Nak Jual Emas Siapa Yang Nak Beli Emas


Anda ada emas dan nak jual emas? Namun anda ragu-ragu untuk cari pembeli emas. Bimbang dan risau nak jual emas sedangkan anda perlukan duit tunai dalam sehari dua ni!
Tak kisahlah apa jenis emas pun anda ada, samada gelang emas, rantai emas, goldbar, Dinar Kelantan, Dinar Mekah, Kijang Emas, emas Sri Ayu, emas GCR, emas Habib Jewels, emas Poh Kong, emas Wah Chan, emas Sri Pinang, emas Sri Harmoni dan banyak lagi jenama emas yang anda simpan…
Barang kemas Gold bar atau jongkong emas Syiling dinar emas Apa anda nak buat? Jangan risau, sebab pada hari ini anda boleh tukar apa jua jenis simpanan emas yang anda ada kepada duit tunai tanpa perlu buat pinjaman di bank untuk dapat duit tunai segera! Anda boleh jual balik sebarang barang kemas atau jongkong emas jenama lain kepada duit tunai.
Kemudian anda boleh membeli produk Public Gold dengan harga yang tertinggi di Malaysia. Pelan ini dinamakan X-Plan (trademark).
 
Anda boleh trade-in apa juga jenama emas anda di Public Gold. Perlu diingat proses trade-in emas atau perak jenis pelaburan (bukan emas hiasan) tertakluk kepada syarat yadin bi yadan yang patuh syariah.

Bagaimana? Caranya mudah sahaja iaitu anda pastikan nilai tunai emas pelaburan Goldbar atau Dinar yang anda jual. Selepas dah setuju, anda boleh terus beli emas yang baharu dengan nilai duit tunai yang and dapat tadi. Itu sahaja.
Nilai transaksi untuk X-Plan ini akan berdasarkan harga semasa yang tertera di laman web Public Gold (www.publicgold.com.my)
Anda boleh bawa sebarang jenama emas yang anda ada ke cawangan terdekat Public Gold. Sila hubungi dahulu cawangan Public Gold yang terdekat seperti yang boleh anda dapati di link “Cawangan Public Gold di Malaysia“.
Anda boleh menggunakan aplikasi Whatsapp ke talian telefon bimbit yang tertera untuk setiap cawangan tanpa perlu bazirkan credit telefon bimbit anda… nak guna Bahasa Malaysia atau Bahasa Inggeris pun tiada masalah. Apa yang penting anda perlu perkenalkan diri anda dahulu dengan maklumat seperti berikut:-
Hai Nama PIC (Person In Charge).
Nama: Fulan bin Fulan
IC: 987654321000
Introducer: PG047646 Suhaimee Manaf
Pertanyaan: Saya ingin jual balik emas jenama X saya kepada tunai. Bila saya boleh hadir? Sekian TQ.
Sila bawa screenshot e-statement akaun bank / muka depan buku bank anda untuk diserah kepada staf Public Gold kerana bayaran tunai akan terus dimasukkan ke dalam akaun bank anda dalam tempoh 24 hingga 48 jam.
Oleh kerana seluruh dunia termasuk negara kita dilanda wabak COVID-19 sejak akhir tahun 2019, anda perlu set temujanji secara online dahulu untuk pergi ke cawangan terdekat.
STEP 1: Sila daftar secara percuma di Public Gold. Isikan password no kad pengenalan anda tanpa sengkang dahulu.
STEP 2: Anda boleh klik link ini untuk membuat tempahan tarikh dan masa ke sana.
STEP 3: Selepas anda klik link tersebut anda tutup mesej pop-up dengan klik butang pangkah di atas kanan.

STEP 4: Kemudian sila pilih cawangan terdekat dan pilih Walk in enquiry.

STEP 5: Seterusnya, anda pilih tarikh dengan klik pada tarikh yang anda rancang nak ke sana. Jika tarikh tersebut penuh, anda klik > di sebelah kanan untuk scroll tarikh ke kanan.

STEP 6: Klik semua tarikh hingga anda jumpa tarikh yang ada paparan masa seperti di bawah:

STEP 7: Seterusnya, anda hanya perlu isikan maklumat peribadi anda dengan lengkap dan klik butang Book Appointment..

Itu sahaja! Sila screenshot bukti tempahan temujanji anda untuk followup dengan cawangan Public Gold pilihan anda. Sila Whatsapp screenshot tersebut kepada staf Public Gold yang terdekat seperti yang boleh anda dapati di link “Cawangan Public Gold di Malaysia“.
Waktu urusan ialah 9.00 pagi hingga 6.00 petang (Isnin hingga Jumaat) manakala 9.00 pagi hingga 1.00 petang (Sabtu). Jadi, anda tak perlu ambil nombor dan beratur bila anda sampai ke Public Gold. Sila bawa IC dan salinan muka depan buku bank (Maybank yang terbaik) untuk urusan bayaran tunai terus ke bank anda. Namun anda boleh emel salinan buku bank anda kemudian jika tertinggal.
Anda boleh download maklumat lanjut dengan klik di link “Maklumat X-Plan Public Gold” (Dokumen boleh dibaca dalam Adobe Reader).
Untuk maklumat lanjut anda boleh emel terus kepada Public Gold di [email protected] (Sila cc emel anda ke [email protected] untuk bantuan dari saya sekiranya ada apa-apa masalah).
Semoga info ini dapat membantu anda menjual emas anda untuk dapat duit tunai dengan segera.
The post Nak Jual Emas? Siapa Yang Nak Beli Emas? first appeared on Pelaburan Emas Tips Mudah Melabur Emas.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.pelaburanemas.org/nak-jual-emas-siapa-yang-nak-beli-emas/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=nak-jual-emas-siapa-yang-nak-beli-emas

