Nestl Omega Plus Walk A Million Miles Sempena World Heart Month 2020





Nestlé Omega Plus Walk A Million Miles Sempena World Heart Month 2020 | Assalammualaikum semua! Acara tahunan dari Nestlé Omega Plus kini kembali lagi! Tahun ini juga, Ruby menyertainya! Dah daftar dan sedang melaksanakan tugasan Nestlé Omega Plus Walk A Million Miles. Tahu tak korang, ini adalah program kesihatan anjuran Nestlé Omega Plus dengan kerjasama Yayasan Jantung Malaysia demi membantu rakyat Malaysia kekal aktif. Nestlé Omega Plus Walk A Million Miles adalah kesinambungan dari Program Nestlé Omega Plus Walk-A-Mile yang dahulu diadakan di Tasik Perdana. Program ini mendapat sambutan dan penyertaan ramai sejak tahun 2001. Nestlé Omega Plus Walk A Million Miles pada tahun ini dilakukan secara Virtual selama satu bulan bermula 1 September 2020 hingga 30 September 2020. Ia adalah norma baharu dari Pandemik COVID-19. Kesihatan dan kecergasan harus di jaga walau kita di dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan. 
Nestlé Omega Plus Walk A Million Miles Sempena World Heart Month 2020

Nestlé Omega Plus memperkasakan rakyat Malaysia untuk melangkah sejuta batu sempena Bulan Jantung Sedunia menerusi acara Walk A Million Miles. Acara jalan kaki paling lama di Malaysia kembali dalam format maya menyatukan rakyat Malaysia untuk berjalan 1 juta batu bagi membantu pesakit jantung yang memerlukan.
Nestlé Omega Plus telah mengorak langkah memulakan gerakan kesihatan jantung di seluruh negara yang memperkasakan rakyat Malaysia untuk menjaga kesihatan jantung. Sepanjang Bulan Jantung Sedunia pada September ini, Nestlé Omega Plus akan menyatukan rakyat menerusi acara Walk A Million Miles, yang bertujuan memerangi kolesterol tinggi demi mencapai sebuah negara yang sihat jantung. Kolesterol tinggi yang merupakan faktor risiko utama penyakit jantung menjejaskan 8 juta orang dewasa di Malaysia. Rentak kehidupan yang pantas, gaya hidup kurang aktif, serta pilihan pemakanan yang tidak sihat meyumbang kepada tahap kolesterol yang tinggi. Pada bulan September setiap tahun, Bulan Jantung Sedunia mempromosikan kesihatan jantung serta mewujudkan kesedaran mengenai isu-isu yang berkaitan termasuk kolesterol tinggi. 

Disesuaikan dengan norma baharu, Nestlé memberikan suntikan nafas baharu kepada inisiatif Walk-A-Mile tahunannya dengan memperkenalkan acara Walk A Million Miles sempena ulang tahun ke-20 kempen ini. Dengan melangkah satu juta batu (1.6 juta km), rakyat Malaysia memberikan komitmen untuk menjaga kesihatan jantung mereka, bukan hanya untuk diri mereka tetapi juga untuk orang yang tersayang. Apabila sasaran 1 juta batu berjaya dicapai, sumbangan RM100,000 akan disalurkan kepada rakan kerjasama, Yayasan Jantung Malaysia dan Yayasan Institut Jantung Negara (IJNF) ke arah menyokong visi bersama untuk membina sebuah negara yang sihat jantung.
Daftar Nestlé Omega Plus Walk A Million Miles Di Aplikasi JomRun
Kempen rasmi Nestlé Omega Plus Walk A Million Miles berlangsung dari 1 hingga 30 September 2020, dan peserta yang berminat perlu mendaftar melalui aplikasi JomRun. Matlamatnya adalah, setiap peserta mencatatkan sebanyak mungkin langkah sepanjang tempoh kempen. Walk A Million Miles adalah sebahagian daripada acara yang mengisi kalendar sambutan Bulan Jantung Sedunia sepanjang September termasuk aktiviti serta perkongsian di Facebook Nestlé Omega Plus yang membincangkan gaya hidup hidup aktif dan pemakanan untuk jantung yang sihat.

Ruby sekeluarga sememangnya menantikan program Nestlé Omega Plus, kami sudah mendaftar. Tiap pendaftaran hanya RM 6 sahaja. Ruby nak korang doakan kami berjaya siapkan 300,000 langkah keatas. Hadiah pada tahun ini sangat menarik! Tahun ini adalah tahun pertama Nestlé Omega Plus ada sediakan medal. Wajib kumpul medal sebagai kenangan. 

