Nasi Goreng Daging Sehelai


 Assalamualaikum...
SEMALAM petang, lepas ambil Iman balik dari pejabat, kami ke Restoran Primadona di Taman Mutiara Rini. Tahu tentang restoran ini dari Nur, rakan JDT Blogger. Di sana, kami makan santai-santai jer. Tapi, tu nanti la ya, Sk cerita. Jadinya, kami bercadang, malam tu nak pekena tosei dan nan cheese di Bismi sahaja.
Tapinya, dah pukul 9 macam tu, waktu yang dirancang hendak keluar makan, tetiba Pak Inche kata, masak nasi ajelah. Dari siang sebenarnya kita dah tawarkan, makan nasi dengan lauk kari ayam, tapi dia menolak. Alasannya dah makan Nasi Lemak Legend sebungkus pagi dan sebungkus tengahari. Nasi lemak tu Sk beli pagi lepas hantar Iman ke pejabat.
Jadinya, Sk pun terus cuci beras dan tenggek periuk dalam rice cooker. Panaskan Kari Ayam yang Sk masak hari khamis, goreng telur mata dua biji tuang kicap, siapppp. Nasi Sk masak lebih, sebab nak buat nasi goreng pagi ni untuk sarapan dua beranak tu di rumah dan bekalan Sk ke pejabat.

Nahhh.. tayangan terus dari dalam kuali, hihi. Berangannya nak buat Nasi Goreng Udang tapi tak jumpa udang dalam freezer. Dah habis la tu, asyik masak udang.. udang.. udang.. lupa udang dah tak ada 😆. Masa cari udang, nampak beef slice tinggal selai, tu la jadinya Nasi Goreng Daging Sehelai, pun boleh 🤣
Walaupun dah bawa nasi goreng, tetaplah juga sempatkan sapu mentega pada roti dan bancuh nescafe, untuk sarapan dalam kereta. Nak makan nasi goreng, susah nak suap, roti paling senang. Nanti tengahari, baru makan nasi goreng. Itupun kalau sempat tunggu tengahari laaaa..

😜






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://sariyusa.blogspot.com/2021/11/nasi-goreng-daging-sehelai.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Resep Nasi Goreng Tom Yum

Resep Nasi Goreng Tom Yum

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 23 hits
Resep Memasak Ada banyak sekali resep nasi goreng yang enak dengan bumbu khas Indonesia seperti nasi goreng bawang atau nasi goreng terasi namun pernahkah mencoba mencicipi nasi goreng tom yum Mungkin terdengar aneh karena Tom Yum adalah ma...
Resep Nasi Goreng Kunyit

Resep Nasi Goreng Kunyit

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 27 hits
RESEP MEMASAK Siapa sih yang tidak tahu nasi goreng Masakan yang satu ini sangat banyak dijual di pasaran Pasti kamu juga sering memasak nasi goreng di pagi hari untuk sarapan bukan Jika kamu bosan dengan masakan nasih goreng yang itu itu s...
Berapa Kcal Nasi Goreng Telur Sesuai Untuk Sarapan

Berapa Kcal Nasi Goreng Telur Sesuai Untuk Sarapan

papar berkaitan - pada 15/11/2021 - jumlah : 154 hits
Berapa Kcal Nasi Goreng Telur Sesuai Untuk Sarapan Selamat berhari minggu kekawan semua sudah sarapan ke belum Sarapan jangan di ambil lewat sangat tau paling sesuai untuk bersarapan adalah antara pukul 7 00 pagi hingga 8 00 pagi Nak sarapa...
Cuba Resipi Nasi Goreng Dari Tiktok Sekali Cuba Perghhh Sedap Rupanya

Cuba Resipi Nasi Goreng Dari Tiktok Sekali Cuba Perghhh Sedap Rupanya

papar berkaitan - pada 16/11/2021 - jumlah : 120 hits
Pernahkah anda cuba resipi resipi dari tiktok Kalau rasa sangsi anda boleh cuba resipi ni Menurut saudari Har Ryea resipi Nasi Goreng ini diperolehi dari Tiktok malah tidak tahu namanya Bila dicuba ditambah pula dengan sotong memang enak ra...
Tempe Ikan Bilis Goreng Berlada Sedap Makan Dengan Nasi Panas

