Najib Sokong Keputusan Biro Politik Umno Bentang Realiti Politik


Penasihat Barisan Nasional, Datuk Seri Mohd Najib Razak Penasihat Barisan Nasional, Datuk Seri Mohd Najib Razak tampil menzahirkan sokongan beliau kepada keputusan Biro Politik UMNO semalam dan menyifatkan ia satu keputusan yang mengambil kira kehendak akar umbi parti.
Menurut Mohd Najib, keputusan ini adalah keputusan sebulat suara Biro Politik UMNO dan disokong oleh semua ketua perhubungan setiap negeri dan seharusnya dihormati.
Dalam status Facebook terbaharu beliau bekas Perdana Menteri tersebut turut menyenaraikan kronologi mengapa UMNO merasa terpinggir dan berkecil hati.
Menurut Mohd Najib, walaupun UMNO menggesa diadakan Pilihan Raya Umum akhirnya parti akur kepada kehendak Majlis Raja-Raja Melayu dan memberi sokongan kepada pembentukan kerajaan Perikatan Nasional.
“Selama berbulan-bulan selepas kerajaan PN dibentuk, ramai yang juga mahu kita tolak PN dan kukuhkan MN. Ramai yang juga percaya bahawa jika kita tidak membentuk kerajaan PN bersama, PPBM serta geng yang lompat keluar PKR untuk masuk PPBM juga akan terkubur pada PRU15.”
Sabarlah Mat.. “Keputusan perbincangan adalah keputusan biro politik, bukan keputusan parti.

Mohd Najib turut beranggapan apa yang berlaku di Sabah dengan mengambil kerusi UMNO dan PN meletak calon bebas untuk pecahkan, kenyataan-kenyataan dari ketua Armada PPBM dan perkongsian kuasa yang di lihat berat sebelah telah terus membakar ketidakpuasan dan kemarahan ramai ahli-ahli UMNO.
Beliau yang juga merupakan Ahli Parlimen Pekan menafikan UMNO gila kuasa.
“Sebagai contoh, Perdana Menteri adalah dari PPBM dan pengganti Perdana Menteri iaitu Azmin juga dari PPBM sekarang. Dalam hal ekonomi, Menteri Kewangan bukan dari BN mahupun PAS. Menteri yang jaga ekonomi dan yang jaga perdagangan luar juga bukan dari BN ataupun PAS. Begitu juga dengan Khazanah dan Petronas.”
“Malah, tiada seorang pun dari UMNO atau PAS dilantik dalam Majlis Tindakan Ekonomi untuk melawan Covid. Sebaliknya, individu seperti boss The Edge dilantik ke dalam pula bersama tiga orang menteri PPBM.”
“UMNO kini digelar gila kuasa pulak?”-
Dalam masa yang sama Mohd Najib mengingatkan rakyat bahawa UMNO menanggung beban kerosakan yang dibuat oleh kerajaan walaupun tidak mempunyai kuasa yang efektif dalam menentukan hala tuju negara.
“Sebab kita bersama dalam kerajaan PN, suka atau tidak, UMNO dan BN juga akan turut dipersalahkan jika adanya keputusan ekonomi yang meragukan ataupun ekonomi bertambah teruk walaupun tiada seorang dari BN atau PAS terlibat dalam sebarang keputusan yang melibatkan ekonomi.”
Bekas Menteri Kewangan itu turut membangkitkan keengganan Kerajaan PN menimbang gesaan berulang-kali UMNO untuk melanjutkan moratorium pinjaman terutamanya kepada Sabah.
Selain itu keenganan Majlis Keselamatan Negera mempertimbangkan cadangan Menteri Kesihatan dari UMNO untuk melaksanakan kuarantin wajib untuk mereka yang pulang dari Sabah sebelum PRN turut dibangkitkan Mohd Najib
Polis panggil Anwar ke Bukit Aman esok

