Panduan Dan Cara Cepat Kurus Bulan Puasa


Panduan dan Cara Cepat Kurus Bulan Puasa 22 Impian kebanyakan orang adalah untuk tampil kurus dan rampin. Memasuki ramadan, anda ada peluang untuk cuba cara cepat kurus bulan puasa! Dengan kaedah yang betul ia akan dapat membantu anda untuk mendapatkan berat badan yang ideal dan sesuai.
Dengan cara cepat kurus bulan puasa yang kami susun adalah berdasarkan kajian dan penelitian daripada pakar kesihatan. Untuk anda yang ingin mengikuti tip-tip cara cepat kurus bulan puasa sila ikuti dibawah.
Panduan dan Cara Cepat Kurus Bulan Puasa Terdapat 5 tip yang anda boleh cuba amalkan selama sebulan sepanjang bulan puasa untuk memastikan anda mendapatkan berat badan yang ideal dan kurus serta sihat! Berikut adalah merupakan cara cepat kurus bulan puasa:
1. Mengambil Kira Kalori Makanan Berbuka dan Sahur Penting setiap kali anda makan dan mengambil kira-kira berapa kalori yang anda ambil. Kesan pengambilan kalori yang berlebihan akan mengakibatkan kegemukkan. Jadi anda kena pastikan bahawa kalori yang anda ambil adalah sepadan dengan gaya hidup, pekerjaan dan keadaan anda.
Untuk mudahkan anda, anda boleh membuat kira-kira berapa kalori makanan anda dengan merujuk senarai jadual kalori makanan. Pastikan anda menggunakan panduan yang betul untuk mengukur dan rancanglah untuk mempunyai diet dan pengambilan makanan yang sihat.
2. Minum Air Putih dan Pastikan Minum Cukup 8 Gelas Air Memandangkan anda berazam untuk ikuti cara cepat kurus bulan puasa, maka anda harus berkorban semasa bulan ramadan walau banyak terhidang pelbagai jenis hidangan air manis, air balang dan air viral yang tersusun di Bazar Ramadan.
Untuk turun berat badan dan cepat kurus, mengurangkan minum minuman manis adalah salah satu caranya. Jadi, anda perlu sahut cabaran dan bersabar daripada pengambilan air manis. Minumlah secukupnya air putih sama seperti saranan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) mengikut waktu:
1 Gelas selepas bangunan sahur 1 Gelas selepas selepas sahur 1 Gelas selepas azan Maghrib 1 Gelas selepas solat Maghrib 1 Gelas selepas makan 1 Gelas selepas solat Isyak 1 Gelas selepas solat Terawikh 1 Gelas sebelum tidur 3. Berbuka dan Bersahur Dengan Hidangan Sihat Untuk mencuba cara cepat kurus bulan puasa, anda juga perlu mengelakkan beberapa perkara semasa berbuka dan bersahur. Untuk hidangan anda perlu memilih hidangan yang secara sihat seperti masakan yang direbus atau lain-lain yang dikategorikan sebagai menyihatkan dan kurang lemak.
Pengambilan lemak, makanan berminyak, bergoreng dan juga nasi putih perlu dikurangkan memandangkan keduanya adalah penyumbang kepada berat badan. Nasi putih perlu dikurangkan kerana ia dikategorikan sebagai makanan berkarbohidrat tinggi. Gantikan dengan lauk pauk yang mengenyangkan sebagai cadangan ganti nasi.
4. Lebihkan Pengambilan Sayur dan Buah-Buahan Sebagai ikhtiar untuk cara cepat kurus bulan puasa, anda boleh mengambil sayur, ulam-ulaman dan buah sebagai cara untuk mendapatkan kenyang dan cukup makan di waktu berbuka dan bersahur. Ini adalah alternatif kepada anda memandangkan anda perlu mengelakkan beberapa makanan untuk kurus.
Pengambilan sayur adalah sangat baik untuk anda memandangkan ia mempunyai tinggi serat. Pengambilan buah juga dapat membekalkan anda vitamin yang cukup. Proses diet anda seiiring dengan pengambilan sayur sebagai keutamaan. Khasiatnya adalah muka anda kelihatan lebih flawless dan berat badan anda akan susut dengan jayanya.
5. Lakukan Aktiviti dan Bersenam Sepanjang Bulan Puasa Sepanjang bulan puasa, kita akan diuji dengan rasa yang lapar seharian. Bulan puasa itu sendiri sebagai bulan diet secara umumnya, namun anda perlu melakukan beberapa perkara jika anda ingin menurunkan berat badan anda sebelum raya aidilfitri.
Disarankan kepada anda untuk melakukan senaman dan aktiviti-aktiviti fizikal seperti dibawah:
Berjoging selama 15 minit Pelbagai senaman selama 20 minit Berkebun dan lain-lain melibatkan aktiviti fizikal. Rugi sekiranya anda hanya berpuasa dan berdiet tanpa melakukan apa-apa aktiviti fizikal yang dapat membakar lemak anda semaksimum mungkin. Oleh itu, rumusan untuk cara cepat kurus bulan puasa adalah dengan menjaga makan, mengambil sayur dan melakukan aktiviti fizikal boleh memberi keputusan positif sepanjang bulan puasa dan mencapai matlamat anda untuk kurus!


