Najib Ditipu Al Jazeera Janji Topik Lain Tapi Ditemu Bual Topik Lain



(Utusan) – Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan pengacara rancangan temubual Al-Jazeera, Mary Ann tidak adil kepada beliau ketika sesi wawancara berlangsung.
Menurut Najib, dalam program temuramah yang dirakam pada hari isteri, anak dan anak tirinya disoal siasat oleh pihak polis semalam, Mary Ann tidak mengikuti topik yang telah dipersetujui sebelum ini.
Najib berkata, biarpun wawancara tersebut melangkaui masa serta menyeberang skop yang dipersetujui, beliau tetap menjawab soalan tambahan yang diajukan.
“Walaupun saya sudah menjawab banyak soalan mengenai Altantuya dan 1MDB yang bukan pun di dalam skop yang dipersetujui, wartawan yang bernama Mary Ann ini tetap tidak mahu kembali kepada topik asal iaitu legasi saya dan ekonomi negara.
“Malahan, dia terus menekan tentang isu Altantuya dan 1MDB yang sedang di dalam proses pengadilan di mahkamah dan mencelah semasa saya sedang menjawab serta berulang-kali untuk mengaitkan nama Jho Low kepada saya walaupun saya sudah jawab peranan Jho Low kepada dia dipermulaan wawancara ini,” kata Najib.
Najib berkata, sikap Marry Ann itu menyebabkan dia mengambil keputusan untuk menghentikan temubual yang sedang berlangsung.
“Oleh itu, saya mengambil keputusan untuk menghentikan temubual ini kerana tidak mengikuti apa yang telah dipersetujui dan ianya tidak adil kepada saya.
“Saya berpendirian tidak mahu mereka melanjutkan fitnah mengenai dua-dua isu itu terhadap saya, yang sudah berkali-kali dijawab dan terlalu banyak kali diberi penjelasan,” kata Najib dalam satu hantaran di Facebook sebentar tadi.
Program wawancara bersama Marry Ann itu disiarkan oleh rangkaian Al-Jazeera hari ini. Dalam program tersebut Najib dilihat menamatkan wawancara sebelum rancangan itu berakhir. Mary Ann merupakan wartawan yang bertanggungjawab bagi satu program mengenai pembunuhan Altantuya.
Menurut Najib, beliau diberitahu pihak Al-Jazeera sedang cuba untuk mengatur satu lagi wawancara dengannya supaya matlamat asal dua-dua pihak akan dapat dicapai.
**********************************************************
Sebentar tadi, Al-Jazeera telah menyiarkan temuramah yang dirakam serentak ketika isteri, anak dan anak tiri saya disoalsiasat oleh pihak polis semalam.
Biarpun wawancara ini melangkaui masa yang dipersetujui serta menyeberang skop yang dipersetujui, saya tetap menjawab soalan soalan tambahan yang diajukan.
Tetapi, individu yang mengendali wawancara itu juga adalah wartawan bertanggungjawab bagi satu program mengenai pembunuhan Altantuya, dan dia bertegas mahu menyoal soalan mengenainya, disebalik pelbagai penafian saya, disebalik kes pembunuhan itu sudah melalui prosiding mahkamah terperinci, malah dua minggu lalu, atas permintaan saya, pegawai saya telahpun membuat laporan polis meminta pihak berkuasa menyiasat semula bagi membersihkan nama saya.
Walaupun saya sudah menjawab banyak soalan mengenai Altantuya dan 1MDB yang bukan pun di dalam skop yang dipersetujui, wartawan yang bernama Mary Ann ini tetap tidak mahu kembali kepada topik asal iaitu legasi saya dan ekonomi negara.
Malahan, dia terus menekan tentang isu Altantuya dan 1MDB yang sedang di dalam proses pengadilan di mahkamah dan mencelah semasa saya sedang menjawab serta berulang-kali untuk mengaitkan nama Jho Low kepada saya walaupun saya sudah jawab peranan Jho Low kepada dia dipermulaan wawancara ini.
Oleh itu, saya mengambil keputusan untuk menghentikan temubual ini kerana tidak mengikuti apa yang telah dipersetujui dan ianya tidak adil kepada saya. Saya berpendirian tidak mahu mereka melanjutkan fitnah mengenai dua-dua isu itu terhadap saya, yang sudah berkali-kali dijawab dan terlalu banyak kali diberi penjelasan.
Saya diberitahu bahawa pihak Al-Jazeera sedang cuba untuk mengatur satu lagi wawancara dengan saya supaya matlamat asal dua-dua pihak akan dapat dicapai. – Najib Razak
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2018/10/27/najib-ditipu-al-jazeera-janji-topik-lain-tapi-ditemu-bual-topik-lain/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Janji Nak Hapus Ptptn Tapi Yuran Pengajian Naik Najib