Menurut beliau Dr Adham Baba terpaksa menanggung beban kegagalan pemimpin PBBM dalam pelbagai agensi dan kementerian memastikan perang menentang Covid-19 berjaya.
“Keputusan awal MKN tidak mewajibkan kuarantin mandatori di pusat kuarantin kerajaan bagi mereka yang pulang dari luar negera; kegagalan Menteri PPBM (ed. Kementerian Dalam Negeri, Hamzah Zainuddin) untuk mengasingkan tahanan serta SOP yang sepatutnya turut menyebabkan kluster Sivagangga di Kedah dan penularan amat teruk di Sabah serta beberapa lagi pusat tahanan di Kedah, Perak dan Pulau Pinang.
“Jika kesilapan-kesilapan ini tidak berlaku, tidak wujudnya gelombang ketiga Covid ini di Malaysia.
Dan kini, UMNO turut dipersalahkan bagi gelombang ketiga Covid pada masa kini.”
Mohd Najib turut mengingatkan bahawa sejak Kerajaan PN dibentuk, pemimpin BN termasuk dirinya sentiasa mempertahankan keputusan kerajaan walaupun ia adalah kesilapan menteri PBBM.
Mohd Najib turut menafikan keputusan UMNO semalam mempunyai kaitan dengan perbicaraan beliau.
“Keputusan UMNO semalam adalah untuk mempertimbangkan semula sokongan pada PN, memberi syarat baru kerjasama serta mendaftarkan Muafakat Nasional secara rasmi sebagai parti politik.
“Saya yakin dan pasti saya dapat membersihkan nama saya dan didapati tidak bersalah termasuk di mahkamah rayuan jika sistem perundangan adalah adil dan bebas dari pencaturan Tun Mahathir dan kerajaan PH dahulu untuk memangsakan saya.” -SUARATV
Tengku Razaleigh hantar usul undi tidak percaya terhadap Muhyiddin

The post Najib Sokong Keputusan Biro Politik UMNO, Bentang Realiti Politik appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/10/14/najib-sokong-keputusan-biro-politik-umno-bentang-realiti-politik/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Zahid Akan Usul Umno Keluar Dari Pn Sokong Anwar Dalam Mesyuarat Biro Politik Dan Mt Umno

Zahid Akan Usul Umno Keluar Dari Pn Sokong Anwar Dalam Mesyuarat Biro Politik Dan Mt Umno

papar berkaitan - pada 4/10/2020 - jumlah : 396 hits
Presiden Zahid Hamidi mengumumkan hala tuju Umno selepas pilihan raya Sabah akan dibawa ke biro politik dan majlis tertinggi parti Terdahulu Timbalan Presiden Mohamad Hasan dalam kenyataan menegur situasi Umno ketika ini berkaitan kerjasama...
Tarik Diri Dari Menyokong Kerajaan Pn Umno Mula Bincang Keputusan Biro Politik Parti Itu

Tarik Diri Dari Menyokong Kerajaan Pn Umno Mula Bincang Keputusan Biro Politik Parti Itu

papar berkaitan - pada 15/10/2020 - jumlah : 284 hits
PUTRAJAYA UMNO sudah mula membincangkan keputusan yang dibuat biro politik parti itu untuk mempertimbangkan menarik diri daripada Perikatan Nasional Setiausaha Agung Barisan Nasional Tan Sri Annuar Musa yakin perkara itu akan menjadi topik ...
Keputusan Umno Pertimbang Keluar Pn Munasabah Kata Najib

Keputusan Umno Pertimbang Keluar Pn Munasabah Kata Najib

papar berkaitan - pada 14/10/2020 - jumlah : 216 hits
19 total views 19 views today Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan keputusan UMNO mempertimbangkan semula kerjasama dengan Perikatan Nasional munasabah dan tidak keterlaluan Beliau berkata tindakan tersebut mampu mem...
Umno Mahu Mn Didaftarkan Jadi Entiti Politik Terajui Keputusan Kerajaan

Umno Mahu Mn Didaftarkan Jadi Entiti Politik Terajui Keputusan Kerajaan

papar berkaitan - pada 18/10/2020 - jumlah : 239 hits
KUALA LUMPUR UMNO menetapkan syarat baharunya supaya Muafakat Nasional menjadi gabungan parti politik bagi membolehkan ia menerajui kerajaan termasuk dalam memutuskan hal agihan kerusi dasar kerajaan serta jawatan penting dalam Kabinet Sumb...
Biro Politik Umno Bermesyuarat Malam Ini

Biro Politik Umno Bermesyuarat Malam Ini

papar berkaitan - pada 13/10/2020 - jumlah : 235 hits
Umno akan mengadakan mesyuarat biro politik parti itu malam bagi membincangkan isu semasa termasuk situasi terkini politik negara Perkara itu disahkan oleh beberapa pemimpin tertinggi Umno Ya malam ini ada mesyuarat Biro Politik Umno jam 8 ...
Umno Akan Sokong Apa Saja Keputusan Zahid Kata Penganalisis

Umno Akan Sokong Apa Saja Keputusan Zahid Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 21/10/2020 - jumlah : 266 hits
Seorang penganalisis politik berkata Ahmad Zahid Hamidi mendapat sokongan kebanyakan cawangan dan bahagian Umno PETALING JAYA Seorang penganalisis politik berkata Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi akan mendapat sokongan partinya atas sebaran...
Keputusan Biro Politik Bukan Keputusan Parti Tak Perlu Heboh Tegur Tajuddin

Keputusan Biro Politik Bukan Keputusan Parti Tak Perlu Heboh Tegur Tajuddin

papar berkaitan - pada 15/10/2020 - jumlah : 226 hits
Tindakan Setiausaha Agung Umno Ahmad Maslan mendedahkan keputusan mesyuarat biro politik Umno malam tadi dipertikai kerana ia bukan keputusan muktamad parti itu Ahli Majlis Tertinggi Umno Tajuddin Abdul Rahman berkata keputusan mesyuarat bi...
Umno Tak Akan Hukum Zahid Najib Sekiranya Mereka Sokong Anwar Kata Penganalisis

Umno Tak Akan Hukum Zahid Najib Sekiranya Mereka Sokong Anwar Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 21/10/2020 - jumlah : 316 hits
freemalaysiatoday com October 21 2020 12 31 PMUmno tidak mungkin mengambil tindakan disiplin terhadap Presiden Zahid Hamidi dan bekas presiden Najib Razak sekiranya benar kedua duanya menyokong usaha Anwar Ibrahim untuk menjadi perdana ment...
Ahli Majlis Tertinggi Ppbm Tak Terkejut Umno Umum Pertimbang Untuk Tarik Diri Sokong Pn

Ahli Majlis Tertinggi Ppbm Tak Terkejut Umno Umum Pertimbang Untuk Tarik Diri Sokong Pn

papar berkaitan - pada 14/10/2020 - jumlah : 243 hits
PETALING JAYA Ahli Majlis Tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia Redzuan Yusof tidak terkejut apabila UMNO mengumumkan ia pertimbang menarik diri daripada menyokong Perikatan Nasional Redzuan ketika dihubungi berkata UMNO nampak seperti c...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Ultimate Guide To Ghibli Park

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Gugurnya Dosa Waktu Solat

Islamic Studies Expert The Act Of Likening Humans To Dogs For Patronising Mcd S Is Sinful



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Honor Malaysia Bakal Lancar Empat Produk Baharu Pada 22 April

Finding Your Inner Peace Buddha Statues And The Path To Mindfulness

Bayi Meninggal Dunia Selepas Diberi Makan Cahaya Matahari

Banjir Besar 5 Negara Ragut Ratusan Nyawa

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur