Pakar Saham 10 Saham Rosyam Lebih Baik Berbanding 100 Saham Niaga Hanya Kedai Runcit


kenapa saya kata Rosyam bijak macam jack ma, sebab Jack Ma hanya ada 7% dalam pemilikkan saham Ali Baba
Tahu tak yang Billgates orang terkaya dunia cuma hanya ada 1.3% saham sahaja dalam Microsoft.

1% saham Mcdonald kalau anda pegang bersamaan RM5.2billion.

So,sikit saham Rosyam Noor asalkan syarikat berkembang!Terdetik hati saya, wah pandai Rosyam Nor bukak Pasaraya dengan harga yang murah dan menawan. Saya siap lawat juga 2 minggu lepas St Rosyam nor di Setiawangsa.

Bagus susunan rak,dan banyak produk melayu dalam tu.Satu kebanggaan pada saya sebab nampak produk Chili boh Zubir Food pun ada sekali.Tempe dan produk melayu lain juga banyak ditonjolkan kedepan.Wah bagus dan hebat!

ST Rosyam Noor Mart tu terang-terang JV SRI Ternak (ST) dan Rosyam Noor.Ok mari saya huraikan pasal dari kaca mata Saham.😆

1.Hari ini, saya tengok ramai kata Dato Rosyam noor menipu dan Dato Rosyam nor kata dia kena tikam dengan orang yang tak senang dengan kemajuan business dia.

2.Pihak yg hentam betul dan Yang menjawab juga betul, cuma Yang hentam tak faham pasal kuasa saham dalam business Begitu juga Rosyam yang tak dapat nak menjawab tepat pasal isu saham 10% dia ada dalam St Rosyam tu.Kalau jawab dari sudut saham,insha Allah selesai.

3.Pada saya Dato Rosyam langsung tak menipu kerana memang St Rosyam tu adalah milik dia.Walau ada 10%, dengan adanya 4 cawangan sudah cukup membuktikan dato Rosyam orang kaya baru. kalau dato Rosyam pegang 100% saham tetapi hanya sebuah kedai runcit sahaja apa guna! bab peratus saham ni, ramai yg bangga ada 51% shares atau 100% shares syarikat gitu kecik jer bertahun2 tak kemana bangga saham besar.Orang Kaya tak pikir peratus saham tapi pikir syarikat biar besar.

4.Walaupun pegang hanya 10%,kerja beliau lebih mudah dan dapat bergabung dengan orang yang lebih pakar handle business pasaraya.Rosham nor pegang sikit takpa sebab kerja dia kurang.Jangan nak tamak pegang saham besar tapi kerja tak pandai. Biar sikit ,tapi bergabung dengan orang pandai.

5.Tony Fernades pun bijak, dia hanya ada kurang 45% bagi sahamnya di Asia Thailand, Airasia Philiphine dia pegang 40% sahaja.Begitu juga di Indonesia dia pegang minoriti.No problem asal lesen lepas dan business kasi jalan.Kumpul-kumpulkan semua saham dia yg minoriti tu akan menjadikan dia Majoriti.😆 faham?

4.ST Rosyam nor kira mudah, kalau satu pasaranya bagi profit 2juta setahun kalau ada 4 cawangan adalah RM8juta setahun.Ini contoh congakkan saya sahaja.Maka kalau ada 8juta profit automatik boleh dapat Value syarikat RM120juta berdasarkan P/E 12.Dengan nilai syarikat 120juta Dato Rosyam ada shares 10% dia punya net worth adalah dalam RM12Juta!

5.Orang bisness dan orang kaya dinilaikan pada net worth.Nilai bersih bukan dinilai pada berapa banyak rumah atau asset yang dia ada.Nilai networth ini satu benda yg orang bisness wajib tahu.

6.Rumah ada value,kereta ada susut nilai dan ada value,jam rolex atau jam Omega juga ada value,kenapa tak tahu yg syarikat juga wajib ada value.9 dari 10 usahawan tak tahu kira value syarikat.😭

7.Dekat St Rosyam Noor Mart pegang 10%, Tapi syarikat kilang beras,Chili boh,ayam yang supply kat St Rosyam Noor Mart dia boleh pegang lebih majoriti contohnya 70%.Banyak supply chain yg Rosyam Noor boleh pegang majoriti.
Kalah didepan,menang dibelakang!
(Stategy ini harap dato rosyam tahulah😅)

8.Kalau ada bukak lagi 10 cawangan dan Dato rosyam pandai kuasai supply chain maka 'profit pool' akan bertambah.Dato rosyam boleh pegang shares kat bahagian supply dengan majoriti.

9.lagi sekali, Dato rosyam nor tak tipu dalam business.Korang tak baik kata dia tipu sebab St Rosyam nor mart tu memang dia punya saham sikit dan majoriti saham 90% dipegang oleh bangsa cina.Joint Venture ini bagus.Melayu cina dayak ke Matsaleh no issue sebab nak meniaga janganlah ko nak pengang 100%.ini cara salah!

Dalam game ni saya nampak rosyam bijak macam jack ma! ya cumanya dia tak proses sampai IPO.

8.kenapa saya kata Rosyam bijak macam jack ma, sebab Jack Ma hanya ada 7% dalam pemilikkan saham Ali Baba.Klik ni kalau tak caya https://www.investopedia.com/articles/investing/111114/top-five-alibaba-shareholders.asp. Jack Ma hanya ada 7%,cumanya selepas proses dilution berlaku dari tahun 1999 sehingga hari ini.

9.Tahu tak yang Billgates orang terkaya dunia cuma hanya ada 1.3% saham sahaja dalam Microsoft.1% saham Mcdonald kalau anda pegang bersamaan RM5.2billion.So,sikit saham Rosyam Noor asalkan syarikat berkembang!

10.So, Dato Rosyam Noor takda niat nak menipu pun sebab dia memang boleh claim St Rosyam Noor Mart tu dia punya.Bab dia pegang 10% tu bukan isu besar kalau ko faham apa tu kuasa JV dan saham.Lagipun dia tu 'spirit' dalam pasaranya tu.Tukar lah nama Ah seng siapa nak datang pasaraya tu.Kalau Rosyam nak pegang 90% tahu ke dia handle business rangkaian mart yg mencabar.Ada ka dia modal yg cukup kuat.

11.bab JV ni benda biasa dalam dunia korporat.Jangan ingat pegang 10% tu kecik sebenarnya kalau Rosyam noor ada 5% pun dah cukup besar.Ingat komen saya yg no 7 diatas.

Okeylah, kena kuasai saham dan jangan gaduh-gaduh kata melayu kena tunggang dengan cina bagai.Walhal dengan structur sahamlah yang akan menyatukan melayu dan cina.

 Dalam alam Ali Baba ada beratus kaum dan bangsa pengang saham Alibaba datu dunia.Relak Ja Jackma.so, apasal ko nak sibuk kata rosyam nor tipu kalau ko sendiri tak da cds akaun dan beli sikit saham kat Bursa tu?😅

Sekian,

Zamsaham
5th Jan 2019
Johor.
===============

#CelahGelegar Baju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://1malaynews.blogspot.com/2019/01/pakar-saham-10-saham-rosyam-lebih-baik.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mempelajari Bahasa Inggeris Untuk Hari Esok Yang Lebih Baik

Mempelajari Bahasa Inggeris Untuk Hari Esok Yang Lebih Baik

papar berkaitan - pada 27/12/2018 - jumlah : 378 hits
Bahasa adalah sistematik bersangkut paut and susunan yang bermakna oleh pelbagai simbol serta peraturan yang digunakan oleh manusia bagi membolehkan mereka berkomunikasi Bahasa adalah peralatan penting yang diperlukan oleh manusia untuk men...
Kamera Xiaomi Mi Mix 2s Sedang Dalam Ujian Untuk Menjadi Lebih Baik

Kamera Xiaomi Mi Mix 2s Sedang Dalam Ujian Untuk Menjadi Lebih Baik

papar berkaitan - pada 2/1/2019 - jumlah : 272 hits
Xiaomi Mi Mix 2S adalah telefon pintar Xiaomi ketiga dengan rekaan hampir nirbingkai Mi Mix 2S ini juga antara telefon pintar dengan rekaan yang unik kerana kamera swafotonya berada di bawah Prestasi kamera Mi Mix 2S ini menurut DXOMark ada...
Sekjen Pdip Lebih Baik Serang Saya Daripada Fitnah Jokowi Ma Ruf

Sekjen Pdip Lebih Baik Serang Saya Daripada Fitnah Jokowi Ma Ruf

papar berkaitan - pada 27/12/2018 - jumlah : 175 hits
Sekretaris Jenderal DPP PDI Perjuangan Hasto Kristiyanto menyatakan pelaporan dirinya ke Bawaslu oleh kubu Prabowo Sandiaga Uno adalah momentum penghentian segala hoaks dan fitnah terhadap Jokowi KH Ma ruf Amin Dia mengaku siap untuk terus ...
Demi 2019 Yang Lebih Baik Ini 6 Alasan Kamu Harus Berhenti Pencitraan Di Media Sosial

Demi 2019 Yang Lebih Baik Ini 6 Alasan Kamu Harus Berhenti Pencitraan Di Media Sosial

papar berkaitan - pada 27/12/2018 - jumlah : 349 hits
Sekadar mengingatkan daripada sibuk memikirkan pencitraan di dunia maya lebih baik perbaiki kepribadian diri
Dibanding Pewangi Semprot Kopi Bisa Jadi Alternatif Lebih Baik Untuk Wewangian

Dibanding Pewangi Semprot Kopi Bisa Jadi Alternatif Lebih Baik Untuk Wewangian

papar berkaitan - pada 26/12/2018 - jumlah : 234 hits
Direktur Kesehatan Kerja dan Olahraga Kartini Rustandi merekomendasikan lebih baik tempat kerja tidak menggunakan pewangi semprot otomatis Hal tersebut dia sampaikan dalam konferensi pers di Kantor Kemenkes Jakarta
Ringgit Terus Jatuh Ditutup Lebih Rendah Berbanding Dolar As

Ringgit Terus Jatuh Ditutup Lebih Rendah Berbanding Dolar As

papar berkaitan - pada 3/1/2019 - jumlah : 201 hits
Mata wang kita sukar untuk kukuh berikutan perkembangan faktor luaran tidak menentu KUALA LUMPUR Ringgit meneruskan penyusutan pada pagi ini untuk ditutup rendah berbanding dolar AS hari ini susulan ketidaktentuan ekonomi luaran yang menyak...
Bukan Duta Pasaraya Saya Pemegang 10 Peratus Saham Rosyam Nor Mohon Henti Dakwaan Tidak Berasas

Bukan Duta Pasaraya Saya Pemegang 10 Peratus Saham Rosyam Nor Mohon Henti Dakwaan Tidak Berasas

papar berkaitan - pada 6/1/2019 - jumlah : 274 hits
Pelakon dan usahawan terkenal Datuk Rosyam Nor mengakui beliau hanya memegang saham 10 peratus dalam perniagaan pasaraya ST Rosyam Mart Ketika ditemui di majlis sidang media bersama beliau dan wakil dari syarikat Sri Ternak Sdn Bhd pelakon ...
Rosyam Nafi Dipergunakan Miliki 10 Peratus Saham St Rosyam Mart

Rosyam Nafi Dipergunakan Miliki 10 Peratus Saham St Rosyam Mart

papar berkaitan - pada 5/1/2019 - jumlah : 280 hits
MOHD HAIKAL ISA 05 Januari 2019 3 48 PM KUALA LUMPUR Pelakon dan pengarah Datuk Rosyam Nor menegaskan beliau adalah pemilik bersama perniagaan ST Rosyam Mart yang
Nvidia Memperkenalkan Kad Grafik Rtx 2060 Lebih Berkuasa Berbanding 1070 Ti

Nvidia Memperkenalkan Kad Grafik Rtx 2060 Lebih Berkuasa Berbanding 1070 Ti

papar berkaitan - pada 7/1/2019 - jumlah : 240 hits
NVIDIA hari ini turut mengambil pentas utama pada acara CES 2019 dan telah mengumumkan beberapa perkara baru termasuk yang mencuri perhatian adalah kad grafik RTX 2060 yang terbaru Kad grafik ini melengkapkan lagi barisan kad grafik dibawah...
The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis

Apabila Sang Profesor Datang Melawat



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte

Gnabry Akan Kembali Sane Diragui Untuk Perlawanan Bayern Dengan Real Madrid

Sarah Yasmine Kenalan Saya Anna Jobling

Dendam Rupanya Babak Chacha Maembong Jasmin Hamid Ganyang Ruhainies Buat Netizen Puas