Pakar Hospital Putrajaya Suruh Media Tak Payah Cerita Artis Langgar Sop Tumpu Kebaikan Vaksin Kkm Mahu Penjelasan


FMT Reporters  - May 25, 2021  





Kenyataan Dr Rafidah mendapat kritikan pengamal media yang menegaskan mereka tidak meminggirkan laporan mengenai program pemberian vaksin kerajaan. (Gambar Facebook)



PETALING JAYA: Kementerian Kesihatan (KKM) tampil menegur kenyataan Pakar Perunding Perubatan dan Pakar Nefrologi Hospital Putrajaya, Dr Rafidah Abdullah, mahukan media menghentikan laporan artis melanggar SOP dan sebaliknya “menunjukkan kebaikan vaksin” kepada rakyat.

“Kenyataan Dr Rafidah bukanlah kenyataan rasmi kementerian. Pihak KKM akan memanggil beliau untuk mendapatkan penjelasan lanjut bagi memastikan perkara sebegìni tidak berulang lagi.

“KKM sangat menghargai peranan media yang banyak membantu kementerian dalam menangani wabak pandemik Covid-19. Sebarang kesulitan yang timbul adalah amat dikesali,” kata KKM dalam kenyataan.

Terdahulu, Rafidah, menerusi catatan di Twitter miliknya dilihat menegur media kerana, menurutnya, tidak mengutamakan laporan yang menggalakkan keperluan rakyat mendapatkan vaksin Covid-19.

“Media mana? Tolong tunjukkan kebaikan vaksin kepada rakyat. Tak payahlah cerita artis langgar SOP. Pedulikan mereka ini.

“Gantikan program tidak berilmiah dengan yang boleh mempengaruhi minda masyarakat kita ke arah membuat keputusan yang betul,” katanya.

Bagaimanapun, kenyataan terbuka itu mendapat kritikan pengamal media yang menegaskan mereka tidak meminggirkan laporan mengenai program pemberian vaksin kerajaan.

Wartawan dengan tanda nama Junhairi Alyasa berkata, mereka komited membuat liputan di pusat vaksin dan pusat kuarantin negara walaupun hampir semua media masih belum menerima vaksin.

“Malangnya, kami media semua belum dapat vaksin walaupun hari-hari kena pergi pusat vaksin untuk tengok orang dapat vaksin,” balasnya.

Sementara Hussaini Amran menyifatkan Rafidah sebagai seorang individu yang malas membaca dan tidak membaca laporan berita secara menyeluruh setiap hari.

“Jenis malas membaca,” katanya ringkas.

Media arus perdana dan portal sebelum ini memberikan liputan meluas kepada pelanggaran SOP oleh orang ramai, ahli politik dan selebriti. Antara mereka adalah Neelofa dan suaminya yang disiasat polis dan di dakwa di mahkamah atas beberapa kesalahan itu.


 






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/05/pakar-hospital-putrajaya-suruh-media.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Polis Pantau Media Sosial Kesan Individu Langgar Sop

Polis Pantau Media Sosial Kesan Individu Langgar Sop

papar berkaitan - pada 14/5/2021 - jumlah : 241 hits
Oleh ZAKKINA WATI AHMAD TARMIZI MOHAMAD Mat Yusop memeriksa surat kebenaran rentas negeri pemandu kenderaan ketika mengadakan tinjauan di sekatan jalan raya di Tol Senawang Seremban UTUSAN ZAKKINA WATI AHMAD TARMIZISEREMBAN Polis akan meman...
Hiburan Eina Azman Didakwa Potong Barisan Untuk Vaksin Pengarah Hospital Beri Penjelasan

Hiburan Eina Azman Didakwa Potong Barisan Untuk Vaksin Pengarah Hospital Beri Penjelasan

papar berkaitan - pada 28/5/2021 - jumlah : 169 hits
Semalam kecoh di laman sosial apabila seorang selebriti bersama pasangannya didakwa memotong barisan untuk mendapatkan suntikan vaksin Covid 19 BACA AdvertisementPerkara tersebut mula menjadi perdebatan apabila selebriti itu memuat naik dua...
Najib Sudah Didenda Tun M Bakal Didenda Mahiaddin Langgar Sop Apa Cerita