Tempe Ikan Bilis Goreng Berlada Sedap Makan Dengan Nasi Panas

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 40 hits
Resepi Tempe Mudah dan SedapLauk yang ringkas serta mudah disediakan menjadi pilihan ramai orang termasuklah Mai sendiri Bila bercakap tentang lauk ringkas teringat pula tempe ikan bilis goreng berlada Sedapnya makan dengan nasi panas Terus...
Resepi Nasi Goreng Bunga Kantan

Resepi Nasi Goreng Bunga Kantan

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 26 hits
Bahan bahan 2 mangkuk nasi2 sudu bsr udang kering 1 2 mangkuk kecil ikan bilis 1 biji bawang besar 2 biji bawang putih Belacan 15 biji cili padi 2 hiris sayur kubisBunga kantan 1 batang serai 2 biji telurminyakCara caraPanaskan minyak Goren...
Nasi Goreng Udang Sarapan Pagi Semalam

Nasi Goreng Udang Sarapan Pagi Semalam

papar berkaitan - pada 8/11/2021 - jumlah : 113 hits
Assalamualaikum SEJAK kerajaan sudah membenarkan makan di kedai dengan syarat lengkap dua dos vaksin Bismi Curry House tidak lagi menyediakan khidmat penghantaran makanan Ingatkan pagi semalam dapatlah sarapan tosei atau roti canai memandan...
Isi Perut Dengan Nasi Goreng Dan Ikan Salmon

Isi Perut Dengan Nasi Goreng Dan Ikan Salmon

papar berkaitan - pada 9/11/2021 - jumlah : 130 hits
Isi Perut dengan Nasi Goreng dan Ikan Salmon Lepas ngidam nak makan ikan salmon Ini pun aku panggil ikan kayangan selain daripada siakap HAHAHAH Tamat tempoh kuarantin haritu aku belum dine in kedai makan lagi Aku beli ler frozen salmon dar...
Nasi Goreng Kampung Style Mak Mak Mesti Letak Bahan Ni Baru Sedap

Nasi Goreng Kampung Style Mak Mak Mesti Letak Bahan Ni Baru Sedap

papar berkaitan - pada 26/11/2021 - jumlah : 34 hits
Nasi goreng antara menu paling mudah nak buat jika ibu dah tak ada idea nak masak apa Seisi keluarga boleh makan jika kena dengan selera Ada telur ikan bilis sikit sayur yang sesuai dah boleh dapat satu kuali nasi goreng sedap Bagi peminat ...
Harga Makanan Kpim Rangka Pelan Tindakan Atasi Kenaikan Harga

Statistik Jenayah Kes Jenayah 2020 Catat Penurunan

Afieq Shazwan Layu Di Hujung Mekar Chord

Siapa Pm Malaysia

Leher Bvdak Kurang Siuman Dicekak Oleh 2 Beranak Shg Mavt Krn Dituduh Cvri Speaker

Tawaran Hebat Lulu Super Friday Potongan Sehingga 70

Barang Mekap Murah Di Sogo

How To Adopt The Softness Of The Linen Color In Your Interior



Kenapa Orang Kaya Terus Kaya Yang Miskin Kekal Miskin

Individu Pertama Dianggap Seksi Oleh Hollywood Kintaro Hayakawa

Bagaimana Perubatan Tradisional Cina Boleh Popular Sekitar 1970an

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kisah Cinta Kita Slot Akasia TV3

China Kini Menjadi Negara Paling Kaya Di Dunia


Telemovie Kerana Setitik Susu Lakonan Azlee Khairi Izara Aishah

Internet Mudah Alih Malaysia Tercorot Di Dunia

Lirik Lepaskan Aku Mandala Band

Updates To Youtube S Terms Of Service

Thermos Vacuum Flask Dari Blogger Fieza Sani

Yoo Ahin Ahn Eunjin Dilapor Bakal Terajui Siri Netflix The Fool At The End Of The World