Panduan Dan Cara Buat Link Telegram


Panduan dan Cara Buat Link Telegram 13 Tahukah anda cara buat link Telegram? Telegram membolehkan penciptaan saluran yang boleh digunakan untuk menghantar maklumat atau berita dengan mudah kepada ramai pengikut.
Telegram tersedia pada berbilang platform, termasuk telefon mudah alih, komputer dan tablet, supaya anda boleh mengakses mesej anda dari mana-mana sahaja. Namun, tahukah anda bagaimana cara buat link Telegram?. Di sini kami kongsikan panduan serta cara buat link Telegram yang mudah.
Panduan dan Cara Buat Link Telegram Panduan dan Cara Buat Link Telegram 14 Apa itu Telegram? Telegram ialah sebuah aplikasi sosial yang membolehkan kita berkomunikasi dengan lebih luas dan mudah. Telegram juga merupakan sistem pemesejan segera (IM) berasaskan awan merentas platform yang menyediakan pehidmatan seperti panggilan video yang disulitkan hujung ke hujung, VoIP, perkongsian fail dan beberapa ciri lain.
Apa Kegunaan Telegram? Telegram dirancang untuk memudahkan pengguna saling berkomunikasi seperti kiriman pesan teks, audio, video, gambar, dan sticker dengan selamat. Lebih menarik lagi, perkongsian fail juga boleh dilakukan dengan sangat mudah.
Untuk pengetahun semua, Telegram juga menggunakan unik username sebagai mengganti nombor telefon kita. Melalui cara ini, pengguna tidak perlu dedahkan nombor telefon. Selain itu, username berkenaan dapat dicari melalui fungsi search yang terdapat dalam aplikasi Telegram. 
Cara Buat Link Telegram Panduan dan Cara Buat Link Telegram 15 Cara Buat Link Telegram Sendiri / Personal Buka aplikasi Telegram di telefon pintar anda Buka menu (lihat ikon tiga jalur pada bahagian atas kiri) Klik pada Settings Klik pada Username. Sekiranya belum menetapkan Username, boleh letak Username terlebih dahulu. Pada bahagian bawah, anda boleh lihat link dalam format https://t.me/username yang boleh di copy dan dikongsi di akaun media sosial anda Pengguna yang mengklik link tersebut boleh menghantar terus mesej kepada anda melalui aplikasi Telegram tanpa perlu menyimpan nombor telefon anda terlebih dahulu.
Cara Buat Link Telegram Group Panduan dan Cara Buat Link Telegram 16 Muat turun Aplikasi Telegram Klik pada ‘New Group’ untuk memcipta group Telegram baharu Pilih dan masukkan ahli ke dalam group baharu anda di “add people” Masukkan nama pada paparan group anda dengan klik pada “Enter Group Name” Kemudian klik pada “edit” ni paparan kanan atas group tersebut Salin link yang diberikan pada bahagian “Invite Links” Selesai Untuk memuat turun aplikasi Telegram, anda boleh klik pautan dibawah :
Untuk pengguna Android Untuk pengguna IOS Cara Buat Link Channel Telegram Buka aplikasi Telegram Kemudian buka Channel anda. Klik pada ikon titik tiga pada sebelah atas dan kanan skrin ada. Klik pada View Channel Info. Kemudian, anda dapat melihat link khas untuk Channel anda yang boleh disalin serta dikongsi di media sosial anda. Cara Buat Telegram Web Buka web browser anda. (Chrome/ Mozilla/ etc) Taip http://web.telegram.org/ Anda boleh memilih cara untuk masuk ke akaun telegram melalui scan qr code yang diberikan atau memasukkan nombor telefon anda Jika menggunakan nombor telefon, anda perlu memasukkan code yang dihantar melalui pesanan Setelah selesai, Telegram anda akan dipaparkan secara automatik Soalan FAQs Berkenaan Cara Buat Link Telegram Bagaimana daftar akaun telegram? 1. Buka aplikasi Telegram di telefon anda.
2. Masukkan nombor telepon yang aktif.
3. Selanjutnya, kod verifikasi akan dikirim ke nombor telefon tersebut.
4. Masukkan username di Telegram, gambar profile.
5. Selesai.
Bagaimana delete akaun telegram? Masuk ke aplikasi Telegram dan ikuti langkah dibawah :
1. Aturan (setting)
2. Privasi dan sekuriti (Privacy and security)
3. Tidak aktif selama (if away for)
4. Hapus akaun sekarang (Delete account now)
5. Tekan hapus akaun akaun saya (Delete my account)
6. Tekan “continue” (2x)
7. Masukkan nombor telefon, tekan “continue” (masukkan kata laluan jika ada)
8. Tekan hapus akaun saya (delete my account)
Cara tukar gambar profile Telegram? Anda hanya perlu tekan setting pada aplikasi telegram. Kemudian pilih “Edit’ dan “Set New Photo”
Cara buat channel Telegram? 1. Tekan pada ikon di sebelah kanan atas Telegram
2. Pilih “New Channel” seterusnya “Create Channel”
3. Masukkan nama channel dan description


