Orang Macam Ini Akan Untung Kalau Kwsp Akan Dibenarkan


 
Siapa kata aku tak nak KWSP tu? Aku nak la. Aku baru habis beribu rejuvenate Exora aku. Cat baru, radio android baru, carpet baru, bumper. Eh banyak la. Nak kena cover balik kos tu.


Lagi pun aku dah berkenan dengan satu handphone ni. Tengok harga 3k lebih. Kalau dapat duit KWSP tu boleh lah sambar sebijik. Aircon kat rumah aku pun lama dah tak servis. Banyak nak pakai duit ni.


Korang faham tak?


Kalau kerajaan benarkan pengeluaran KWSP, yang dapat, majoriti bukan golongan sasar. Bukan orang yang benar-benar terdesak. Sebab yang terdesak tu kebanyakannya dan habis simpanan mereka.


Kalau boleh keluar, yang sedap orang macam aku. Takde la perlu sangat pun. Tapi duit ada dalam tu. Kalau dapat keluarkan, boleh la joli sakan. Lagi nak raya ni. Boleh shopping sepuas hati.


So tak boleh keluar KWSP ni, kita beli je la baju raya Rahmah. Makan tengahari kat tempat kerja, kita beli makanan menu Rahmah. Untuk masak kat rumah, beli je la ikan/sayur sebungkus RM5 di KK Mart.


Nak buat macamana lagi? Tapi ok la. Tak boleh nak keluarkan KWSP, at least ada lagi option untuk beli barangan pada harga rendah. Nanti akan ada jualan Rahmah pulak. Kita boleh borong sana nanti.


Hutang berlambak pulak kan? Takpe la. Nanti boleh pergi AKPK untuk strukturkan semula hutang. Boleh susun supaya bayaran bulanan tak sampai jejaskan perbelanjaan keperluan harian.


Cuma kalau boleh, DS Anwar Ibrahim berikan sikit kelonggaran pada yang ada baki mencukupi. Kalau mereka boleh tunjukkan bukti bebanan yang mereka tanggung dan bagaimana pengeluaran KWSP boleh bantu mereka, berikanlah mereka kelulusan.


Memang ada sesetengah orang macam aku sendiri, tak perlukan sangat pun pengeluaran KWSP tu. Tapi menggatal nak keluarkan sebab nampak baki akaun tu ada berapa.


Tapi ada sesetengah lagi, mereka memang betul betul terdesak. Biarlah pengeluaran ini ikut case by case. Jangan beri secara borong dan jangan juga tak benarkan secara borong. Guane boh?


 
Raja Gelap 
.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2023/02/orang-macam-ini-akan-untung-kalau-kwsp.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Akhirnya Dah Boleh Semak Dividen Kwsp 2022

Akhirnya Dah Boleh Semak Dividen Kwsp 2022

papar berkaitan - pada 4/3/2023 - jumlah : 239 hits
Baca GAMBAR LOKASI Bilakah Tarikh Semak Dividen KWSP 2022 Semua orang sedang menanti kadar dividen KWSP 2022 kan Dah lah sehari dua ni i akaun KWSP under maintenance je Geram pulak dibuatnya Bukan apa nak semak betul tak company masukkan ca...
Cara Kiraan Untung Ternakan Ayam Kapasiti 50 000 Ekor

Cara Kiraan Untung Ternakan Ayam Kapasiti 50 000 Ekor

papar berkaitan - pada 13/2/2023 - jumlah : 183 hits
Contoh Kiraan Untung Ternakan Ayam Daging Kapasiti 50 000 Ada orang PM minta sy contoh kiraan untung ayam daging Jadi saya buatkanlah contoh Kiraan ini berdasarkan statistik sebenar sahabat penternak Cumanya sy tulis semula supaya tak leh t...
Bantuan Tambahan Kwsp Bernilai Rm500 Bagi Akaun 1 2023

Bantuan Tambahan Kwsp Bernilai Rm500 Bagi Akaun 1 2023

papar berkaitan - pada 1/3/2023 - jumlah : 233 hits
Bantuan Tambahan KWSP Bernilai RM500 Bagi Akaun 1 2023 Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh Alhamdulillah hari ini admin ingin berkongsi satu maklumat berkaitan dengan bantuan tambahan yang telah dibentangkan dalam belanjawan 2023 yan...
Belanjawan 2023 Dan Kwsp

Belanjawan 2023 Dan Kwsp

papar berkaitan - pada 26/2/2023 - jumlah : 145 hits
Saya tahu jika saya mengomel tentang pengeluaran KWSP yang gagal atau ditolak oleh PM kesayangan kita Anwar Ibrahim akan mendapat kecaman yang kuat Sudah tentu ngomelan saya menghentam kerajaan yang tidak boleh bertolak ansur mengenai perka...
Irma Hasmie Enggan Komen Status Perkahwinan Apa Yang Penting Allah Jaga Hati Fikiran Kami

Salah Besar Kalau Kembali Kepada Quran Dan Sunnah Saja Tambah Ulil Amri

Panduan Dan Cara Atasi Sembelit Bagi Dewasa Kanak Kanak Dan Selepas Bersalin

Cheah Liek Hou

Adapting To Consumer Behavior

Mcmc S Police Report Against Writer Murray Hunter Is High Handed And Has A Chilling Effect On Freedom Of Speech

Keluarga Berang Terima Kiriman Jenazah Individu Lain

Kenyataan Wan Rosdy Bakar Semangat Penyokong Pakatan Harapan Di Prk Dun Kuala Kubu Bharu



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


Family Camping Journey Kami Repeat Lagi Camping 3h2m Di Dusun Pak Abu Campsite

Papagomo Ditahan Aibkan Agong

Tergamak Petik Al Quran Kaki Fitnah Dipanggil Pejuang Rakyat

Normani S Legs And Feet In Tights 5

Jadwal Puasa Sunnah Mei 2024

Wanita Maut Ditikam 30 Kali Di Sepanyol