Nikmati Kebaikan Washington Blueberries


Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca yang saya kasihi sekalian. Semoga anda semua berada dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya. Baiklah untuk entri pada kali ini saya ingin berkongsi mengenai kebaikan Washington Blueberries.
Washington Blueberries Dengan keadaan sekarang yang tidak menentu, pastinya badan kita mudah terdedah kepada penyakit. Pemakanan yang sihat disamping penjagaan kebersihan diri yang ketat dapat mengelakkan kita dari dihinggapi penyakit. Itulah pentingnya kita menitik beratkan apa jua yang masuk ke dalam mulut kita. Tidak boleh makan sembarangan.
Pengambilan buah-buahan amatlah penting bagi meastikan nutrient yang mencukupi berjaya diserap oleh tubuh. Oleh yang demikian, kandungan dalam Washington Blueberries ini sememangnya sesuai untuk dinikmati oleh semua orang bagi memastikan nutrien sihat dapat diperolehi untuk badan.
Menggiurkan! Buah blueberries ini amatlah manis, semulajadi, rapuh dan berkhasiat. Ianya juga digelar sebagai superfood kerana kepelbagaian khasiat yang terkandung di dalamnya. Buah ini didapati ditanam secara meluas di Washington Amerika Syarikat. Dengan keadaan tanah yang sesuai, Amerika Syarikat merupakan pengeluar terbesar buah blueberries ini dari negara lainnya. Washington adalah tempat pengeluaran terbesar di sana.
Blueberries dipek dan dieksport ke seluruh dunia termasuk Malaysia Frozen Blueberries dan Blueberries Segar. Baiklah sekarang kita akan berbicara tentang perbandingan mengenai frozen blueberries dan juga blueberries segar.
Blueberries di musim panas Untuk makluman semua, blueberries segar hanya boleh diperolehi semasa musim panas manakala buah blueberries frozen boleh didapati sepanjang tahun dan memudahkan untuk kita semua menikmatinya. Beli banyak-banyak dan letak sahaja dalam peti sejuk. Nak makan, ambil sahaja dan terus kunyah.
Selain itu juga, para pengkaji menemui bahawasanya anda boleh mendapatkan extra antioxidant jika anda menikmati buah blueberries frozen dalam masa 3 bulan ianya dibekukan. Berdasarkan kajian dari South Dakota State University pula, membekukan blueberries akan membangkitkan antioxidant yang kuat dan membolehkan badan kita untuk menyerapnya. Ini kerana anthocynins iaitu sebatian antioxidant yang menjadikan buah blueberries ini biru didapati di kulit buah. Bila dibekukan, struktur sel ini terganggu dan menjadikan ianya lebih mudah untuk diserap oleh tubuh badan kita.
Dari segi kandungan kesihatan pula, satu mangkuk Washington blueberries ini mengandungi 80 kalori setiap hidangan. Buah ini juga rendah lemak dan sodium. Selain itu juga, ianya mengandungi Vitamin C, dan serat. Semangkuk blueberries ini mengandungi 3.6 gram serat. Ianya juga mengandungi phytonutrients yang dikenali sebagai polyphenols.
Kementerian Kesihatan Malaysia menyarankan pengambilan sayuran dan buah-buahan yang mengandungi phytonutrients tinggi dalam sajian harian. Jadi pemilihan buah Washington Blueberries ini adalah satu pilihan yang tepat utnuk dimasukkan dalam diet harian anda.
Cadangan Penyajian Sebenarnya terdapat pelbagai cara untuk menikmati buah blueberries dalam sajian sehari-hari kita. Boleh sahaja tambah buah ini dalam cereal, oat atau minuman smoothies anda. Oh! Tak lupa juga boleh dimasukkan dalam salad. Konfirm sedap.
Jem Blueberries Selain itu juga boleh tambahkan pada roti, muffin, dan pankek. Menggunakan buah ini dalam sajian burger anda dapat mengurangkan pengambilan daging. Menjadikan burger anda lebih sihat dan sedap.
Mufin bersama Washington Blueberries Selain itu, anda boleh menggunakan blueberries ini sebagai pencicah untuk sajian anda. Tak hanya dengan itu, anda boleh juga masukkan dalam kentang lenyek dan juga yogurt. Saya yakin pasti sedap. Oh! Kalau letak atas aiskrim pun boleh tahan juga rasanya. Pasti nak lagi dan lagi.
Resepi Washington Blueberries Baiklah sekarang saya ingin sampaikan dengan anda semua mengenai resepi yang dikongsikan oleh Indra Balaratnam iaitu pakar dietatik. Resepi yang cukup mudah dan berkhasiat ini memberikan anda kepelbagaian cara untuk menikmati buah Washington Blueberries.
Washington Blueberries Rehyrator
½ cawan frozen Washington blueberries
250 air kelapa
1 biji pisang frozen
Cara Penyediaan juga cukup mudah. Masukkan kesemua bahan ke dalam smoothies blender. Kisar sehingga kesemua bahan sebati bersama dan sedia untuk dihidangkan. Yummy!
Washington Blueberries Wholewheat Waffles
1 cawan Washington Blueberries Frozen
1 ½ cawan tepung gandum
3 sudu teh serbuk penaik
½ sudu teh garam
340 ml susu rendah lemak
2 biji telur
3 sudu makan minyak sayuran
2 sudu makan badam kisar
Cara untuk memasaknya pula adalah pukul telur, susu rendah lemak, dan juga minyak sayuran dalam mangkuk dan aduk sekata. Dalam mangkuk berasingan pula masukkan tepung gandum, serbuk penaik dan juga garam. Seterusnya masukkan ke dalam mangkuk yang pertama tadi dan adun sekata sehingga menghasilkan cairan yang sebati.
Masukkan pula badam kisar dan seterusnya masukkan Washington Blueberries Frozen dan pukul sebati secara perlahan-lahan supaya buah tadi tidak hancur sepenuhnya. Tuangkan sebatian ke dalam mesin wafel anda dan sedia untuk dihidangkan. Mudah bukan?
Tengok pun dah rasa sedap dan teringin nak makan Jadi buat anda yang ingin mendapatkan buah Washington Blueberries ini bolehlah mendaptkannya di pasaraya yang berdekatan dengan anda. Pasti sedap dan berkhasiat!
The post Nikmati Kebaikan Washington Blueberries appeared first on AMIRNAWAWI.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://amirnawawi.com/nikmati-kebaikan-washington-blueberries/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dulu Dikecam Kini Baru Tau Mesej Towelman Untuk Kebaikan Rakyat Selangor Video

