Panduan Diet Atkins Peringkat Permulaan


Panduan Diet Atkins Peringkat Permulaan | Berikut adalah makanan yang dibenarkan di Fasa Pengenalan (Induksi) Diet Atkins. Makanan yang mempunyai karbohidrat, mengehadkan jumlah pengambilan kepada 20 gram karbohidrat bersih.

Walaupun Diet Atkins macam dah kurang sedikit amalannya sekarang ni, (pada pandangan saya lah), ia tetap masih releven. Saya pun kadangkala on dan off akan amalkan diet Atkins. Antara paling kerap guna tentulah makan telur rebus ikut jumlah yang disyaratkan. 


Klik imej untuk gambar lebih jelasMakanan berprotein
Kebanyakan makanan berprotein seperti daging, makanan laut dan telur, mempunyai karbohidrat sedikit atau tiada langsung. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa perkara yang perlu diawasi. Semak tips ini pada makanan protein pada diet rendah karbohidrat untuk maklumat lanjut.

Sayur-sayuran
Sebahagian besar karbohidrat dalam diet datang daripada sayur-sayuran . Ia adalah penting untuk mengetahui kiraan karbohidrat daripada sayur-sayuran yang anda makan . Dua belas hingga 15 gram sehari ( tidak termasuk serat) harus datang daripada sayur-sayuran.

Keju
Kebanyakan keju mempunyai kurang daripada satu gram karbohidrat setiap auns, tetapi periksalah label dengan teliti, kerana ada juga kandungannya yang lebih . Mengikut Atkins, membolehkan 3-4 auns setiap hari sebagai permulaan. Keju krim termasuk dalam diet ini, tetapi lebih baik bukan keju kotej , keju petani atau keju segar yang lain.

Lemak dan Minyak
Bagi mereka yang memulakan pelan diet Atkins diingatkan supaya tidak mencuba untuk melakukan diet versi rendah-lemak. Kandungan lemak yang mencukupi adalah penting untuk kejayaan diet. Atkins menasihatkan untuk mengambil makanan yang mengandungi lemak semulajadi yang seimbang, dan tiada lemak trans langsung dibenarkan. Berikut adalah beberapa perkara yang Atkins nasihatkan tentang lemak dan minyak:

1. Makan banyak ikan air sejuk dan makanan lain yang mengandungi omega -3 asid lemak (tetapi jika hamil ikuti garis panduan FDA tentang penggunaan ikan).

2. Minyak zaitun, terutamanya yang asli atau tambahan campuran - yang asli lagi bagus.

3. Untuk kacau - menggoreng, canola, kacang tanah, dan minyak grapeseed adalah disyorkan, terutamanya jika "cold-pressed" atau "expeller- pressed".

4. Elakkan jagung, soya, safflower dan minyak bunga matahari kecuali dalam jumlah yang kecil dan tidak dipanaskan (tiada jumlah yang tinggi omega-6 lemak tak tepu). Sekali lagi, minyak cold-pressed atau expeller-pressed adalah disyorkan.

5. Apabila memilih mayonis, pastikan memilih mayonis yang penuh lemak, sebaik-baiknya menggunakan garis panduan di atas untuk jenis minyak digunakan.

6. Apabila memilih kuah salad , peraturan yang sama digunakan dan lihat tambahan gula yang digunakan.

7. Butter dan sumber-sumber lemak tepu ( contohnya kelapa) boleh diterima, tetapi sekali lagi harus dimakan seimbang dengan lemak lain .

8. Jangan gunakan marjerin melainkan jika bebas trans- lemak.


Minuman
Air adalah minuman yang paling diutamakan. Atkins menasihati kita agar mengambil lapan gelas air sehari. Jika anda berasa lapar dan bukan pada waktu makan, cuba minum air dahulu sebab anda hanya mungkin dahaga. Air soda atau air berkarbonat dengan kandungan gula yang rendah pun boleh diambil.

Jangan minum apa-apa minuman dengan gula di dalamnya, termasuk jus dan cuka. Teh herba, atau kopi atau teh tanpa kafein adalah pilihan yang baik, walaupun sesetengah orang boleh terlepas minum kafein (anda perlu bereksperimen untuk melihat jika ia akan mencetuskan keinginan atau melambatkan penurunan berat badan ). Soda diet manis dengan sucralose (Splenda ) boleh diterima.

Makanan Tambahan Khas
Bagaimanapun, jumlah makanan harian dalam jumlah yang kecil boleh ditambah kandungan kaborhidrat:

~ 2-3 sudu besar lemon atau jus limau
~ 2-3 sudu besar krim berat atau satu auns krim masam
~ 10-20 buah zaitun
~ Setengah biji buah avokado kecil
~ Makanan mudah dikawal karbohidrat, seperti bar snek karbohidrat rendah

Serat tambahan
Atkins mengesyorkan psyllium (bahan utama dalam Metamucil dan makanan tambahan serat yang lain) dan flaks benih makanan untuk lebih banyak serat.

