Pas Akan Bertanding Kerusi Bersatu Pn Goyang




Pas akan bertanding kerusi Bersatu: PN goyang4  JUN , 2024
KongsiKenyataan Mursyidul Am Pas, Hashim Jasin bahawa parti itu akan bertanding kesemua 6 kerusi Ahli Parlimen Bersatu yang mengisytiharkan sokongan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim sekiranya berlaku kekosongan, memberi tamparan hebat kepada Pengerusi PN, Muhyiddin Yassin.
Menurut Pengarah Komunikasi UMNO Malaysia, Datuk Lokman Noor Adam, kedudukan Hashim sebagai pemimpin spiritual tertinggi Pas yang boleh dianggap sebagai suara pemutus dan tidak boleh dipandang ringan bahawa PN pada waktu ini sedang menghadapi pergolakan dalaman yang parah.
“Bila mana Bersatu sudah hilang taring akibat pelbagai perkara yang menyebabkan Pas sendiri sudah tidak menghormati kepimpinan Bersatu dan PN, kita lihat ustaz Hashim Jasin telah pun mengumumkan Pas bersedia bertanding di kesemua 6 kerusi wakil rakyat Ahli Parlimen Bersatu yang telah menyatakan sokongan kepada PM
“Saya berikan peringatan kepada Bersatu, bila Mursyidul Am Pas mula buka mulut ini bermakna suara Bersatu dah tak laku.
“Ini gambaran jelas bibit awal kehancuran PN di mana suara Mursyidul Am Pas mendahului Pengerusi PN iaitu Muhyiddin Yassin,” katanya dalam siaran langsung Facebook beliau.
Bagi Lokman, kenyataan Hashim tersebut seharusnya dijawab segera oleh Bersatu untuk membuktikan perpaduan di dalam PN masih utuh.
Sekiranya tidak, katanya, maka jelas tanggapan umum bahawa Pas tidak lagi menghormati sekutunya setelah pemimpin utama parti itu tidak ramai turun berkempen dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Kuala Kubu Bharu awal Mei lalu.
Kata Lokman, sekiranya benar Pas akan membuat keputusan sepihak terhadap 6 kerusi berkenaan maka masa depan PN amat goyah untuk kekal sebagai satu pasukan.
“Saya cukup hairan kenapa kenyataan ini di keluarkan oleh seseorang yang begitu tinggi pangkatnya dalam Pas.
“Pangkat Mursyidul Am Pas ini seperti Tuan Guru Nik Aziz atau Datuk Dr Harun Din. Jarang Mursyidul Am Pas keluarkan kenyataan seperti ini kecuali sudah berbincang dengan Presiden Pas.
“Ini tanda tak lama lagi PN lingkup,” katanya sinis.
Manakala bagi UMNO, kata Lokman, pihak mana pun yang akan bertanding parti itu siap menurunkan calon terbaik jika berlaku PRK.
Katanya berdasarkan formula, 6 kerusi tersebut akan ditandingi BN kerana pencapaian dalam PRU 2022 lalu UMNO mendapat tempat kedua undi tertinggi.
Bagaimanapun, Lokman tidak menolak kemungkinan Hashim cuba mengalihkan isu tuduhan mahkamah ke atas anak MB Perlis dalam isu PRK tersebut.
Katanya, sebagai Mursyidul Am Pas, Hashim sepatutnya memberi komen mengenai penglibatan atau kecuaian pemimpin Pas dalam memberi laluan kepada anak sendiri dalam urusan perolehan kerajaan sehingga menjadi kes mahkamah, dan bukan cuba mengalihkan isu tersebut.








Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2024/06/pas-akan-bertanding-kerusi-bersatu-pn.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pas Sedia Tanding Di Tujuh Kerusi Wakil Bersatu Paling Tadah

Pas Sedia Tanding Di Tujuh Kerusi Wakil Bersatu Paling Tadah

papar berkaitan - pada 24/5/2024 - jumlah : 78 hits
MalaysiakiniPAS sedia bertanding di enam kerusi Parlimen dan satu kerusi DUN yang dijangka akan dikosongkan susulan tindakan wakil rakyat Bersatu yang mengisytiharkan sokongan kepada kerajaan pimpinan Perdana Menteri Anwar Ibrahim Mursyidul...
Sedia Tanding 7 Kerusi Bersatu Pas Mahu Tambah Kekuatan Kata Penganalisis

Sedia Tanding 7 Kerusi Bersatu Pas Mahu Tambah Kekuatan Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 28/5/2024 - jumlah : 127 hits
Penganalisis berkata PAS mempunyai kekuatan akar umbi terutama di Kelantan untuk memenangkan calon PN jika berlaku PRK di tujuh kerusi yang wakil rakyat Bersatu berpaling tadah PETALING JAYA Kesediaan PAS bertanding di tujuh kerusi milik Be...
Pas Mahu Letak Calon Di Kerusi Bersatu Belot

Pas Mahu Letak Calon Di Kerusi Bersatu Belot

papar berkaitan - pada 24/5/2024 - jumlah : 94 hits
PAS sedia bertanding di enam kerusi Parlimen dan satu kerusi DUN yang dijangka akan dikosongkan susulan tindakan wakil rakyat Bersatu yang mengisytiharkan sokongan kepada kerajaan pimpinan Perdana Menteri Anwar Ibrahim Mursyidul Am PAS Hash...
Terdesak Sangatkah Pas Bersatu Nak Cari Isu

Terdesak Sangatkah Pas Bersatu Nak Cari Isu

papar berkaitan - pada 3/6/2024 - jumlah : 111 hits
Zuwairi Md Yusof PN PAS BERSATU sudah gelabah dan terdesak mahu sokongan anda sampai hantar wakil2 PN membuat lakonan jijik dan jelik Ini tidak akan berjaya rakyat sudah muak sama PN Tahukah anda tahun 2005 MB Selangor Khir Toyo telah lanca...
Harga Sawit Terkini Semakan Harga Semasa

Contingency Plans For Tourist Accidents And Incidents

Sg Bakap Sanusi Pkr S Akmal Laud Mature Politics In Football Friendly

Scaffold House By Ant Nio Costa Lima Arquitectos In Lisbon Portugal

Bela Talapia Depan Rumah Selesai Masalah Rakyat

Tetap Bertegas Pertahan Kuota Bumiputera Pm

Bersatu 6 Now Independent Mps Bukit Gantang Rep Claims

Panamanian Court Acquits 28 Defendants In Panama Papers Trial



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Slot Megadrama Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Nuh Dan Nayla Slot Akasia TV3

Resepi Nasi Goreng Seafood Paling Mewah dan Terliur Meriah Ramuan Didalamnya

5 Perangai Pemandu Malaysia Yang Buat Memandu Jadi Tak Seronok

Bagaimana Ikan Minum Air Bila Dahaga


Ke Arah Kedamaian Negara

Sup Kambing Korban Yang Sedap

Kuey Teow Sup Daging Mek Na

Lumping Putih

Waduh Kejahatan 82 Persen Dapat Suntikan Dana Dari Cukong

Makluman Jawatan Kpm Julai 2024 Lepasan Diploma Dan Ijazah