Otak Lebai Bah 1 Bukan Kerajaan Gagal Sebaliknya Rakyatlah Yang Gagal Bantu Kerajaan Kata Pas


 



The text is taken from here:
https://cempedakcheese.com/bukan-kerajaan-gagal-sebaliknya-rakyatlah-yang-gagal-bantu-kerajaan/
Also reported here : 

https://negaramerdeka.com/bukan-kerajaan-sebaliknya-rakyatlah-yang-gagal-bantu-kerajaan-muslimat-pas
“Cukup-cukuplah menuding jari kepada kerajaan seolah-olah kerajan gagal tetapi pada masa yang sama merekalah sebenarnya yang gagal untuk membantu kerajaan,” kata Ketua Penerangan Dewan Muslimat PAS Malaysia (DMPM)Beliau menempelak tohmahan sesetengah pihak mengatakan kerajaan gagal sedangkan katanya, segala sistem pentadbiran kerajaan . . . masih berjalan seperti biasa.
“Semua kakitangan awam walaupun terpaksa bekerja dari rumah, mereka semuanya dapat melaksanakan tugasnya sebaik mungkin sebagaimana yang telah diberikan.
“Semua sistem penjagaan kesihatan walaupun ada pihak-pihak yang cuba menularkan seriusnya keadaan kes Covid-19 di kawasan Lembah Klang tetapi sistem pengurusan kesihatan, sistem perubatan kita masih boleh berjalan,” katanya.
Jelas beliau lagi, pada masa ini kerajaan sedang berusaha di bawah Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dan beberapa kementerian untuk memastikan wabak Covid-19 ini dikekang.
“Fokus kerajaan dalam menghadapi pandemik adalah dengan melaksanakan Program Vaksinasi Covid-19 Kebangsaan untuk mengurangkan kadar mobiliti terhadap rakyat Malaysia yang mempunyai sejarah pelbagai penyakit kronik.
“Kita nak memastikan pemberian vaksin ini mencapai herd imuniti di dalam komuniti supaya lebih 80 peratus rakyat Malaysia mendapat perlindungan daripada Covid-19.
“Menerusi program pemberian vaksin ini kita hendak memastikan semua frontliner dapat dilindungi daripada wabak Covid-19,” katanya.
Kata beliau, walaupun negara masih mencatat kes harian yang ketiga tertinggi di antara negara-negara ASEAN, usaha kerajaan untuk memberikan vaksin kepada rakyat Malaysia adalah lebih tinggi berbanding negara Indonesia dan Filipina.
“Kalau kita tengok walaupun setiap hari sehingga ke hari ini jumlah kes Covid-19 masih lagi tinggi di Malaysia di mana semalam, pada 12 Julai kes Covid-19 masih berada dalam kes harian tinggi iaitu 8,574.
“Walaupun kita berada di tempat yang ketiga di dalam laporan catatan kes tertinggi, apa yang dapat kita bandingkan dari segi usaha kerajaan untuk memberikan vaksin kepada rakyat Malaysia dilaporkan pada 10 Julai ialah 10.7 peratus daripada populasi rakyat Malaysia sudah diberikan vaksinasi penuh berbanding dengan negara Indonesia yang hanya baru mencapai 5.5 peratus.
“Manakala dibandingkan dengan dua buah negara yang jumlah kes Covid-19 tinggi, Filipina hanya mencapai 3.1 peratus populasinya yang telah mencapai suntikan penuh.
“Bagi Malaysia sekurang-kurangnya jumlah rakyat Malaysia yang mendapat vaksin Covid-19, peratusannya adalah 23.9,” katanya ketika dihubungi HarakahDaily, hari ini.
Beliau turut mengucapkan syabas kepada semua kakitangan kerajaan yang telah melaksanakan tugas mereka sebaik mungkin bagi membantu kerajaan untuk menguruskan negara ini.
“Mereka membantu kerajaan dalam menyokong segala usaha untuk mengekang penularan wabak Covid-19.
“Jadi sewajarnya kita rakyat Malaysia jangan mencari kesalahan atau kelemahan yang terdapat di dalam kerajaan tetapi tanya balik kepada diri apa sumbangan kita dalam memastikan negara ini berjaya menghadapi ancaman pandemik Covid-19?
“Ancaman Covid-19 ini bukan hanya berlaku di negara kita tetapi ia adalah bersifat global. Semua negara sedang menghadapi ancaman pandemik Covid-19, sudah sewajarnya kita sebagai seorang rakyat Malaysia yang bertanggungjawab, sukakan kesejahteraan, sepatutnya bekerjasama dengan kerajaan untuk mengekang Covid-19.
“Sekurang-kurangnya kalau kita tidak mahu melakukan apa-apa sewajarnya kita tidak cuba menyebarkan berita-berita palsu, menularkan video yang memberikan suasana penik kepada rakyat Malaysia,” katanya.
Sumber: Harakahdaily


OSTB :  Kita bersyukurlah kerajaan Indonesia dan Filipina lagi bodoh. Alhamdulillah kerajaan kita tidak sebodoh kerajaan mereka.
Tetapi makcik Pas ini kurang faham  matematik.
Penduduk Filipina melebihi 111 Juta orang.  Jadi 3.1% mewakili 3.44 juta orang yang sudah divaksin. Negara mereka mempunyai lebih 7,000 pulau.
Penduduk Indonesia melebihi 276 Juta orang.  Jadi 5.5% mewakili 15 Juta orang yang sudah divaksin.  Negara mereka mempunyai lebih 17,000 pulau.
Penduduk Malaysia melebihi 32 Juta orang. Jadi 10.7% mewakili 3.4 Juta orang yang sudah divaksin. Yalah kita pun ada pulau tetapi Pulau Ketam itu tenggelam bila air pasang.
Jadi Filipina dan Indonesia masih mendahului kita dalam jumlah penduduk yang telah divaksin.
Tetapi macam mana pun, akyatlah yang gagal bantu kerajaan.
The views expressed are those of the writer and do not necessarily reflect those of MMKtT.
By Syed Akbar Ali 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://malaysiansmustknowthetruth.blogspot.com/2021/07/otak-lebai-bah-1-bukan-kerajaan-gagal.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+MalaysiansMustKnowTheTruth+%28Malaysians+Mu

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rakyat Kata Kerajaan Gagal Tapi Pas Puas Hati Mahfuz Omar

Rakyat Kata Kerajaan Gagal Tapi Pas Puas Hati Mahfuz Omar

papar berkaitan - pada 12/7/2021 - jumlah : 282 hits
Disaat seluruh rakyat terkesan dengan pandemik Covid 19 serta kegagalan kerajaan untuk bertindak cepat di dalam proses vaksinasi Pas yang menjadi sebahagian dari kerajaan PN tetap mengatakan bahawa kerajaan PN ini tidak gagal malah mereka b...
Lepas Tu Marah Kerajaan Dan Kata Kerajaan Gagal

Lepas Tu Marah Kerajaan Dan Kata Kerajaan Gagal

papar berkaitan - pada 19/7/2021 - jumlah : 258 hits
Why are you behaving like this Terengganu health official snaps at errant public With highways getting congested despite a ban on inter state travels Terengganu Health director Dr Nor Azimi Yunus blew up on those still insisting to travel f...
Kerajaan Gagal Gagal Mengurus Kata Prof Agus

Kerajaan Gagal Gagal Mengurus Kata Prof Agus

papar berkaitan - pada 11/7/2021 - jumlah : 236 hits
FADLI RADZIEkonomi negara ini berada pada tahap teruk biarpun menteri menyatakan semuanya baik tegas Pensyarah kanan Sains Politik Universiti Kebangsaan Malaysia Profesor Datuk Dr Mohammad Agus Yusoff Menurutnya kadar pengangguran tinggi wa...
Otak Lebai Bah 3 Untuk Orang Simple Sahaja

Otak Lebai Bah 3 Untuk Orang Simple Sahaja

papar berkaitan - pada 16/7/2021 - jumlah : 151 hits
Jadi lebai ini kata jika awak ada nombor keahlian 34017245 ahli parti lebai maka awak akan masuk syurga Kalau awak hanya sokong dari belakang dia kata awak akan masuk neraka Soalan saya bagaimana pula dengan ahli persatuan penyokong parti l...
Lebih Mulia Jika Pas Akui Kerajaan Pn Telah Gagal

Lebih Mulia Jika Pas Akui Kerajaan Pn Telah Gagal

papar berkaitan - pada 18/7/2021 - jumlah : 227 hits
Kenyataan Ketua Penerangan Dewan Muslimat Pas Dr Najihatussalehah Ahmad baru baru ini yang cuba menyalahkan rakyat kerana gagal membantu Kerajaan Perikatan Nasional dalam menangani wabak Covid 19 adalah tidak bertanggungjawab Menurut Ahli M...
78 Dari 350 000 Peserta Poll Kata Kerajaan Pn Gagal

78 Dari 350 000 Peserta Poll Kata Kerajaan Pn Gagal

papar berkaitan - pada 20/7/2021 - jumlah : 193 hits
MALAYSIA DATELINEDari lebih 350 000 peserta yang menyertai poll yang dibuat oleh Datuk Seri Naib razak 78 peratus dari mereka percaya bahawa kerajaan Perikatan Nasional adalah kerajaan gagal Hanya 22 peratus dari para peserta menyertai poll...
Otak Lebai Bah 2 Rasuah Bukan Hudud

Otak Lebai Bah 2 Rasuah Bukan Hudud

papar berkaitan - pada 16/7/2021 - jumlah : 226 hits
Al Baqarah 2 188 Dan janganlah kamu makan harta orang di antara kamu dengan jalan yang salah dan jangan pula kamu menghulurkan harta kamu kepada hakim hakim kerana hendak memakan sebahagian dari harta manusia dengan berdosa padahal kamu men...
Kata Lebai Nik Abdoh Pn Tak Gagal Cuma Belum Berjaya Cia Tentu Tak Setuju

Kata Lebai Nik Abdoh Pn Tak Gagal Cuma Belum Berjaya Cia Tentu Tak Setuju

papar berkaitan - pada 10/7/2021 - jumlah : 192 hits
MOHD MUKHLISMana boleh kata Kerajaan Melayu Isle gagal Ikut neraca Nik Abduh PN tidak gagal cuma belum berjaya sahaja Mungkin kalau lantik 10 timbalan perdana menteri lagi dan 40 menteri kanan akan memberi keyakinan pada pelabur luar Alang ...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Taman Tema Genting Highland

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Asan Lembu The Movie

Hospital Kuala Pilah

Potong Ikan Keluar Api

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Mangkuk Correle 2024

Diy Toy For Toddler

Peristiwa Nuzul Al Quran Dan Bekalan Air

Swaylin Bechuanka Nuan Chord

Sanusi Henti Retorik Kxp Tumpu Projek Loji Rawatan Air

Attacks On Govt By Minority Groups Need To Be Curbed Zahid