daripada parti komponen BN belum menyatakan sokongan mereka secara terbuka kepada piagam berkenaan.
Hari ini buat kali pertama bendera yang membawa logo PAS - bulan - berkibar dengan megah di PWTC yang juga ibu pejabat Umno Malaysia.

Khairul Arifin berkata sebelum PRU ke-14, sokongan dinikmati PAS di Selangor ialah kira-kira 12 peratus, namun ia melonjak 3 peratus lagi semasa pilihan raya dilangsungkan.
Namun begitu, katanya, ia menunjukkan penurunan hampir 8 peratus ketika kaji selidik itu dijalankan IDE.
Tertarik pada tawaran
Menurutnya keadaan itu ada kaitan dengan sikap penyokong dan pengundi PAS semasa PRU lalu.
"PAS kini hanya berjaya mengekalkan sokongan dalam kalangan kategori ahli-ahli tegar, sedangkan sokongan bagi kategori penyokong dan pengundi PAS pada PRU lalu mula menukar sikap terhadap parti tersebut," katanya.
Khairul Arifin menjelaskan ada tiga kategori untuk kumpulan yang memberikan sokongan PAS, iaitu ahli parti, penyokong dan pengundi.
Ahli PAS, katanya, merujuk kepada individu yang akan terus menyokong parti tersebut dalam apa jua keadaan.
Kedua, katanya, penyokong iaitu mereka yang bukan ahli PAS tetapi cenderung penyokong idealisme dan perjuangan parti tersebut.
"Ketiga, mereka bukan ahli atau penyokong PAS tetapi mereka mengundi parti tersebut atas sebab tersendiri atau tertarik dengan tawaran alternatif yang dikemukakan," katanya.
Menurut Khairul Arifin, data yang dibentangkan itu adalah sebahagian daripada dapatan berdasarkan Survei Persepsi Rakyat Selangor 2019: Mood Rakyat #Moodofthenation yang dijalankan oleh IDE pada 12 hingga 14 Julai lalu, melibatkan 2,851 orang responden dari semua 56 kawasan DUN di Selangor.
Katanya, responden terdiri daripada pelbagai kaum serta berbeza latar belakang, pendidikan, tempat tinggal dan lain-lain.
"Selain survei yang dijalankan, IDE juga mengadakan temuduga berkelompok dengan pelbagai kelompok bagi menentukan keabsahan dapatan," katanya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.malaysiawaves.net/2019/10/pas-umno-bakal-pecah-dan-hancur-sebelum.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+malaysiawaves%2FzpEb+%28Malaysia+Waves%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Allah Takdirkan Kerjasama Umno Pas Sebelum Pru14 Gagal

Allah Takdirkan Kerjasama Umno Pas Sebelum Pru14 Gagal

papar berkaitan - pada 28/9/2019 - jumlah : 241 hits
Diterbitkan Hari ini 1 38 tengahariTimbalan Mursyidul Am PAS Ahmad Yakob mengakui kerjasama antara partinya dengan Umno sudah diusahakan oleh kepimpinan kedua dua parti sejak sebelum PRU ke 14 Bagaimanapun katanya yang juga menteri besar Ke...
Punca Umno Pas Guna Kalimah Ummah Dalam Piagam Muafakat Nasional

Punca Umno Pas Guna Kalimah Ummah Dalam Piagam Muafakat Nasional

papar berkaitan - pada 24/9/2019 - jumlah : 274 hits
Punca Umno PAS Guna Kalimah Ummah Dalam Piagam Muafakat Nasional Dua hari sebelum 16 September yang merupakan Hari Malaysia pada tahun ini tercipta satu sejarah apabila dua parti yang turun temurun berbalah malah saling menuduh kafir dan se...
Umno Pas Cuba Gagalkan Usaha Pembangunan Kampung Baru Khalid Samad