Janji Nak Hapus Ptptn Tapi Yuran Pengajian Naik Najib

papar berkaitan - pada 25/10/2018 - jumlah : 1281 hits
Oh naik yuran Dijanjikan hapus PTPTN yang dapat apa Sindiran dan kritikan kerana tak bayar PTPTN Dijanjikan pendidikan percuma yang dapat apa Yuran universiti dinaikkan Menteri sibuk dgn warna kasut dan stokin Penasihat pula ke London buat ...
Mereka Kata Isteri Saya Pemilik Grab Tapi Naik Grab Juga Najib Mengungkit Janji Tun M Mahu Hapus Grab

Mereka Kata Isteri Saya Pemilik Grab Tapi Naik Grab Juga Najib Mengungkit Janji Tun M Mahu Hapus Grab

papar berkaitan - pada 22/10/2018 - jumlah : 412 hits
Mereka Kata Isteri Saya Pemilik Grab Tapi Naik Grab Juga Najib Mengungkit Janji Tun M Mahu Hapus Grab Mereka Kata Isteri Saya Pemilik Grab Tapi Naik Grab Juga Najib Mengungkit Janji Tun M Mahu Hapus Grab
Najib Mohon Maaf Kepada Al Jazeera Fikir Rosmah Dan Anak Disiasat Polis

Najib Mohon Maaf Kepada Al Jazeera Fikir Rosmah Dan Anak Disiasat Polis

papar berkaitan - pada 28/10/2018 - jumlah : 291 hits
Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan tindakannya menghentikan rakaman temu bual khas dengan Al Jazeera yang disiarkan hari ini adalah disebabkan agensi berita antarabangsa itu tidak bersikap adil Menurut Najib wartawa...
Video Najib Kena Grill Mary Ann Jolley Wartawan Al Jazeera

Video Najib Kena Grill Mary Ann Jolley Wartawan Al Jazeera

papar berkaitan - pada 28/10/2018 - jumlah : 582 hits
Datuk Seri Najib Tun Razak gagal mengawal perasaan ketika ditemu bual organisasi media antarabangsa Al Jazeera Najib beberapa kali gagal mengekalkan sifat tenang apabila menjawab soalan wartawan Mary Ann Jolley dalam program 101 East hari i...
Sohibul Kalau Di Pks Tak Bahagia Silakan Cari Yang Lain Tapi Jangan Buat Gaduh

Sohibul Kalau Di Pks Tak Bahagia Silakan Cari Yang Lain Tapi Jangan Buat Gaduh

papar berkaitan - pada 29/10/2018 - jumlah : 237 hits
Presiden Partai Keadilan Sejahtera Mohammad Sohibul Iman angkat bicara terkait sikap pengurus dan kader PKS di sejumlah daerah yang memilih mundur dari partainya Ia mengaku tidak tahu persis alasan kader itu hengkang dari partainya
Najib Gagal Kawal Perasaan Layan Soalan Al Jazeera

Najib Gagal Kawal Perasaan Layan Soalan Al Jazeera

papar berkaitan - pada 27/10/2018 - jumlah : 265 hits
MALAYSIAKINI Datuk Seri Najib Razak beberapa kali dilihat gagal mengawal perasaannya ketika diwawancara Al Jazeera untuk program 101 East hari ini kata organisasi media itu Menurut Al Jazeera dalam sesi soal jawab selama sejam itu bekas per...
Najib Dedah Rahsia Sebenar Berlian Merah Jambu Rosmah Ketika Wawancara Bersama Al Jazeera

Najib Dedah Rahsia Sebenar Berlian Merah Jambu Rosmah Ketika Wawancara Bersama Al Jazeera

papar berkaitan - pada 28/10/2018 - jumlah : 313 hits
Najib Dedah Rahsia Sebenar Berlian Merah Jambu Rosmah Ketika Wawancara Bersama Al JazeeraBekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak mendedahkan loket rantai berlian 22 karat berwarna merah jambu yang turut dikaitkan dalam siasatan skandal...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

15 Easter Garland Designs To String Along The Spring Festivities

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Do You Know About Kuda Kepang Dance

Cukai Perkhidmatan 8 Hanya Ke Atas Golongan Berkemampuan

300 Extra Padu Registration Counters Opened