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2024/03/cara-cepat-kurus-bulan-puasa.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Hilangkan Gastrik Ketika Bulan Puasa

Cara Hilangkan Gastrik Ketika Bulan Puasa

papar berkaitan - pada 17/3/2024 - jumlah : 104 hits
Persoalan yang banyak timbul oleh mereka yang mempunyai sakit gastrik adalah bagaimana Cara Hilangkan Gastrik Ketika Bulan Puasa Sakit gastrik adalah merupakan sakit yang dirasakan di dalam usus Seseorang boleh merasa terbakar dan pedih apa...
Cara Simpan Bunga Kantan Boleh Tahan Sampai 6 Bulan Tetap Segar Macam Baru Beli

Cara Simpan Bunga Kantan Boleh Tahan Sampai 6 Bulan Tetap Segar Macam Baru Beli

papar berkaitan - pada 16/3/2024 - jumlah : 104 hits
Bunga kantan yang selalu kita gunakan untuk membuat kuah laksa atau asam pedas ini ada waktunya begitu sukar untuk dicari di pasar Jadi apa kata beli sahaja lebih untuk simpanan stok di rumah Pun begitu menyimpan terlalu lama membuatkan bun...
Kkm Bakal Teruskan Operasi Ramadan 2024 Sepanjang Bulan Puasa Bagi Menjamin Keselamatan Makanan Di Bazar Ramadan

Kkm Bakal Teruskan Operasi Ramadan 2024 Sepanjang Bulan Puasa Bagi Menjamin Keselamatan Makanan Di Bazar Ramadan

papar berkaitan - pada 13/3/2024 - jumlah : 127 hits
Mulanya bulan Ramadan pada hari ini Kementerian Kesihatan akan meneruskan Operasi Ramadan 2024 secara serentak di seluruh negara yang melibatkan semua premis makanan termasuk di bazar Ramadan yang akan bertambah pengunjung sepanjang bulan p...
Perjuangan Orang Kecil Di Bulan Puasa

Perjuangan Orang Kecil Di Bulan Puasa

papar berkaitan - pada 19/3/2024 - jumlah : 78 hits
Puasa itu perjuangan Ia mengingatkan kita kepada Rasulullah SAW yang bertempur di medan perang pada bulan yang panas ini Memanglah selamanya tidak akan sama besarnya perjuangan kita yang kerdil ini berbanding kehebatan tokoh agung tersebut ...
Rezeki Melimpah Ketika Bulan Puasa Peniaga Air Balang Raih Keuntungan Rm10k Sehari Berniaga Di Bazar Ramadan

Rezeki Melimpah Ketika Bulan Puasa Peniaga Air Balang Raih Keuntungan Rm10k Sehari Berniaga Di Bazar Ramadan

papar berkaitan - pada 18/3/2024 - jumlah : 102 hits
Bulan puasa adalah bulan di mana bazar Ramazan akan menerima ramai pengunjung yang mencari juadah untuk berbuka mereka Pelbagai makanan dan minuman yang menarik akan dijual di sana termasuklah air balang yang betvariasi Keuntungan RM10 000 ...
Tangkap Ja Dia Ni Bulan Puasa Ni

Tangkap Ja Dia Ni Bulan Puasa Ni

papar berkaitan - pada 19/3/2024 - jumlah : 69 hits
LAIN KALI NAK BERNIAGA DI BANDARAYA MINTA LA LESEN
Niat Puasa Di Bulan Ramadan Dalam Pelbagai Bahasa Di Dunia

Niat Puasa Di Bulan Ramadan Dalam Pelbagai Bahasa Di Dunia

papar berkaitan - pada 13/3/2024 - jumlah : 133 hits
Niat puasa untuk Tahun 2024 buat ingatan semua dalam pelbagai bahasa Ada bahasa jawa bahasa inggeris bahasa arab dan lain lainBahasa InggerisI m fasting tomorrow s intention to perform the fard in the month of Ramadan this year because Alla...
Belisimo Energy Booster Rahsia Kekuatan Semulajadi Di Bulan Puasa

Belisimo Energy Booster Rahsia Kekuatan Semulajadi Di Bulan Puasa

papar berkaitan - pada 18/3/2024 - jumlah : 120 hits
Belisimo Energy Booster Rahsia Kekuatan Semulajadi Di Bulan Puasa Dalam menyambut bulan yang mulia Belisimo dengan bangga mempersembahkan edisi Ramadan 2024 Belisimo makanan tambahan kesihatan dalam bentuk jeli yang mudah dan ringan kini ha...
Tahap Empat Babitkan Keseluruhan Kulit Otot Dan Tulang Ini Gambaran Lecur Mengikut Tahap

Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Pertumbuhan Berterusan Wall Street Hijau Untuk Hari Ketiga Berturut Turut

Don T Let Renovations Ruin Your Home And Your Budget Or Some Tips For Choosing A Contractor

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Netizens Inciting Hatred Against Footballers Being Tracked Down

Pusing Bandar

Faisal Halim Kini Di Icu Tangan Kiri Tiada Tindak Balas



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Selepas Bersara Setiap Ringgit Berguna

Laundry Day Woes Say Goodbye To Lost Socks With Inchbug

Astrazeneca Akhirnya Tarik Balik Vaksin Covid 19 Selepas Pengakuannya Yang Mengejutkan

Buat Ujian Darah Menjelang Usia Menua

Malaysia Asserts Claim For Portion Of Goldman Sachs Fines In 1mdb Case

The Indian Dilemma In Kkb