Umno Pas Cuba Gagalkan Usaha Pembangunan Kampung Baru Khalid Samad

papar berkaitan - pada 24/9/2019 - jumlah : 258 hits
Menteri Wilayah Persekutuan Khalid Abdul Samad bercakap semasa sesi sidang media pada Majlis Penyerahan Watikah Ahli Lembaga Rayuan Wilayah Persekutuan di Kementerian Wilayah Persekutuan Putrajaya foto AFFAN FAUZI PUTRAJAYA Pas dan UMNO did...
Pas Tempah Mudarat Cuba Selamatkan Umno Lemas

Pas Tempah Mudarat Cuba Selamatkan Umno Lemas

papar berkaitan - pada 20/9/2019 - jumlah : 324 hits
ZIKRI ABDULLAH Pas tempah mudarat cuba selamatkan Umno lemas Bekas aktivis Pas yang kini menyertai AMANAH Mejar Ustaz Hassan Deraman berpendapat tindakan Pas cuba menyelamatkan Umno yang semakin lemas selepas kehilangan kerajaan akan membaw...
Coming Tanjung Piai By Election To Test Umno Pas Claim To Multiracialism

Coming Tanjung Piai By Election To Test Umno Pas Claim To Multiracialism

papar berkaitan - pada 24/9/2019 - jumlah : 300 hits
The Umno PAS charter on political cooperation could see both parties staying out of the Tanjung Piai by election PETALING JAYA The death of deputy minister and Tanjung Piai MP Md Farid Md Rafik on Saturday means Malaysians will be seeing ye...
Penyatuan Umno Pas Dijangka Gagal Kerana Sukar Bertolak Ansur

Penyatuan Umno Pas Dijangka Gagal Kerana Sukar Bertolak Ansur

papar berkaitan - pada 24/9/2019 - jumlah : 307 hits
MALAYSIA DATELINE Penyatuan politik Umno Pas dengan mendakwa kononnya penyatuan ummah dilihat hanya indah pada peringkat awal kerana tidak mustahil menjadi sebaliknya menjelang musim Pilihan Raya Umum ke 15 nanti Ketua Pemuda AMANAH Perak U...
Gambar Kahwin Pas Umno Zahid Kata Psikologi Berbalik Pas Mahu Saman

Gambar Kahwin Pas Umno Zahid Kata Psikologi Berbalik Pas Mahu Saman

papar berkaitan - pada 23/9/2019 - jumlah : 354 hits
Presiden IPF Datuk M Sambanthan mengalungkan bunga malai kepada Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan pada Majlis Perasmian Mesyuarat Agung Kemajuan India SeMalaysia ke 27 di Wisma IPF Seri Kembangan Selangor foto HAZROL ZAINAL SERI ...
Prktgpiai Ujian Kepimpinan Dr M Kerjasama Umno Pas

Prktgpiai Ujian Kepimpinan Dr M Kerjasama Umno Pas

papar berkaitan - pada 23/9/2019 - jumlah : 300 hits
Penganalisis politik berkata Pilihan Raya Kecil Parlimen Tanjung Piai yang akan diadakan susulan kematian penyandangnya Dr Md Farid Md Rafik bakal menguji ikrar Umno PAS dalam Piagam Muafakat Nasional untuk menjamin hak semua kaum dan bangs...
Can The Pas Umno Alliance Win

Can The Pas Umno Alliance Win

papar berkaitan - pada 24/9/2019 - jumlah : 236 hits
With great fanfare the Islamist party PAS and Malay nationalist party Umno joined forces officially this month to become a broader opposition force Touting itself as a political alliance for Malay unity to protect Islam long standing enemie...
Towards More Comprehensive Pension Reform

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Makanan Perlis Paling Popular

Panduan Produk Kesihatan

Tafsir Mimpi Gajah

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Tiada Peruntukan

How Working For Google Amazon And Microsoft Lost Dream Job Status

5 Rekomendasi Laptop Untuk Mahasiswa Akuntansi Terbaru

Amang Seksual Inspektor Polis Ditahan Kerja

Lyodra Tak Selalu Memiliki Chord

No Campaign Elements In Kkb Hari Raya Open House Selangor Mb Tells Bersih