Adakah Zahid Arah Utusan Bantai Najib


Isu akhbar Utusan yang merupakan lidah Umno menghentam Najib Razak berkenaan derma Arab Saudi dikaitkan pula dengan Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi. – Foto Free Malaysia Today
oleh Shahbudin Husin
Agak mengejutkan sebenarnya apabila Utusan, sebuah akhbar milik UMNO, tiba-tiba membalun Najib Razak dengan menggelarnya sebagai pembohong berkaitan dana RM2.6 bilion
Melalui ruangan pojok Awang Selamat, akhbar itu menggunakan interbiu bekas Perdana Menteri bersama Al-Jazeera baru-baru ini sebagai asas serangannya di mana beliau mendedahkan tidak tahu sumber sebenar wang yang dimasukkan ke dalam akaun peribadinya itu.
Kata Awang Selamat, pengakuan Najib itu membuatkan rakyat dan ahli UMNO tertipu kerana selama ini mereka diberikan penjelasan bahawa ia adalah derma daripada Arab Saudi.
Tambah tulisan akhbar itu lagi, adalah tidak masuk akal Najib tidak mengetahui sumber sebenar wang dalam jumlah yang besar itu, lebih-lebih lagi setelah pendedahan demi pendedahan yang menjuruskan wang itu sebetulnyandatang daripada Tanore Finance Corporation.
Tanore Finance adalah sebuah firma milik Jho Low bersam Eric Tan Kim Loong.
Sehubungan itu, Awang Selamat menggesa Najib agar memohon maaf kepada semua ahli UMNO kerana pembohongan itulah yang telah menghilangkan keyakinan rakyat sehingga akhirnya BN kalah dalam PRU14 yang lalu.
Walaupun Utusan dikira terlewat menyedari Najib telah berbohong, sedangkan media sosial dan media alternatif telah lama menyedarinya, bahkan mendedahkannya secara berterusan sehingga BN kecundang ditolak rakyat, sekurang-kurangnya kini semakin ramai sedar siapa Najib yang sebenarnya.
Cuma, sebagai akhbar milik UMNO, serangan serta balunan Utusan terhadap Najib ini adalah sesuatu yang mengejut serta memeranjatkan.
Tambahan lagi, meskipun tidak lagi mengetuai UMNO dan kerajaan, tetapi Najib masih lagi setia bersama parti itu, malah hubungan beliau dengan Presiden UMNO, Zahid Hamidi juga dikira masih baik.
Realitinya Utusan adalah milik UMNO, cuma penerajunya saja yang berubah setelah Najib kalah. Sebelum ini, Pengerusi Eksekutif Utusan ialah Fatmi Che Salleh, bekas Setiausaha Politik Najib sendiri, manakala Ketua Pengarangnya ialah Aziz Ishak.
Sebaik Zahid Hamidi mengambil alih teraju UMNO, beliau telah menukar peneraju Utusan dengan meletakkan rakan karibnya, bekas Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru, Aziz Sheikh Fadzir sebagai Pengerusi Eksekutif, sementara jawatan Ketua Pengarang yang ditinggalkan oleh Aziz masih lagi belum diisi.
Dengan serangan Utusan terhadap Najib tempohari dan mungkin bertambah lagi di masa-masa akan datang, ramai yang kini tertanya-tanya kenapa akhbar itu tiba-tiba bertindak seperti telah melupakan segala jasa bekas Perdana Menteri itu?
Adakah ia isyarat bahawa Utusan akan mula menjauhi Najib yang nampaknya semakin aktif membela diri sendiri dan menyerang Pakatan Harapan kebelakangan ini?
Apakah pendirian Utusan ini merupakan arahan daripada Zahid Hamidi yang tidak mahu Najib terus menonjol dan membayangi penampilannya sebagai peneraju UMNO dan Ketua Pembangkang?
Adakah ini juga bermakna bahawa Utusan selepas ini hanya akan memberi ruang dan sokongan kepada Zahid Hamidi saja untuk mengetuai serangan terhadap Pakatan Harapan, manakala Najib akan ditenggelamkan dengan pelbagai serangan dan balunan yang berterusan?.
*Shahbudin Husin adalah penulis buku kritik politik terkenal. Tulisan adalah pendapat peribadi beliau.
KLIK BACA: Utusan tuduh Najib bohong RM2.6 bilion dalam akaun peribadi, sila minta maaf kepada ahli Umno
DIKEMASKINI: Musa Aman TERKEJUT kes tutup rasuah balak dibuka semula
KLIK BACA: Ketuanan ‘pemimpin’ Melayu Umno yang berakhir, Syed Saddiq jangan jadi bodoh
KLIK BACA: “Pembunuhan Khashoggi ingatkan pada Altantuya dan Najib” – Kit Siang
KLIK BACA: Nazri sangka Tun Mahathir cuma mahu cari wang 1MDB?
MESTI BACA: Altantuya video pendedahan terbaru Deepak: Kenapa Najib bercakap seperti hakim?
KLIK BACA: Beri Melayu lesen jual arak – Zaid Ibrahim bengong!
The post Adakah Zahid arah Utusan bantai Najib? appeared first on Malaysian Review.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysianreview.com/190096/adakah-zahid-arah-utusan-bantai-najib/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kenapa Utusan Balun Najib Adakah Ini Arahan Zahid Hamidi