Najib Sudah Didenda Tun M Bakal Didenda Mahiaddin Langgar Sop Apa Cerita

papar berkaitan - pada 13/5/2021 - jumlah : 206 hits
Sebelum ini Najib Razak telah dikesan melanggar SOP PKP kerana tidak mengimbas aplikasi mysejahrera dan tidak mengambil suhu badan ketika memasuki sebuah restoran nasi ayam di Bukit Bintang Kuala Lumpur Sebaik menyedari kesalahannya Najib s...
Hukuman Lebih Berat Vvip Dan Selebriti Langgar Sop Covid 19

Hukuman Lebih Berat Vvip Dan Selebriti Langgar Sop Covid 19

papar berkaitan - pada 17/5/2021 - jumlah : 257 hits
Sejak akhir akhir ini kes membabitkan Instafamous atau selebriti yang melanggar prosedur operasi standard dalam mengekang wabak COVID 19 menjadi topik hangat dalam kalangan masyarakat yang kebanyakannya mahu hukuman setimpal dikenakan kepad...
Polis Siasat Dakwaan Kp Pendidikan Tinggi Langgar Sop Pkp

Polis Siasat Dakwaan Kp Pendidikan Tinggi Langgar Sop Pkp

papar berkaitan - pada 17/5/2021 - jumlah : 229 hits
Polis sedang menyiasat dakwaan Ketua Pengarah Pendidikan Tinggi Prof Datuk Dr Husaini Omar melanggar prosedur operasi standard Perintah Kawalan Pergerakan apabila menghadiri majlis penyampaian sumbangan dan jamuan Hari Raya Aidilfitri di se...
Polis Siasat Ketua Pengarah Langgar Sop Rasmi Rumah Terbuka Aidilfitri Di Upm

Polis Siasat Ketua Pengarah Langgar Sop Rasmi Rumah Terbuka Aidilfitri Di Upm

papar berkaitan - pada 16/5/2021 - jumlah : 310 hits
Tangkap layar laporan media yang mendakwa Ketua Pengarah Pendidikan Tinggi Husaini Omar melanggar SOP PKP kerana merasmikan majlis Hari Raya di Universiti Putra Malaysia pada Khamis PETALING JAYA Polis membuka kertas siasatan berhubung dakw...
Jais Kesan Masjid Surau Langgar Sop

Jais Kesan Masjid Surau Langgar Sop

papar berkaitan - pada 17/5/2021 - jumlah : 190 hits
Antara pelanggaran SOP termasuk bilangan jemaah yang melebihi had dibenarkan tidak memakai pelitup muka dan tidak menjaga penjarakan fizikal Walaupun masjid dan surau dibenarkan untuk beroperasi ia masih tertakluk dengan SOP Covid 19 Gambar...
Di Dakwa Sambut Raya Bersama Ahli Keluarga Selebriti Akan Dipanggil Polis Kerana Langgar Sop

Di Dakwa Sambut Raya Bersama Ahli Keluarga Selebriti Akan Dipanggil Polis Kerana Langgar Sop

papar berkaitan - pada 18/5/2021 - jumlah : 254 hits
2 571 total views 2 571 views today Selebriti popular Neelofa mencetuskan kontroversi lagi apabila dia didakwa melanggar prosedur operasi standard Aidilfitri dengan menyambut hari raya bersama lebih 10 ahli keluarganya di sebuah kediaman di...
Hiburan Dakwaan Langgar Sop Aidilfitri Keluarga Neelofa Hadir Beri Keterangan

Hiburan Dakwaan Langgar Sop Aidilfitri Keluarga Neelofa Hadir Beri Keterangan

papar berkaitan - pada 18/5/2021 - jumlah : 309 hits
Nama selebriti terkenal Neelofa sekali lagi menjadi bualan hangat selepas video pendek tular di Twitter dipercayai dirakam ketika perayaan Aidilfitri beberapa hari lalu BACA Buat Hal Lagi Keluarga Neelofa Sambut Hari Raya Beramai Ramai Cetu...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Cerita Foto Sepanjang Minggu

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Tinta Bernoktah

Peluang Bisnis Digital Apa Yang Bagus Tahun 2024

The Hardest Singing Show