Nak Anak Perempuan Suami Sampai Bernazar Hamil Anak Keempat Suka Melawa Rupanya Yang Kelima Baru Baby Girl


Anak-anak pelengkap keluarga, kehadiran mereka memeriahkan lagi kehidupan berumah tangga. Tambah meriah bila lengkap punya anak lelaki dan perempuan dalam keluarga, sempurna seadanya.
Bagi pasangan Siti Aisyah Abu, 34 serta pasangannya, Mohamad Khairunizam Ismail, 40 yang mana impian mereka untuk memiliki anak perempuan akhirnya tercapai setelah dikurniakan empat orang anak lelaki.

12 tahun kahwin, dapat 4 anak lelaki
12 tahun usia perkahwinan, menurut laporan Mstar, pernah Khairunizam bernazar untuk kelahiran anak yang keempat jika mereka dikurniakan anak perempuan.
“Anak sulung sampai nombor empat semua lelaki. Memang nak sangat anak perempuan sebenarnya. Tapi masa mengandung anak keempat, saya tak tahu lagi jantina dia masa tu. Suami bernazar cakap pada saya ‘Kalau yang ni dapat girl, saya nak simpan rambut panjang. Awak dah bersalin baru saya potong.”
“Suami saya ni rambut dia jenis kerinting jadi dia malu sikit nak simpan sebab nanti semua orang kutuk. Tapi demi untuk anak ke empat, dia sanggup bernazar tak nak potong rambut.
“Masa saya pergi scan awal mengandung tak nampak lagi jantina bayi. Sampai dah tujuh bulan pun baby tak nak tunjuk jadi doktor kata kemungkinan perempuan tapi doktor tak nak bagi harapan pada saya,” jelasnya kepada Mstar.
Tambah Siti lagi yang menguatkan nalurinya dan suami tentang anak perempuan, ketika hamil kali keempat, dirinya suka bersolek dan berhias berbeza ketika mengandungkan tiga anak yang terdahulu.

“Saya perasan masa mengandung anak keempat ni saya asyik nak melawa je. Saya suka make up dan bergaya. Masa anak yang lain saya jadi malas sikit nak berdandan.
“Jadi bila suami perhatikan sikap saya tu, dia pun cakap kemungkinan besar saya mengandung baby girl.
“Saya pun dengan yakin ambil keputusan beli barang untuk anak dalam kandungan saya ni siap-siap sebab teruja. Saya beli baju warna pink dan barang-barang lain semua warna untuk anak perempuan,” jelasnya lagi.
Doktor sahkan anak keempat pun lelaki
Setelah melakukan pemeriksaan sekali lagi, keputusan yang dikongsi oleh doktor tidak seperti yang disangka. Anak dalam kandungan Siti kali itu juga adalah lelaki.
“Masa saya sarat nak bersalin, doktor scan lagi sekali dan beritahu yang anak saya sebenarnya ‘boboy’. Dalam hati saya masa tu cakap tak apalah, asalkan anak saya sihat dan selamat pun dah cukup bersyukur.
“Tapi masa nak beritahu suami tu ada juga perasaan hampa sikit, risau dia kecewa sebab dah excited sangat nak ada baby girl.
empat orang anak lelaki pasangan ini “Lepas saya beritahu suami yang doktor scan tadi kata anak ni boy, suami pun senyum sambil kata tak apa. Dia pun tak kisah sama ada lelaki atau perempuan asalkan baby sihat, walaupun ada juga nampak kekecewaan sikit pada mukanya,” kongsi Siti lagi.
Ditanya tentang rambut yang disimpan, menurut Siti suaminya tidak memotong rambut sehinggalah anak keempat yang diberi nama Mohammad Airil Zaquan dilahirkan pada 26 Jun 2018.
Anak keempat Siti & Khairunizam Akhirnya anak kelima perempuan
Wanita ini turut mengakui bawaha wajah anak keempatnya yang kini sudah berusia 5 tahun kelihatan comel dan lembut persis bayi perempuan. Perkara itu turut diakui oleh orang sekeliling.
Namun sudah tertulis rezeki pasangan ini untuk mempunyai anak perempuan, setahun selepas melahirkan anak keempat, Siti hamil anak kelima dan telah selamat melahirkan seorang bayi perempuan yang diberi nama Kyra Kaisara pada 28 Mei 2020.
“Setahun lepas dapat anak keempat saya mengandung pula. Kali ni memang pasti anak perempuan tapi saya dah tak beli baju baru pink. Saya beli semua warna putih, biru dan hijau saja untuk dia.

“Alhamdullilah ada juga rezeki kami nak dapat anak perempuan. Merasa juga ada anak perempuan dalam keluarga kami. Suami pun senyum lebar,” akhiri Siti ketika ditemubual oleh Mstar.
Sumber: Mstar
Nak tahu rahsia sediakan hidangan enak yang buat anak berselera makan? Jom, sertai E-Workshop Kelas Penyediaan Makanan Anak: Sedap, Sihat & Selamat di: https://toko.ideaktiv.com/product/e-workshop-kelas-penyediaan-makanan-anak-sedap-sihat-selamat/
Daftar segera sebagai peserta webinar keibubapaan ini!
https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-sayang-anak-ketat-ketat  

Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti yang dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama) sekarang!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
The post Nak Anak Perempuan, Suami Sampai Bernazar. Hamil Anak Keempat Suka Melawa, Rupanya Yang Kelima Baru Baby Girl! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/nak-anak-perempuan-suami-sampai-bernazar-hamil-anak-keempat-suka-melawa-rupanya-yang-kelima-baru-baby-girl/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Asal Minta Tolong Anak Cakap Kejap Rupanya Ada Cara Nak Suruh Baru Cepat Buat

