Nelydia Senrose Diperintah Bayar Ganti Rugi Rm89 000 Puncanya Memang Mengeejutkan


Kuala Lumpur: Artis Nelydia Senrose hari ini diperintah membayar ganti rugi berjumlah RM89,144.03 kepada Chriszen Malaysia Sdn Bhd selepas syarikat kosmetik berkenaan memenangi kes sam4n terhadap her00in filem ‘Jebat’ itu, yang did@kwa melanggar perjanjian sebagai duta jenama produk kecantikan Chriszen, tahun lalu.
Hakim Mahkamah Sesyen Shamsudin Abdullah memerintahkan Nelydia atau nama sebenarnya Nik Zaris Nelydia Nik Sen, 26, membayar ganti rugi itu selepas membenarkan tuntutan sam4n difailkan Chriszen Malaysia selaku plaintif.
Hakim itu memerintahkan Nelydia selaku defendan kedua, membayar ganti rugi khas bagi penyediaan acara berjumlah RM16,869.03, ganti rugi am sebanyak RM10,000 dan pelakon itu juga diminta mengembalikan kos perkhidmatan sebanyak RM62,275 kepada Chriszen Malaysia serta membayar kos sebanyak RM10,000.
Mengenai kos perkhidmatan berjumlah RM102,275 yang sepatutnya dikembalikan semula kepada plaintif, mahkamah berpendapat defendan kedua hanya perlu membayar RM62,275 selepas mengambil kira pelakon itu sudah membelanjakan RM40,000 bagi sesi fotografi.
Shamsudin, dalam penghakimannya berkata Nelydia tidak ikhlas dalam melaksanakan tugasnya sebagai duta jenama produk kecantikan itu.
“Mahkamah mendapati defendan lebih mengutamakan bulan madu perkahwinannya daripada mematuhi perjanjian duta jenama berkenaan. Oleh itu, mahkamah mendapati alasan sebenar mengapa beliau tidak menghadiri acara pelancaran produk Chriszen adalah kerana bulan madu dan bukan kerana plaintif (Chriszen) tidak memberi notis secukupnya,” kata hakim itu.
Shamsudin berkata, plaintif sudah memaklumkan kepada Nelydia sejak 8 Mac 2019 mengenai acara yang akan diadakan pada 25 April 2019 dan tarikh itu turut dipersetujui oleh syarikat yang menyelia dan menguruskan Nelydia iaitu Alfie Management Sdn Bhd bagi pihak selebriti berkenaan.
Bagaimanapun, hakim itu berkata, pada 13 Ogos 2019 penghakiman ingkar sudah dimasukkan terhadap Alfie Management yang sebelum ini dinamakan sebagai defendan pertama dalam kes sam4n berkenaan.
     View this post on Instagram         Ready for my long exciting weekend! Apa best kat Langkawi? Habaq mai sikit 😬 📍 : @dashresortlangkawi 📸 : @cameo.x
A post shared by @ nelydiasenrose on Sep 10, 2020 at 3:59am PDT

Mahkamah juga berpuas hati bahawa Nelydia sendiri sudah mengetahui bahawa beliau tidak dapat menghadiri acara itu sejak 24 Mac 2019, namun hanya menunggu 19 hari kemudian iaitu pada 12 April tahun sama untuk memaklumkan kepada plaintif mengenai ketidakhadirannya.
“Mahkamah berpuas hati bahawa mesyuarat yang diadakan pada 12 April 2019 adalah atas inisiatif plaintif dan jika tidak kerana mesyuarat itu, plaintif tidak akan tahu yang defendan kedua tidak dapat hadir pada acara itu.
“Mahkamah turut berpuas hati dengan keterangan yang menunjukkan defendan kedua (Nelydia) gagal mematuhi terma-terma perjanjian dan tindakan plaintif mengeluarkan notis 30 hari kepada defendan kedua untuk menjawab e-mel yang dihantar kepadanya adalah berasas.
“Atas imbangan kebarangkalian, mahkamah mendapati pihak plaintif berjaya membuktikan kes dan defendan kedua sudah gagal untuk membuktikan pembelaannya. Oleh yang demikian, tuntutan sam4n plaintif dibenarkan,” kata hakim itu lagi.
Pada 7 Oktober 2019, Chriszen Malaysia menyam4n Alfie Management dan Nelydia sebagai defendan pertama dan kedua.
Dalam penyataan tuntutan, Chriszen Malaysia berkata Nelydia, yang membintangi drama ‘Bukan Kerana Aku Tak Cinta’ dilantik sebagai duta jenama Chriszen melalui satu perjanjian bertarikh 21 Disember 2018 dan berdasarkan perjanjian, kedua-dua defendan perlu mempromosikan produk syarikat termasuk membuat hantaran mengenai produk sebanyak 15 kali di media sosial.
     View this post on Instagram         Loving the colours of the new sparkly Carnaval flip flops from @havaianasmalaysia! Did you know Carnaval is one of Brazil’s biggest celebrations! Just like how Merdeka is to us. Celebrate 63 years of Independence/Merdeka with these patriotic colours on your feet! Get selected @havaianasmalaysia @ RM63 this weekend on their Lazada Flagship store and in stores! Selamat Hari Merdeka 🇲🇾🇲🇾🇲🇾!#MYhavaianas #havaianasmalaysia #LetsWeekend #merdeka
A post shared by @ nelydiasenrose on Aug 28, 2020 at 2:53am PDT

Syarikat kecantikan dan penjagaan kulit itu mend@kwa pada Mac 2019, Nelydia sudah bersetuju untuk menghadiri satu acara pelancaran media ‘Match Matte Serum Foundation’ yang akan berlangsung pada 25 April 2019.
Bagaimanapun, d@kwa plaintif pada 12 April tahun sama, pihaknya dimaklumkan bahawa Nelydia tidak akan menghadiri acara itu tanpa apa-apa penjelasan yang munasabah.
Syarikat itu mend@kwa, defendan pertama iaitu Alfie Management, yang menyelia dan menguruskan selebriti itu juga tidak mengambil apa-apa langkah untuk membetulkan ketidakhadiran artisnya atau memberi penjelasan yang munasabah.
Menurut Chriszen Malaysia, atas persetujuan Nelydia untuk menghadiri acara tersebut, plaintif membuat penyediaan bahan pemasaran dan promosi termasuk menyewa jurudandan serta model untuk demonstrasi pelancaran solekan.
d@kwa plaintif, ketidakhadiran Nelydia sudah menyebabkan reputasi Chriszen Malaysia tercalar dan syarikat itu terpaksa menanggung kerugian berjumlah RM61,702.40 selain menuntut kedua-dua defendan memulangkan semula kos perkhidmatan berjumlah RM102,275 yang sudah diberikan kepada mereka.
Dalam prosiding itu, Chriszen diwakili peguam Tan Eng Keat dan Lim Sin Yee, manakala Nelydia yang tidak hadir diwakili peguam Amirul Izzat Hasri dan Lim Zi-Han.
     View this post on Instagram         One for the album. Picture from Raya ke-2 💙🤍. Sooooo Raya ke-3 ni nak buat apa? Helpppp 🤷🏻‍♀️
A post shared by @ nelydiasenrose on May 26, 2020 at 1:07am PDT

 
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Sinar Viral Kini
Sumber : Harian Metro


via Sinar Viral NetworkBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kotakkopek.blogspot.com/2020/10/nelydia-senrose-diperintah-bayar-ganti.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tak Ikhlas Laksana Tugas Sebagai Duta Nelydia Senrose Diperintah Bayar Ganti Rugi

Tak Ikhlas Laksana Tugas Sebagai Duta Nelydia Senrose Diperintah Bayar Ganti Rugi

papar berkaitan - pada 14/10/2020 - jumlah : 228 hits
Susulan kes sam4n berhubung pelangg4ran perjanjian sebagai duta jenama bagi produk Chriszen Malaysia Sdn Bhd tahun lalu pelakon Nelydia Senrose kini diperintah membayar ganti rugi berjumlah RM89 144 03 Hakim memerintahkan Nelydia membayar g...
Hiburan Akhirnya Bercerai Secara Tebus Talak Bekas Isteri Ammar Alfian Diperintah Bayar Rm7 000

Hiburan Akhirnya Bercerai Secara Tebus Talak Bekas Isteri Ammar Alfian Diperintah Bayar Rm7 000

papar berkaitan - pada 15/10/2020 - jumlah : 723 hits
Akhirnya sah bercerai setelah beberapa bulan menjalani proses guaman pelakon perkahwinan Ammar Alfian dan bekas isteri Nelissa Nezam akhirnya berakhir setelah Mahkamah Rendah Syariah Wilayah Persekutuan telah membenarkan pasangan itu bercer...
Guru Mahu Pinjam Rm10 000 Tapi Rugi Rm105 461

Guru Mahu Pinjam Rm10 000 Tapi Rugi Rm105 461

papar berkaitan - pada 20/10/2020 - jumlah : 251 hits
Gara gara mahu mendapatkan pinjaman RM10 000 seorang guru kerugian RM105 461 apabila diperdaya dengan skim pinjaman tidak wujud Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Negeri Sembilan Superintendan Aibee Abd Ghani berkata mangsa berusia 36...
Apandi Tuntut Ganti Rugi Disingkir Sebagai Peguam Negara

Apandi Tuntut Ganti Rugi Disingkir Sebagai Peguam Negara

papar berkaitan - pada 1/10/2020 - jumlah : 315 hits
Bekas peguam negara Mohamed Apandi Ali sedang memulakan tindakan undang undang terhadap Jabatan Peguam Negara berkata beliau diberhentikan secara tidak sah oleh pentadbiran Pakatan Harapan pada tahun 2018 Apandi dilaporkan mengirim surat tu...
Suri Rumah Rugi Rm5 000 Disamun Dengan Pistol Mainan

Suri Rumah Rugi Rm5 000 Disamun Dengan Pistol Mainan

papar berkaitan - pada 6/10/2020 - jumlah : 178 hits
Rumah seorang suri rumah dipecah masuk seorang lelaki bertopeng bersenjatakan pistol mainan Dalam kejadian yang berlaku pada jam 1 15 petang Jumaat lalu di Kampung Alur Pasir Bintang Terengganu mangsa berusia 59 tahun ketika itu bersendiria...
Rugi Rm15 000 Dibadai Ribut

Rugi Rm15 000 Dibadai Ribut

papar berkaitan - pada 1/10/2020 - jumlah : 205 hits
Norzamira Che NohPelabuhan Klang Pengusaha sebuah restoran ikan bakar di Tanjung Harapan di sini mengalami kerugian kira kira RM15 000 selepas restorannya dilanda ribut awal pagi semalam Pengusaha restoran Mohd Shukri Abdul Talib 31 berkata...
Bekas Peguam Negara Apandi Tuntut Ganti Rugi Atas Penamatan Khidmat Oleh Dr M

Bekas Peguam Negara Apandi Tuntut Ganti Rugi Atas Penamatan Khidmat Oleh Dr M

papar berkaitan - pada 1/10/2020 - jumlah : 230 hits
PETALING JAYA Bekas peguam negara Mohamed Apandi Ali menuntut ganti rugi dari kerajaan berikutan penamatan tidak sah oleh Dr Mahathir Mohamad 2 tahun lalu Dalam surat tuntutan yang dihantar ke Jabatan Peguam Negara pada 30 September firma g...
Suri Rumah Rugi Rm10 000 Diperdaya Kenalan Facebook

Suri Rumah Rugi Rm10 000 Diperdaya Kenalan Facebook

papar berkaitan - pada 19/10/2020 - jumlah : 325 hits
KUANTAN Seorang suri rumah berputih mata apabila kerugian RM10 000 selepas mendakwa dirinya diperdayakan rakan kenalan Facebook yang kononnya mewarisi harta pusaka keluarga bernilai RM1 5 juta Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Pahang...
Dipecat Sebagai Peguam Negara Mohamad Apandi Tuntut Ganti Rugi

Dipecat Sebagai Peguam Negara Mohamad Apandi Tuntut Ganti Rugi

papar berkaitan - pada 1/10/2020 - jumlah : 204 hits
1 135 total views 1 135 views today KUALA LUMPUR Tan Sri Mohamed Apandi Ali sudah menghantar surat tuntutan kepada Jabatan Peguam Negara meminta ganti rugi yang tidak dinyatakan jumlahnya atas penamatan khidmat beliau sebagai Peguam Negara ...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Ultimate Guide To Ghibli Park

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Gugurnya Dosa Waktu Solat

Islamic Studies Expert The Act Of Likening Humans To Dogs For Patronising Mcd S Is Sinful



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Finding Your Inner Peace Buddha Statues And The Path To Mindfulness

Bayi Meninggal Dunia Selepas Diberi Makan Cahaya Matahari

Banjir Besar 5 Negara Ragut Ratusan Nyawa

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur

Top Commentators March 2024 Tahniah Blogger Na