Pas Desak Siasat Semula Dakwaan Dap Terima Dana Asing


Oleh Athirah Huda Zalhe Parti rasis kini ghairah usik perkara berkaitan Islam, Melayu


BANGI – PAS mendesak pihak berkuasa membuka semula siasatan terhadap laporan polis, pendedahan dan pengakuan pihak tertentu yang mengaitkan parti tamak haloba, DAP dengan bantuan atau penerimaan dana asing.

Ketua Dewan Pemuda PAS, Muhammad Khalil Abdul Hadi berkata, tindakan itu penting kerana sehingga kini semua keterangan mengaitkan parti rasis dan cauvinis berkenaan tidak menghadapi sebarang tindak balas perundangan, mahu pun penafian daripada pihak DAP.

Beliau berkata, ini termasuklah pendedahan bekas Setiausaha Politik Ketua Menteri Pulau Pinang, Mohamad Razali Abdul Rahman yang pernah menyatakan bahawa DAP menerima wang rasuah sebanyak RM300 juta daripada pihak Israel.

“Begitu juga laporan polis oleh bekas Pegawai TUDM, Kapten Abdul Rahmat Omar Tun Mohd Haniff yang mendakwa Red Bean Army DAP menerima dana disalurkan oleh Open Society Foundations (OSF) milik George Soros.

“Malah, bekas Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman mendakwa DAP menerima dana segera daripada negara-negara luar untuk membiayai pilihan raya.

“Manakala, Presiden International Republican Institute (IRI), Daniel Twining secara terbuka mengaku bahawa pihaknya telah memberi dana kepada Pakatan Harapan untuk menghadapi PRU14 yang lalu,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Muhammad Khalil yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Batu Buruk berkata, semua penyataan berkenaan adalah serius, yang berlaku secara sulit dan menyalahi integriti serta undang-undang, di mana ia boleh mendalangi tindakan atau langkah urus tadbir berkaitan.

Bahkan katanya, tindakan DAP itu dipercayai bertujuan politik yang boleh menggugat kedaulatan, keselamatan dan kepentingan negara.

“Oleh itu, risiko yang ada ini mesti segera ditangani pihak berkuasa. Kami khuatir, perbuatan khianat dan umpama ‘menjual’ negara ini sekiranya tidak dikekang dan ditangani segera boleh mengundang pelbagai ancaman merbahaya terhadap rakyat dan institusi penting negara ini.

“Kerana bibit-bibit berkaitan telah pun ternyata dapat dilihat dilakukan oleh ahli-ahli politik daripada DAP yang mutakhir ini ghairah mengusik perkara berkaitan Islam, Melayu dan Bumiputera serta institusi berkaitannya,” katanya.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/02/pas-desak-siasat-semula-dakwaan-dap.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Siasat Dana Dap Kata Pemuda Pas

Siasat Dana Dap Kata Pemuda Pas

papar berkaitan - pada 13/2/2019 - jumlah : 281 hits
Pemuda PAS mendesak pihak berkuasa agar menjalankan siasatan berhubung dakwaan penerimaan dana asing oleh parti komponen Pakatan Harapan DAP Sehubungan itu Naib Ketua Pemuda PAS Ahmad Fadhli Shaari berkata pihaknya membuat laporan polis sec...
Dakwaan Dap Menerima Dana Asing Serius Perlu Disiasat Segera

Dakwaan Dap Menerima Dana Asing Serius Perlu Disiasat Segera

papar berkaitan - pada 13/2/2019 - jumlah : 198 hits
Dakwaan bahawa DAP pernah menerima dana asing termasuk dari Israel adalah tuduhan yang serius kerana membabitkan keselamatan negara dan pihak berkuasa perlu segera menyiasat perkara tersebut Naib Presiden Pas Datuk Mohd Amar Nik Abdullah be...
Dap Terima Dana Asing Untuk Pru Naib Presiden Ppbm

Dap Terima Dana Asing Untuk Pru Naib Presiden Ppbm

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 393 hits
Pada 18 November 2015 bekas Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya yang kini merupakan salah seorang Naib Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman telah mendedahkan dalam satu majlis syarahan beliau bahawa DAP m...
Sarawak Report Siarkan Semula Artikel Tuduh Pemimpin Pas Terima Rm90 Juta

Sarawak Report Siarkan Semula Artikel Tuduh Pemimpin Pas Terima Rm90 Juta

papar berkaitan - pada 3/2/2019 - jumlah : 561 hits
EDITOR Laman Web Sarawak Report Rewcastle Brown menyiarkan kembali artikel mendakwa pemimpin pemimpin PAS terima wang RM90 juta dari Najib sebelum pilihan raya umum ke 14 yang lalu Tindakan itu susulan Presiden PAS Dato Seri Abdul Hadi Awan...
Sprm Bakal Siasat Najib Pula Jika Sahih Kes Rm90 Juta Dana 1mdb Untuk Pas

Sprm Bakal Siasat Najib Pula Jika Sahih Kes Rm90 Juta Dana 1mdb Untuk Pas

papar berkaitan - pada 8/2/2019 - jumlah : 276 hits
Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia akan memanggil Datuk Seri Najib Razak jika asas Umno memberi wang RM90 juta kepada musuh lamanya PAS Namun ketua pesuruhjayanya berkata SPRM buat masa sekarang masih tidak pasti sama ada bekas perdana ...
Siasat Penulis Blog Dedah Pas Terima Duit Umno Kata Ph Bachok

Siasat Penulis Blog Dedah Pas Terima Duit Umno Kata Ph Bachok

papar berkaitan - pada 8/2/2019 - jumlah : 539 hits
BACHOK Pakatan Harapan Bachok semalam membuat laporan polis terhadap pemilik sebuah blog yang mengaku hadir ketika Anggota Parlimen Bachok Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz membuat pengakuan mengenai isu pemimpin PAS menerima dana daripada U...
Isu Dana Rm90 Juta Hadi Sedia Sprm Siasat Semua Dakwaan

Isu Dana Rm90 Juta Hadi Sedia Sprm Siasat Semua Dakwaan

papar berkaitan - pada 9/2/2019 - jumlah : 412 hits
MARANG Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang sedia disiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia berhubung dakwaan dana sebanyak RM90 juta dimasukkan ke dalam akaun pemimpin parti itu Beliau berkata terpulang kepada SPRM menyiasat mana...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Kesarjanaan Yang Biasa Biasa Sahaja



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord

Bahaya Kemiskinan By Dr Hm Rakib S H Pekanbaru Riau

Alya Iman Nabil Aqil Bergandingan Dalam Siri Terbaru Adaptasi Novel Anggun Mikayla Di Viu