Parlimen Sampah Pembela Buat Laporan Polis


fazleensafina

Jangan jadi pembangkang melampauI batas, derhaka kepada tuanku

BANGI, 26 Ramadan 1441H, Selasa – Pertubuhan-Pertubuhan Pembela Islam (PEMBELA) membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kajang ke atas bekas Menteri Air, Tanah dan Sumber Asli, Datuk Dr Xavier Jayakumar susulan kenyataan dalam satu video yang tular di media sosial berhubung persidangan Parlimen, semalam.

Naib Pengerusinya, Masridzi Sat berkata, kenyataan itu bukan sahaja tidak menghormati Parlimen, malah satu penghinaan kepada institusi diraja yang tidak seharusnya dilakukan oleh seorang Ahli Parlimen.

Katanya, tindakan Ahli Parlimen Kuala Langat itu dilihat seolah-olah menghina dan mencaci dengan perkataan ‘sampah’ dan ‘Parlimen tidak berguna’ tidak wajar keluar dari mulut beliau.

“Apa yang diperkatakan oleh Dr Xavier itu juga seolah-olah menidakkan apa yang diperkatakan Yang di-Pertuan Agong, Al Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al Mustaffa Billah Shah mengenai kerajaan yang dibentuk itu adalah sah.

“Sepatutnya semua pihak seharusnya menerima dengan hati yang terbuka kerana ini adalah kerajaan daripada pembentukan yang mengikut Perlembagaan,” katanya menerusi satu hantaran video berdurasi 10 minit 35 saat di Facebook PEMBELA.

Dalam pada itu, Masridzi berkata, tindakan yang dilakukan Xavier itu turut dianggap sebagai menghina kerajaan dan titah Yang di-Pertuan Agong sekali gus mengheret polemik politik yang tiada kesudahan.

Katanya, masalah politik seharusnya diselesaikan secara politik bukannya dengan menghina kerajaan dan juga Yang di-Pertuan Agong yang disifatkan sebagai melampai batas dan undang-undang kerana mengundang kebencian dalam kalangan rakyat.

“Jadi sekiranya kamu nak menjadi pembangkang jadilah pembangkang yang sihat, jangan jadi pembangkang yang melampaui batas dan menderhaka kepada titah Tuanku.

“Tuanku sudah jelaskan supaya jangan panjangkan polemik politik yang tiada kesudahan ini dan terima keputusan Tuanku. Kerajaan yang ada, adalah kerajaan yang sah. Tunggu PRU15 dan lakukan mengikut cara yang sah,” katanya.

Semalam, Ahli Parlimen Kuala Langat itu menyifatkan persidangan berkenaan sebagai sampah dan tidak berguna menerusi satu video berdurasi selama hampir tiga minit.

Katanya, Ahli Parlimen cuma berada sejam saja di Dewan Rakyat untuk mendengar titah Yang di-Pertuan Agong atas alasan COVID-19.

Sidang Parlimen diadakan semalam dengan hanya Titah Diraja saja sebagai urusan mesyuarat manakala sesi perbahasan akan diadakan pada satu tarikh ditentukan kemudian.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2020/05/parlimen-sampah-pembela-buat-laporan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kkm Buat Laporan Polis Kes 147 Warga Asing Lari Pusat Kuarantin

Kkm Buat Laporan Polis Kes 147 Warga Asing Lari Pusat Kuarantin

papar berkaitan - pada 7/5/2020 - jumlah : 417 hits
Kementerian Kesihatan Malaysia telah membuat laporan polis berhubung tindakan 147 warga asing yang melarikan diri dari pusat kuarantin Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Dr Noor Hisham Abdullah berkata kesemua warga asing tersebut telah menjala...
33 Laporan Polis Mengenai Kenyataan Berunsur Hasutan Xavier

33 Laporan Polis Mengenai Kenyataan Berunsur Hasutan Xavier

papar berkaitan - pada 21/5/2020 - jumlah : 270 hits
KUALA LUMPUR Polis menerima 33 laporan daripada seluruh negara mengenai dakwaan Ahli Parlimen Kuala Langat Datuk Dr Xavier Jayakumar mengeluarkan kenyataan berunsur hasutan dan provokasi terhadap sidang Dewan Rakyat yang berlangsung kelmari...
Ketua Pemuda Umno Pahang Buat Laporan Polis Terhadap Xavier

Ketua Pemuda Umno Pahang Buat Laporan Polis Terhadap Xavier

papar berkaitan - pada 23/5/2020 - jumlah : 321 hits
KUANTAN Ketua Pemuda UMNO Pahang Mohd Farid Mohd Nor telah membuat laporan polis terhadap Ahli Parlimen Kuala Langat Xavier Jayakumar semalam Ia berutan kenyataan Xavier yang biadap dan sangat hina terhadap Seri Paduka Baginda Yang Di Pertu...
Parlimen Menjadi Sampah Kerana Ph Shabudin Yahaya

Parlimen Menjadi Sampah Kerana Ph Shabudin Yahaya

papar berkaitan - pada 19/5/2020 - jumlah : 187 hits
PH perlu sedar bahawa institusi Parlimen diperlihat seperti sampah kerana pembangkang itu Tegas Ahli Parlimen Bersatu Datuk Shabudin Yahaya sikap mereka yang tidak menghormati institusi Perlembagaan itu merupakan satu penghinaan sekaligus t...
Parlimen Sampah Xavier Biadab Hina Titah Agong

Parlimen Sampah Xavier Biadab Hina Titah Agong

papar berkaitan - pada 19/5/2020 - jumlah : 264 hits
Kenyataan pemimpin PKR dirancang rakyat digesa buat laporan polisby BANGI 26 Ramadan 1441H Selasa Kenyataan pemimpin PKR Dr Xavier Jayakumar yang menyifatkan sidang Parlimen semalam sebagai sampah dan tidak berguna adalah biadab serta melan...
Polis Terima Dua Laporan Kes Lelaki Tendang Penghantar Makanan

Polis Terima Dua Laporan Kes Lelaki Tendang Penghantar Makanan

papar berkaitan - pada 21/5/2020 - jumlah : 382 hits
SHAH ALAM Polis Selangor menerima dua laporan polis berhubung kes seorang lelaki didakwa menendang seorang penghantar makanan wanita di Bandar Puteri Puchong Serdang kelmarin
Bantu Polis Buat Laporan Ismail Sabri

Bantu Polis Buat Laporan Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 25/5/2020 - jumlah : 294 hits
HARAKAHDAILY KUALA LUMPUR Menteri Kanan Dato Seri Ismail Sabri Yaakob menyatakan bahawa orang ramai digalakkan membantu pihak polis untuk membuat laporan sekiranya berlaku kesesakan di mana mana kawasan untuk pihak polis turun mengawal kead...
Individu Buat Laporan Polis Dakwa Menteri Agama Langgar Pkp

Individu Buat Laporan Polis Dakwa Menteri Agama Langgar Pkp

papar berkaitan - pada 14/5/2020 - jumlah : 246 hits
Masih ingat dengan anak Presiden UMNO Nurul Hidayah Binti Ahmad Zahid Hamidi yang didapati bersalah melanggar Perintah Kawalan Pergerakan Rupa rupanya Menteri Hal Ehwal Agama Dr Zulkifli Mohamad Al Bakri turut menerima beberapa laporan meng...
Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Adab Apabila Menghadiri Majlis Kenduri Kahwin

Menjadi Kesalahan Dan Teladan Buruk Jika Kerajaan Tidak Akur Dekree Ydpa

Bicara Profesional Pengarah Pendidikan Negeri Johor Bersama Pengetua Sekolah Negeri Johor 2024

Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ

Wanita Cedera Diragut Ketika Menunggang Motosikal

Kes Lelaki Israel 10 Ditahan Semula Bawah Sosma