Mulanya Demam Mata Anak Aman Graseka Dijangkiti Virus Perlu Rawatan Segera


Pelakon Aman Graseka berkata dia terpaksa menangguhkan untuk melakukan acara ‘jejak tanah’ untuk anak lelakinya Aishyraf Mikail Shah, berusia setahun dua bulan kerana kurang sihat.
Memetik Harian Metro, Aman berkata anaknya itu turut dimasukkan ke hospital akibat demam yang menyebabkan sawan dan terpaksa menangguhkan acara itu pada Disember depan.
“Sekarang matanya pula ada jangkitan virus, baru jadi sejak lima hari lepas. Kami terpaksa tangguhkan acara ‘jejak tanah’ ini dan mungkin dibuat pada awal Disember nanti.

“Anak saya perlu berpantang tidak boleh kena pasir selagi majlis ini tidak diadakan. Dalam acara itu, dia akan diletakkan di atas pasir dan berjalan atas bunga. Keadaan matanya sekarang masuk hari keenam, air pecah dan nampak darah,” katanya.
Pelakon yang kini menetap di kampung Padang Geh, Kuala Ketil, Kedah berkata anaknya itu perlu dibawa berjumpa pakar untuk mengenal pasti virus di matanya itu.
“Saya perlukan bantuan nasihat pakar mata untuk anak saya. Malah, saya amat menghargainya jika ada. Sewaktu demam Aishyraf Mikail dimasukkan ke sebuah hospital dan menerima rawatan selama tujuh hari sebelum dibenarkan keluar.
“Saya cuma tak bawa jumpa pakar mata lagi. Lepas kami sambut ulang tahun kelahirannya, dia masuk hospital sebab demam. Selepas itu kena sakit mata pula dan kerap gosok mata.
“Saya sekarang baru lagi bekerja hantar parcel. Mana tahu kalau-kalau jangkitan kuman bermula dari situ pun boleh jadi juga,” katanya.
Dalam pada itu, Aman mengakui sukar untuk dipanggil berlakon apatah lagi dia menetapkan syarat enggan bersentuhan dengan muhrim dalam lakonan. Ujarnya lagi, kali terakhir dia berlakon adalah pada Julai lalu.

“Begitu juga dalam bab bekerja dengan jurusolek artis perempuan dan kru perempuan. Itu yang agak susah orang nak panggil berlakon.
“Kali terakhir saya berlakon pula pada Julai lalu filem Hantu Kum Kum untuk Astro First dan penggambaran di Perlis,” katanya.
Aman juga mengakui susulan syarat yang ditetapkannya itu memberi kesan terhadap kariernya namun dia percaya pada rezeki dan akan terus berusaha mencari perndapatan.
“Sebelum Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) lagi saya dah tetapkan syarat ini. Saya tahu kesannya tapi saya percaya rezek datang dari Allah.
“Tawaran itu ada, tapi syarat saya buat produksi berat nak terima walaupun untuk beri watak bapa. Apapun jangan kita mengeluh dan salahkan sesiapa. Rezeki Tuhan dah tetapkan. Kita usaha sahaja,” katanya.
Menerusi perkahwinan kedua dengan Nurul Amrina Zamri, 33, dia turut mempunyai anak lelaki, Aishymir Mateen, kini berusia tiga tahun.
Kredit: Harian Metro

Jom, join Gathering Ibu Hamil Menawan sekarang! Banyak aktiviti dan hadiah menarik menanti dan penampilan istimewa Pn. Nad Masrom. Klik DAFTAR segera di sini https://toko.ideaktiv.com/product/gathering-mama-hamil-menawan-pama-x-numom/

Untuk lebih banyak info terkini jom sertai Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama)

 
 
The post Mulanya Demam, Mata Anak Aman Graseka Dijangkiti Virus. Perlu Rawatan Segera appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/mulanya-demam-mata-anak-aman-graseka-dijangkiti-virus-perlu-rawatan-segera/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Perlukan Rm9 Juta Untuk Rawatan Segera Anak Saudara Fattah Amin Hidap Rare Disease

Perlukan Rm9 Juta Untuk Rawatan Segera Anak Saudara Fattah Amin Hidap Rare Disease

papar berkaitan - pada 23/11/2022 - jumlah : 90 hits
Hati ibu mana yang tak bersedih jika anaknya sakit Sedangkan demam biasa pun sudah tak lena tidur apatah lagi jika anak kesayangan disahkan menghidap penyakit serius yang memerlukan rawatan pakar Aktor terkenal melalui akaun Instagram berko...
Hiburan Berderai Air Mata Dipuji Ibu Jadi Anak Sulung Yang Baik Reaksi Kanak Kanak Ini Bikin Ramai Sebak

Hiburan Berderai Air Mata Dipuji Ibu Jadi Anak Sulung Yang Baik Reaksi Kanak Kanak Ini Bikin Ramai Sebak

papar berkaitan - pada 24/11/2022 - jumlah : 169 hits
Satu rakaman video menjadi tular di media sosial TikTok apabila seorang wanita bergelar ibu dilihat merakam reaksi anak perempuan sulungnya yang dipuji telah menjadi permata hati yang baik dan penyabar Difahamkan si ibu itu telah meminta ka...
Air Mata Isteri Anak Jatuh Bila Saksi Video Kenangan Anwar

Air Mata Isteri Anak Jatuh Bila Saksi Video Kenangan Anwar

papar berkaitan - pada 25/11/2022 - jumlah : 153 hits
Air mata Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan anaknya Nurul Izzah Anwar mengalir di kala menyaksikan video berdurasi 8 minit berkisar mengenai perjuangan reformasi dalam kenangan yang menampilkan Datuk Seri Anwar Ibrahim Ket...
Awak Kuat Bekas Suami Nad Zainal Titip Doa Minta Segera Pulih Demi Anak Anak

Awak Kuat Bekas Suami Nad Zainal Titip Doa Minta Segera Pulih Demi Anak Anak

papar berkaitan - pada 23/11/2022 - jumlah : 234 hits
BEKAS suami kepada Nad Zainal iaitu Muhammad Faliq Amiruddin menitipkan doa agar pelakon itu segera sembuh selepas dilaporkan berada dalam keadaan kritikal akibat jangkitan kuman pada paru paru
Cedera Di Mata Ketika Penggambaran Under The Queen S Umbrella Moon Sangmin Terima Rawatan Kini

Cedera Di Mata Ketika Penggambaran Under The Queen S Umbrella Moon Sangmin Terima Rawatan Kini

papar berkaitan - pada 21/11/2022 - jumlah : 98 hits
Ada tak yang tengah seronok tonton Moon Sang min dalam drama Under the Queen s Umbrella sekarang ARTIKEL BERKAITAN Bagi yang belum tahu Moon Sang min sedang membintangi drama Under the Queen s Umbrella dengan membawa watak sebagai Putera Se...
Ibu Bapa Perlu Nasihat Anak Muda Tolak Pemimpin Parti Tak Amanah

Ibu Bapa Perlu Nasihat Anak Muda Tolak Pemimpin Parti Tak Amanah

papar berkaitan - pada 13/11/2022 - jumlah : 116 hits
agendaily com12 11 2022Pengerusi Perikatan Nasional Tan Sri Muhyiddin Yassin berharap keupayaan kerajaan pimpinannya sebelum ini yang berjaya menangani krisis paling besar dalam sejarah dunia menjadi panduan kepada pengundi membuat pilihan ...
Anak Bercakap Bahasa Sendiri Ibu Ini Kongsi Tip Kini Anaknya Dah Petah Bercakap

Anak Bercakap Bahasa Sendiri Ibu Ini Kongsi Tip Kini Anaknya Dah Petah Bercakap

papar berkaitan - pada 13/11/2022 - jumlah : 169 hits
Kebanyakan anak anak usia 3 tahun ke bawah mereka ada bahasa sendiri untuk bercakap dengan ibu bapa atau orang sekelilingnya Kadang untuk memahami apa maksud ayat itu agak sukar sehingga terpaksa buat pemahaman sendiri Menurut pakar cakap j...
Anak Cepat Marah Mengamuk Bila Mainan Di Kacau Pakar Kongsi Cara Atasi Kemarahan Anak

Anak Cepat Marah Mengamuk Bila Mainan Di Kacau Pakar Kongsi Cara Atasi Kemarahan Anak

papar berkaitan - pada 12/11/2022 - jumlah : 81 hits
Setiap kali bermain dia akan menyusun alat permainannya dengan rapi dan bila ada rakan yang melanggar dia akan marah sangat sampai berguling Siapa yang tak risau melihat sikap panas baran anak kan Bagaimanakah cara terbaik untuk mengajar an...
Comel Dah Pandai Senyum Copy Muka Mommy Manis Sangat Anak Dara Fizo Omar

Comel Dah Pandai Senyum Copy Muka Mommy Manis Sangat Anak Dara Fizo Omar

papar berkaitan - pada 12/11/2022 - jumlah : 114 hits
Hampir 5 bulan usia anak kedua Fizo Omar dan isterinya Fazeera yang diberi nama Wan Khaleeda Walaupun jarang berkongsi di media sosial mengenai anak anaknya namun setiap kali Fizo memuat naik gambar Maryam dan Khaleeda pasti akan dapat perh...
Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally

Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Kesarjanaan Yang Biasa Biasa Sahaja

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Titah Addendum Kenyataan Dan Pendirian Anwar Didorong Pemegang Saham Terbesar Pakatan Harapan

Bulan Yang Sibuk