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ibu Minta Gadaikan Emas Nak Beli Telefon Anak Senyap2 Hadiahkan Yang Baru

Ibu Minta Gadaikan Emas Nak Beli Telefon Anak Senyap2 Hadiahkan Yang Baru

papar berkaitan - pada 3/2/2021 - jumlah : 199 hits
Setiap anak pastinya berimpian untuk membahagiakan ibu dan bapa Walau bagaimanapun bukan semua berkemampuan untuk memberi kemewahan buat orang tua kerana pebagai kekangan Namun usaha kecil yang ditunjukkan dalam mengembirakan hati mereka pa...
Nak Niaga Makanan Ini 10 Menu Sedap Yang Anda Boleh Ambil Tempahan Jual Secara Cod

Nak Niaga Makanan Ini 10 Menu Sedap Yang Anda Boleh Ambil Tempahan Jual Secara Cod

papar berkaitan - pada 23/1/2021 - jumlah : 511 hits
Tengah fikir menu menu yang sedap dan mudah masak untuk diniagakan Tidak dinafikan jika anda nak berniaga salah satu produk yang pasti dicari pelanggan ialah makanan Kena dengan rasa serta harga pasti pelanggan akan repeat order Namun untuk...
Polisi Periksa 7 Saksi Atas Dugaan Jual Beli Pulau Lantigiang

Polisi Periksa 7 Saksi Atas Dugaan Jual Beli Pulau Lantigiang

papar berkaitan - pada 30/1/2021 - jumlah : 190 hits
Polisi tengah melakukan penyelidikan kasus dugaan jual beli Pulau Lantigiang di Desa Jinato Sulawesi Selatan Pemeriksaan tersebut atas laporan pihak Balai Taman Nasional Taka Bonerate Polisi saat ini memeriksa 7 orang saksi
Inovasi Produk Antam Jual Emas Edisi Imlek Bertemakan Tahun Kerbau

Inovasi Produk Antam Jual Emas Edisi Imlek Bertemakan Tahun Kerbau

papar berkaitan - pada 3/2/2021 - jumlah : 162 hits
Direktur Niaga Antam Aprilandi Hidayat Setia mengatakan inovasi produk ini dilakukan untuk meneruskan pencapaian penjualan emas yang melampaui 20 ton selama 2020 Produk ini juga diharapkan mendukung kebangkitan tahun ini
Beli Emas Online Di Kedai Emas Hajjah Halijah Halijah Jewels

Beli Emas Online Di Kedai Emas Hajjah Halijah Halijah Jewels

papar berkaitan - pada 2/2/2021 - jumlah : 403 hits
Bismillahirrahmanirrahim ingat lagi tentang bagaimana kegilaan ramai wanita dengan emas Semasa akhir tahun 2020 harga emas turun Ramai yang memborong emas Sampaikan kalau tengok di kedai kedai emas orang beratur panjang walaupun dalam keada...
Warga Emas Jual Sayur Dikompaun Rm1 000

Warga Emas Jual Sayur Dikompaun Rm1 000

papar berkaitan - pada 17/1/2021 - jumlah : 270 hits
Oleh DIYANATUL ATIQAH ZAKARYA WANITA warga emas menunjukkan menunjukkan notis kompaun yang diterimanya akibat tidak memakai pelitup muka di Pasar Bukit Cina Melaka MELAKA Selepas tiga hari memberi kelonggaran kepada masyarakat untuk memaham...
Masa Sesuai Jual Balik Emas

Masa Sesuai Jual Balik Emas

papar berkaitan - pada 19/1/2021 - jumlah : 421 hits
Bila Masa Sesuai Jual Balik Emas Ini adalah antara soalan yang sering menjadi tanda tanya bagi seorang penyimpan emas atau baru ingin membeli emas buat kali pertama Berikut saya kongsikan waktu sesuai untuk menjual kembali emas yang dimilik...
Jual Beli Kucing Peliharaan Apakah Haram

Jual Beli Kucing Peliharaan Apakah Haram

papar berkaitan - pada 21/1/2021 - jumlah : 251 hits
Apa hukum jual beli kucing peliharaan apakah dihukumi haram walau cuma untuk mengganti uang pakan selama pemeliharaan
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Utilizing Crowdfunding For Business



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih

Tinggi Protein Dan Mikronutrien Ini Manfaat Ikan Susu Untuk Kesihatan

Upiak Hari Raya Duit Tak Ada Chord