Panas Umno Cuba Jerat Pas Tawar Kerjasama Dalam Prn Melaka


 



October 29, 2021 Umno memutuskan untuk meneruskan kerjasama dengan PAS melalui Muafakat Nasional (MN) pada Pilihan Raya Negeri Melaka (PRN).
Setiausaha Agung Umno, Ahmad Maslan, berkata keputusan itu dicapai dalam mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) Umno yang berlangsung malam ini.
Bagaimanapun katanya, kerjasama itu berpandukan kepada prinsip bahawa PAS mesti bertanding menggunakan lambangnya sendiri bagi mengelakkan pertembungan sesama sendiri.
“Mesyuarat memutuskan untuk meneruskan persefahaman dengan parti PAS selaras dengan ketetapan Perhimpunan Agung Umno 2020 iaitu memperkukuhkan MN dalam menghadapi Pilihan Raya Negeri (PRN) Melaka.
“Asas persefahaman dengan PAS berpandukan kepada prinsip bahawa PAS menggunakan lambang partinya sendiri selaras dengan semangat dan ketetapan jawatankuasa induk MN dalam mesyuarat pada 19 Okt dan 18 Nov 2020,” katanya dalam sidang media selepas mesyuarat MT Umno di Kuala Lumpur malam tadi.
Ahmad Maslan berkata, MT Umno juga memberi mandat kepada presiden Ahmad Zahid Hamidi dan timbalannya, Mohamad Hasan serta Perdana Menteri, Ismail Sabri Yaakob untuk memuktamadkan sebarang keputusan mengenai PRN Melaka.
“MT juga memberikan mandat kepada presiden, timbalan presiden dan perdana menteri untuk memuktamadkan sebarang keputusan berkaitan PRN Melaka,”katanya, menurut laporan Malaysiakini.
Pada 26 Oktober lalu, Pengerusi PN, Muhyiddin Yassin berkata Bersatu, PAS dan Gerakan telah bersepakat untuk bertanding pada PRN Melaka menggunakan lambang PN.
Namun Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Mohd Zuhdi Marsuki berkata keputusan untuk parti-parti komponen menggunakan logo PN perlu dirujuk terlebih dahulu kepada badan pemutus dalam PAS dan parti masing-masing.
Semalam, Ahmad Zahid ketika berucap melancarkan Jentera Pilihan Raya BN bagi PRN Melaka menegaskan yang Umno tidak akan sama sekali bekerjasama dengan Bersatu di Melaka.
Katanya, ia berdasarkan ketetapan yang telah dibuat dalam Perhimpunan Agung Umno 2020, di mana parti itu menamatkan kerjasama dengan Bersatu.
Jelas Ahmad Zahid, keputusan untuk tidak bekerjasama dengan Bersatu bukanlah pendirian peribadinya, sebaliknya ia keputusan akar umbi Umno.








Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/10/panas-umno-cuba-jerat-pas-tawar.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pulak Dulu Aku Dah Kata Umno Akan Kena Kencing Ya Sungguh Prn Melaka Umno Dakwa Pas Punca Kerjasama Mn Gagal

Pulak Dulu Aku Dah Kata Umno Akan Kena Kencing Ya Sungguh Prn Melaka Umno Dakwa Pas Punca Kerjasama Mn Gagal

papar berkaitan - pada 27/10/2021 - jumlah : 268 hits
October 26 2021 Ketua Pemuda Umno Asyraf Wajdi Dusuki berpandangan akar umbi parti itu lebih cenderung untuk bekerjasama dengan PAS Bagaimanapun dia berkata bergantung kepada PAS sama ada kerjasama itu berlaku atau tidak Tentulah ahli kita ...
Prn Melaka Keputusan Kerjasama Umno Pas Perkukuh Mn

Prn Melaka Keputusan Kerjasama Umno Pas Perkukuh Mn

papar berkaitan - pada 29/10/2021 - jumlah : 193 hits
bharian comOleh Oktober 29 2021 7 19pmAb Rauf pada sidang media di Kampung Pulau Melaka Foto NSTP Syafeeq AhmadMASJID TANAH Keputusan UMNO untuk menjalinkan kerjasama dengan PAS bagi menghadapi Pilihan Raya Negeri Melaka bulan depan dijangk...
Umno Mahu Kerjasama Dengan Pas Hadapi Prn Melaka

Umno Mahu Kerjasama Dengan Pas Hadapi Prn Melaka

papar berkaitan - pada 29/10/2021 - jumlah : 217 hits
UMNO mahu meneruskan persefahaman dengan Pas dalam menghadapi PRN Melaka KUALA LUMPUR Mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi UMNO malam ini memutuskan untuk meneruskan persefahaman dengan Pas dalam menghadapi Pilihan Raya Negeri Melaka pada 20 No...
Prn Melaka Pas Akan Bincangkan Keputusan Umno Mahu Jalin Kerjasama Politik Ahad Ini

Prn Melaka Pas Akan Bincangkan Keputusan Umno Mahu Jalin Kerjasama Politik Ahad Ini

papar berkaitan - pada 30/10/2021 - jumlah : 294 hits
MELAKA PAS akan membincangkan mengenai keputusan UMNO untuk menjalinkan kerjasama politik dalam Pilihan Raya Negeri Melaka pada Mesyuarat Jawatankuasa PAS Pusat Ahad ini Pesuruhjaya PAS Melaka Datuk Kamarudin Sidek berkata setakat ini pihak...
Prn Melaka Kerjasama Pas Umno Tunggu Keputusan Ahad Ini Kamarudin

Prn Melaka Kerjasama Pas Umno Tunggu Keputusan Ahad Ini Kamarudin

papar berkaitan - pada 30/10/2021 - jumlah : 200 hits
Shuhada Abdul KadirPas Negeri Melaka menzahirkan ucapan terima kasih atas tawaran yang diberikan UMNO itu Gambar fail MELAKA Susulan keputusan Majis Kerja Tertinggi UMNO untuk memperkukuhkan Muafakat Nasional bersama Pas dalam menghadapi Pi...
Prn Melaka Pas Bersama Pn Tanpa Membelakangkan Umno

Prn Melaka Pas Bersama Pn Tanpa Membelakangkan Umno

papar berkaitan - pada 3/11/2021 - jumlah : 163 hits
By November 3 2021KEPUTUSAN PAS untuk bersama Perikatan Nasional termasuk menggunakan lambangnya pada Pilihan Raya Negeri Melaka tidak bermakna parti itu membelakangkan UMNO dalam kerjasama politik Mursyidul Amnya Datuk Hashim Jasin berkata...
Guna Logo Pn Sukarkan Penyokong Umno Undi Pas Dalam Prn Melaka

Guna Logo Pn Sukarkan Penyokong Umno Undi Pas Dalam Prn Melaka

papar berkaitan - pada 4/11/2021 - jumlah : 201 hits
MALAYSIA DATELINETindakan Pas menggunakan logo Perikatan Nasional dalam pilihan raya negeri Melaka akan menyukarkan penyokong Umno untuk mengundi Pas ketika Umno sudah bertegas tidak akan bekerjasama dengan Bersatu Jurucakap utama pimpinan ...
Siapakah Rakan Kerjasama Umno Dalam Prn Melaka

Siapakah Rakan Kerjasama Umno Dalam Prn Melaka

papar berkaitan - pada 20/10/2021 - jumlah : 161 hits
Sinar HarianOktober 20 2021Sehingga kini UMNO masih belum memuktamadkan sebarang keputusan kerjasama dengan mana mana parti politik untuk berdepan PRN Melaka Foto Sinar HarianSURUHANJAYA Pilihan Raya telah menetapkan 20 November depan sebag...
Jalan Penghubung Bandar Utama Di Pahang Perlu Dinaiktaraf

Cops Fire 5 Shots During 70km Car Chase Near Baling

3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Ocrevus Transforming Multiple Sclerosis Treatment Landscape In Malaysia

Hada Labo Hydrating Water Gel

I Was Never Arrested Merely Barred From Overseas Travel Ex Src Director

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Boarding Pass Tak Mention Am Pm Pelajar Kolej Terlepas Flight Kerana Salah Waktu

Leadership Skills For Owners

Konsert Aku Muzik Kamu 2 0

Tomislav Steinbruckner Enggan Melatah

Kalendar 2025 Tarikh Cuti Umum Dan Cuti Sekolah

Rukun Wuduk Niat Doa Selepas Wuduk