#Sumber

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.aynorablogs.com/2018/12/panduan-diet-atkins-peringkat-permulaan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Panduan Diet Seimbang

Panduan Diet Seimbang

papar berkaitan - pada 11/12/2018 - jumlah : 815 hits
Hi korang Sejak 2 bulan SA tak sihat ni dan sekarang dalam proses untuk pulih seperti biasa kan SA banyak baca tentang pengambilan makanan seimbang Panduan panduan diet seimbang dan macam macam tentang kesihatan yang boleh membantu SA untuk...
Puasa Adalah Diet Yang Terbaik Pendedahan Doktor

Puasa Adalah Diet Yang Terbaik Pendedahan Doktor

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 308 hits
Puasa Adalah Diet Yang Terbaik Pendedahan Doktor Pernahkah anda mendengar berpuasa adalah sebahagian daripada diet yang baik Ya perkara ini telah dibuktikan oleh kenyataan Dr Siti Aniza Basir di laman Facebook dengan mengatakan Intermittent...
Inilah Diet Saya Selama 3 Bulan Berjaya Hilang 40 Kg Kongsi Lelaki Berjaya Kurus Walaupun Makan Cukup 6 Kali Sehari

Inilah Diet Saya Selama 3 Bulan Berjaya Hilang 40 Kg Kongsi Lelaki Berjaya Kurus Walaupun Makan Cukup 6 Kali Sehari

papar berkaitan - pada 29/11/2018 - jumlah : 590 hits
Inilah Diet Saya Selama 3 Bulan Berjaya Hilang 40 Kg Kongsi Lelaki Berjaya Kurus Walaupun Makan Cukup 6 kali sehari Mesti ramai di luar sana yang mempunyai berat badan berlebihan Di Malaysia sememangnya masalah obesiti kini semakin berlelua...
Diet Buat Hiperkolesterolemia

Diet Buat Hiperkolesterolemia

papar berkaitan - pada 28/11/2018 - jumlah : 125 hits
Assalamualaikum wbt Sapa yang tahu mengenai hiperkolesterolemia Hiperkolesterolemia adalah satu keadaan di mana kolesterol dalam tubuh seseorang dah melebihi kadar normal dalam darah Kadar kolesterol yang berlebihan akan mengendap di salura...
Mama Takut Nak Diet Masa Menyusu Bimbang Susu Drop Jadi Kurang Khasiat Pakar Laktasi Kongsi 3 Tips

Mama Takut Nak Diet Masa Menyusu Bimbang Susu Drop Jadi Kurang Khasiat Pakar Laktasi Kongsi 3 Tips

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 389 hits
Takut nak berdiet semasa menyusu Dilema ini tidak dinafikan banyak ibu ibu yang sedang menyusukan bayi Tapi makin dibiarkan makin mencanak pula berat badan apa solusinya Ini pandangan pakar laktasi Ibu menyusu memang cepat lapar kerana seti...
Amalkan Makan Beras Perang Hilang 17kg Gadis Ini Kongsi Tips Diet Secara Sihat

Amalkan Makan Beras Perang Hilang 17kg Gadis Ini Kongsi Tips Diet Secara Sihat

papar berkaitan - pada 13/12/2018 - jumlah : 521 hits
Amalkan Makan Beras Perang Hilang 17kg Gadis Ini Kongsi Tips Diet Secara Sihat Memiliki berat badan yang ideal merupakan idaman setiap seorang wanita Untuk memilikinya seseorang perlu mempunyai semangat dan azam yang menebal dalam diri Seor...
Anak Terlalu Obses Dengan Susu Formula Sehingga Menolak Makanan Pepejal Panduan Ini Mungkin Membantu Ibu Bapa

Anak Terlalu Obses Dengan Susu Formula Sehingga Menolak Makanan Pepejal Panduan Ini Mungkin Membantu Ibu Bapa

papar berkaitan - pada 27/11/2018 - jumlah : 486 hits
Apa yang boleh dilakukan oleh ibu bapa apabila anak terlalu obses dengan susu formula sehingga enggan makan makanan pejal Apabila dipujuk untuk makan makanan seperti nasi sup atau roti anak tetap enggan Apatah lagi buah buahan dan sayur mem...
Diet Ikut Bentuk Badan Boleh Hilangkan Lemak Di Kawasan Tertentu

Diet Ikut Bentuk Badan Boleh Hilangkan Lemak Di Kawasan Tertentu

papar berkaitan - pada 13/12/2018 - jumlah : 364 hits
Diet Ikut Bentuk Badan Boleh Hilangkan Lemak Di Kawasan Tertentu Pernah tak korang terfikir kenapa setiap individu itu mempunyai lemak di kawasan tertentu pada badan mereka Ada wanita yang cenderung untuk memperoleh lemak di bahagian perut ...
Mila Coklat Slym Diet Sihat Bebas Gula Rendah Kalori

Mila Coklat Slym Diet Sihat Bebas Gula Rendah Kalori

papar berkaitan - pada 24/11/2018 - jumlah : 774 hits
Nama item Mila Coklat SlymIsian kandungan 15 sachet kotakHarga Normal RM49 exc postageHarga Promosi Whatsapp ke 014 8228905 untuk harga Promosi Terkini Info Produk Mila Coklat Slym adalah pilihan minuman tepat sesuai untuk mereka yang tidak...
Airasia Santan Menu Baru Harga

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000

Ulu Tiram Attack Suspect Not Ji Member Initial Link Made Due To Father S Past Says Igp

Muslims Rebuke Rais Yatim S No No To Sarawak S Proposal Of Conducting Friday Sermons In English

Yuka Kharisma Cinta Indah Buat Kanda Chord

Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Resepi Sos Hijau Vietnamese Rolls

Apakah Sebaik Baiknya Manusia



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Teresa Kok Terkejut Terima Surat Ugutan Bunuh Dan Dua Butir Peluru

Isu Uitm Kerajaan Kena Berani

Ragam Pelik Kucing

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

Durioo Cara Daftar Subscription

A Lone Wolf Does Not Materialise Naturally