Pakej Rahmah Prabayar Siswa Harga Pakej Cara Langgan


Kebergantungan golongan siswa terhadap capaian internet dan telekomunikasi sememangnya tidak dinafikan dan oleh itu pengumuman daripada Kementerian Komunikasi mengenai pengenalan Pakej Rahmah Prabayar Siswa sememangnya disambut baik ramai pihak.
Pakej istimewa ini diperkenalkan adalah khusus untuk golongan pelajar lepasan menengah yang melanjutkan pelajaran ke institusi pengajian tinggi awam (IPTA) dan institusi latihan kemahiran awam (ILKA) terpilih.
Kerjasama strategik dengan syarikat penyedia perkhidmatan telekomunikasi terlibat ini sejajar dengan hasrat Kerajaan Madani menangani peningkatan kos sara hidup, khususnya bagi membantu golongan pelajar mendapatkan liputan komunikasi dan internet lebih baik semasa sesi pengajian dan pembelajaran.
Dalam Pakej Rahmah Prabayar Siswa, kerajaan tidak membuat apa-apa bayaran tetapi syarikat telekomunikasi cukup baik hati bagi mengurangkan caj untuk mahasiswa.
Tarikh pendaftaran Para pelajar yang layak boleh mula melanggan pakej ini mulai 16 Ogos 2024.
Tawaran pakej ini merupakan hasil peluasan Pakej Internet Mudah Alih (Prabayar) Rahmah yang diperkenalkan pada tahun lalu.
Baca lagi: Pakej Perpaduan Prabayar Internet Mudah Alih 2023
Jenis pakej Pakej Rahmah Prabayar Siswa akan dijual pada ada harga tidak lebih RM30, dengan minimum permulaan data 30 gigabait (GB) untuk tempoh sah laku selama 180 hari.
Pakej menarik untuk golongan siswa ini boleh direalisasikan hasil kerjasama kerajaan dengan lima syarikat penyedia perkhidmatan telekomunikasi, iaitu CelcomDigi, Maxis, U Mobile, TM Tech dan YTL Communications (YES).
*Perincian pakej daripada setiap syarikat telekomunikasi yang terlibat akan dikemaskini di mana web rasmi syarikat yang mengambil bahagian.
Cara melanggan *Perincian cara melanggan pakej Pakej Rahmah Prabayar Siswa akan diperincikan oleh setiap syarikat penyedia perkhidmatan yang mengambil bahagian di laman web rasmi masing-masing.
Senarai IPT layak Memandangkan Pakej Rahmah Prabayar Siswa ini diperkenalkan khusus untuk golongan siswa, maka para pelajar daripada IPT tertentu layak untuk melanggan apabila pendaftaran dibuka kelak.
Senarai lengkap IPTA dan ILKA yang terpilih pula bakal dimaklumkan melalui laman sesawang Kementerian Komunikasi di alamat www.komunikasi.gov.my.
Pakej ini bakal boleh dilanggan oleh semua pelajar di IPTA dan ILKA.
Walau bagaimanapun, kerajaan akan mulakan inisiatif ini untuk semua pelajar IPTA serta ILKA dahulu, dan kemudian kerajaan akan berbincang dengan syarikat telekomunikasi untuk menyebarluaskan pakej ini.
Maklumat lanjut Maklumat lanjut mengenai Pakej Rahmah Prabayar Siswa akan diumumkan oleh syarikat penyedia perkhidmatan telekomunikasi.
Para pelajar yang berminat boleh melayari laman web rasmi kelima-lima syarikat penyedia telekomunikasi yang dinyatakan untuk mengetahui perinncian pakej yang ditawarkan ole setiap sysarikat telekomunikasi tersebut.
Pengenalan pakej pascabayar istimewa ini sejajar hasrat kerajaan menangani peningkatan kos sara hidup, khususnya bagi membantu golongan pelajar ketika sesi pengajian dan pembelajaran.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ecentral.my/pakej-rahmah-prabayar-siswa/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=pakej-rahmah-prabayar-siswa

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kerajaan Mengumumkan Pakej Pra Bayar Rahmah Untuk Pelajar Ipta Ilka

Kerajaan Mengumumkan Pakej Pra Bayar Rahmah Untuk Pelajar Ipta Ilka

papar berkaitan - pada 16/7/2024 - jumlah : 162 hits
Kerajaan melalui Kementerian Komunikasi telah mengumumkan Pakej Pra Bayar Pelajar RAHMAH yang bertujuan untuk pelajar siswazah yang meneruskan pendidikan mereka di Institusi Pengajian Tinggi Awam terpilih dan Institusi Latihan Kemahiran Awa...
Program Pakej 5g Rahmah Honor 90 Lite Bakal Berakhir Honor 200 Lite Akan Datang Ke Malaysia

Program Pakej 5g Rahmah Honor 90 Lite Bakal Berakhir Honor 200 Lite Akan Datang Ke Malaysia

papar berkaitan - pada 22/7/2024 - jumlah : 135 hits
KUALA LUMPUR 22 Julai 2024 Telefon pintar 5G HONOR yang terbaharu paling bergaya dan berpatutan iaitu HONOR 200 Lite akan tiba ke Malaysia tidak lama lagi Kedatangan HONOR 200 Lite juga akan mengakhiri pelan pascabayar Pakej 5G Rahmah HONOR...
Elizabeth Tan Mahu Lakukan Ivf Jika Cara Semula Jadi Dapatkan Zuriat Tak Berhasil

Elizabeth Tan Mahu Lakukan Ivf Jika Cara Semula Jadi Dapatkan Zuriat Tak Berhasil

papar berkaitan - pada 18/7/2024 - jumlah : 74 hits
Selebriti terkenal Elizabeth Tan mahu lakukan IVF jika cara semua jadi untuk mendapatkan anak tidak berhasil kerana memang berharap untuk menimang cahaya mata segera Persetujuan bersama dengan suami Menerusi laporan dari Kosmo Elizabeth Tan...
Cara Guna Aplikasi Setel Untuk Isi Petrol Di Petronas

Cara Guna Aplikasi Setel Untuk Isi Petrol Di Petronas

papar berkaitan - pada 17/7/2024 - jumlah : 150 hits
Di zaman lebih maju kini nak isi petrol di stesen minyak pun boleh guna telefon je Ya melalui aplikasi Setel korang boleh isi minyak tanpa pergi ke kaunter Lebih cepat dan lebih mudah Ikuti cara menggunakannya disini Dengan adanya aplikasi ...
Senarai 3 Jenis Dryer Baju Dan Cara Pilih Dryer Baju Yang Betul

Senarai 3 Jenis Dryer Baju Dan Cara Pilih Dryer Baju Yang Betul

papar berkaitan - pada 17/7/2024 - jumlah : 133 hits
Senarai Jenis Dryer Baju dan Cara Pilih Dryer Baju yang Betul Dalam zaman moden yang sibuk ini mesin pengering baju telah menjadi satu keperluan untuk kebanyakan keluarga Dengan pelbagai pilihan yang tersedia adalah penting untuk memahami p...
Panduan Dan Cara Minta Hutang Melalui Mae Guna Nombor Telefon

Panduan Dan Cara Minta Hutang Melalui Mae Guna Nombor Telefon

papar berkaitan - pada 18/7/2024 - jumlah : 204 hits
Panduan dan Cara Minta Hutang Melalui MAE Guna Nombor Telefon 3 Panduan dan Cara Minta Hutang Melalui MAE Guna Nombor Telefon Dalam era digital yang serba canggih ini pelbagai aplikasi kewangan telah dibangunkan untuk memudahkan urusan hari...
Cara Bakar Kek Atas Dapur Gas Hasilnya Tetap Naik Cantik

Cara Bakar Kek Atas Dapur Gas Hasilnya Tetap Naik Cantik

papar berkaitan - pada 18/7/2024 - jumlah : 154 hits
Teringin nak makan kek tapi oven rosak atau di rumah memang tiada ketuhar Supaya tetap boleh merasa boleh bakar kek atas dapur gas saja Sebenarnya cara inilah juga yang diguna pakai oleh orang tua kita dulu untuk memasak kek Jangan bimbang ...
Hanya 65 Syarikat Lulus Kutip Derma Di Malaysia Rujuk Cara Semak Syarikat Lulus Kutip Derma

Hanya 65 Syarikat Lulus Kutip Derma Di Malaysia Rujuk Cara Semak Syarikat Lulus Kutip Derma

papar berkaitan - pada 18/7/2024 - jumlah : 220 hits
Hanya 65 Syarikat Lulus Kutip Derma Di Malaysia Rujuk Cara Semak Syarikat Lulus Kutip Derma Kutipan derma awam telah menjadi satu amalan yang semakin popular di Malaysia terutamanya di kalangan individu dan organisasi yang ingin menyokong t...
Unifi Coverage Cara Check Liputan Internet Plan Disediakan

Unifi Coverage Cara Check Liputan Internet Plan Disediakan

papar berkaitan - pada 17/7/2024 - jumlah : 123 hits
CARA CHECK UNIFI COVERAGE SECARA ATAS TALIAN DENGAN MUDAH Unifi merupakan antara penyedia perkhidmatan internet terkenal di Malaysia yang sering menjadi pilihan orang ramai Pada artikel kali ini kami akan serba sedikit tentang Unifi dan jug...
Ringgit Closes Higher Ahead Of Tonight S Fed Announcement

Mengajar Kaedah Asas Memasak Untuk Anak

Soalan Lazim Sspa Elaun Cuti Waktu Bekerja Perkhidmatan

First Look The 2025 Triumph Speed Twin 1200 And Speed Twin 1200 Rs

Manfaat Susu Ikan Keajaiban Dari Laut Yang Mulai Dikenal

Purnawirawan Jenderal Israel Kita Kalah Perang

Pas Bantah Tanah Melayu Jadi Milik Bukan Melayu Ibrah Nasib Palestin

Wanita Kemboja Maut Dihempap Pokok Ketika Berniaga


echo '';
Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna


Latih Anak Pilih Satu Barang Saja Di Kedai Rm2 Biar Anak Belajar Kawal Diri

Ajal Menjemput Ketika Berniaga Wanita Maut Dihempap Pokok

Sentiasa Mencari Petunjuk Allah

Belajar Jahit Smocking Definisi

Jahit Sendiri Seluar Santai Anak Anak

Pernah Gagal Dalam Beberapa Program Realiti Farhan Mustapha Kini The Grand Champion Gimme The Mic Malaysia