Pas Hilang Semua Negeri Pru 15




Pas hilang semua negeri PRU 15?Oleh: Redzuan RF8 MediaDecember 07, 2020ShareOleh Mohamad Saja
Kesian tengok pas. Pasca PRU15, ada kemungkinan hilang semua negeri. Pemimpin mereka tak sedar, kuasa yang mereka dapat sebenar satu fitnah dan ujian Allah ke atas parti dan kepimpinan ulama mereka. Kejatuhan parti mereka disebabkan alasan agama dan kesombongan.
Apalagi alasan untuk mereka ambil undi Melayu Islam. Undi bukan Islam jangan haraplah. Dulu boleh kafirkan Umno. Skrg Umno dah tak boleh dikafirkan, nak kata membangunkan dengan Islam. Yang kita nampak tak bangun apa pun.
Pemimpin Pas tak perform
Apa yang rakyat nampak adalah pemimpin Pas tak perform di federal dan salah guna kuasa. Mereka langgar undang-undang, dia ubah undang-undang macam cerita Musang Berjanggut. Rakyat kena saman mereka menteri pas lepas bebas.
MB mereka pulak terkenal dengan MB angkasa lepas dan negeri Kedah pula dah mula diiktiraf sebagai negeri paling kaya di dunia selepas wakanda. Ditambah dengan kesombongan berganda di Kelantan.
Desakan rakyat dipandang sebelah mata. Rakyat susah YB mereka naik gaji. Sepatutnya jumlah wang bukan diagihkan melalui gaji YB tapi melalui dasar prihatin rakyat.
Pas pelahap seorang
Di Terengganu orang Umno tak nak bekerjasama dengan Pas kerana pelahap kuasa sehinggakan jawatan ketua kampung Pas tak bagi kepada Umno. Muafakat apa?
Di Kelantan, Pas dilihat liabiliti kepada Umno kalau bekerjasama disebabkan isu Mercedes dan naik gaji masa Covid. Di Kedah, orang Pas malu nak mengaku ahli sebab MB mereka orang angkasa lepas. Bodoh tak boleh kongsi.
Di Kedah MB mereka dikatakan mendesak parti kalangan mat kulup tak basuh (label yang diberi oleh orang Pas dalam penulisan mereka ketika ini selepas Pas hilang kuasa di Perak) MIC perlu diharamkan. Di Perak, orang Umno mula digelar khianat selepas berita Umno nak berkerjasama dengan mat kulup tak basuh selepas kerajaan PN tumbang.
Padahal, mat kulup tu merupakan 48 peratus dari penduduk Perak. Punyalah sombong, mat kulup tu kalau dapat hidayah, lebih hebat dan baik dari orang Pas. Contoh, Ebit Lew apa dia tak buat kepada rakyat Malaysia. Islam dia tak pernah kata apa-apa kepada orang yang tak setuju dengan dia.
Tegur sikit jadi kafir
Buat politik sombong macam ni, masuk dalam gua la. Tegur sikit kafir. Agama tu modal bukan satu kemuliaan. Mereka jadikan agama satu alat untuk kuasa bukan untuk manfaat rakyat.
Dulu heboh hudud, dah takdir Allah bagi kuasa senyap Padang Merbuk (tapak demo RUU 355). Berapa banyak yang telah dikafirkan dengan hukum hudud? Depa buat macam Islam milik depa.
Komen saya Islam tak berkembang di Malaysia bukan sebab hidayah tak sampai tapi disebabkan wujud setengah golongan wahabi dalam Pas yang mudah mengkafirkan kalangan umat seagama.
Peristiwa politik Perak boleh merubah landskap politik dengan wujudnya kerajaan tanpa pembangkang di Malaysia. Kalau Umno boleh bentuk kerajaan dengan PH. Pas dan PBMM mungkin tak menang satu kerusi pun.
Cuma Umno perlu kembali semula kepada landasan parti untuk maslahat orang Melayu dan Islam. PH terutama DAP perlu belajar mengiktiraf menghormati orang Melayu sebagai puak majoriti dan orang asal dalam negara.
Kalau itu diterima, isu politik kita boleh benam dalam tanah. Dan negara mula membincangkan kemajuan negara dan masa depan generasi muda kita. Barulah orang kata politik. Bermain politik untuk berlumba-lumba membangunkan negara.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/12/pas-hilang-semua-negeri-pru-15.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Umno Kelantan Mahu Letak Calon Di Semua Kerusi Jika Pas Sisih Mn

Umno Kelantan Mahu Letak Calon Di Semua Kerusi Jika Pas Sisih Mn

papar berkaitan - pada 8/12/2020 - jumlah : 251 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Umno dan Barisan Nasional Kelantan akan meletakkan calon di semua kerusi Dewan Undangan Negeri dan Parlimen pada pilihan raya umum ke 15 jika PAS mengetepikan Muafakat Nasional yang sudah disepakati Setiausaha Umn...
Umno Dan Pas Guna Logo Sendiri Elak Berlaga Hadapi Pru

Umno Dan Pas Guna Logo Sendiri Elak Berlaga Hadapi Pru

papar berkaitan - pada 26/11/2020 - jumlah : 216 hits
malaysiakini comDiterbitkan Hari ini 1 38 pmAhmad Zahid HamidiUmno dan PAS yang bergabung secara rasmi dalam Muafakat Nasional bersetuju untuk tidak berlaga antara satu sama lain dalam pilihan raya umum akan datang kata Ahmad Zahid Hamidi M...
Digelar Seorang Genius Kerana Ramalannya Semua Tepat Pakar Ini Jangka Covid19 Tidak Akan Hilang

