Padan Muka Naik Motor Lesen Tak Ada Road Tax Tak Ada Nak Salahkan Orang Lain











 Habis semua benda nak dikaitkan dengan politik. Habis segala-gala nak disalahkan PMX. Kalau awek dia lari ikut Bangla pun dia salahkan PMX juga la tu agaknya. Bukan salah dia yang malas kerja.


Mudah je sifirnya. Kalau rider cukup syarat, kalau motor cukup sifat, datanglah black Maria tiga belas butir pun, tak ada apa nak risau. Sebab cuma orang salah je yang takut. Macam Mahiaddin tu.


Yang kena tahan bukan semua. Cuma yang sudah diubahsuai je. Paling banyak ubahsuai ekzos. Bunyi sampai gegar alam. Menurut polis, ada aduan dari penduduk tentang bunyi bising dari motor mereka.


Yang kena sita pun bukan semua. Cuma yang ada tanda casis kena usik. Maknanya mungkin barang curi. Kalau dah pencuree, takkan nak dibiarkan je? Eh, tertypo pulak eja pencuri macam tu.


Jadi kalau nak join event, pastikan diri tu lengkap. Dan pastikan motor tu sempurna. Motor yang dah diubah suai tak selamat. Bukan setakat kepada diri penunggang sendiri bahkan juga kepada pengguna jalanraya yang lain. Sebab itu diharamkan ubahsuai.


Tak timbul soal nak dengki atau apa pun. Setakat dengki event RXZ, apa sangat hasilnya?  Banyak benda lain kerajaan boleh dengki. Dorang perasan diri tu besar sangat sebenarnya. Set set Sanusi juga ni. Perasan je lebih.


Event setahun sekali, takkanlah tak boleh berlebih kurang. Kan? Betul jugak. Gini la. Setahun sekali bagi awek atau isteri ko keluar dengan lelaki lain. Boleh? Setahun sekali je kot. Takkanlah tak boleh berlebih kurang?


Atau, setahun sekali biarkan orang pecah masuk rumah ko. Alah setahun sekali je. Janganlah kacau. Boleh tak? Tentu tak boleh kan? Sebab apa? Sebab benda salah. Setahun sekali pun, salah tetap salah.


Begitu juga dalam isu ini. Event setahun sekali pun, modifikasi motor tanpa lesen tetap salah. Takkan la setahun sekali punya pasal, polis kena benarkan nyawa pengguna jalanraya dalam bahaya?


Pelik juga aku. Yang kaitkan roadblock ini dengan kerajaan adalah penyokong PAS. Yang aku pelik, takkanlah penyokong parti Islam izinkan perkara salah? Sedangkan patuh kepada undang-undang itu adalah wajib menurut Islam. Apa kes?


Tak timbul soal PMX datang atau tak. Aku pun tak pasti kalau PMX dijemput. Tapi kalau jemput pun, event tu dibuat serentak dengan 2 PRK di Johor. Kalau ko sendiri jadi PM, mana lebih penting?


Zaman aku rempit dulu pun biasa kena roadblock begini. Tapi aku tak pernah la sangkut sebab motor aku nampak standard. Aku pun cukup lengkap lesen dan roadtax semua ada. Cuma kawan aku ada la yang kena.


Tapi kawan-kawan yang kena tu, tak pernah sekali pun salahkan kerajaan. Sebab kitorang tau memang  salah sendiri. Tapi budak sekarang ni otak makin kemetot. Sendiri tak betul, orang lain dipersalahkan.


Kepada pengguna jalanraya lain yang sokong budak RXZ ni, bermakna korang sokong salah guna jalan raya oleh mat rempit dengan motor yang tak ikut spec. Lain kali kalau pemanduan korang terganggu oleh mereka, jangan marah. Kalau boleh hulurkan la duit kepada mereka sebagai tanda sokongan. Biar dia boleh modify lagi motor dia.


Tiada unsur politik di sini. Cuma ada parti yang terdesak, mungkin kecewa sebab orang Johor bijak dan tak tertipu dengan helah bodoh dia, maka dia jadikan isu ini sebagai isu politik untuk perdayakan orang muda.


Kalau nak politikkan isu, tu ada satu lagi berita tu. Orang meniaga depan rumah pun kena saman. Itu orang Melayu tu. Yang meniaga Melayu, tukang saman tu Melayu, pemerintah pun Melayu. DAP tak terlibat. Satu kerusi pun DAP tak menang tapi tetap Melayu tak senang.


Itu baru betul isu besar. Isu rakyat nak cari duit lebih tapi terhalang. Isu ini baru bagus diviralkan. Bukan isu budak rempit tak ikut peraturan. Undang-undang ada tu patuh la. Jangan buat perangai haiwan yang tak faham erti peraturan. Guane boh?


 
Raja Gelap


.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2023/09/padan-muka-naik-motor-lesen-tak-ada.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Isu Pelajar Tahfiz Hadiri Konsert Kfc Siapa Pembangkang Nak Salahkan

Isu Pelajar Tahfiz Hadiri Konsert Kfc Siapa Pembangkang Nak Salahkan

papar berkaitan - pada 30/8/2023 - jumlah : 192 hits
Baru baru ini tular sekeping gambar yang memaparkan beberapa pelajar tahfiz yang berpakaian jubah dan berserban duduk menyaksikan sebuah konsert difahamkan dianjurkan oleh KFC Isu itu telah digunakan oleh pihak pembangkang untuk menimbulkan...
Wali Kota Depok Keluarkan Aturan Kurangi Polusi Udara Naik Motor Harus 2 Orang Mobil Minimal 3 Orang

Wali Kota Depok Keluarkan Aturan Kurangi Polusi Udara Naik Motor Harus 2 Orang Mobil Minimal 3 Orang

papar berkaitan - pada 1/9/2023 - jumlah : 146 hits
Wali Kota Depok Mohammad Idris mengeluarkan kebijakan baru untuk mengurangi polusi udara Naik motor wajib dua orang naik mobil minimal tiga orang
Padan Muka Tindakan Undang Undang Telah Dimulakan Terhadap Dusuki

Padan Muka Tindakan Undang Undang Telah Dimulakan Terhadap Dusuki

papar berkaitan - pada 8/9/2023 - jumlah : 130 hits
1 Saya telah memulakan tindakan undang undang terhadap Dusuki Rani berhubung dengan siri siri ucapan beliau mutakhir ini yang bersifat fitnah terhadap saya berhubung dengan kekalahan beliau di dalam Saman Fitnah beliau terhadap saya sebelum...
Isu Isteri Cikgu Buang Hadiah Rm2 Pemberian Murid

Syafiq Kyle Transisi Dari Ustaz Adam Ke Meth Killer

Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Drama Mihrab Cinta Zulaikha Lakonan Elisya Sandha Azrel Ismail

Tahniah Izzat Upkk

Apa Itu Kwsp Akaun 3

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

Lirik Lagu Satu Selamanya Twins



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Rahsia Solat 5 Waktu Sehari Semalam Yang Ramai Tak Tahu

Skandal Kawan Sekerja

Student Black Shirt Campaign Not Protest Shows Uitm Identity Vc

Menyamar Polis Samun Warga Asing Penjawat Awam Antara 4 Ditahan

Iranian President Raisi Feared Dead As Helicopter Wreckage Found

Man City Lakar Sejarah Raih Gelaran Epl Keempat Berturut Turut