Nestlé Omega Plus Bantu Menurunkan Tahap Kolestrol
Nestlé Omega Plus menggalakkan semua rakyat Malaysia untuk bersikap proaktif dalam menguruskan tahap kolesterol serta meningkatkan kesihatan jantung mereka dengan pemakanan seimbang, senaman berkala, dan mengurangkan pengambilan makanan goreng dan berminyak. Selain itu, pengambilan dua hidangan Nestlé Omega Plus setiap hari terbukti berkesan untuk menurunkan tahap kolesterol. 


Ia mengandungi 1.2g ActiCol®, sterol tumbuhan yang dapat menghalang penyerapan kolesterol ke dalam aliran darah, sekali gus membantu merendahkan tahap kolesterol. Susu kurang lemak itu juga tinggi dalam kalsium bagi menguatkan tulang dan mengandungi asid lemak Omega 3 & 6 yang penting. 

Nestlé Omega Plus terdapat dalam format pek serbuk 150g, 600g dan 1kg, serta enam pek UHT sedia diminum 200ml. Kini juga terdapat dalam format paket (10 dalam satu pek), Nestlé Omega Plus Milk with Oats dengan kebaikan 2 ramuan ActiCol® untuk menghalang penyerapan kolesterol dan Beta Glukan untuk bergabung dan menyingkirkan kolesterol daripada tubuh.

Terma Dan Syarat Menyertai Virtual Nestlé Omega Plus Walk A Million Miles.
Sertailah gerakan ini kerana sejumlah RM100,000 akan disumbangkan kepada pesakit jantung setelah kami mencapai Million Miles bersama-sama sebagai sebuah negara! Hanya RM5 (tidak termasuk yuran pemprosesan pembayaran RM1) yang akan dikumpulkan sebagai yuran penyertaan yang mana 100% akan disumbangkan kepada Yayasan Jantung Malaysia, Yayasan Institut Jantung Negara (IJN) untuk membantu pesakit jantung yang memerlukan.
Peraduan ini terbuka untuk semua penduduk sah Malaysia yang berumur 18 tahun ke atas, dengan dokumen pengenalan diri yang sah dan alamat kediaman di Nestlé Omega Plus memberi kekuatan kepada rakyat Malaysia untuk mula menjaga hati mereka dengan Berjalan Sejuta Batu bersama-sama ke arah negara yang sihat jantung Bulan Jantung Sedunia ini!  Sertailah kami dalam gerakan ini kerana sejumlah RM100,000 akan disumbangkan kepada pesakit jantung setelah kami mencapai Million Miles bersama-sama sebagai sebuah negara!
Dapatkan Ganjaran dengan Meningkatkan Langkah Anda:
150,000 Langkah Pencapaian = 1x Finisher Jersey 
300,000 Langkah * Pencapaian = 1x Finisher Jersey, 1x Medal & 1x Nestlé Omega Plus Hamper
Hadiah Mingguan x3:
1x Fitbit Charge 4 diberikan kepada 3 peserta Teratas dengan Kiraan Langkah Tertinggi
Minggu 1: 01-07/09/2020 
Minggu 2: 08-14/09/2020
Minggu 3: 15-21/09/2020
Minggu 4: 22-30/09/2020
Peraduan ini terbuka untuk semua penduduk sah Malaysia yang berumur 18 tahun ke atas, dengan dokumen pengenalan diri yang sah dan alamat kediaman di Malaysia.

Barang-barang akan dihantar terus pos ke rumah anda. Alamat pos mestilah dari Malaysia dan akan dihantar antara 30 September 2020 hingga 31 Oktober 2020.
Masa tamat pendaftaran Nestlé Omega Plus Walk A Million Miles adalah 30 Sep 2020 11:59 malam (GMT +08: 00)
Tempoh menghantar maklumat larian anda adalah pada 30 Sep 2020 11:59 malam (GMT +08: 00) 




All the best!
www.nestle.com.my | www.facebook.com/NestleMalaysia 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ruby.my/2020/09/nestle-omega-plus-walk-million-miles.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Program Tv Alhijrah Bersama Jhev Sempena Kempen Tabung Pahlawan 2020

Program Tv Alhijrah Bersama Jhev Sempena Kempen Tabung Pahlawan 2020

papar berkaitan - pada 31/8/2020 - jumlah : 338 hits
TV AlHijrah bersama Jabatan Hal Ehwal Veteran ATM berganding bahu mengumpul dana membantu veteran ATM terutamanya mereka yang berada dalam kategori kurang berkemampuan veteran kurang upaya serta balu dan anak anak Veteran ATM Majlis pelanca...
Huawei Assistant Today Wins World Renowned Red Dot Award 2020

Huawei Assistant Today Wins World Renowned Red Dot Award 2020

papar berkaitan - pada 22/8/2020 - jumlah : 301 hits
HUAWEI Assistant TODAY won the Red Dot Award Brands Communication DesignDubbed the Oscars of the design industry the Red Dot Award Brands Communication Design was recently awarded to HUAWEI Assistant TODAY Based on Red Dot s motto of In sea...
Perkongsian Inspirasi Guru Persada Global Sempena Sambutan Hari Guru 2020 Peringkat Daerah Terima Kasih Ppd Daro

Perkongsian Inspirasi Guru Persada Global Sempena Sambutan Hari Guru 2020 Peringkat Daerah Terima Kasih Ppd Daro

papar berkaitan - pada 28/8/2020 - jumlah : 377 hits
Jutaan terima kasih buat PPD Daro atas jemputan perkongsian inspirasi guru persada global sempena Sambutan Hari Guru 2020 Peringkat Daerah Mengambil tema Berguru Demi Ilmu Bina Generasi Baharu pemilihan topik bagi wacana ilmu ketiga mereka ...
Plus Announces Month Long Closure Of Kajang Toll Plaza Access Road To Kl From Sept 9

Plus Announces Month Long Closure Of Kajang Toll Plaza Access Road To Kl From Sept 9

papar berkaitan - pada 7/9/2020 - jumlah : 254 hits
PLUS in a statement said that the road will be closed from 10 pm to 5 am after it has been sanctioned and approved by the Malaysian Highway Authority as part of its continuous efforts to improve safety at the Kajang Interchange on the North...
Capella Ubud Bali Is Voted No 1 Hotel In The World In Travel Leisure 2020 World S Best Award

Capella Ubud Bali Is Voted No 1 Hotel In The World In Travel Leisure 2020 World S Best Award

papar berkaitan - pada 20/8/2020 - jumlah : 326 hits
Travel Leisure announced the results of its highly anticipated annual World s Best Awards with properties receiving top honours Capella Ubud Bali the brand s tented retreat designed by acclaimed architect Bill Bensley scooped up the top tit...
5877 Pengetahuan Am Malaysia Tahu Ke Tidak Tv Ppim 28 08 2020

5877 Pengetahuan Am Malaysia Tahu Ke Tidak Tv Ppim 28 08 2020

papar berkaitan - pada 29/8/2020 - jumlah : 376 hits
Soalan Terjah Buat Rakyat Malaysia Sempena sambutan kemerdekaan yang ke 63 ini kami challenge rakyat Malaysia untuk jawab beberapa soalan berkaitan dengan negara tercinta kita Malaysia Ada yang boleh jawab ada yang lupa dan ada yang main te...
Beecomb Expo Maya F B Pertama Di Malaysia Pada 27 31 Ogos 2020

Beecomb Expo Maya F B Pertama Di Malaysia Pada 27 31 Ogos 2020

papar berkaitan - pada 29/8/2020 - jumlah : 412 hits
Norma baru banyak merubah pattern dan cara hidup seharian kita Oleh kerana itu semua perkara sudah mula ke arah maya Bukan sahaja membeli belah dan meeting with others je tau sekarang ni expo pun dah ada secara virtual Pernah tak korang den...
5876 From Gangster To Islam Tv Ppim 28 08 2020

5876 From Gangster To Islam Tv Ppim 28 08 2020

papar berkaitan - pada 29/8/2020 - jumlah : 429 hits
From notorious gangster to a devout muslim For many Australians Vince Focarelli became a household name as he rose to the top of Australia s bikie gang underworld But after survived six assassination attempts on his life including one in wh...
Allianz Indonesia Berikan Literasi Keuangan Untuk Masyarakat Lewat Rangkaian Program Global Money Week 2020

Allianz Indonesia Berikan Literasi Keuangan Untuk Masyarakat Lewat Rangkaian Program Global Money Week 2020

papar berkaitan - pada 29/8/2020 - jumlah : 411 hits
Allianz Indonesia ingin tegaskan bahwa literasi keuangan bukan cuma bisa selamatkan diri hari ini tapi juga mimpi di kemudian hari
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Pesawat Helikopter Tldm Di Lumut Terhempas



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Get To Know About And Benefits Of Bulk Sms For Business

Wish List April 2024

Sentiasalah Mengharapkan Rahmat Redha Allah

Puding Kastad Mangga

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different