Najib Berbuih Mulut Tuduh Saya Tapi Saya Bayar Cukai Sindir Tun M



(Agenda Daily) – Tun Dr Mahathir Mohamad menyindir Datuk Seri Najib Razak yang mengeluarkan bermacam-macam ‘bukti’ berkenaan pajakan tanah di Langkawi untuk disamakan dengan permohonan hartanah RM100 jutanya.
“Nampaknya ada orang yang berbuih mulut tuduh saya dapat macam-macam daripada Kerajaan selepas bersara dari jawatan Perdana Menteri (PM).
“Ada juga dikeluar “bukti” berkenaan pajakan tanah di Langkawi. Pajakan dengan bayaran bukan makna hadiah. Bukan dapat free, diskaun pun tidak.
“Agaknya orang ini cuba nak alih pandangan dari masalah dia ‘tolak’ permintaan dia sendiri untuk dapat hartanah mewah dari Kerajaan. Ada orang beritahu saya mewah tahap kayangan,” katanya menulis di dalam blog beliau, chedet.cc, hari ini.
Tanpa menyatakan siapa yang beliau maksudkan, tetapi dipercayai ditujukan kepada Najib, bekas PM dua kali itu mengakui memajak tanah di pulau berkenaan, tetapi memulangkan semula kepada Lembaga Pembangunan Langkawi (LADA) setelah sewa dinaikkan berkali ganda.
“Saya akui saya pajak tanah. Pajak, bukan minta. Pajak kena bayar. Tak dapat free pun. Saya juga beli dua keping tanah di Langkawi selepas bersara.
“Tidak ada yang saya dapat percuma sebagai hadiah dari Kerajaan Persekutuan atau Negeri. Sebaliknya kos sewaan dinaikkan berkali ganda sehingga saya serah balik kepada LADA, Langkawi,” katanya.
Dr Mahathir berkata beliau bersedia disiasat setelah dituduh melakukan ‘salah laku, termasuk ketika beliau mula mendedahkan skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB).
“Macam-macam tuduhan yang dibuat tentang “salah laku” saya. Kalau benar dakwa lah. Kalau bersalah hukumlah. Malahan masa saya mula buka mulut pasal 1MDB berbagai usaha nak tuduh saya buat salah dilakukan kepimpinan masa itu. Bila gagal sampai tukang masak saya pun dilucut jawatan. Isteri saya pun turut disoal siasat.
“LHDN pula siasat anak-anak saya. Alhamdulillah, cukai semua dibayar ikut undang-undang dan tak timbul hutang cukai sampai berbilion. Jadi tak perlu mintak pelepasan passport untuk ke luar negara,” katanya menyindir Najib dan anaknya yang berhutang berbilion ringgit cukai LHDN.
Sebelum ini Dr Mahathir yang juga Ahli Parlimen Langkawi membangkitkan isu permohonan hartanah bernilai RM100 juta di Parlimen.
Najib kemudian menarik balik hasrat memohon hartanah daripada kerajaan dengan mengambil kira keadaan ekonomi rakyat yang berdepan situasi sukar akibat Covid-19.
Sebagai membalas serangan Dr Mahathir, kemudiaannya Najib membangkitkan isu pajakan tanah di Langkawi setelah diserang dalam isu permohonan tanah kerajaan dianggarkan bernilai RM100 juta.
Najib membangkitkan dakwaan tawaran pajakan tanah seluas 34 ekar di Langkawi semasa anak Dr Mahathir, Datuk Seri Mukhriz Mahathir menjadi Menteri Besar Kedah sebelum ini.
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2021/11/30/najib-berbuih-mulut-tuduh-saya-tapi-saya-bayar-cukai-sindir-tun-m/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Satu Lagi Projek Sakau Najib Hanya Siap 13 Tapi Dah Bayar 88 Rm8 3 Bilion

Satu Lagi Projek Sakau Najib Hanya Siap 13 Tapi Dah Bayar 88 Rm8 3 Bilion

papar berkaitan - pada 28/11/2021 - jumlah : 233 hits
Selain projek mega dan sakau yang luar biasa mahal di bawah pentadbiran BN UMNO NAJIB RAZAK seperti 1MDB SRC MRT HSR ECLR SOLAR ENERGY ROSMAH ada satu lagi projek yang dibayar secara babi buta dan luar biasa oleh Najib Iaitu projek paip gas...
8 Disember Bukan Doomsday Najib Tapi Doomsday Ismail Sabri Zeti Dan Mahathir Juga

8 Disember Bukan Doomsday Najib Tapi Doomsday Ismail Sabri Zeti Dan Mahathir Juga

papar berkaitan - pada 1/12/2021 - jumlah : 292 hits
Oleh Sirajuddin AhmadHari penentu sama ada Datuk Seri Najib bersalah atau tidak dalam kes rayuannya akan di tentukan bersempena 100 hari Datuk Ismail Sabri menjadi Perdana Menteri Pada hari penentu itu nama nama selain dari nama Najib nama ...
Selain Tanah Rm100 Juta Pm Juga Hantar Nama Najib Diberi Gelaran Tun

Selain Tanah Rm100 Juta Pm Juga Hantar Nama Najib Diberi Gelaran Tun

papar berkaitan - pada 20/11/2021 - jumlah : 207 hits
Bukan hanya permohonan tanah bernilai RM100 juta kepada Datuk Seri Najib Razak sedang dipertimbang kerajaan malah Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob juga menghantar nama bekas Perdana Menteri itu untuk diberi gelaran Tun Sumber Agenda Daily bol...
Najib Bayar Harga

Najib Bayar Harga

papar berkaitan - pada 4/12/2021 - jumlah : 119 hits
Oleh A KADIR JASIN December 4 2021 1 Kebetulan pula 44 tahun yang lalu editor saya di Business Times akan memberikan tajuk berita ini kepada profil yang saya lakukan pada Mohd Najib Abdul Razak Pemotongan akhbar The Business Times tahun 197...
Malaysia Benar Benar Jadi Korup Jika Najib Kembali Pimpin Negara Tun Mahathir

Malaysia Benar Benar Jadi Korup Jika Najib Kembali Pimpin Negara Tun Mahathir

papar berkaitan - pada 6/12/2021 - jumlah : 245 hits
By December 6 2021TUN Dr Mahathir Mohamad mendakwa apabila Ahli Parlimen Pekan Datuk Seri Najib Tun Razak atau rakan rakannya memimpin kembali kerajaan pada masa depan mereka akan terus merosakkan semua orang dengan korupsi termasuk jentera...
3 Penasihat Pm Mana Cukup Tun M Sindir Ismail Sabri

3 Penasihat Pm Mana Cukup Tun M Sindir Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 4/12/2021 - jumlah : 207 hits
MALAYSIA POST TUN Dr Mahathir Mohamad hari ini secara sinis menasihati Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob melantik lebih ramai penasihat di bawah pentadbirannya Beliau berkata tiga penasihat untuk Perdana tidak cukup dan sepatut...
Apa Punya Tak Dak Akal Yang Sokong Bagi Tanah Pada Najib Dab Tu Nak Bagi Gelaran Tun Pulak Bukan Nak Kena 12 Tahun Kah

Apa Punya Tak Dak Akal Yang Sokong Bagi Tanah Pada Najib Dab Tu Nak Bagi Gelaran Tun Pulak Bukan Nak Kena 12 Tahun Kah

papar berkaitan - pada 21/11/2021 - jumlah : 286 hits
Panas Portal dedah bukan hanya tanah RM100 juta Ismail Sabri juga hantar nama Najib diberi gelaran TunNovember 20 2021 Bukan hanya permohonan tanah bernilai RM100 juta kepada Datuk Seri Najib Razak sedang dipertimbang kerajaan malah Datuk S...
Dah Bayar Rm2 500 Tapi 6 Bulan Masih Belum Bertemu Jodoh Penjawat Awam Serang Staff Wanita Dalam Lif

Dah Bayar Rm2 500 Tapi 6 Bulan Masih Belum Bertemu Jodoh Penjawat Awam Serang Staff Wanita Dalam Lif

papar berkaitan - pada 19/11/2021 - jumlah : 308 hits
Hasrat mencari jodoh melalui sebuah laman web menemui kegagalan mengundang seorang detektif koperal bertindak memukul wanita berusia 34 tahun di Jalan 2 Chan Low Lin pada Selasa lalu Ketua Polis Daerah Cheras Asisten Komisioner Muhammad Idz...
Najib Tanya Berapa Banyak Rakyat Bayar Hutang 1mdb

Najib Tanya Berapa Banyak Rakyat Bayar Hutang 1mdb

papar berkaitan - pada 23/11/2021 - jumlah : 251 hits
Ini kerana satu dunia tahu Najib telah disabitkan bersalah oleh mahkamah tinggi Kuala Lumpur dengan hukuman penjara 12 tahun dan denda RM210 juta kerana tujuh tuduhan pecah amanah menyalahgunakan kedudukan dan pengubahan wang haram dana RM4...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Honor Lancar Empat Peranti Baharu Honor Pad 9 5g Honor X7b 5g Honor Magicbook X 16 Honor Band 9

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Lirik Lagu Kembali Pulang Feby Putri Ft Suara Kayu

Filem Memoir Seorang Guru

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa

Stpm Ulangan Tarikh Stpm Ulangan 2024

Himpunan Resepi Ayam Goreng Tepung Mudah

Why Choose Private Hire In London A Traveler S Perspective