Kenapa Utusan Balun Najib Adakah Ini Arahan Zahid Hamidi

papar berkaitan - pada 5/11/2018 - jumlah : 320 hits
Agak mengejutkan sebenarnya apabila Utusan sebuah akhbar milik UMNO tiba tiba membalun Najib Razak dengan menggelarnya sebagai pembohong berkaitan dana RM2 6 bilionMelalui ruangan pojok Awang Selamat akhbar itu menggunakan interbiu bekas Pe...
Utusan Bantai Najib Apa Cerita

Utusan Bantai Najib Apa Cerita

papar berkaitan - pada 6/11/2018 - jumlah : 650 hits
Pada 6 November 2018Utusan Malaysia menerusi tulisan Awang Selamat yang selama ini kuat mengkritik Pakatan Harapan dan mengangkat dakyah serta propaganda UMNO nampaknya sudah menukar haluan dengan menyalah bekas presiden parti itu Jika sebe...
Adakah Subsidi Buat Rakyat Tak Mampu Berfikir Dan Berdikari Najib

Adakah Subsidi Buat Rakyat Tak Mampu Berfikir Dan Berdikari Najib

papar berkaitan - pada 1/11/2018 - jumlah : 306 hits
Baru semalam dalam FB Live saya cakap mengenai perlunya Kerajaan hari ini fikirkan masalah yang dihadapi rakyat dan tingkatkan usaha beri bantuan Hari ini keluar kenyataan bahawa Kerajaan bayangkan untuk hentikan subsidi kononnya ia sebabka...
Utusan Meloya Balun Najib Kaw Kaw

Utusan Meloya Balun Najib Kaw Kaw

papar berkaitan - pada 6/11/2018 - jumlah : 350 hits
Haiit domo arigato gozaimasu Story kat dan Utusan bantai Najib apa cerita Utusan Malaysia menerusi tulisan Awang Selamat yang selama ini kuat mengkritik Pakatan Harapan dan mengangkat dakyah serta propaganda UMNO nampaknya sudah menukar hal...
Utusan Serang Najib Najib Berbohong Derma Arab Saudi

Utusan Serang Najib Najib Berbohong Derma Arab Saudi

papar berkaitan - pada 5/11/2018 - jumlah : 276 hits
Akhbar Utusan Malaysia milik Umno melancarkan serangan terhadap bekas presiden parti Datuk Seri Najib Razak mendakwa beliau berbohong kerana tidak tahu sumber wang yang didepositkan ke dalam akaun banknya Sebelumnya Najib mendakwa wang itu ...
Desak Zahid Hamidi Berehat Adakah Tangan Ghaib Dibelakang Pergerakan Pemuda Najibrazak Tunfaisal

Desak Zahid Hamidi Berehat Adakah Tangan Ghaib Dibelakang Pergerakan Pemuda Najibrazak Tunfaisal

papar berkaitan - pada 26/10/2018 - jumlah : 560 hits
Petang tadi berlangsung satu mesyuarat yang kononnya adalah mesyuarat bulanan Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia yang dipengerusikan oleh Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia Datuk Dr Ashraf Wajdi di PWTC Apa yang menggemparkan ialah beberapa...
Utusan Tuduh Najib Bohong Rm2 6 Bilion Dalam Akaun Peribadi

Utusan Tuduh Najib Bohong Rm2 6 Bilion Dalam Akaun Peribadi

papar berkaitan - pada 6/11/2018 - jumlah : 279 hits
Utusan Malaysia menggelar Datuk Seri Najib Razak seorang pembohong susulan wawancara dengan Al Jazeera baru baru ini apabila beliau mendedahkan dia sebenarnya tidak tahu sumber sebenar wang yang dimasukkan ke dalam akaun peribadi yang berni...
218 Fibonaci

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Persediaan Awal Haji

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Biodata Faisal Halim Pemain Bolasepak Viral Malaysia

Kkb Poll Indian Voters Might Make All The Difference



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Empat Maut Mpv Dan Kereta Api Berlanggar

Lelaki Ditangkap Curi Kawal 25 000 Akaun Facebook

Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat

Wanita Terkejut Melihat Bawang Hijau Dijual Pada Harga Rm9 45 Sekilogram

Kuda Putih Sarawak Cable Boleh Jadi Menunggang Sendiri

Video Bersih Kesal Lantikan Ahli Baharu Spr Tidak Telus Mungkir Janji