Orang Ramai Di Minta Tidak Serkap Jarang Di Dalam Isu Pasir Babit Pemimpin Politik Melaka




MELAKA - Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Ahmad Maslan meminta orang ramai tidak serkap jarang dalam isu pasir yang hangat diperkatakan membabitkan beberapa pemimpin politik negeri ini.
Beliau berkata, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) kini sedang membuat siasatan terperinci mengenai isu itu, dan tuduhan tidak seharusnya dilemparkan selagi perkara tersebut belum disahkan kebenarannya.
Katanya, ia tidak boleh dilihat sebagai satu persepsi atau serkap jarang kerana sedang diperhalusi pihak berkuasa.
“Kadang-kadang orang nak buat tuduhan pasal isu pasir serta buat pelbagai persepsi, tetapi persepsi itu ada cerita-cerita disebaliknya yang tidak semestinya negatif.
“Kita ada peraturan dan undang-undang serta prosedur yang perlu dilalui sebelum apa-apa juga tuduhan itu disahihkan kepada individu terlibat.
“Sudah tentu ia akan mengambil masa yang agak panjang, jadi biarlah pihak-pihak berkaitan itu mencari maklumat dan menjalankan siasatan dengan terperinci,” katanya.
Beliau berkata demikian pada sidang media selepas melawat Bilik Gerakan Barisan Nasional (BN) Telok Mas di sini.
Sebelum ini, media melaporkan bekas Ketua Menteri, Datuk Seri Idris Haron mendakwa, terdapat pemimpin UMNO Melaka membolot projek ekonomi dan menipu kerajaan persekutuan berkaitan royalti pasir.
Disebabkan perkara itu, beliau terpaksa menarik sokongan terhadap Kerajaan Negeri Melaka bagi menyelamatkan UMNO daripada ditolak rakyat pada Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.
Dalam pada itu, Ahmad ketika mengulas lanjut memberi contoh laporan “Pandora Papers”, dikaitkan dengan Presiden UMNO Melaka, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang kononnya memiliki akaun simpanan di British Virgin Island (BVI) yang turut menimbulkan persepsi.
Katanya, Zahid telah menjelaskan sebanyak dua kali di Dewan Rakyat bahawa, ketika akaun berkenaan dibuka pada 1993, beliau belum menjadi Ahli Parlimen Bagan Datuk atau memegang sebarang jawatan penting dalam parti.
Sebaliknya, Ahmad menjelaskan, Zahid ketika itu berkhidmat dalam sektor korporat dan merupakan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) di sebuah syarikat yang tersenarai dan telah menutup akaun tersebut pada 1994.
“Kadang-kadang persepsi dan realiti itu sangat berbeza seperti apa yang terjadi terhadap saya yang digelar sebagai kluster mahkamah.
“Sedangkan kes saya belum dibuktikan sebagai duit haram selepas menerima dana politik daripada Datuk Seri Najib Tun Razak pada 2013,” katanya.
Ahmad yang juga Ahli Parlimen Pontian dilepas dan dibebaskan oleh Mahkamah Tinggi pada 29 Sept lalu daripada dua pertuduhan selepas membayar kompaun bernilai RM1.1 juta. #sumber
http://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://pahangdaily.blogspot.com/2021/10/orang-ramai-di-mintan-tidak-serkap.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+blogspot/LWFdy+(Pahang+Daily+Online)

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Semua Isu Dalaman Politik Selesai Akan Jadi Faktor Menang Prn Melaka

Semua Isu Dalaman Politik Selesai Akan Jadi Faktor Menang Prn Melaka

papar berkaitan - pada 22/10/2021 - jumlah : 220 hits
Mana Mana parti atau Pakatan dapat selesaikan atau kurang kan Krisis atau isu politik dalaman menjadi petanda mampu menang di PRN Melaka PH ada tiga isu besar penggunaan lambang calon agihan kerusi dan 4 pengkhianat PN selesai tanpa penyert...
Politik Cencaluk Di Melaka Siapa Km

Politik Cencaluk Di Melaka Siapa Km

papar berkaitan - pada 5/10/2021 - jumlah : 624 hits
ULASAN Jika Melaka hilang KM Adly wajarmenjadi penggantinya MoU yang ditanda tangani oleh kerajaan Ismail Sabri Yaakob dengan PH pada 14 September lalu yang antara lain membawa maksud untuk mencapai perdamaian politik bagi mengatasi kemelut...
Awani Ringkas Isu Air Rakyat Perlu Beri Tekanan Kepada Pemimpin

Awani Ringkas Isu Air Rakyat Perlu Beri Tekanan Kepada Pemimpin

papar berkaitan - pada 14/10/2021 - jumlah : 161 hits
SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtube com c astroawani sub confirmation 1 Astro AWANI LIVE https www astroawani com video terkini Social Media FACEBOOK https www facebook com astroawani TWITTER https twitter com 501Awani INSTAGRAM htt...
Politik Melaka Keahlian Idris Haron Dan Nor Azman Tergugur

Politik Melaka Keahlian Idris Haron Dan Nor Azman Tergugur

papar berkaitan - pada 5/10/2021 - jumlah : 334 hits
Keahlian UMNO Ahli Dewan Undangan Negeri Sungai Udang dan Pantai Kundor tergugur secara automatik selepas menyatakan sokongan kepada Pakatan Harapan secara terbuka Demikian jelas Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Melaka Datuk Seri Ab ...
Majoriti Pemimpin Umno Melaka Tolak Langkah Solo Zahid

Majoriti Pemimpin Umno Melaka Tolak Langkah Solo Zahid

papar berkaitan - pada 20/10/2021 - jumlah : 174 hits
Pemimpin Umno Melaka berpandangan langkah tersebut seakan akan Umno rela menyerahkan negeri itu kepada Pakatan Harapan Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi berdepan kesukaran meyakinkan pemimpin parti itu di Melaka untuk bergerak bersendirian d...
Dun Melaka Dibubar Pilihan Raya Negeri Jadi Pilihan Atasi Kemelut Politik

Dun Melaka Dibubar Pilihan Raya Negeri Jadi Pilihan Atasi Kemelut Politik

papar berkaitan - pada 6/10/2021 - jumlah : 213 hits
Malaysiakini Akhirnya kemelut politik di Melaka akan diselesaikan dengan mengembalikan hak untuk menentukan kerajaan negeri kepada pengundi Speaker Dewan Undangan Negeri Melaka Ab Rauf Yusoh sebentar tadi mengumumkan cadangan agar diadakan ...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Lirik Lagu Cinta Setandan Pisang Eda Ezrin Den Manjo

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Isteri Bersubahat Dengan Suami Melakukan Amang Seksual Terhadap Remaja 17 Tahun

Mb S Son Five Others Remanded In Rm600 000 False Claim Probe Under Macc

Dilema Calun Prk Kkb Melayu Atau Cina

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

The Friendly S Music Pub By Kvadrat Architects In Astana Kazakhstan