Asal Minta Tolong Anak Cakap Kejap Rupanya Ada Cara Nak Suruh Baru Cepat Buat

papar berkaitan - pada 4/3/2022 - jumlah : 185 hits
Bila nak minta tolong sesuatu dengan anak anak selalunya ambil masa baru mereka siapkan Dah diminta dengan perkataan yang lembut dan penuh kasih sayang tapi hasilnya sama juga Apatah lagi yang disuruh dalam keadaan marah sudahnya langsung t...
Anak Belum Masuk Setahun Ibu Dah Rindu Nak Bau Baby Lagi Ini Sebabnya Doktor Kongsikan

Anak Belum Masuk Setahun Ibu Dah Rindu Nak Bau Baby Lagi Ini Sebabnya Doktor Kongsikan

papar berkaitan - pada 1/3/2022 - jumlah : 128 hits
Ibu ibu paling suka bila dapat cium bayi yang baru lahir Sebenarnya bau yang terhasil itu dapat memberikan satu rasa bahagia buat ibu Hilang semua rasa sakit ketika bersalin dan kesusahan menjaga si kecil dalam pantang Sebab itulah selalu k...
7 Potret Aliya Rajasa Menantu Sby Yang Hamil Anak Keempat

7 Potret Aliya Rajasa Menantu Sby Yang Hamil Anak Keempat

papar berkaitan - pada 7/3/2022 - jumlah : 126 hits
Resmi umumkan kehamilan yang keempat Aliya Rajasa terlihat semakin cantik dan bahagia
Aliya Rajasa Istri Ibas Yudhoyono Kabarkan Hamil Anak Keempat Banjir Ucapan Selamat Dari Kerabat

Aliya Rajasa Istri Ibas Yudhoyono Kabarkan Hamil Anak Keempat Banjir Ucapan Selamat Dari Kerabat

papar berkaitan - pada 7/3/2022 - jumlah : 139 hits
SBY akan punya cucu lagi dari pasangan Ibas dan Aliya yang sebelumnya sudah memiliki dua anak laki laki dan satu anak perempuan
Mahu Anak Belajar Benda Baru Rupanya Ini Cara Dr Sheikh Muszaphar Tentukan Sekolah Anak

Mahu Anak Belajar Benda Baru Rupanya Ini Cara Dr Sheikh Muszaphar Tentukan Sekolah Anak

papar berkaitan - pada 1/3/2022 - jumlah : 151 hits
Lain orang lain caranya Namun bagi Angkawasan negara Dato Dr Sheikh Muszaphar Shukor dan isterinya Datin Dr Halina Yunos sepakat untuk membiarkan kesemua anak mereka merasai pengalaman berbeza melalui sekolah sekolah yang berbeza Menurut ka...
Usia 2 Tahun Anak Tantrum Teruk Jangan Cepat Marah Pakar Kongsikan Punca Baru Tahu Nak Buat Apa

Usia 2 Tahun Anak Tantrum Teruk Jangan Cepat Marah Pakar Kongsikan Punca Baru Tahu Nak Buat Apa

papar berkaitan - pada 3/3/2022 - jumlah : 623 hits
Sukar nak faham perangai anak umur 2 tahun terutama bila mereka tantrum Tapi ayah terutamanya jangan cepat marah sebaliknya kena sabar dan pujuk si kecil Kenapa tak dengar cakap papa ni Kan papa suruh diam Jangan nangis lagi Degil ya marah ...
Dia Paling Berani Lain Macam Penangan Anak Perempuan Suami Yana Samsudin Kongsi Gelagat Anak

Dia Paling Berani Lain Macam Penangan Anak Perempuan Suami Yana Samsudin Kongsi Gelagat Anak

papar berkaitan - pada 24/2/2022 - jumlah : 139 hits
Melihat kelasakan anak sulung lelaki dan kemudian menimang pula cahaya mata perempuan pasti mak ayah rasa lega kerana kurang lasak Sangkaan itu meleset sama sekali bila mana penangan anak perempuan lebih hebat dari anak lelaki Setuju tak Su...
Makanan Proses Tinggi Omega 6 Nak Balance Kena Beri Anak Makanan Tinggi Omega 3 9 Baru Kurang Radang Dalam Badan

Makanan Proses Tinggi Omega 6 Nak Balance Kena Beri Anak Makanan Tinggi Omega 3 9 Baru Kurang Radang Dalam Badan

papar berkaitan - pada 5/3/2022 - jumlah : 117 hits
Pengambilan makanan yang kaya dengan Omega memang digalakkan pada kanak kanak untuk tumbesaran mereka yang lebih baik Ada 2 jenis minyak yang tinggi Omega boleh ibu ayah gunakan untuk kurangkan radang dalam badan Malah pengambilan dua minya...
Alasannya Tak Suka Baru 2 Bulan Kahwin Suami Selamba Buang Tampon Isteri

Alasannya Tak Suka Baru 2 Bulan Kahwin Suami Selamba Buang Tampon Isteri

papar berkaitan - pada 8/3/2022 - jumlah : 146 hits
Alasannya Tak Suka Baru 2 Bulan Kahwin Suami Selamba Buang Tampon Isteri SEORANG wanita berusia 27 tahun berang apabila suaminya bertindak membuang sekotak tampon miliknya gara gara tidak selesa melihatnya Atas faktor perubatan isteri berke...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Effective Market Research On A Budget

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Ketika Orang Lain Sedang Bergembira

Unveiling The Convenience Of Online Bookstore In Malaysia

Pilihan Allah Pasti Terbaik Kita Tidak Bisa Memaksa Pilihan Kita Kepada Allah

True Wallet Live22 Top 53 By Nellie Live22slot Fun 29 Jun 2024

Konfflik Irael Iran 3 Suasana Terkini

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges