Pas Kalau Boleh Berbaik Dengan Amanah Barulah Nampak Kematangan


SENARIO POLITIK YANG WAJIB DIFAHAMI SEMUA   ORANG MELAYU/ISLAMDr Sulaiman Sarkawi
Assalamualaikum.Mulai sekarang kita akan berhadapan dgn *perang psikologi golongan Kiasu* dan penyokongnya. Mereka mahu rkyat marah kpd PAS, menolak PAS wlpun PAS nothing in the numbers. Mengapa mereka tidak sgt serang UMNO atau PBBM (Bersatu)? Mari kita buat analisis.
1. Selepas merdeka, nasionalisma Melayu Islam memang tinggi. Sbb itu dlm PRU1, UMNO dan PAS je yg menang. UMNO jadi pemerintah dan PAS jadi Check and balance.
2. Tidak mgkin pemerintah Melayu Islam dpt digugat kerana majoriti, kecuali nafikan majoriti itu melalui perpecahan. Bangsa Cina dan India tidak berani clash UMNO kecuali PAS. Clash PAS-UMNO perlu dibesar dan diteruskan. Dlm masa sama minoriti Cina dan India mengaut untung hasil nego dari dalam (MCA kemudian GERAKAN, MIC, dll) dan desakan luaran (DAP).
3. Selama 6 dekad, PAS menerima penindasan hebat drpd pemerintah sedang kaum minoriti mendapat habuan drpd kerajaan yg berusaha meraih undi. Sengketa sesama Melayu Islam berterusan dan bernanah.
 4. Perpecahan besar  Melayu Islam mula dilihat dlm PRU13. UMNO menjadi sasaran hebat termasuk drpd PAS. Namun kerajaan BN pimpinan UMNO masih menang tipis. 
5. Kemuncak perpecahan Melayu Islam adalah dlm PRU14. Jika dlm PRU13 hanya UMNO menjadi sasaran, dlm PRU14  mereka berjaya mewujudkan isu utk membenci PAS sekali gus dgn UMNO yg memang berkudis sekian lama. (2 parti besar umat Melayu Islam) dgn bantuan bekas pemimpin PAS yg kalah dlm pemilihan muktamar Agung dan bekas pemimpin UMNO yg disingkirkan oleh Najib. 
6. Perpecahan besar Melayu Islam itu membawa kpd terbina kerajaan PH di Putrajaya. *Kristian Asia Tenggara mengishtiharkan dgn gembira bahawa Jesus Sudah Sampai di Putrajaya.* Raja dan agama Islam dihina dan dimuat dlm media maya. Bekas kumpulan komunis dgn bangga memakai uniform komunis. Tugas askar diperlekeh. Belang  kiasu kelihatan jelas. Parti serpihan Melayu bungkam tanpa upaya.
7. Selepas beberapa bulan dlm pemerintahan PH, org Melayu Islam terutama PAS tersentap dari alpa. Sedar bahawa sengketa sesama Melayu Islam hanya membawa keburukan.
 Menurut Islam:
a. *Umat Islam mewajib bersatu*.b. *Islam itu bersaudara.*c. *Memaafkanlah saudara itu adalah yg terbaik.* d. *Apabila terpaksa memilih mudarat, pilihlah mudharat kecil dan elak mudharat besar.  Mudharat besar adalah ancaman trhadap agama Islam*.
8. Atas kesedaran itu kepimpinan PAS mengatur usaha menyatukan semula umat Melayu Islam iaitu UMNO-PAS, menubuhkan Muafakat Nasional (MN) bermula di Pasir Salak mengingatkn semula kebangkitan Melayu melawan penjajah British. Kemudian di Chenderung Balai Sg Manik mengingatkan pertempuran Melayu dgn China di Sg Tungku (Arwah datuk saya terlibat). Maka pemimpin UMNO dan PAS memetrai persefahaman MN membentuk semangat kebangsaan Melayu seperti lepas merdeka dahulu.
9. Kejayaan menubuhkan MN sgt ditakuti oleh puak kiasu dan penyokongnya termasuk Melayu yg masih leka dgn persengketaan sesama bangsa dan agama. Mengapa tidak.. sbb lepas 60 tahun baru berjaya memecahkan dominasi Melayu Islam, baru 22 bulan merasa nikmat perpecahan itu, tiba2 hilang. Usaha menggagalkan MN sprt pandangan Msia akan jadi negara Taliban, menjadi negara Islam ekstrim, ekonomi akan terbantut dll gagal.
10. PAS berusaha pula menyatukan PBBM-PAS-UMNO diberi nama Perikatan Nasional (PN). Semua kerajaan PH tumbang kecuali Penang dan Selangor. 
11. Secara teknikalnya, siapa penyebab kejatuhan PH.. tentulah UMNO & PBBM sbb MP mereka ramai dan geng Azmin (yg berkelahi dgn Anwar). Ttp yg menjadi target kemarahan adalah PAS.
12. PAS dianggap bahaya bkn kerana numbers yg dia ada, ttp falsafahnya menyatukan umat Melayu Islam. Falsafah ini sgt merbahya. Ia mesti dihalang drpd trus merebak.
13. Kiasu dan penyokongnya tidak menyembur kemarahan kpd UMNO kerana berharap usaha Zahid utk kerjasama UMNO-PKR-DAP menjadi kenyataan. Zahid dan mereka yg ada kes mahkamah brharap kes mereka gugur bila Anwar jadi PM. Sbb itu Anuar Musa yg brpegang kpd No Anwar No DAP disingkirkan diganti olh Ahmad Mazlan utk meneruskan agenda. 
14. Bgimanapun usaha mereka terbantut apabila Muhyidin istiharkan darurat.
15. Harapan seterusnya adalah usaha agar PN gagal. Mahu UMNO dan BERSATU trus berkelahi dgn apa alasan pun. Dan PAS yg menjadi pendamai perlu dihapuskan pengaruhnya dgn apa cara pun melalui media maya dlm masa darurat ini.
16. Jika itu berjaya, mereka akan menikmati hasilnya lepas Darurat dgn cara mengusulkan undi tidak percaya kpd Muhyidin atau bekerjasama dlm PRU15. 
17. Walaupun PAS don't have the numbers ttp sgt bahaya kerana ia menyedarkan umat Melayu Islam utk bersatu. 
Wallahuaklam.Allahuakbar
Dr Sulaiman Sarkawi22 Jan 2021
- *Sebab ITU RBA + ahli PAN Barua PH Dan DAP berusaha 24 jam menyerang PAS Dan maki hamun Pemimpin PAS. Mereka ni X kenal Dosa pahala.*
# Haramkan DAP Pro Komunis# Haramkan DongZong Pro Komunis# Selamatkan Tanah Melayu (GSTM)# Stay At Home



