Najib Pm10 Penentuannya 8 Disember Ini


 
Pemimpin veteran DAP, Lim Kit Siang sudah beberapa kali menyebut Najib Razak akan muncul sebagai PM10 jika UMNO menang lagi dalam PRU15 akan datang.
Walaupun Najib terlihat agar hairan kenapa namanya sering dijaja oleh Lim Kit Siang, tetapi belum pernah sekali pun lagi beliau menafikan dirinya ingin jadi Perdana Menteri buat kali kedua.
Maknanya, secara tidak langsung dalam hati Najib sendiri memang tersemat keinginan untuk jadi Perdana Menteri sekali lagi.
Kalau betul tidak mahu lagi jadi Perdana Menteri, tentulah tiada masalah untuk beliau berterus-terang mengatakan tidak berhasrat lagi kepada jawatan tersebut.
Di waktu yang sama, dalam UMNO sendiri bukanlah rahsia lagi tentang wujudnya keinginan kelompok tertentu yang mahu beliau jadi Perdana Menteri buat kali kedua setelah dijatuhkan pada PRU 2018 yang lalu.
Soalnya, bolehkah Najib jadi Perdana Menteri lagi?
Seorang bekas menteri memberi reaksi dengan berkata, dulu ramai yang menyebut, kalau Tun Abdullah Badawi boleh jadi Perdana Menteri, bermakna sesiapa juga tidak mustahil jadi Perdana Menteri.
Kini katanya, dengan Ismail Sabri Yaakob yang pengalamannya lagi di bawah daripada Tun Abdullah Badawi pun boleh jadi Perdana Menteri, lagilah tidak mustahil untuk sesiapa saja untuk memegang jawatan itu, termasuk Najib buat kali kedua.
Turut tidak mustahil kata bekas menteri itu lagi, jika sebelum ini Tun Mahathir Mohamad berupaya menjadi Perdana Menteri buat kali kedua melalui parti yang berbeza berbanding keberadaannya sebagai Perdana Menteri pada kali pertama, Najib mungkin mencatat rekod dua kali sebagai Perdana Menteri melalui parti yang sama iaitu UMNO.
Di Malaysia ini macam-macam boleh jadi, tambah beliau.
Namun demikian, sama ada Najib berupaya muncul kembali sebagai Perdana Menteri buat kali kedua atau tidak, ia sebenarnya banyak ditentukan pada tarikh 8 Disember depan.
Najib sebelum ini telah dihukum bersalah oleh Mahkamah Tinggi berkaitan kes rasuah SRC International dan dijatuhi hukuman penjara 12 tahun serta denda RM210 juta.
Beliau bagaimanapun dibenar merayu ke Mahkamah Rayuan untuk membatalkan hukuman tersebut dan 8 Disember ini telah ditetapkan sebagai tarikh untuk hakim memberikan keputusannya.
Jika pada 8 Disember ini rayuannya diterima oleh Mahkamah Rayuan dan beliau dilepaskan daripada hukuman itu, maka cerahlah harapan Najib untuk menjadi calon PM10 mewakili BN jika PRU15 diadakan pada tahun depan misalnya.
Zahid Hamidi sebagai Presiden UMNO pastinya lebih selesa meletakkan Najib sebagai calon Perdana Menteri, walaupun Ismail Sabri sedang menduduki jawatan itu sekarang ini.
Tetapi, kalau rayuannya ditolak dan hukuman bersalah itu kekal di peringkat Mahkamah Rayuan, hasratnya mengejar jawatan Perdana Menteri buat kali kedua boleh dikata telah terpadam dengan sendirinya.
Meski biasanya Najib akan terus dibenar merayu ke Mahkamah Persekutuan selepas itu, namun pengekalan hukuman bersalah di peringkat Mahkamah Rayuan akan menghalangnya daripada bertanding lagi sebagai Ahli Parlimen di Pekan.
Tanpa dibenar bertanding dalam PRU15, bermakna tiada lagilah peluang Najib untuk menjadi Perdana Menteri bagi kali kedua.
8 Disember – selain Najib dan penyokongnya yang berdebar menanti tarikh itu, tidak terkecuali Ismail Sabri juga pastinya turut berdebar sama menunggunya. – 


ShahbudinHusin 24/11/2021.








Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/11/najib-pm10-penentuannya-8-disember-ini.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pm10 Rakyat Tak Sabar Najib Jangan Minta Tangguh

Pm10 Rakyat Tak Sabar Najib Jangan Minta Tangguh

papar berkaitan - pada 24/11/2021 - jumlah : 254 hits
GST dan makan semula kangkong kerana harga sayur naik perlu dilaksana semula KUALA LUMPUR Nov 24 The Court of Appeal has rejected an application by Datuk Seri Najib Razak to reschedule the decision date for his conviction and sentencing fro...
8 Disember Bukan Doomsday Najib Tapi Doomsday Ismail Sabri Zeti Dan Mahathir Juga

8 Disember Bukan Doomsday Najib Tapi Doomsday Ismail Sabri Zeti Dan Mahathir Juga

papar berkaitan - pada 1/12/2021 - jumlah : 298 hits
Oleh Sirajuddin AhmadHari penentu sama ada Datuk Seri Najib bersalah atau tidak dalam kes rayuannya akan di tentukan bersempena 100 hari Datuk Ismail Sabri menjadi Perdana Menteri Pada hari penentu itu nama nama selain dari nama Najib nama ...
Najib Optimis Bn Menang Prn Melaka Jika Jentera Berkerja Kuat

Najib Optimis Bn Menang Prn Melaka Jika Jentera Berkerja Kuat

papar berkaitan - pada 14/11/2021 - jumlah : 199 hits
MALAYSIA POST BARISAN Nasional optimis memenangi Pilihan Raya Negeri Melaka pada 20 November ini Pengerusi Lembaga Penasihat BN Datuk Seri Najib Razak berkata BN berpeluang menang PRN Melaka dengan syarat jentera parti perlu menganggap sain...
Arahan Dari Jho Low Adalah Mandat Najib Kata Bekas Cfo 1mdb

Arahan Dari Jho Low Adalah Mandat Najib Kata Bekas Cfo 1mdb

papar berkaitan - pada 14/11/2021 - jumlah : 236 hits
BERNAMA Menurut Azmi Tahir Jho Low akan memberi maklumat atau arahan yang perlu beliau laksanakan kerana ia adalah dari Najib Bekas perdana menteri Najib Razak di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini Gambar Bernama Bekas ketua pegawai kewa...
Prn Melaka Sepatutnya Merayu Pada Pengundi Bukan Buat Ugutan Najib

Prn Melaka Sepatutnya Merayu Pada Pengundi Bukan Buat Ugutan Najib

papar berkaitan - pada 15/11/2021 - jumlah : 173 hits
Pengerusi Lembaga Penasihat Barisan Nasional Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan kenyataan berbaur ugutan yang dikeluarkan oleh Pengerusi Perikatan Nasional Tan Sri Muhyiddin Yassin hanya akan membuatkan rakyat menarik sokongan kepada ga...
Pendedahan Najib Bakal Dapat Rumah Percuma Bernilai Rm100 Juta Di Kejiranan Mewah Kl

Pendedahan Najib Bakal Dapat Rumah Percuma Bernilai Rm100 Juta Di Kejiranan Mewah Kl

papar berkaitan - pada 14/11/2021 - jumlah : 256 hits
Kebimbangan timbul berhubung keputusan kerajaan memberikan penghargaan kepada bekas PM di atas khidmat awamnya walaupun disabit kesalahan rasuah berprofil tinggi Bekas perdana menteri Najib Razak mendapat beberapa kelebihan selepas kerajaan...
Bn Tak Berani Letak Poster Najib Atau Zahid Takut Pengundi Hilang Selera

Bn Tak Berani Letak Poster Najib Atau Zahid Takut Pengundi Hilang Selera

papar berkaitan - pada 15/11/2021 - jumlah : 256 hits
asking Hazem why he had not revealed this during a meeting between 1MDB and the company s auditors KPMG the next day on the same US 2 3 billion purported investment Hazem rejected this idea as he maintained that Low had attended the meeting...
Siri Iqoo Z9 Yang Dikuasakan Oleh Snapdragon 7 Gen 3 Kini Dilancarkan Di Malaysia

Uitm Ijn Gave Assurance On Surgery Course S Diversity Say Foreign Advisers

Projek Perumahan Lumira Di Eka Heights Menawarkan Sentuhan Moden Dan Tema Reka Bentuk Avant Garde

Hantar Anak Ke Sekolah Tidak Pakai Topi Keledar

Shanghai Dim Sum Dan Big Bowl Noodles Di Dorsett Grand Subang

Zim Zim Ala Kazim

Simpan Duit Kertas Rm5

Buaya Jantan 5 Meter Tersangkut Pada Pukat



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Asyraf Claims Ph Victory In Kuala Kubu Baharu

Prk Kkb Undi Polis Tentera Swing Kepada Ph

Lumira Eka Heights Menawarkan Kediaman Selesa Dengan Sentuhan Moden

Terokai Kehidupan Moden Di Eka Heights Memperkenalkan Lumira

Suburban Villa By Nach Zel Architekti In Prague Czech Republic

14 Tahun Solo Raja Azura Kembali Bersuami