Pakatan Harapan Adalah Penyelamat Rakyat Dari Perompak Negara Dr Mahathir



"Perjuangan mempertahankan Melayu dan Islam yang digerakkan oleh UMNO dan Pas tidak lain dari ‘mempertahankan perompak-perompak negara".

"Pihak terbabit juga berharap jika Kerajaan Pakatan Harapan (PH) jatuh, maka kes-kes yang mereka hadapi akan gugur dan mereka tidak perlu bertanggungjawab terhadap dosa dan kerosakan yang telah mereka lakukan.."

“Pesanan saya, cukup-cukuplah menggunakan isu perkauman dan agama untuk kepentingan politik,” kata Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir ketika menyampaikan Perutusan Perdana Setahun Malaysia Baharu di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC), semalam.

Menurut Dr. Mahathir, sejak beberapa bulan kebelakangan ini, kerajaan diperlihatkan sebagai sebuah kerajaan yang tidak mempedulikan mengenai Islam dan Melayu.

Tambahnya, kerajaan hari ini digambarkan sebagai akur kepada kehendak golongan bukan Islam dan bukan Melayu sehingga menggadai kepentingan bangsa Melayu dan orang Islam.

“Tidak cukup dengan itu, kita juga dituduh mahu melupuskan sistem beraja.

"Atas sebab-sebab ini, mereka bergabung dan dasar yang mereka pegang adalah untuk kononnya mempertahankan Raja-Raja Melayu, kedudukan orang Melayu dan kedaulatan Islam,” katanya.

Beliau menegaskan, adalah amat menghairankan bagaimana Pas dan UMNO boleh bergabung dan bekerjasama.

Tambahnya, semua tahu bahawa UMNO selama ini telah dikafirkan oleh Pas dan pemimpin parti Islam itu terutamanya Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak pernah menarik balik amanatnya.

“Kerana itu bertahun-tahun lamanya sehinggalah ke Pilihanraya Umum Ke-14 (PRU-14) orang Melayu yang percaya kepada Pas tidak akan mengundi UMNO walaupun di kerusi yang Pas tidak bertanding.

“Mereka lebih rela mengundi DAP, PKR, PBS dan mana-mana parti pimpinan orang Islam ataupun tidak, asalkan bukan UMNO,” katanya.

Sebaliknya Dr. Mahathir yang juga Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) berkata, UMNO pula ditolak oleh rakyat pada PRU-14 kerana mereka telah dipimpin oleh seorang kleptokrat.

Pemimpin itu katanya, bertanggungjawab membenar penjarahan secara besar-besaran dilakukan terhadap institusi-institusi Melayu dan Islam seperti Tabung Haji, Felda dan Mara.

Pakatan Harapan jelasnya, telah tampil ke hadapan dan bersama dengan rakyat dari semua kaum untuk menyekat kebatilan yang dilakukan oleh Kerajaan UMNO dan Barisan Nasional (BN).

"Apabila ini tercapai, hari ini Pas menyeru penyokongnya untuk bersama dengan UMNO untuk mempertahankan Melayu dan Islam.

“Di manakah mereka ketika pemimpin UMNO mencuri dan menjarah harta Negara menerusi 1MDB, Tabung Haji dan Felda serta lain-lain institusi Kerajaan seperti Kumpulan Wang Persaraan Diperbadankan (KWAP) dan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP)?” soalnya.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.utaranews.com/2019/05/pakatan-harapan-adalah-penyelamat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cabaran Ph Penuhi Harapan Rakyat Bina Semula Negara

Cabaran Ph Penuhi Harapan Rakyat Bina Semula Negara

papar berkaitan - pada 11/5/2019 - jumlah : 320 hits
MOHD ALI HASHIM Setahun pemerintahan Pakatan Harapan merupakan tahun pertama yang amat mencabar bagi memenuhi harapan rakyat serta membina semula negara Ia boleh diibaratkan sebagai telefon pintar second hand yang perlu di re setting semula...
Perjuangan Umno Pas Mempertahankan Perompak Perompak Negara Mahathir

Perjuangan Umno Pas Mempertahankan Perompak Perompak Negara Mahathir

papar berkaitan - pada 10/5/2019 - jumlah : 419 hits
PUTRAJAYA Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa perjuangan mempertahankan Melayu dan Islam yang digerakkan oleh UMNO dan Pas tidak lain dari mempertahankan perompak perompak negara Perdana Menteri berkata pihak terbabit berharap jika Kerajaan Pa...
Bagaimana Propaganda Pakatan Harapan Menipu Rakyat

Bagaimana Propaganda Pakatan Harapan Menipu Rakyat

papar berkaitan - pada 4/5/2019 - jumlah : 428 hits
Saya nak ulas sedikit bagaimana propaganda PH menipu rakyat Kedua dua berita ini merujuk kepada isu yang sama iaitu laporan eksport negara yang dikeluarkan tengah hari ini Tetapi tajuk berita kedua ini amat berbeza Sumber berita di kanan ad...
Suasana Penyatuan Ummah Di Pahang Isyarat Rakyat Kerajaan Pakatan Harapan

Suasana Penyatuan Ummah Di Pahang Isyarat Rakyat Kerajaan Pakatan Harapan

papar berkaitan - pada 27/4/2019 - jumlah : 305 hits
Ribuan rakyat membanjiri di Pahang semalam Ini isyarat rakyat kepada kerajaan Pakatan Harapan Rakyat akan terus membuat perubahan pada Pilihan Raya Umum Ke 15 kelak Politik fitnah dan propaganda tidak lagi relevan di dalam politik Malaysia ...
Kemenangan Dap Di Prk Sandakan Adalah Kemenangan Seluruh Rakyat Malaysia

Kemenangan Dap Di Prk Sandakan Adalah Kemenangan Seluruh Rakyat Malaysia

papar berkaitan - pada 13/5/2019 - jumlah : 335 hits
Kemenangan besar Vivian Wong Shir Yee yang meraih 16 012 undi pada Pilihan Raya Kecil Parlimen Sandakan merupakan kemenangan rakyat kata Setiausaha Agung Parti Tindakan Demokratik Lim Guan Eng Malah katanya kemenangan anak kepada mendiang D...
Ekonomi Malaysia Teruk Adalah Tidak Benar Kata Mahathir

Ekonomi Malaysia Teruk Adalah Tidak Benar Kata Mahathir

papar berkaitan - pada 15/5/2019 - jumlah : 330 hits
PUTRAJAYA Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menafikan ekonomi negara kini berada dalam keadaan teruk sehingga menyebabkan pelabur luar hilang sabar dan mencari peluang pelaburan di negara lain Dr Mahathir berkata dakwaan media antarab...
Pakatan Harapan Losing Malay Support Because Of The Liberals Says Anwar

Pakatan Harapan Losing Malay Support Because Of The Liberals Says Anwar

papar berkaitan - pada 27/4/2019 - jumlah : 368 hits
PKR president Anwar Ibrahim says the Pakatan Harapan government has faced a backlash from the Malays because it succumbed too much to pressure from the urban elite and civil society The urban elite sets a list of priorities which are a disc...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Ceo Flutter 2023

Hari Ini 3 Lucu Di M Sia K Jaan Gagal Sayur Kisah Cinta

Boikot Kk Mart Bukan Speedmart

Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music

Potong Ikan Keluar Api