Najib Pembohong Awang Selamat Utusan Mesti Minta Maaf


Bekas ahli majlis tertinggi Umno Datuk Mohd Puad Zarkashi hari ini mencadangkan ahli Umno “memboikot” akhbar Utusan Malaysia sekiranya Pengerusi Eksekutif akhbar berkenaan Datuk Abdul Aziz Sheikh Fadzir enggan meminta maaf kepada Datuk Seri Najib Razak.
Puad berkata, Aziz perlu meminta maaf kepada bekas perdana menteri itu kerana terlalu gopoh membuat kesimpulan dengan menggelarkan Najib sebagai pembohong susulan wawancara dengan Al-Jazeera baru-baru ini, apabila Najib mendedahkan tidak tahu sumber sebenar wang ‘derma’ yang dimasukkan ke dalam akaun peribadinya.
Awang Selamat dalam kolumnya di Utusan Malaysia berkata wawancara 101 East pada 26 Oktober itu membongkar pembohongan Najib selama ini.
Belaiu menulis: “Tidak masuk akal yang Najib tidak tahu dari mana sumber sebenar jumlah wang yang besar itu, dan lebih-lebih lagi setelah pendedahan demi pendedahan yang menjuruskan wang itu sebenarnya datang daripada Tanore Finance Corporation.”
Tanore Finance Corporation adalah syarikat yang didaftarkan di Kepulauan British Virgin dan dikaitkan dengan skandal 1MDB dan dipercayai wang tersebut disalurkan oleh Jho Low kepada Najib.
Sementara itu, Puad mempersoalkan Aziz yang menggunakan temubual Najib bersama pengendali program 101 East, Mary Ann Jolley dengan membuat kesimpulan Najib bersalah.
“Semua tahu Mary pernah dihalau daripada Malaysia pada 2015. Lihatlah soalan beliau yang cuba mengaitkan Najib dengan pembunuhan Altantuya Shaariibuu.
“Kalau Aziz mahu memelihara profesionalisme kewartawanan Utusan, dia sepatutnya menghantar wakil Utusan pula menemubual Najib, terutamanya apa maksud Najib dia tidak boleh semak sumber dana politik yang masuk ke akaun peribadi beliau.
“Sedangkan Najib juga sudah memuat naik 6 ‘print screen’ dokumen ke dalam Facebook beliau pada 10 September 2018. Ia bukti sumber dana politik yang beliau terima,” katanya di laman Facebook beliau.
Tempohari, Awang Selamat, nama samaran editorial Utusan berkata, rakyat dan ahli Umno terutamanya berasa tertipu kerana selama ini mereka menerima penjelasan dana itu sumbangan daripada kerajaan Arab Saudi.
Mengulas lanjut, Puad juga mencadangkan agar Aziz menghantar wakil Utusan menemui Menteri Luar Arab Saudi Adel Ahmed Al-Jubeir yang pernah membuat kenyataan bahawa dana 1MDB adalah tulen daripada Raja Arab Saudi.
“Kenyataan (Menteri Luar Datuk) Saifuddin Abdullah baru-baru ini tidak boleh pakai kerana itu bukan keluar daripada mulut menteri luar Saudi sendiri.
“Bahkan pada penghujung 2015, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi pernah menyatakan dia telah berjumpa sendiri keluarga penderma,” katanya.
Puad turut menamakan Aziz sebagai individu di sebalik ruangan pojok Utusan Malaysia, “Awang Selamat” bagi menyelar Najib.
“Apa agenda Aziz? Kenapa memperalatkan Utusan untuk mendesak Najib memohon maaf kepada seluruh ahli Umno kerana isu 1MDB? Apakah Aziz adalah sebahagian daripada ‘games plan’ Mahathir-Daim untuk terus memecah belahkan perpaduan Umno selepas pilihan raya umum ke-14?
“Aziz amat melampau kerana Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) belum pun membuat sebarang pendakwaan atas fitnah ‘utama’ kononnya Najib mencuri RM2.6 bilion duit 1MDB. Maka apa asas Aziz untuk menuduh Najib bersalah dan mesti meminta maaf?” soalnya.
Puad mendakwa Aziz juga mendahului mahkamah kerana menjatuhkan hukuman kepada Najib sedangkan 38 pertuduhan sedia ada tidak ada kaitan dengan tuduhan mencuri duit 1MDB.
“Ini amat teruk kerana beliau menuduh Najib seorang penipu. Kecuali dia menafikan dia bukan ‘Awang Selamat’,” katanya.
DIKEMASKINI: Musa TERKEJUT kes tutup dibuka semula, mengaku tidak bersalah dijamin 2 juta
KLIK BACA: Ketuanan ‘pemimpin’ Melayu Umno yang berakhir, Syed Saddiq silap besar
KLIK BACA: “Pembunuhan Khashoggi ingatkan pada Altantuya dan Najib” – Kit Siang
KLIK BACA: Nazri sangka Tun Mahathir cuma mahu cari wang 1MDB?
MESTI BACA: Altantuya video pendedahan terbaru Deepak: Kenapa Najib bercakap seperti hakim?
KLIK BACA: Kenapa penyokong doa moga Najib Rosmah selamat seperti para Nabi Nuh, Musa, Isa, Ibrahim dan Muhammad SAW.
KLIK BACA: Beri Melayu lesen jual arak – Zaid Ibrahim bengong!
The post Najib pembohong, Awang Selamat Utusan mesti minta maaf appeared first on Malaysian Review.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysianreview.com/189852/najib-pembohong-awang-selamat-utusan-mesti-minta-maaf/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Utusan Meloya Balun Najib Kaw Kaw

Utusan Meloya Balun Najib Kaw Kaw

papar berkaitan - pada 6/11/2018 - jumlah : 343 hits
Haiit domo arigato gozaimasu Story kat dan Utusan bantai Najib apa cerita Utusan Malaysia menerusi tulisan Awang Selamat yang selama ini kuat mengkritik Pakatan Harapan dan mengangkat dakyah serta propaganda UMNO nampaknya sudah menukar hal...
Penyokong Doa Najib Rosmah Selamat Dari Kezaliman Yang Menimpa Nabi

Penyokong Doa Najib Rosmah Selamat Dari Kezaliman Yang Menimpa Nabi

papar berkaitan - pada 26/10/2018 - jumlah : 420 hits
Penyokong Datuk Seri Najib Razak dan isteri Rosmah Mansor tetap istiqamah dan setia menunggu kemunculan pemimpin kesayangan mereka di mahkamah semalam yang didakwa atas tuduhan pecah amanah RM6 bilion terutamanya untuk membayar hutang 1MDB ...
Awang Selamat Yang Marah Marah

Awang Selamat Yang Marah Marah

papar berkaitan - pada 6/11/2018 - jumlah : 259 hits
oleh Ab Jalil Backer Awang Selamat marah dan menuduh Najib Razak menipu ahli UMNO kerana menjawab kepada Al Jazeera bahawa beliau tidak memeriksa dari mana keluarga di raja Arab Saudi mengambil wang untuk menderma kepadanya Ayat yang lebih ...
Utusan Serang Najib Najib Berbohong Derma Arab Saudi

Utusan Serang Najib Najib Berbohong Derma Arab Saudi

papar berkaitan - pada 5/11/2018 - jumlah : 275 hits
Akhbar Utusan Malaysia milik Umno melancarkan serangan terhadap bekas presiden parti Datuk Seri Najib Razak mendakwa beliau berbohong kerana tidak tahu sumber wang yang didepositkan ke dalam akaun banknya Sebelumnya Najib mendakwa wang itu ...
Najib Razak Pembohong

Najib Razak Pembohong

papar berkaitan - pada 8/11/2018 - jumlah : 267 hits
NAJIB Razak tak reti duduk diam Hampir setiap hari ada saja yang hendak dikomen beliau Hujung minggu baru baru ini Najib dibantu pegawai yang setia bersama beliau bernama Isham Jalil mengadakan satu sidang town hall di PWTC Samada Najib gil...
Utusan Tuduh Najib Bohong Rm2 6 Bilion Dalam Akaun Peribadi

Utusan Tuduh Najib Bohong Rm2 6 Bilion Dalam Akaun Peribadi

papar berkaitan - pada 6/11/2018 - jumlah : 279 hits
Utusan Malaysia menggelar Datuk Seri Najib Razak seorang pembohong susulan wawancara dengan Al Jazeera baru baru ini apabila beliau mendedahkan dia sebenarnya tidak tahu sumber sebenar wang yang dimasukkan ke dalam akaun peribadi yang berni...
Adakah Zahid Arah Utusan Bantai Najib

Adakah Zahid Arah Utusan Bantai Najib

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 317 hits
Isu akhbar Utusan yang merupakan lidah Umno menghentam Najib Razak berkenaan derma Arab Saudi dikaitkan pula dengan Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi Foto Free Malaysia Today oleh Shahbudin Husin Agak mengejutkan sebenarnya apabila Utusan se...
Presiden Pafa Minta Maaf Bola Sepak Utusan Online

Presiden Pafa Minta Maaf Bola Sepak Utusan Online

papar berkaitan - pada 30/10/2018 - jumlah : 388 hits
Presiden Pafa minta maaf Bola Sepak Utusan Online Presiden Pafa minta maaf29 Oktober 2018 10 10 PM GAMBAR Presiden Pafa Hasnul Zulkarnain Munaim bersama trofi Piala Malaysia di tepi kolam yang mendapat kritikan ramai MEDIA SOSIAL IPOH 29 Ok...
Najib Nafi Pembohong Pencuri Atau Penyangak Cukup Cukuplah Itu

Najib Nafi Pembohong Pencuri Atau Penyangak Cukup Cukuplah Itu

papar berkaitan - pada 8/11/2018 - jumlah : 348 hits
Bekas PM Najib Razak bertegas wang tunai RM2 6 bilion dalam akaun peribadinya adalah derma Arab Saudi dan dirinya bukan pembohong pencuri atau penyangak Foto The Rakyat Post oleh Shahbudin Husin Untuk kali yang seterusnya terutama sejak dib...
Towards More Comprehensive Pension Reform

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Drama Racun Rihanna Lakonan Intan Najuwa Rita Rudaini

Bunga Paling Seram Di Dunia

Logo Autentik Untuk Produk Asli Madu

Ucapan Hari Jadi Ucapan Lawak Untuk Kawan Islamik

Hadiah Hari Guru 40 Idea Hadiah Yang Menarik

Gara Gara Al Bani Menuduh Iamam Bukhari Kafir Karena Takwil