Dulu Dikecam Kini Baru Tau Mesej Towelman Untuk Kebaikan Rakyat Selangor Video

papar berkaitan - pada 6/9/2020 - jumlah : 416 hits
Datuk Jamal VS KJ Jika dibuat sedikit perbandingan antara Datuk Jamal dgn KJ umpama langit dengan bumi Dari sudut pendidikan memang diakui KJ jauh mengatasi Datuk Jamal Dari segi dark tall and hensem pastinya Datuk Jamal tidak boleh menandi...
Tanda Kebaikan Diterima Ustaz Jafri Abu Bakar

Tanda Kebaikan Diterima Ustaz Jafri Abu Bakar

papar berkaitan - pada 7/9/2020 - jumlah : 272 hits
Assalamualaikum dan selamat pagi kepada anda semua Naim harap semua sahabat sahabat baik baik belaka Insha Allah Jangan di lupa untuk berselawat kepada Nabi Muhammad Semoga berkat berselawat di akhirat kelak kita akan mendapat syafaat dari ...
Kebaikan Skipping Kesan Seawal 5 Minit Jom Buat

Kebaikan Skipping Kesan Seawal 5 Minit Jom Buat

papar berkaitan - pada 2/9/2020 - jumlah : 842 hits
Semasa kanak kanak memang ligat anda bermain dengan tali skipping setelah lama di tinggalkan dan tidak lagi menjadi rutin ia mungkin agak mencabar untuk anda kembali melompat Apa yang hebat mengenai aktiviti melompat tali ini ia menggerakka...
Fakta Menarik Washington Blueberry Respipi Fresh Buah Blueberry

Fakta Menarik Washington Blueberry Respipi Fresh Buah Blueberry

papar berkaitan - pada 14/9/2020 - jumlah : 248 hits
Blueberry sejenis buahan yang saiznya kecil dan berwarna gelap tapi siapa sangka blueberry ni mempunyai banyak kelebihan pada tubuh badan kita sehingga digelar superfood Blueberry biasanya digunakan sebagai penyedap kek dan manisan rupa rup...
Blueberry Washington Segar Vs Blueberry Beku Yang Mana Lebih Baik

Blueberry Washington Segar Vs Blueberry Beku Yang Mana Lebih Baik

papar berkaitan - pada 14/9/2020 - jumlah : 389 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada semua rakan rakan sekalian Kalau korang ada buah blueberry apa yang korang akan buat kepada buat tersebut adakah dimakan segar begitu sahaja atau dijadikan produ...
Khasiat Dan Resipi Enak Menggunakan Blueberry Washington

Khasiat Dan Resipi Enak Menggunakan Blueberry Washington

papar berkaitan - pada 14/9/2020 - jumlah : 272 hits
Khasiat Dan Resipi Enak Menggunakan Blueberry Washington Assalamualaikum semua Sejak sejak berat badan dah naik ni sis dah mula mengambil berat mengenai pemakanan sis Ye la dulu main hentam je makan tapi bila dah gemuk barulah rasa menyesal...
Minum Susu Kambing Amalan Nabi 9 Kebaikan Yang Lain

Minum Susu Kambing Amalan Nabi 9 Kebaikan Yang Lain

papar berkaitan - pada 8/9/2020 - jumlah : 240 hits
Ibu Susu Kambing Plus Madu harga pasaran RM33promosi RM28Diperbuat daripada susu kambing segar yang mempunyai pelbagai khasiat diperkaya dengan Multivitamin yang telah terbukti sejak berkurun lama lagi KHASIAT IBU SUSU KAMBING Memulihkan te...
10 Manfaat Dan Kebaikan Minyak Kelapa Dara D Aura Avco

10 Manfaat Dan Kebaikan Minyak Kelapa Dara D Aura Avco

papar berkaitan - pada 10/9/2020 - jumlah : 404 hits
Assalamualaikum Kalau sentuh bab minyak kelapa dara nie kebanyakkan daripada kita memang tahu mengenainya Dan ramai juga yang menggunakan minyak kelapa dara ini sebenarnya Fiza mula menggunakan minyak kelapa dara sewaktu mengandungkan anak ...
Nikmati Makanan Arab Di Restoran Wadi Hadramawt Ampang Kuala Lumpur

Nikmati Makanan Arab Di Restoran Wadi Hadramawt Ampang Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 3/9/2020 - jumlah : 931 hits
Semenjak balik dari Umrah teringat ingat plak makan nasi arab masa di Madinah dan Mekah Rasa keaslian nasi arab di sana memang terbukti padu Jadi nak cari nasi arab yang sama rasa macam di Arab memang payah la walaupun tukang masak yang di ...
218 Fibonaci

Pentingnya Muhasabah Diri

Persediaan Awal Haji

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Malaysia Asserts Claim For Portion Of Goldman Sachs Fines In 1mdb Case

Forest City Casino Misreporting Pas Leader Wants Brave Pmx To Teach Bloomberg A Lesson At Qatar Economic Forum

Kkb Poll Indian Voters Might Make All The Difference



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Jangan Pandang Belakang 2

Bukan Sekadar Penyeri Masakan Ini Potensi Daun Sup Untuk Kesihatan

Andika Mahesa Feat Dodhy Kangen Band Dimana Perasaanmu Chord

Boss Level A Bmw R100 Caf Racer With Carbon Leaf Spring Suspension

The 5 Best Electric Tea Kettles Of 2024

Hitung Hari Bersalin Shila Amzah Usaha Nak Bersalin Normal Doakan Tau