Oxy Menyokong Pendidikan Anak Orang Asli


OXY, jenama penjagaan kulit antijerawat khusus untuk remaja, di samping membantu mendapatkan kulit yang sihat dan menggalakan keyakinan diri, juga bertekad untuk membantu para pelajar yang kurang bernasib baik melalui pendidikan. OXY amat berbangga dan komited terhadap usaha ini dengan kerjasama bersama Watsons Malaysia dan Yayasan MyKasih untuk memberikan impak positif yang berpanjangan kepada kehidupan pelajar Orang Asli yang kurang bernasib baik.
CN bersama kit permulaan OXY Acne Control


Menyedari masalah dari segi kewangan dan sumber pendidikan yang terhad yang dialami oleh golongan pelajar Orang Asli ini, OXY telah menumpukan usahanya ke arah peluang pendidikan yang sama rata. Tahun ini, OXY, dengan kerjasama bersama Watsons, telah berjaya mengumpul dana sebanyak RM50,000 untuk kempen 'We Care For Children Education'. Pengumpulan dana ini akan digunakan untuk menyokong pendidikan dan pembelajaran 140 murid Sekolah Kebangsaan (SK) Sungai Judah, Selangor.  


Program pendidikan OXY akan menaja pelajar terpilih untuk menghadiri program class tambahan, yang tertumpu pada pembangunan kemahiran penting seperti membaca, menulis dan mengira. Penajaan ini akan membantu para pelajar untuk lebih memahami mata pelajaran yang diajar di dalam kelas, memupuk pertumbuhan akademik dan prospek masa depan mereka. Selain itu, OXY berbesar hati untuk menyumbang 7unit TV LED, yang bertujuan untuk mempertingkatkan suasana pembelajaran dan memupuk modul pendidikan digital yang lebih menarik untuk para pelajar.


Selain daripada sokongan pendidikan, OXY juga teruja untuk menyumbang peralatan muzik kepada SK Sungai Judah. Sumbangan ini bertujuan untuk memupuk minat para pelajar terhadap bidang muzik dan melengkapkan mereka dengan kemahiran yang baru untuk masa depan yang tanpa batasan. Penubuhan orkestra mini di sekolah akan memberi pengalaman yang lebih menarik serta memupuk daya kreativiti dan inspirasi di kalangan pelajar.


“Kami percaya bahawa setiap kanak-kanak berhak mendapat pendidikan yang berkualiti,” ujar Encik Shamsul Fadilah Bin Asmara, Pengetua SK Sungai Judah. “Penglibatan OXY dalam inisiatif sokongan pendidikan ini wajar diberi pujian. Ia akan menyemarakkan semangat di kalangan pelajar kami, menggalakkan mereka untuk hadir ke sekolah dan membuka pintu kepada masa depan yang lebih cerah."


Lim Mei Yuen, Pengurus Besar Rohto-Mentholatum (M) Sdn Bhd, menekankan dedikasi OXY untuk membantu golongan pelajar Orang Asli yang kurang bernasib baik melalui kempen 'We Care for Children Education'. OXY berbangga untuk menyediakan bantuan , pembiayaan dan sumbangan pendidikan yang membolehkan para pelajar Orang Asli mendapatkan peluang pendidikan yang setara.


"Ini merupakan tahun ke-2 perlaksanaan kempen OXY ini yang bertujuan untuk menyokong perkembangan dari segi pendidikan bagi pelajar yang kurang bernasib baik," ujar Lim. "Dengan sokongan daripada Watsons,Yayasan MyKasih dan guru-guru yang berdedikasi dari SK Sungai Judah, kami teruja untuk menyaksikan pertumbuhan dan pencapaian luar biasa murid-murid ini. Melalui sumbangan peralatan muzik, kami berharap dapat memupuk minat mereka terhadap muzik dan memberi inspirasi kepada mereka untuk merangkul dunia yang penuh dengan pelbagai kemungkinan."


“Watsons Malaysia amat berbesar hati untuk berkerjasama dengan OXY dalam menyalurkan sokongan dan bantuan pendidikan bagi penduduk Orang Asli yang kurang berkemampuan. Para pelanggan Watsons juga boleh turut serta dengan hanya membeli produk OXY di Watsons dan RM1 daripada pembelian tersebut akan disalurkan ke kempen ini. Kami percaya inisiatif ini dapat meningkatkan tahap pendidikan mereka justeru melahirkan lebih ramai lagi pemimpin berkaliber di masa hadapan”, kata Caryn Loh, Pengarah Urusan Watsons Malaysia.


Misi OXY bukan sekadar membantu para remaja mendapatkan kulit yang baik dan keyakinan diri. Kami bertekad untuk menyokong pendidikan pelajar yang kurang bernasib baik, memastikan peluang yang sama untuk semua. Sebagai sebahagian daripada usaha berterusan kami, OXY akan terus memberikan sokongan pendidikan untuk membantu lebih ramai kanak-kanak yang memerlukan dan membuka jalan untuk masa depan mereka yang lebih cerah. Dengan menggabungkan kepakaran penjagaan kulit dengan tanggungjawab sosial, OXY berusaha untuk memberi impak positif kepada kehidupan golongan muda, serta memupuk kesejahteraan dalaman dan luaran.


Untuk maklumat lanjut mengenai kempen 'We Care For Children Education', sila layari https://oxy.com.my/ atau laman Facebook rasmi Oxy Malaysia: https://www.facebook.com/OxyMalaysia/.


OXY kit permulaan acne control

~ Sharing is caring from cekgunorazimah ~





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.cekgunorazimah.com/2023/09/oxy-menyokong-pendidikan-anak-orang-asli.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nak Bawa Anak Travel Jangan Lupa Ubat Ubatan Ni Dalam Beg Ibu

Nak Bawa Anak Travel Jangan Lupa Ubat Ubatan Ni Dalam Beg Ibu

papar berkaitan - pada 30/8/2023 - jumlah : 177 hits
Bila punya anak kecil usah dilupakan ubat ubatan setiap kali hendak bercuti Musim cuti sekolah ini apa kata ibu ayah semak dahulu barang keperluan dan ubat ubatan wajib ada dalam beg sebelum bercuti Ini penting sebagai persediaan sekiranya ...
Kalau Boleh Nak Beranak Setiap Tahun Mahu Anak Ramai Emma Maembong Sedia Hamil Lagi

Kalau Boleh Nak Beranak Setiap Tahun Mahu Anak Ramai Emma Maembong Sedia Hamil Lagi

papar berkaitan - pada 30/8/2023 - jumlah : 148 hits
Mahu memiliki anak ramai pelakon cantik Emma Maembong tidak menolak jika dianugerahkan rezeki hamil dalam masa terdekat ini Walaupun baru sahaja melahirkan anak kedua beberapa bulan lalu namun akui Emma dia bersedia kerana amat sukakan kelu...
Kena Atasi Dari Kecil Kalau Anak Anak Yang Suka Bergaduh Risau Bila Besar Pentingkan Diri

Kena Atasi Dari Kecil Kalau Anak Anak Yang Suka Bergaduh Risau Bila Besar Pentingkan Diri

papar berkaitan - pada 30/8/2023 - jumlah : 192 hits
Adik bak sini Abang punya tu Abang minta dari adik Tak boleh Ni adik punya juga Wekk Adik menjelir lidah Bak la sini Kalau tak tumbuk adik Abang berang Tumbukla kalau berani Adik mencabar sambil melarikan diri Bingitla rumah tu kejap bila s...
Anak Asyik Menangis Bila Masuk Dalam Air Mandi Kolam Ini Cara Nak Atasi Ketakukan Mereka

Anak Asyik Menangis Bila Masuk Dalam Air Mandi Kolam Ini Cara Nak Atasi Ketakukan Mereka

papar berkaitan - pada 30/8/2023 - jumlah : 184 hits
Suka bawa si kecil berkelah di pantai atau mandi kolam tapi kenapa gayanya macam fobia air Ada ke cara untuk mengatasi ketakutan tersebut Wujudnya masalah fobia air Anak anda suka dengan masa mandi dan gemar bermain air Tetapi setibanya di ...
Apabila Anak Nak Jadi Influencer Apa Kata Papa Ummi

Apabila Anak Nak Jadi Influencer Apa Kata Papa Ummi

papar berkaitan - pada 30/8/2023 - jumlah : 213 hits
Anak saya Masykur berumur 6 tahun hadiahkan saya lukisan ni yang dia lukis sendiri Suatu hari ada pameran lukisan dekat KL saya dan isteri sempat tunjukkan lukisan ni pada seorang Artist di sana Katanya sekali pandang dia dah tahu yang Masy...
Anak Buah Atok Bocorkan Rahsia Resepi Kfc Rupanya Senang Je Resepinya

Anak Buah Atok Bocorkan Rahsia Resepi Kfc Rupanya Senang Je Resepinya

papar berkaitan - pada 31/8/2023 - jumlah : 155 hits
Kentucky Fried Chicken atau lebih sinonim dengan gelaran Kepci oleh warga Malaysia merupakan salah sebuah rantaian restoran makanan terkenal di dunia Menu utamanya bagi francais ini sudah semestinya ayam goreng dan resepinya masih tidak dik...
Berkahwin Lebih 20 Tahun Tak Pernah Pun Merasa Sikit Kebahagiaan Patutlah Anak Anak Pun Ikut Perangai Suami

Berkahwin Lebih 20 Tahun Tak Pernah Pun Merasa Sikit Kebahagiaan Patutlah Anak Anak Pun Ikut Perangai Suami

papar berkaitan - pada 31/8/2023 - jumlah : 193 hits
Andai kau ambik nyawaku beri aku sedikit rasa bahagia di akhir usiaku Sayangnya Allah pada aku sehingga usia aku saat ini tak penah rasai sekelumit pun bahagia walau sudah 20 tahun hidup di alam perkahwinan Nampaknya anak anak pun ikut pera...
Saat Anies Ditagih Kembalikan Uang Tkd Oleh Mahasiswi Ui Anak Pns Dki

Saat Anies Ditagih Kembalikan Uang Tkd Oleh Mahasiswi Ui Anak Pns Dki

papar berkaitan - pada 31/8/2023 - jumlah : 97 hits
Saat menjabat Gubernur DKI Jakarta Anies Baswedan memotong TKD ASN DKI Jakarta sebesar 25 persen
Lagi Sebulan Ayahanda Balik Terpaksa Berjauhan Remy Ishak Dah Muda Rindu Anak

Lagi Sebulan Ayahanda Balik Terpaksa Berjauhan Remy Ishak Dah Muda Rindu Anak

papar berkaitan - pada 31/8/2023 - jumlah : 177 hits
Baru sebulan bergelar bapa hero Malaya Remy Ishak kini mengakui sudah mula rindukan anaknya Tuah Alam yang kini sudah pun berusia sebulan Remy yang dikhabarkan kini berada di Kelantan bagi menjalani penggambaran filem Munajat Kasih mula mer...
Pentingnya Muhasabah Diri

Forest City Casino Misreporting Pas Leader Wants Brave Pmx To Teach Bloomberg A Lesson At Qatar Economic Forum

Eugene Levy S Toronto

Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat

Ptptn Invites Stakeholders To Collaborate In New Scheme

Record 13 Pay Hike For Civil Servants Get Ready For Subsidy Cuts Skyrocketing Inflation And Even Recession

2 Direman Kemuka Butiran Palsu Pelaburan Rm38 Juta

Ge14 S Impact On State Federal Relations



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


Pg Pg 24 Top 74 By Jenny Pgslotth Games 1 67

Kemunculan As Sufyani Sebelum Keluarnya Imam Mahdi

User Generated Content

10 Penyanyi Berentap Dalam The Hardest Singing Show 2024 Kreativiti Luar Limitasi

Seni Membaca Surat Attin Dari Ustadz Manis Dan Seni Membaca Solawat By

Doa Agar Hati Tenang