www.quantumnrich.comPROFILE QM

Apakah anda bercita-cita mahu membina sebuah rangkaian bisnes keluarga berasaskan emas (?) Mulai sekarang dengan.membuka akaun Simpanan Emas dengan modal mampu
QM ada Pinjaman Tawarruq yang mudah untuk anda tingkatkan keuntungan segera, jangkapendek dan jangkapanjang

Klik untuk pendaftaran percuma, admin AKAN hubungi anda, bimbing dan.pencerahan lanjut

https://qms.quantummetal.com/Customer/Register?_email=E%2bDNXQVv6dJ5gwLuOy4nmVAfMVQa4GOCzj94QBs5FwBV9h3zuf8yuXC69zgVO%2bqu
DAFTAR PERCUMA



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kluangmanexpress.blogspot.com/2021/07/apa-yang-dok-kalut.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Saya Cadang Guna Kain Lampin Atau Napkin Nampak Kotor Tapi Boleh Jimat Balkiysh

Hiburan Saya Cadang Guna Kain Lampin Atau Napkin Nampak Kotor Tapi Boleh Jimat Balkiysh

papar berkaitan - pada 7/7/2021 - jumlah : 275 hits
Sedia maklum ramai yang terjejas sepanjang tempoh lockdown dilaksanakan dan menurut pelakon Balkiysh atas sebab itu ramai yang datang kepadanya untuk meminta bantuan lampin pakai buang untuk anak mereka ketika ini AdvertisementWalau bagaima...
Rentasan 927 Panas Kini Presiden Pas Paksa Umno Berbaik Semula Deng

Rentasan 927 Panas Kini Presiden Pas Paksa Umno Berbaik Semula Deng

papar berkaitan - pada 14/7/2021 - jumlah : 169 hits
MENARIK DALAM RENTASAN 9271 MENTERI TAK PERLU MELENCONG KE HAGIA SOPHIA 2 KKM BERKATA BENARLAH WALAUPUN PAHIT 3 APABILA PERAMPAS TAKUT HILANG KUASA
Dik Kau Boleh Nampak Kan Cuba Suluh Tepi Busut Tu Itu Ke Benda Tu Dua Beradik Didatangi Pocong Ketika Memancing

