Panggilan Artis Sendu Tidak Sesuai Untuk Saya Haneesya Hanee



Pelakon sensasi, Sharifah Haneesya Hanee Sayed Sahalan atau lebih dikenali sebagai Haneesya Hanee berusia 20 tahun berkata panggilan artis sendu adalah tidak sesuai baginya, malah sedikit pun tidak terasa.

Gelaran tersebut terjadi apabila sekian lama tidak kelihatan di kaca televisyen dan dia menjelaskan bahawa baru sahaja bertapak dalam industri seni. Jadi, berapalah sangat drama yang dia baru berlakon.

Bagi saya, panggilan artis sendu tidak sesuai untuk saya, malah sedikitpun tidak terasa dengan panggilan yang diberi. Saya baru sahaja bertapak dalam industri seni, berapa kerat sangat drama yang dibintangi, jadi ia bukanlah gelaran yang sesuai ditujukan kepada saya. Lainlah, jika sudah lama saya berlakon.
Pelakon drama Curi-Curi Cinta itu tertanya-tanya di mana salah dan silapnya kerana kini dia semakin kurang menerima tawaran lakonan. Pada tahun lalu, kemenangan Haneesya sebagai Artis Baharu Wanita Popular di Anugerah Bintang Popular BH (APBBH) membuatkannya rasa bimbang kerana bersikap demanding.

Oleh sebab itu, syarikat pihak produksi tidak berani untuk mengambil dan mungkin juga disebabkan kontroversi yang sering terpalit dengan dirinya tetapi kalau nak tahu, dia masih hijau dalam dunia lakonan dan bukanlah seorang yang suka meletakkan harga.

Saya meminati dunia lakonan hingga sanggup mengikuti kelas seni. Cuma, rezeki belum menyebelahi biarpun saya memenangi ABPBH, tahun lalu. Semakin kurang tawaran lakonan diterima. Mungkin produser takut saya meletakkan harga tinggi, tetapi saya tak mungkin bersikap sedemikian kerana saya tahu siapa diri saya.
Bagaimanapun, saya bersyukur rezeki dalam dunia peragaan masih tidak berhenti. Begitu juga ulasan produk, jadi melalui dua sumber inilah saya meraih pendapatan menanggung keluarga. Saya berlakon bukan disebabkan duit, tetapi minat yang mendalam pada lakonan.
Jika korang masih ingat, Haneesya pernah mencetuskan kontroversi apabila digelarkan sebagai gadis liar yang suka bersosial dan berparti. Namun, dia sudah tidak mahu mengulangi kesilapan yang sama dalam hidup kerana secara jujurnya, Haneesya mengalami kejutan budaya.

Bercakap mengenai penyesalan, tentulah ada rasa penyesalan. Jika boleh, saya tak mahu mengulang kesilapan yang sama dalam hidup. Jujurnya, saya mengalami kejutan budaya apabila menjadi cemuhan masyarakat pada peringkat awal dahulu. Kini, saya cuba belajar untuk terbuka dalam menerima kritikan. Bagaimanapun, ia bukan sesuatu yang mudah. Sakit sangat apabila dikritik, tetapi tidak mudah menutup mulut netizen.
Kebanyakan kontroversi yang berlaku wujud secara tidak disengajakan. Sedikit kesalahan yang dilakukan, netizen suka membesarkannya hingga menjadi tular. Saya tak mahu menoleh ke belakang lagi, saya mahu mengurangkan kontroversi dan fokus kerja serta produk yang bakal dihasilkan.
Tak apalah, Haneesya. Setiap manusia mesti pernah melakukan kesilapan atau kesalahan dan layak mendapat peluang kedua. Apapun, Ohmedia doakan agar Haneesya Hanee terus maju jaya dalam industri seni.

OHMEDIA: GO GO HANEESYA!

Kredit: Berita Harian

+ Baca respon pembaca di Facebook Oh! Media.



Sumber: Oh! Media

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.terengganu11.com/2020/07/panggilan-artis-sendu-tidak-sesuai.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Lama Tidak Nampak Di Kaca Tv Haneesya Hanee Nafi Dirinya Artis Sendu

Hiburan Lama Tidak Nampak Di Kaca Tv Haneesya Hanee Nafi Dirinya Artis Sendu

papar berkaitan - pada 24/7/2020 - jumlah : 401 hits
Dikhabarkan agak lama tidak melihat kelibat dirinya beraksi di kaca televisyen model dan pelakon sensasi Haneesya Hanee dikatakan sering dilabel netizen sebagai artis sendu Biarpun begitu Haneesya yang popular dengan sikap profesionalnya it...
Tak Sesuai Gelar Saya Artis Sendu Haneesya

Tak Sesuai Gelar Saya Artis Sendu Haneesya

papar berkaitan - pada 24/7/2020 - jumlah : 232 hits
Akibat sekian lama tidak kelihatan di kaca televisyen model dan pelakon sensasi Haneesya Hanee 20 digelar artis sendu Tak melenting digelar sedemikian Haneesya berkata dia baru sahaja bertatih dalam dunia lakonan jadi gelaran artis sendu se...
Inilah Buah Yang Sangat Sesuai Untuk Diet Kesihatan Lelaki

Inilah Buah Yang Sangat Sesuai Untuk Diet Kesihatan Lelaki

papar berkaitan - pada 29/7/2020 - jumlah : 440 hits
JIKA diberi pilihan majoriti jejaka lebih cenderung memilih epal atau pisang meskipun terdapat pelbagai pilihan bu4h yang ditawarkan di pasaran Rata rata menyifatkan dua bu4h tersebut mempunyai khasiat yang tinggi untuk membekalkan tenag4 b...
2019 Berkokok Minta Ph Laksanakan Ruu 355 2020 Tak Sesuai Lagi

2019 Berkokok Minta Ph Laksanakan Ruu 355 2020 Tak Sesuai Lagi

papar berkaitan - pada 28/7/2020 - jumlah : 234 hits
Pada tahun 2019 lebai berkokok minta kerajaan PH bawa RUU 355 Kerajaan PH pandang positif tetapi dimulakan dengan pindaan mahkamah syariah terlebih dahulu Ertinya kerajaan PH ada usaha ke arah itu Bila kerajaan pintu belakang memerintah di ...
Cara Memilih Hewan Kurban Idul Adha Sesuai Syariat Islam Cara Menyembelihnya Yang Benar

Cara Memilih Hewan Kurban Idul Adha Sesuai Syariat Islam Cara Menyembelihnya Yang Benar

papar berkaitan - pada 27/7/2020 - jumlah : 221 hits
Sebentar lagi seluruh Umat Islam di seluruh dunia akan segera menyambut datangnya lebaran Idul Adha 1441 H yang insya Allah jatuh pada tanggal 31 Juli 2020 mendatang Lebaran Idul Adha memang identik dengan prosesi penyembelihan hewan kurban...
Resipi Roti Canai Tanpa Telur Viral Sesuai Untuk Anak Yang Alahan Dengan Telur

Resipi Roti Canai Tanpa Telur Viral Sesuai Untuk Anak Yang Alahan Dengan Telur

papar berkaitan - pada 27/7/2020 - jumlah : 309 hits
Roti canai antara sajian sarapan kegemaran ramai termasuk anak anak Lebih enak kalau dihidang bersama kuah kari serta sambal yang power Kalau mama nak buat sendiri roti canai untuk keluarga boleh ikuti resipi ini Resipi ini sesuai untuk ana...
Niat Doa Menyembelih Hewan Qurban Sesuai Sunnah Rasulullah Perhatikan Baik Baik

Niat Doa Menyembelih Hewan Qurban Sesuai Sunnah Rasulullah Perhatikan Baik Baik

papar berkaitan - pada 28/7/2020 - jumlah : 262 hits
Insya Allah beberapa hari lagi kita akan menyambut lebaran Hari Raya Idul Adha Dalam hari tersebut disyariatkan untuk menyembelih hewan qurban Umumnya umat Islam akan bergegas untuk gotong royong bahu membahu dalam proses penyembelihan hewa...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Lelaki Lihat Lembaga Besar Semasa Solat Berjemaah

Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris