Nazri Bbangkit Pertahan Mat Maslan Keputusan Dibuat Oleh Biro Politik Parti Jadi Tak Usah Pertikailah



 
Bekas menteri undang-undang Nazri Abdul Aziz mempertahankan Setiausaha Agung Umno Ahmad Maslan yang mengutus surat menggesa ahli parlimen parti itu mendesak agar sidang khas parlimen diadakan.
Kata Nazri ketika ini negara ditadbir oleh kerajaan minoriti. Justeru katanya segala keputusan yang dibuat parti perlu dipatuhi semua ahli parlimen Umno dan BN.
“Surat itu dikeluarkan di bawah mesyuarat biro politik, jadi tak usahlah mana-mana ahli parlimen (Umno dan BN) pandai sangat hendak argue (pertikai).
“Jangan pandai-pandai keluarkan kenyataan untuk kelirukan rakyat,” katanya seperti dipetik Sinar Online.
Sebelum ini bekas setiausaha agung Umno dan BN, Annuar Musa, mempertikaikan langkah Umno meminta ahli parlimennya mendesak agar sidang khas parlimen diadakan.
Ahli parlimen Ketereh itu memuat naik surat yang ditulis kepada Ahmad di Twitter dan mendakwa tindakan berkenaan tidak pernah dibincang atau diputuskan parti.
PAS – yang menjadi rakan Umno dalam Muafakat Nasional – berpendapat langkah mempertikaikan darurat sama seperti mempersoal keputusan Yang di-Pertuan Agong.
Untuk rekod parlimen dan perlembagaan kini digantung berikutan pengisytiharan darurat pada 12 Jan lalu. Ia dijadual berpanjangan sehingga 1 Ogos kecuali ada sebab lain untuk memendekkannya.
Langkah menggantung parlimen dan perlembagaan itu bukan saja dikritik pembangkang, malah beberapa pemimpin Umno termasuk bekas perdana menteri Najib Razak dan timbalan presiden parti itu sekarang, Mohamad Hasan.
Pengkritik berpendapat langkah wajar yang patut diambil kerajaan Muhyiddin Yassin ialah mengisytiharkan darurat kesihatan dan membiarkan parlimen berfungsi seperti biasa.
Ia berlaku ketika jumlah ahli parlimen yang menyokong Muhyddin semakin berkurangan kepada 109 saja. Nazri adalah ahli parlimen terbaru yang menarik balik sokongannya kepada presiden Bersatu itu.
Kata Nazri surat dihantar Ahmad bukanlah berpunca daripada kehendak mana-mana individu sebaliknya dibuat hasil keputusan parti.
“Saya cuma tahu surat itu diutuskan selepas satu mesyuarat Biro Politik Umno diadakan baru-baru ini. Surat itu kehendak parti, bukan individu.
“Saya secara peribadi menyokong langkah Ahmad dan parti menggesa sidang khas parlimen diadakan pada saat darurat kerana tindakan itu tepat dan wajar,” katanya.
Nazri yang juga ahli parlimen Padang Rengas turut mengesahkan Ahmad menghantar surat itu kepada 41 ahli parlimen Umno dan BN.
Katanya pelaksanaan darurat oleh kerajaan Perikatan Nasional boleh dianggap seperti menghukum amalan demokrasi di negara ini.
The post Nazri Bbangkit Pertahan Mat Maslan, Keputusan Dibuat Oleh Biro Politik Parti Jadi Tak Usah Pertikailah appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/01/21/nazri-bbangkit-pertahan-mat-maslan-keputusan-dibuat-oleh-biro-politik-parti-jadi-tak-usah-pertikailah/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=nazri-bbangkit-pe

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Terkini Sebahagian Besar Mp Umno Tolak Cadangan Mat Maslan Jejas Nama Parti

Terkini Sebahagian Besar Mp Umno Tolak Cadangan Mat Maslan Jejas Nama Parti

papar berkaitan - pada 21/1/2021 - jumlah : 727 hits
themalaysialife comSebahagian besar ahli parlimen Umno menolak cadangan yang diutarakan setiausaha agung parti itu Ahmad Maslan agar mereka menyokong gesaan supaya Yang di Pertuan Agong mengarahkan sidang khas parlimen diadakan Menurut sumb...
Mat Maslan Minta Mp Umno Desak Agong Memanggil Sidang Dewan Annuar Musa Sekolahkan Mat Maslan

Mat Maslan Minta Mp Umno Desak Agong Memanggil Sidang Dewan Annuar Musa Sekolahkan Mat Maslan

papar berkaitan - pada 19/1/2021 - jumlah : 187 hits
SHAHBUDIN HUSINRupa rupannya Setiausaha Agung UMNO Ahmad Maslan ada menulis surat kepada MP MP UMNO untuk meminta persetujuan menggesa Agong memanggil sidang Parlimen berkaitan isu darurat Ini surat jawapan Annuar Musa yang ternampak menyek...
Hooray Harga Barang Makanan Naik Sampai 250 Peluang Baik Parti Politik Cari Publisiti Murah

Hooray Harga Barang Makanan Naik Sampai 250 Peluang Baik Parti Politik Cari Publisiti Murah

papar berkaitan - pada 26/1/2021 - jumlah : 245 hits
PJ Mydin hypermart says food prices up 30 250 will return to normal within three weeksAmeer Ali Mydin MD of Mydin said spike caused by flooding MCOlast 2 weeks poultry prices up by 10 15 ikan Mabung RM12 went to RM18 kg Kembong RM7 went to ...
Surat Untukj Anwar Darurat Utk Elak Ahli Politik Bercakaran Spt Yg Dikatakan Oleh Prof Shamrahayu

Surat Untukj Anwar Darurat Utk Elak Ahli Politik Bercakaran Spt Yg Dikatakan Oleh Prof Shamrahayu

papar berkaitan - pada 24/1/2021 - jumlah : 216 hits
Dari dlu lagi parlimen dan DUN memang tempat yg agak panas krn dlm tu mereka kebal undang jadi main lepas saja Jgn kan dlm dewan kat luar pun mereka lebih galak lagi bercakaran sghpun itu akn mendedahkan mereka kpd proses undang Alhamdulill...
Mesyuarat Biro Politik Umno Bincang Tindakan Kerajaan Isytihar Darurat

Mesyuarat Biro Politik Umno Bincang Tindakan Kerajaan Isytihar Darurat

papar berkaitan - pada 13/1/2021 - jumlah : 219 hits
Mesyuarat Biro Politik Umno hari ini bermesyuarat bagi membincangkan situasi politik terkini negara selepas negara berada di bawah proklamasi politik Menurut sumber mesyuarat itu dihadiri oleh beberapa pemimpin tertinggi Umno Mesyuarat biro...
Biro Politik Umno Dijangka Adakan Mesyuarat Tergempar Petang Ini

Biro Politik Umno Dijangka Adakan Mesyuarat Tergempar Petang Ini

papar berkaitan - pada 12/1/2021 - jumlah : 171 hits
Fareez AzmanJanuari 12 2021 Biro Politik UMNO dijangka mengadakan mesyuarat tergempar di Menara Dato Onn pada jam 3 00 petang ini Gambar failKUALA LUMPUR Biro Politik UMNO dijangka mengadakan mesyuarat tergempar di Menara Dato Onn World Tra...
Ros Tolak Pendaftaran Pejuang Muda Sebagai Parti Politik

Ros Tolak Pendaftaran Pejuang Muda Sebagai Parti Politik

papar berkaitan - pada 7/1/2021 - jumlah : 207 hits
1 223 total views 1 223 views today Jabatan Pendaftaran Pertubuhan menolak permohonan pendaftaran Parti Pejuang Tanah Air yang dipimpin bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai sebuah parti politik Peguam Mior Nor Haidir Suhaim...
Pandangan Kj Adalah Atas Kapasiti Menteri Yang Mempertahankan Kerajaan Yang Dikecam Oleh Najib Dan Ahmad Maslan

Pandangan Kj Adalah Atas Kapasiti Menteri Yang Mempertahankan Kerajaan Yang Dikecam Oleh Najib Dan Ahmad Maslan

papar berkaitan - pada 10/1/2021 - jumlah : 348 hits
Sebagai MP yang menyokong PN Najib dan Ahmad Maslan mempunyai saluran untuk menyatakan pandangan dan BUKANNYA biadab secara TERBUKA mengecam kerajaan Kj sebagai Menteri mempunyai peranan dan tanggungjawab Jika teguran Menteri tidak dapat di...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Senarai Cerita Filem Terbaru 2024 Di Pawagam

Habiskan Duit Bayar Kepada Pakar Yang Pandai Beri Penjelasan Cara Dia Hilangkan Masalah

Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024