Pakcik Guard Ini Tampil Dedah Apa Yang Sebenarnya Berlaku Dan Anggap Peristiwa Sebagai Hadiah Hari Jadi




Semalam viral video seorang artis lelaki bertengkar dan menu-mbuk pengawal keselamatan di Acacia Park Desa Jati Nilai Negeri Sembilan. Berikutan itu, pengawal keselamatan berumur 70 tahun itu ced-era di muka dan pinggang.

Menerusi Harian Metro, pengawal keselamatan yang dikenali sebagai Yahya Manaf tidak menyimpan sebarang dendam namun sedih.



Mintanya daftar terlebih dahulu



Menjelaskan perkara sebenar yang berlaku, Yahya memberitahu kereta Proton Perdana yang dipandu artis berkenaan mengekori rapat kereta penduduk dan melulu masuk ke kawasan perumahan tanpa izin.

Saya pelik dengan tindakan lelaki itu lalu menunggang motosikal mengekorinya bertujuan memintanya membuat pendaftaran terlebih dulu. Namun, sebaik tiba di depan sebuah rumah, saya lihat dia sedang bertengkar dengan penghuni itu dan beredar.

Saya mengekori semula keretanya dan dia berhenti di depan palang yang bertutup. Dia memarahi supaya membuka palang itu dan menendang motosikal saya.

Saya cuba memberi penjelasan, tetapi dia menumbuk muka saya tiga kali dan menendang pinggang. Dia kemudian ambil batu membalingnya ke arah saya namun saya sempat mengelak dan mengenai kerusi.

Menurut Yahya Manaf, berikutan kejadian dia ced-era akibat ditu-mbuk, diten-dang dan diba-ling batu oleh pelawak terkenal tersebut.

Tak berdendam cuma sedih



Malah, dia turut menyifatkan tindakan pelawak berkenaan sebagai ‘hadiah’ sempena ulang tahun kelahirannya semalam.

Kalau dia nak minta maaf, tunggulah saya sihat dulu. Saya tidak berde-ndam cuma sedih dengan perbuatannya itu.

Siapa pun, dia tidak sepatutnya cede-rakan orang lebih berusia seperti saya.

Saya ada keluarga. Isteri dan anak juga kece-wa serta sedih lihat keadaan saya begini. Kalau dia nak minta maaf datang jumpa mereka.

Tambah Yahya lagi, pada awalnya dia tidak mengenali siapa lelaki berkenaan namun dimaklumkan dia adalah pelawak popular.

Selain dicede-rakan, Yahya memberitahu pelawak berkenaan ada mengugutnya sebelum beredar. Timbalan Pengerusi Persatuan Penduduk Taman Acacia, Noor Hisham Yaacob, berharap siasatan dan tindakan sewajarnya dapat diambil dengan tujuan memberi pengajaran.

Tak simpan dendam


“KALAU dia nak minta maaf, tunggulah saya sihat dulu. Saya tidak berden-dam cuma sedih dengan perbuatannya itu,” kata Yahya Manap yang ced-era apabila ditumbuk, ditendang dan dibaling batu oleh pelawak terkenal dalam kejadian di Taman Acacia, di sini, malam kelmarin.

Yahya, 70, yang juga pengawal keselamatan di taman perumahan berkenaan menyifatkan perbuatan artis lelaki berusia 49 tahun itu sebagai ‘hadiah’ menyambut ulang tahun kelahirannya, semalam.

Akibat ditumbuk dan ditendang lelaki terbabit, Yahya ced-era pada hidung, bengkak di muka dan sakit di bahagian pinggang serta lutut.

Menceritakan kejadian, Yahya berkata, ketika bertugas dia menyedari kereta Proton Perdana dipandu lelaki terbabit mengekori rapat kereta seorang penduduk dan memasuki kawasan perumahan tanpa kebenaran.


“Saya pelik dengan tindakan lelaki itu lalu menunggang motosikal mengekorinya bertujuan memintanya membuat pendaftaran terlebih dulu. Namun, sebaik tiba di depan sebuah rumah, saya lihat dia sedang bertengkar dengan penghuni itu dan beredar.

“Saya mengekori semula keretanya dan dia berhenti di depan palang yang bertutup. Dia memarahi supaya membuka palang itu dan menendang motosikal saya.

“Saya cuba memberi penjelasan, tetapi dia menum-buk muka saya tiga kali dan men-endang pinggang. Dia kemudian ambil batu membalingnya ke arah saya namun saya sempat mengelak dan mengenai kerusi,” katanya ketika ditemui di rumahnya, di sini, semalam.


Yahya berkata, bimbang keadaan bertambah tegang dia membuka palang keselamatan dan pelawak itu mengugutnya sebelum beredar.

Berikutan itu, dia membuat laporan di Balai Polis Nilai pagi semalam dan mendapatkan rawatan lanjut di Hospital Tuanku Ja’afar Seremban (HTJS).

Yahya berkata, dia tidak kenal siapa yang ‘menyerangnya’ itu namun penduduk memaklumkan lelaki terbabit adalah pelawak popular sekitar 1990-an.

“Siapa pun, dia tidak sepatutnya cede-rakan orang lebih berusia seperti saya.

“Saya ada keluarga. Isteri dan anak juga kecewa serta sedih lihat keadaan saya begini. Kalau dia nak minta maaf datang jumpa mereka,” katanya.

Sementara itu, Timbalan Pengerusi Persatuan Penduduk Taman Acacia, Noor Hisham Yaacob, berharap polis menjalankan siasatan telus dan mengambil tindakan sewajarnya.

Katanya, artis sepatutnya menunjukkan sikap yang baik, tetapi sebaliknya berlaku apabila tergamak membelasah dan menendang pengawal keselamatan yang menjalankan tugas.

Katanya, secara peribadi dia mengenali Yahya yang mesra dipanggil Pak Ya sebagai seorang yang baik hati dan peramah dengan penduduk.

Sumber : Harian Metro Dan Ohbulan © copyright 2018 – All rights reserved
BLOGMAZEER.COM

Sumber Pakcik Guard ini tampil dedah apa yang sebenarnya berlaku dan anggap peristiwa sebagai 'hadiah' hari jadi...

Tonton TV online secara percuma dari handfon atau android box anda!


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://thetrendingnow.blogspot.com/2019/04/pakcik-guard-ini-tampil-dedah-apa-yang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Penat Nak Jawab Makcik Pakcik Yang Sibuk Shakilla Fizi Dedah Wajah Anak Lepas 30 Hari

Penat Nak Jawab Makcik Pakcik Yang Sibuk Shakilla Fizi Dedah Wajah Anak Lepas 30 Hari

papar berkaitan - pada 13/4/2019 - jumlah : 291 hits
Shakilla Khoriri suaminya Fizi Ali akan mendedahkan wajah anak mereka Ameena Sofia selepas 30 hari Pasangan pelakon penyampai radio ini mempunyai alasan sendiri untuk tidak mendedahkan wajah Ameena yang dilahirkan pada 14 Mac 2019 lalu Akan...
Rajin Bekerja Di Siang Hari Dan Giat Beribadah Di Malam Hari Orang Ini Diberi Hadiah Tak Terduga

Rajin Bekerja Di Siang Hari Dan Giat Beribadah Di Malam Hari Orang Ini Diberi Hadiah Tak Terduga

papar berkaitan - pada 7/4/2019 - jumlah : 393 hits
Kisah ini menceritakan tentang kecintaan seorang budak kepada Tuhannya yang tetap ia perjuangkan walaupun ia harus bekerja kepada tuannya Budak ini bukan sembarangan budak Karena budak ini menjadi salah satu kekasih Allah SWT Kisah ini terd...
Khasiat Pokok Ara Tanah Yang Seringkali Di Anggap Sebagai Rumput Liar

Khasiat Pokok Ara Tanah Yang Seringkali Di Anggap Sebagai Rumput Liar

papar berkaitan - pada 11/4/2019 - jumlah : 672 hits
Tak pernah aku terfikir pokok ini yang biasanya tumbuh meliar bersama rumput rampai yang lain ini adalah tumbuhan berkhasiat yang di panggil pokok ara tanah Pokok ara tanah atau juga dikenali sebagai gelang susu susu nabi ambin jantan atau ...
Contoh Hadiah Hari Guru

Contoh Hadiah Hari Guru

papar berkaitan - pada 3/4/2019 - jumlah : 2888 hits
Assalamualaikum dan Hai 16 Mei setiap tahun memang akan dinanti2kan oleh setiap orang kerana pada hari tersebut adalah hari untuk meraikan cikgu kita Pada masa tu juga kita akan hadiahkan guru kita dengan pelbagai jenis hadiah tanda menghar...
Tak Berdendam Cuma Sedih Dedah Apa Sebenarnya Berlaku Ini Respond Pengawal Keselamatan Kepada Pelawak Popular Itu

Tak Berdendam Cuma Sedih Dedah Apa Sebenarnya Berlaku Ini Respond Pengawal Keselamatan Kepada Pelawak Popular Itu

papar berkaitan - pada 8/4/2019 - jumlah : 841 hits
Tak Berdendam Cuma Sedih Dedah Apa Sebenarnya Berlaku Ini Respond Pengawal Keselamatan kepada pelawak popular itu Semalam viral video seorang artis lelaki bertengkar dan menumbuk pengawal keselamatan di Acacia Park Desa Jati Nilai Negeri Se...
Tidak Perlu Ganti Cuti Peristiwa Empat Hari Setahun Kpm

Tidak Perlu Ganti Cuti Peristiwa Empat Hari Setahun Kpm

papar berkaitan - pada 9/4/2019 - jumlah : 236 hits
KUALA LUMPUR Kementerian Pendidikan memutuskan bahawa setiap sekolah boleh mengambil cuti peristiwa selama empat hari dalam setahun seperti sebelum ini tanpa perlu menggantikannya Kementerian itu dalam kenyataan hari ini berkata bagi tujuan...
Kaka Anggap Ia Sebagai Eksperimental Fesyen

Kaka Anggap Ia Sebagai Eksperimental Fesyen

papar berkaitan - pada 11/4/2019 - jumlah : 212 hits
Kerana suka meneroka dan mencuba sesuatu yang baru dalam dunia fesyen penyanyi dan pelakon Kaka Azraff berharap orang tidak membuat penilaian mudah terhadap gambarnya Sebelum ini telah tersebar gambar Kaka yang menggayakan serkup rambut ber...
Pakcik Guard Tak Simpan Dendam

Pakcik Guard Tak Simpan Dendam

papar berkaitan - pada 8/4/2019 - jumlah : 216 hits
KALAU dia nak minta maaf tunggulah saya sihat dulu Saya tidak berdendam cuma sedih dengan perbuatannya itu kata Yahya Manap yang cedera apabila ditumbuk ditendang dan dibaling batu oleh pelawak terkenal dalam kejadian di Taman Acacia di sin...
Mulai Hari Ini Brunei Menerapkan Hukuman Mati Dengan Cara Di Rajam Untuk Homoseksualitas

Mulai Hari Ini Brunei Menerapkan Hukuman Mati Dengan Cara Di Rajam Untuk Homoseksualitas

papar berkaitan - pada 5/4/2019 - jumlah : 292 hits
Mulai hari ini komunitas gay di negara Brunei dapat menghadapi hukuman mati meskipun ada permintaan dari komunitas internasional untuk membatalkan hukuman tersebut Di bawah rancangan undang undang yang baru mereka yang kedapatan melakukan h...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ

Wanita Cedera Diragut Ketika Menunggang Motosikal

Kes Lelaki Israel 10 Ditahan Semula Bawah Sosma

Pelbagai Cara Memakai Samping

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Prove Existence Of Addendum Decree For Najib S House Arrest Experts Say