No Anwar No Dap







Ok fine. Pilihan masing-masing. Tapi apa punca yang tak mahu sangat dengan DS Anwar? Sebagai rakyat, apa yang DS Anwar dah buat kepada korang?

Kalau tanya kepada macai UMNO, Cai Bunga dan Walaun, takkan ada seorang pun yang boleh beri jawapan yang jelas kenapa, secara peribadi, mereka benci DS Anwar.

Semuanya sentimen kebencian yang meresap dalam jiwa mereka itu datangnya dari pemimpin mereka. Bukan yang lahir dari hati mereka sendiri.

Ambil contoh aku. Aku benci Mahathir sebab bagi aku dia punca segala kerosakan yang ada pada hari ini. Dan dia juga yang bermulut celupar, selalu kutuk Melayu macam-macam.

Aku benci Najib sebab hutang 1MDB yang dibuat menyebabkan negara kerugian. Hasilnya kita rakyat terpaksa hadapi kesusahan. Hasil negara habis buat bayar hutang yang dibuatnya.

Tapi apa yang DS Anwar dah buat? Tak ada satu pun kerosakan yang berlaku dalam negara ini disebabkan oleh perbuatan DS Anwar. Tiada.

Yang ada, cetusan idea beliau untuk pembentukan Universiti Islam Antarabangsa, penubuhan Bank Islam selain beliau juga Menteri Kewangan paling cekap pernah ada di negara ini. Tak munasabah nak benci DS Anwar atas sebab ini. Kan?

Sentimen kebencian di kalangan pengikut UMNO, PAS dan PPBM hanya terikut-ikut pemimpin mereka sahaja. Sedangkan dalam hati mereka, mereka juga tak pasti kenapa DS Anwar dibenci.

Dan kenapa pemimpin mereka benci DS Anwar? Sebab jika DS Anwar memimpin, beliau tidak akan berkompromi dengan penyelewengan. Sedangkan itu punca rezeki mereka.

Mereka pasti, jika DS Anwar memimpin negara, segala penyelewengan mereka akan terbongkar dan mereka mungkin akan ke penjara.

Atas sebab itu, mereka terpaksa halang DS Anwar naik. Dan caranya ialah dengan mereka-reka cerita palsu bagi menampakkan DS Anwar jahat supaya rakyat menolaknya.

Dan selagi DS Anwar tidak memimpin, selagi itu mereka bebas berbuat apa sahaja termasuklah belanjakan dana negara seperti duit itu mereka yang punya.

Tengok sekarang. Kalau DS Anwar yang jadi PM, bolehkah mangkuk-mangkuk seperti Hadi dan Mahiaddin dapat jawatan? Mana mungkin! Maka sebab itulah mereka benci DS Anwar.

Tapi hari ini... Tengok sendiri apa yang dah terjadi. Mungkin korang, rakyat yang terjejas terus dengan kegagalan kerajaan dulu, yang menyokong PN2.0 dah puas hati.

Korang kata No Anwar, No DAP kan? Sekarang korang dapat Yes PM Gagal, Yes Duta Pantai Timur, Yes kronisme, dan banyak Yes lagi.

Nasib koranglah. Bodoh sangat sampai boleh kena tipu dengan orang bodoh macam pemimpin UMNO PAS dan PPBM tu buat apa. Sekarang hadaplah korang hidup susah.

Raja Gelap

 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/09/no-anwar-no-dap.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ph Kekal Jadi Pembangkang Walaupun Sain Mou Dengan Kerajaan Kata Fahmi

Ph Kekal Jadi Pembangkang Walaupun Sain Mou Dengan Kerajaan Kata Fahmi

papar berkaitan - pada 14/9/2021 - jumlah : 405 hits
September 14 2021 Antara perkara disepakati kerajaan dan Pakatan Harapan dalam memorandum persefahaman termasuk tidak membubarkan Parlimen hingga 31 Julai tahun depan menurut Pengarah Komunikasi PKR Fahmi Fadzil Dalam catatan di Twitter Ahl...
Daripada No Amwar No Dap Sudahnya Anwar Dan Dap Dijadikan Penyelamat Tengkuk Kerajaan Serta Penentu Dasar Negara

Daripada No Amwar No Dap Sudahnya Anwar Dan Dap Dijadikan Penyelamat Tengkuk Kerajaan Serta Penentu Dasar Negara

papar berkaitan - pada 14/9/2021 - jumlah : 132 hits
PH dan kerajaan Keluarga Malaysia pimpinan Ismail Sabri Yaakob akan menandatangani Memorandum Persefahaman atau MOU jam 5 00 petang ini yang menandakan bermulanya kerjasama kedua dua pihak demi kepentingan rakyat Meski butiran MOU hanya aka...
Ketua Penerangan Pemuda Umno Dakwa Mou Tak Ubah Pendirian Parti No Dap No Anwar

Ketua Penerangan Pemuda Umno Dakwa Mou Tak Ubah Pendirian Parti No Dap No Anwar

papar berkaitan - pada 14/9/2021 - jumlah : 230 hits
KUALA LUMPUR Perjanjian Memorandum Persefahaman Transformasi dan Kestabilan Politik antara kerajaan dan Pakatan Harapan tidak akan mengubah pendirian UMNO berhubung no DAP no Anwar kata Ketua Penerangannya Shahril Hamdan Malah beliau berkat...
No Dap No Anwar Sekadar Slogan Kosong

No Dap No Anwar Sekadar Slogan Kosong

papar berkaitan - pada 14/9/2021 - jumlah : 200 hits
Oleh Sirajuddin AhmadJika rakyat masih ingat lagi sebelum PRU14 Pakatan Harapan menggunakan manipesto mereka untuk menambat hati pengundi Dalam manipesto itu segala tipu janji ada didalamnya Apa yang Barisan Nasional tidak mampu laksanakan ...
Umno Info Chief Putrajaya Pakatan Mou Doesn T Mean Party Accepts Anwar Dap Bersatu

Umno Info Chief Putrajaya Pakatan Mou Doesn T Mean Party Accepts Anwar Dap Bersatu

papar berkaitan - pada 15/9/2021 - jumlah : 213 hits
Umno information chief Shahril Hamdan today reaffirmed his party s rejection of DAP and Opposition Leader Datuk Seri Anwar Ibrahim saying this was unchanged by the bipartisan deal between the government and the Pakatan Harapan coalition On ...
No More No Anwar No Dap Kerajaan Gagal Campaign Says Puad

No More No Anwar No Dap Kerajaan Gagal Campaign Says Puad

papar berkaitan - pada 14/9/2021 - jumlah : 140 hits
The slogan about refusing to cooperate with Anwar Ibrahim and DAP promoted by some Umno leaders is now no longer in use said Umno supreme council member Mohd Puad Zarkashi The Umno politician said this as the government led by Prime Ministe...
Akhirnya Anwar Dap Jadi Penentu Hayat Kerajaan Pm Dari Umno

Akhirnya Anwar Dap Jadi Penentu Hayat Kerajaan Pm Dari Umno

papar berkaitan - pada 13/9/2021 - jumlah : 181 hits
gemilangdaily comAkhirnya Anwar Dap jadi penentu hayat kerajaan PM dari Umno Pakatan Harapan dan kerajaan Keluarga Malaysia pimpinan Ismail Sabri Yaakob akan menandatangani Memorandum Persefahaman atau MoU jam 5 00 petang ini yang menandaka...
Anwar Kini Liabiliti Pemuda Dap Wilayah Tolak Guna Logo Pkr

Anwar Kini Liabiliti Pemuda Dap Wilayah Tolak Guna Logo Pkr

papar berkaitan - pada 9/9/2021 - jumlah : 184 hits
Datuk Seri Anwar Ibrahim yang gagal menjadi Perdana Menteri dianggap liabiliti kepada pembangkang dan Pemuda DAP Wilayah Persekutuan menolak cadangan logo PKR digunakan dalam pilihan raya umum ke 15 nanti Sebaliknya Pemuda DAP tersebut mahu...
Momokan No Anwar No Dap Tak Lagi Relevan Kata Ahli Mkt Umno

Momokan No Anwar No Dap Tak Lagi Relevan Kata Ahli Mkt Umno

papar berkaitan - pada 12/9/2021 - jumlah : 149 hits
September 12 2021 Puad Zarkashi berkata dengan termeterainya CSA berkenaan yang dijangka dibulatkan dalam tempoh terdekat permintaan PH sudah tentu akan dipenuhi dan diterima tanpa syarat PETALING JAYA Seorang ahli Majlis Kerja Tertinggi Um...
218 Fibonaci

Pentingnya Muhasabah Diri

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Persediaan Awal Haji

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Biodata Faisal Halim Pemain Bolasepak Viral Malaysia

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Malaysia Asserts Claim For Portion Of Goldman Sachs Fines In 1mdb Case



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Tips Penting Penjagaan Sistem Brek Kereta

Porsche Design Honor Magic V2 Rsr Menang Red Dot Award Product Design 2024

3 Cara Menuju Ikn Ibu Kota Negara Baru Indonesia

0138002039 Scammer Maybank Panggilan Palsu

Empat Maut Mpv Dan Kereta Api Berlanggar

Lelaki Ditangkap Curi Kawal 25 000 Akaun Facebook