Digelar Seorang Genius Kerana Ramalannya Semua Tepat Pakar Ini Jangka Covid19 Tidak Akan Hilang

papar berkaitan - pada 2/12/2020 - jumlah : 451 hits
loading Seorang lelaki genius yang juga pakar Matematik sudah meramal kehadiran wabak COVID 19 sebelum penularannya ke serata dunia berlaku
Pas Hilang Exco Selepas Tidak Dengar Nasihat Yang Betul Kata Istana Perak Haaa Tepukkk

Pas Hilang Exco Selepas Tidak Dengar Nasihat Yang Betul Kata Istana Perak Haaa Tepukkk

papar berkaitan - pada 12/12/2020 - jumlah : 299 hits
Pas kehilangan jawatan Exco Perak selepas tidak mendengar nasihat yang betul kata Datuk Seri Mohd Annuar Zaini jurucakap Istana Perak The price for not listening to the right advice tulis Annuar menerusi facebook beliau ketika mengulas beri...
Bersatu Pas Dan Umno Perlu Kekal Kerjasama Untuk Pru Ahmad Faizal

Bersatu Pas Dan Umno Perlu Kekal Kerjasama Untuk Pru Ahmad Faizal

papar berkaitan - pada 28/11/2020 - jumlah : 359 hits
mykmu netKUALA LUMPUR Parti gabungan dalam Perikatan Nasional termasuk Pas dan Umno tidak boleh bergerak secara solo untuk menghadapi Pilihan Raya Umum akan datang Timbalan Presidennya Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu berkata jika mana mana pa...
6112 Ppim Yakin Larangan Penjualan Arak Akan Diperluas Ke Semua Negeri Kosmo 27 11 2020

6112 Ppim Yakin Larangan Penjualan Arak Akan Diperluas Ke Semua Negeri Kosmo 27 11 2020

papar berkaitan - pada 30/11/2020 - jumlah : 304 hits
CYBERJAYA Persatuan Pengguna Islam Malaysia yakin larangan penjualan minuman keras di kedai runcit dan serbaneka akan diperluasakan di seluruh negara Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia Datuk Nadzim Johan berkata tiada sebab unt...
Adun Pas Perak Tak Sertai Pembentukan Kerajaan Negeri Perak Yang Baharu

Adun Pas Perak Tak Sertai Pembentukan Kerajaan Negeri Perak Yang Baharu

papar berkaitan - pada 4/12/2020 - jumlah : 425 hits
Kenyataan Media PAS PusatSokongan Adun PAS Di Negeri PerakPAS mengumumkan ia tidak akan menyertai kerajaan negeri Perak yang baharu selepas pentadbiran Ahmad Faizal Azumu tumbang setelah kalah undi percaya yang dibawa parti sekutu UMNO Mesk...
Bn Diterima Rakyat Kerana Pas Prk Bukan Kayu Ukur Kemenangan Bn Pru 15

Bn Diterima Rakyat Kerana Pas Prk Bukan Kayu Ukur Kemenangan Bn Pru 15

papar berkaitan - pada 2/12/2020 - jumlah : 214 hits
Jangan biarkan kisah lama dipaparkan semula kerana keegoaan UMNOHendak atau tidak pahit atau manis mesti ditelan juga itulah yang perlu diakui oleh semua pemimpin dan penyokong Barisan Nasional agar tidak terus mendabik dada dengan kemenang...
Sekarang Semua Musuh Islam Pas Saja Yang Suci

Sekarang Semua Musuh Islam Pas Saja Yang Suci

papar berkaitan - pada 8/12/2020 - jumlah : 201 hits
Ha ha Masa kawan dgn DAP Umno musuh Islam Masa kawan dgn Umno Amanah musuh Islam Masa kawan dgn MCA DAP pula musuh Islam Hilang jawatan di Perak semua musuh Islam Berkira dgn lebai perasan suci depa saja Muslim sejati Ha ha lingkuuup
Jalan Penghubung Bandar Utama Di Pahang Perlu Dinaiktaraf

Jom Melabur Dalam Amanah Hartanah Bumiputera

Terengganu Fc Umum Harga Tiket Agarbomb Performance Cup 2024

Ocrevus Transforming Multiple Sclerosis Treatment Landscape In Malaysia

Hada Labo Hydrating Water Gel

Cops Fire 5 Shots During 70km Car Chase Near Baling

I Was Never Arrested Merely Barred From Overseas Travel Ex Src Director

Kejadian Berlaku Depan Mata Masih Trauma Isteri Suspek Kes Tembak Di Klia Bersuara



10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online

10 Filem Melayu Terbaru Best Di Platform Online Netflix Malaysia 2024 Mesti Tonton


Artis Cahaya Manis Music Duruk Ngabang Chord

Yoursay Time And Patience Running Out For Anwar

Put Targeted Subsidy Plan In Place Quickly To Combat Diesel Smuggling Govt Urged

Zii Jia Won T Join National Team For Thomas Cup Training

Koleksi Video Melawat Taiping 2024

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd