Panas Che Ibrahim Gesa Kerajaan Pas Kelantan Beli Vaksin Guna Duit Rm400 Juta


 


May 26, 2021 AMANAH Kelantan hari ini mendesak Kerajaan Pas Kelantan agar memanfaatkan wang one off yang diterima sebanyak RM400 juta dahulu untuk diguna bagi tujuan pembelian vaksin Covid 19.
Menurut Timbalan Pengerusi AMANAH Kelantan, Ustaz Che Ibrahim Mohamed, kadar jangkitan Covid-19 di Kelantan terus mencatatkan peningkatan dengan angka yang semakin menggerunkan, malangnya proses suntikan vaksin di negeri ini masih lagi rendah.
“Semakan kita di laman web JKJAV untuk Kelantan hari ini menunjukkan hampir 360 ribu sudah mendaftar, tetapi yang baru disuntik vaksin hanya lebih kurang 73 ribu atau 6 peratus dari jumlah yang mendaftar”.
“Jadi selain dari kempen daftar untuk vaksinasi, Kerajaan Pas Kelantan juga mesti ada inisiatif untuk bantu ringankan beban Kerajaan Persekutuan melalui pembelian tambahan vaksin ini untuk diagih kepada rakyat”, kata beliau yang juga Ketua AMANAH Kawasan Ketereh.
Katanya, sebelum ini Pengerusi AMANAH Kelantan turut mendesak Kerajaan Pas Kelantan supaya mengguna duit RM 400 juta itu untuk pakej bantuan dan sumbangan kepada rakyat, tapi pihak kerajaan negeri masih diam tanpa sebarang maklum balas
“Kali ini, kita minta supaya Kerajaan Pas Kelantan realisasikan slogan Membangun Bersama Islam dengan beli vaksin guna duit RM 400 juta itu untuk kebajkan dan kesejahteraan rakyat kita.
“Adakah para pimpinan Kerajaan Pas Kelantan sudah pekak telinga buta mata tak lihat situasi Covid 19 di negeri kita sudah semakin parah, rakyat hidup semakin susah, tapi ada duit RM 400 juta yang diberi percuma, masih tak mahu guna untuk rakyat?”, bidas beliau kepada Kerajaan Pas Kelantan.
Setakat hari Ahad, Kelantan menunjukkan peningkatan jumlah kes jangkitan Covid 19 dan beberapa daerah serta kampung di negeri ini sudah dikenakan PKPD.
Walau bagaimanapun, Kerajaan Pas Kelantan masih diam membisu tanpa sebarang pengumuman sama ada untuk menyalurkan pemberian bantuan kewangan kepada rakyat, atau membuat pembelian tambahan vaksin untuk mempercepatkan proses vaksinisasi kepada rakyat.
Sehingga kini, Kerajaan Pas Kelantan masih belum membuat sebarang pengumuman berhubung status terkini wang one off RM 400 juta yang diterima dahulu, sama ada sudah digunakan, atau masih tersimpan dalam perbendaharaan negeri, walaupun kes Covid 19 semakin parah dan rakyat negeri ini sudah semakin hidup susah akibat perlaksanaan PKP yang berlarutan.
Kerajaan Pas Kelantan memberitahu bahawa mereka telah menerima bantuan sekali beri atau ‘one-off’ sebanyak RM400 juta daripada Kerajaan Persekutuan.
Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob, berkata surat khas mengenai bantuan berkenaan diterima daripada Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad pada 17 Disember lalu sebelum wang dimasukkan pada 25 Disember 2019.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/05/panas-che-ibrahim-gesa-kerajaan-pas.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Vaksinasi Terlalu Lambat Kerajaan Negeri Harus Dibenar Beli Vaksin Sendiri

Vaksinasi Terlalu Lambat Kerajaan Negeri Harus Dibenar Beli Vaksin Sendiri

papar berkaitan - pada 21/5/2021 - jumlah : 197 hits
Malaysia adalah sebuah negara Persekutuan Perlembagaan Malaysia juga dipanggil Perlembagaan Persekutuan Dalam Senarai III iaitu Senarai Bersama Jadual Kesembilan Perlembagaan Persekutuan di bawah butiran No 7 disenaraikan bahawa Kesihatan a...
Nad Zainal Dapat Daftar Vaksin Netizen Busuk Hati Tuduh Guna Duit Peroleh Slot

Nad Zainal Dapat Daftar Vaksin Netizen Busuk Hati Tuduh Guna Duit Peroleh Slot

papar berkaitan - pada 27/5/2021 - jumlah : 216 hits
Tepat jam 12 tengahari semalam pastinya ramai yang menanti dihadapan gajet masing masing bagi berperang untuk merebut slot pendaftaran vaksin nbsp AstraZeneca untuk orang dewasa berusia 18 tahun 59 tahun Ramai yang mengeluh kerana kesemua s...
Sebulan Jual Beli Vaksin Covid 19 Ilegal Asn Dinkes Sumut Raup Omzet Rp270 Juta

Sebulan Jual Beli Vaksin Covid 19 Ilegal Asn Dinkes Sumut Raup Omzet Rp270 Juta

papar berkaitan - pada 21/5/2021 - jumlah : 228 hits
Kapolda Sumatera Utara Irjen Panca Putra mengungkapkan empat tersangka kasus dugaan jual beli vaksin Covid 19 secara ilegal di Kota Medan memasang tarif Rp250 000 bagi masyarakat yang ingin melakukan vaksinasi
China Benarkan Vaksin Dibeli Pihak Swasta Kerajaan Jangan Sekat

China Benarkan Vaksin Dibeli Pihak Swasta Kerajaan Jangan Sekat

papar berkaitan - pada 20/5/2021 - jumlah : 230 hits
China benarkan vaksin dibeli pihak swasta kerajaan jangan sekatOleh May 20 2021Pengerusi Pakatan Harapan Datuk Seri Anwar Ibrahim hairan dengan tindakan kerajaan Perikatan Nasional yang enggan membenarkan sektor swasta membeli vaksin Covid ...
Pas Gagal Dalam Kerajaan Gagal

Pas Gagal Dalam Kerajaan Gagal

papar berkaitan - pada 15/5/2021 - jumlah : 246 hits
Manusia yang baik tidak harus bersama manusia jahat Tidak akan berjaya mencuci najis dengan berada dalam tong najis Jelas kumpulan Muhyiddin dan Azmin itu telah khianat kepada parti masing masing dan dosa paling besar kedua2 makhluk itu ada...
Kerajaan Pas Terengganu Didakwa Hanya Bantu Ahli Pas Sahaja

Kerajaan Pas Terengganu Didakwa Hanya Bantu Ahli Pas Sahaja

papar berkaitan - pada 20/5/2021 - jumlah : 281 hits
KERAJAAN PAS di Terengganu tidak mengagihkan bantuan kepada rakyat dengan adil dan hanya berpihak pada penyokong parti Islam itu kata sebahagian rakyat mengulas prestasi tiga tahun pentadbiran Menteri Besar Ahmad Samsuri Mokhtar Mereka mend...
Melayu Bila Ada Duit Sikit Beli Kereta Mewah Bila Nak Beli Rumah

Melayu Bila Ada Duit Sikit Beli Kereta Mewah Bila Nak Beli Rumah

papar berkaitan - pada 28/5/2021 - jumlah : 274 hits
Prof Dr Mohd Ridhuan Tee Abdullah Ada duit sikit tayang beli kereta mewah Apa keutamaan hidup yang sebenar RATA rata saya tengok orang Melayu suka menayang kemewahan Ada kereta mewah sikit tayang Dapat isteri artis selebriti tayang Dah bers...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

What You Should Know About New Construction Plumbing



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masak Lemak Ikan Bawal Cermin Dengan Belimbing Buluh

Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord

Bahaya Kemiskinan By Dr Hm Rakib S H Pekanbaru Riau