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2024/03/cara-buat-link-telegram.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Panduan Tata Cara Shalat Witir

Panduan Tata Cara Shalat Witir

papar berkaitan - pada 20/3/2024 - jumlah : 155 hits
Apa itu Shalat Witir Shalat Witir adalah salah satu shalat sunnah yang sangat dianjurkan untuk kita kerjakan Secara istilah Shalat Witir adalah shalat yang dikerjakan pada rentang waktu antara shalat isya dan terbitnya fajar Dinamakan witir...
Panduan Dan Cara Solat Witir Di Rumah Serta Rakaat Solat Witir

Panduan Dan Cara Solat Witir Di Rumah Serta Rakaat Solat Witir

papar berkaitan - pada 24/3/2024 - jumlah : 136 hits
Bagaimana cara solat witir di rumah Bagi umat islam terdapat beberapa solat sunat yang didirikan untuk mendapat fadhilat Terdapat soiat witir yang sinonim dengan masyarakat islam dirikan selepas selesai solat sunat terawih Ada yang solat su...
Panduan Dan Cara Cepat Kurus Bulan Puasa

Panduan Dan Cara Cepat Kurus Bulan Puasa

papar berkaitan - pada 17/3/2024 - jumlah : 117 hits
Panduan dan Cara Cepat Kurus Bulan Puasa 22 Impian kebanyakan orang adalah untuk tampil kurus dan rampin Memasuki ramadan anda ada peluang untuk cuba cara cepat kurus bulan puasa Dengan kaedah yang betul ia akan dapat membantu anda untuk me...
Panduan Dan Cara Daftar Cidb Online Serta Cara Renew Cidb Online

Panduan Dan Cara Daftar Cidb Online Serta Cara Renew Cidb Online

papar berkaitan - pada 1/4/2024 - jumlah : 109 hits
pastinya sentiasa dicari cari oleh mereka yang berminat untuk menceburi dalam bidang binaan Anda perlu mendapatkan kad hijau CIDB terlebih dahulu sebelum meneruskan pekerjaan Sebelum mereka dibenarkan mengikut undang undang Malaysia untuk b...
Mydigital Id Malaysia Cara Pendaftaran Kelebihan Id Digital

Mydigital Id Malaysia Cara Pendaftaran Kelebihan Id Digital

papar berkaitan - pada 19/3/2024 - jumlah : 168 hits
Bersedia untuk mendaftar MyDigital ID Dalam usaha untuk memasuki era digital yang semakin canggih pihak MyDigital ID telah merangka langkah pendaftaran yang teratur seperti ini sebagai persediaan menuju negara digital dimasa hadapan Ikuti d...
3 Kaedah Cara Buat Taufu Fa Soya Viral

3 Kaedah Cara Buat Taufu Fa Soya Viral

papar berkaitan - pada 19/3/2024 - jumlah : 129 hits
3 Kaedah Cara Buat Taufu Fa Soya Viral 6 Cara buat Taufu Fa Siapa yang tak suka Taufu Fa bukan Antara makanan yang paling popular di pasar malam adalah tau fu fa Kalau dahulu dimakan bersama gula putih tetapi sekarang resipinya dipelbagaika...
Cara Bayar Zakat Fitrah Online Negeri Pahang Menggunakan Ezakat Muip Tahun 2024

Cara Bayar Zakat Fitrah Online Negeri Pahang Menggunakan Ezakat Muip Tahun 2024

papar berkaitan - pada 19/3/2024 - jumlah : 139 hits
Hari Raya bakal tiba jadi kepada umat Islam semua jangan lupa untuk lunaskan kejawajiban Zakat Fitrah anda Sama seperti tahun lepas selain buat bayaran melalui Amil yang dilantik orang Pahang khususnya boleh buat bayaran secara online melal...
Airasia Santan Menu Baru Harga

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000

Muslims Rebuke Rais Yatim S No No To Sarawak S Proposal Of Conducting Friday Sermons In English

Yuka Kharisma Cinta Indah Buat Kanda Chord

Ulu Tiram Attack Suspect Not Ji Member Initial Link Made Due To Father S Past Says Igp

Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Resepi Sos Hijau Vietnamese Rolls

Apakah Sebaik Baiknya Manusia



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Teresa Kok Terkejut Terima Surat Ugutan Bunuh Dan Dua Butir Peluru

Isu Uitm Kerajaan Kena Berani

Ragam Pelik Kucing

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

Durioo Cara Daftar Subscription

A Lone Wolf Does Not Materialise Naturally