Dik Kau Boleh Nampak Kan Cuba Suluh Tepi Busut Tu Itu Ke Benda Tu Dua Beradik Didatangi Pocong Ketika Memancing

papar berkaitan - pada 20/7/2021 - jumlah : 487 hits
The ReporterSetiap orang mempunyai pengalaman paranormal mistik masing masing Ini sekadar perkongsian sahaja Bagi yang lemah semangat anda tidak digalakkan untuk terus membaca Kejadian berlaku pada tahun 2021 Ketika itu aku berusia dalam li...
Amanah Man Backs Syed Saddiq Lashes Out At Pas Youth Chief

Amanah Man Backs Syed Saddiq Lashes Out At Pas Youth Chief

papar berkaitan - pada 24/7/2021 - jumlah : 395 hits
Terengganu Amanah leader Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad has accused PAS Youth chief Khairil Nizam Khirudin of taking a cheap shot at Malaysian United Democratic Alliance president Syed Saddiq Syed Abdul Rahman who is facing criminal ch...
Ww Duit Tidak Boleh Bawa Mati Duit Bawa Bahagia Tetapi Duit Juga Punca Derita

Ww Duit Tidak Boleh Bawa Mati Duit Bawa Bahagia Tetapi Duit Juga Punca Derita

papar berkaitan - pada 14/7/2021 - jumlah : 388 hits
Assalamualaikum Hi korang Hari ni SA nak santai santai jer hari ni SA bekerja dari rumah BDR atau WFH Seawal pagi SA dah mengadap laptop ada sedikit kerja nak kena settlekan penat semalam pun tak hilang lagi SA scroll FB dan ternampak quote...
Hiburan Artis Wanita Serba Boleh Peminat Puji Azar Azmi Tukar Tayar Kereta Seorang Diri

Hiburan Artis Wanita Serba Boleh Peminat Puji Azar Azmi Tukar Tayar Kereta Seorang Diri

papar berkaitan - pada 14/7/2021 - jumlah : 303 hits
Pelakon Azar Azmi meraih pujian peminat dan juga rakan artis apabila dia tanpa kekok menukar tayar kereta milik Zarina Zainuddin yang rosak di tepi jalan baru baru ini Tindakan pelakon drama Derita Untuk Bahagia itu menukar sendiri tayar ke...
Hiburan Tak Boleh Ambil Gambar Altimet Tetap Syarat Ketat Untuk Sertai Misi Bantuan Pkp

Hiburan Tak Boleh Ambil Gambar Altimet Tetap Syarat Ketat Untuk Sertai Misi Bantuan Pkp

papar berkaitan - pada 14/7/2021 - jumlah : 339 hits
Penyanyi rap Altimet yang turut serta giat menghulurkan bantuan kepada golongan terkesan PKP kali ini khabarnya telah menetapkan beberapa syarat ketat kepada mereka yang berminat untuk menyertai pasukannya Jelas Altimet atau nama sebenarnya...
Boleh Ke Campur Makanan Kucing

Boleh Ke Campur Makanan Kucing

papar berkaitan - pada 14/7/2021 - jumlah : 554 hits
Boleh Ke Campur Makanan Kucing Cik en pernah kongsi cara cik en campur makanan kucing untuk boboi dan gegirl di Dan ada yang tanya Boleh Ke Campur Makanan Kucing Anyway cik en dah jawab di Tiktok tapi cik en nak ulas lebih panjang di blog S...
Hanya Kerajaan Persekutuan Boleh Tutup Kilang Exco Selangor

Hanya Kerajaan Persekutuan Boleh Tutup Kilang Exco Selangor

papar berkaitan - pada 14/7/2021 - jumlah : 190 hits
Oleh Anggota penguat kuasa PBT Selangor meninjau warga asing melakukan aktiviti harian bersantai dan lepak dalam kawasan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan di Meru Klang baru baru ini SHAH ALAM Lesen pengoperasian kilang dikeluarkan ...
Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Filem Ngesot

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Makan Makan Santai Dengan Kawan Office

Sultan Pahang Mohon Mendoakan Tengku Hassanal Segera Mendirikan Rumah Tangga

Mahalini Dah Peluk Islam

Ibu Meraung Luluh Hati Lihat Kaki Anak Putus Akibat Kemalangan Motorsikal Depan Sekolah

Fiersa Besari April Chord



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Fuel Your Competitive Spirit Wallet Bet On Esports Games

Saksi Dengar Dentuman Kemudian Pokok Hempap Kenderaan

Mayat Wanita Dalam Tangki Air Kuarters Universiti

Berita Prk Kkb Terkini Pengundi India Menjadi Penentu

Lelaki Diganggu Oleh Pemandu Selepas Mengekori Kenderaannya

Indonesia Kaji Semula Tadbir Urus Pekerja Asing