Muhyiddin Terbukti Semakin Ditolak Tidak Lagi Diyakini


 


Dua tiga hari yang lalu telah muncul tiga dapatan daripada kajian berbeza yang secara jelas memberi gambaran bahawa PN bukan lagi sebuah kerajaan yang diyakini, semakin terhakis sokongan rakyat dan tidak membawa negara menuju kemajuan.
Emir Research yang mana penerajunya, Dr. Rais Hussin yang merupakan bekas pemimpin Bersatu, dalam kajian terbarunya mendapati, majoriti rakyat negara ini hidup dalam keadaan tidak yakin dengan daya maju ekonomi negara dan kemampuan kerajaan memimpin negara ke arah yang betul.
Dalam kajian yang dilakukan pada Disember 2020 terhadap 1,976 responden, lebih daripada 60 peratus menyatakan mereka tidak pasti dan tidak setuju Malaysia berada di landasan yang betul dalam kemampanan hala tuju ekonomi serta kemampuan PN mentadbir negara ini.
Melalui tinjauan bebas oleh portal berita The Malaysian Insight pula, didapati majoriti rakyat tidak berpuas hati dengan kerajaan PN sekarang.
Dalam 5000 yang menyertai undian, 93.9 peratus responden berkata, mereka tidak berpuas hati dengan PN atas pelbagai hujah, termasuk jatuhnya Malaysia dalam Indeks Persepsi Rasuah Dunia, barisan Kabinet yang terlampau ramai, keputusan mengadakan perintah darurat dan karenah dwistandard dalam penguatkuasaan SOP Covid19.
Sementara itu, Fitch Solutions yang merupakan cabang firma penyelidikan Fitch Group, menjangkakan prospek ekonomi Malaysia akan terus bertambah buruk pada tahun ini.
Firma itu menjangkakan pertumbuhan Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) Malaysia bagi tahun ini akan menurun dari 11.5 peratus kepada 10 peratus dengan menyebut mengenai “penggunaan swasta yang disenyapkan”.
“Pekerjaan dan gaji cenderung sekali lagi berada di bawah tekanan yang kuat, kali ini dengan ruang lingkup sokongan fiskal yang lebih rendah, memandangkan kewangan kerajaan sudah tegang dan hampir dengan had hutang yang meningkat sebanyak 60 peratus dari KDNK,” kata firma penyelidikan itu lagi.
Laporan itu menambah, penurunan pertumbuhan KDNK akan memberi kesan negatif terhadap jumlah dana yang ada yang diperlukan untuk memperkuat sistem penjagaan kesihatan Malaysia.
Berdasarkan tiga dapatan daripada kajian berbeza ini, kesimpulan yang paling mudah difahami ialah PN dan Muhyiddin Yassin terbukti tiada kemampuan untuk terus menerajui negara ini.
Ketidakyakinan rakyat bukan saja bermula dengan pengkhianatan dalam pembentukan PN, malah dalam banyak kegagalan lain, khususnya menangani Covid19.
Bersekali dengan itu, di samping perlaksanaan darurat dan menggantung Parlimen yang dicadangkan Muhyiddin dilihat semata-mata untuk mengelakkan dirinya dijatuhkan, kesan paling ketara dihadapi rakyat akibat daripada pendekatan ala diktator itu ialah kesan ekonomi kepada kehidupan mereka.
Kedegilan untuk berundur dan menampakkan sikap kemaruk kuasa walau sudah menjadi minoriti secara langsung dan tidak langsung telah menyebabkan pelabur dalam dan luar semakin menjauhkan diri
Ketidakmampuan PN dengan jumlah kabinet yang besar, selain kelemahan Muhyiddin dalam mengurus dan melahirkan idea-idea bernas serta luar biasa untuk menangani isu ekonomi, akhirnya rakyatlah yang menjadi mangsanya.
Kenapa rakyat tidak yakin dengan daya maju ekonomi dan kemampuan kerajaan mengurus negara?
Kenapa 93.9 peratus respondon dalam satu kajian tidak berpuas hati dengan PN sebagai kerajaan?
Kenapa sebuah badan penyelidikan berwibawa seperti Fitch Solutions menjangkakan prospek ekonomi akan bertambah buruk lagi?
Semua persoalan diatas tidak lain berpunca hanya daripada satu sebab saja iaitu Muhyiddin.
Muhyiddin seoanjang 11 bulan lepas terbukti telah gagal teruk sebagai Perdana Menteri di mana hanya dalam tempoh yang singkat saja telah menyebabkan kepimpinannya semakin ditolak, tidak diyakini dan tidak diterima lagi oleh rakyat.
Untuk itu, tanpa kompromi, menolak atau membuang Muhyiddin saja satu-satunya jawapan jika ingin lahirnya sebuah kerajaan yang kembali diterima dan diyakini rakyat jelata.
Kecualilah jika rakyat Malaysia ini memang suka hidup sengsara, tiada pekerjaan, tiada perniagaan dan tiada wang dalam poket untuk meneruskan kehidupan, teruskanlah menyokong, memuji dan mengampu Muhyiddin sehingga ke hujung nyawanya.
 (Shahbudindotcom 02/02/2021)








Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/02/muhyiddin-terbukti-semakin-ditolak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Muhyiddin Terbukti Gagal Perlu Segera Letak Jawatan

Muhyiddin Terbukti Gagal Perlu Segera Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 30/1/2021 - jumlah : 191 hits
1 Perdana Menteri Malaysia Tan Sri Muhyiddin Yassin yang memegang jawatannya sejak 1 Mac 2020 ternyata telah gagal menjalankan tugasnya mentadbir Malaysia Bukti bukti berikut menjelaskan kegagalannya itu 2 Bukti Kegagalan Pertama PM Muhyidd...
Dr M Hits A Stone Wall Laments Muhyiddin Taking A Page From Najib

Dr M Hits A Stone Wall Laments Muhyiddin Taking A Page From Najib

papar berkaitan - pada 21/1/2021 - jumlah : 161 hits
Former prime minister Dr Mahathir Mohamad lamented that Putrajaya s emergency powers mean there is no recourse for his Parti Pejuang Tanah Air s registration which the Registrar of Societies is refusing to approve With the emergency in forc...
Rakyat Biasa Dikompaun Tapi Rombongan Muhyiddin Ahli Bersatu Selamba Ingkar Sop

Rakyat Biasa Dikompaun Tapi Rombongan Muhyiddin Ahli Bersatu Selamba Ingkar Sop

papar berkaitan - pada 21/1/2021 - jumlah : 286 hits
Rombongan Perdana Menteri dan ahli Bersatu dilihat tidak mematuhi penjarakan fizikal sekurang kurangnya satu meter sebagai usaha menangani penularan Covid 19 Pengabaian prosedur operasi standard paling asas itu dikesan berlaku dalam rombong...
Dulu Muhyiddin Kecam Najib Sekarang Diapun Buat Sama Kecam Mahathir

Dulu Muhyiddin Kecam Najib Sekarang Diapun Buat Sama Kecam Mahathir

papar berkaitan - pada 21/1/2021 - jumlah : 188 hits
Bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad berkata dengan kuasa darurat yang dimiliki Putrajaya bermakna tidak ada jalan keluar untuk Parti Pejuang Tanah Air yang ditolak oleh Pendaftar Pertubuhan Dengan keadaan darurat kuasa perdana menteri...
Muhyiddin Buat Sesuka Hati Akan Dihumban Rakyat Pru 15

Muhyiddin Buat Sesuka Hati Akan Dihumban Rakyat Pru 15

papar berkaitan - pada 21/1/2021 - jumlah : 239 hits
Tamrin Tun Ghafar Rabu 20 01 21 Thomas Sowell seorang Ahli Akademik di salah sebuah Universiti Terkemuka di Amerika Syarikat pernah menyuarakan pendanganya berhubung politik Politics Is The ArtOf MakingYour Self DesiresSeem LikeThe National...
Siri 93 Muhyiddin Seorang Diktator

Siri 93 Muhyiddin Seorang Diktator

papar berkaitan - pada 21/1/2021 - jumlah : 188 hits
BICARA YB KHALID SAMAD TAJUK MUHYIDDIN SEORANG DIKTATOR TARIKH 21 JANUARI 2021 MASA 8 30 MLM MODERATOR MOHD SHAIFUL ROSEMAN
Muhyiddin Harus Buang Ego Fikir Masa Depan Negara Dan Jangan Sampai Nasib Trump Menimpa Dirinya

Muhyiddin Harus Buang Ego Fikir Masa Depan Negara Dan Jangan Sampai Nasib Trump Menimpa Dirinya

papar berkaitan - pada 21/1/2021 - jumlah : 225 hits
Kedudukan Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri yang tiada lagi sokongan majoriti bukan suatu perkara rahsia malah semakin difahami serta diakui oleh pelbagai kelompok masyarakat negara ini Menangguh nangguh sidang Parlimen takut membena...
Rakyat Malaysia Dah Mula Muak Dengan Gelagat Muhyiddin

Rakyat Malaysia Dah Mula Muak Dengan Gelagat Muhyiddin

papar berkaitan - pada 20/1/2021 - jumlah : 227 hits
BOB KELANANG Rata rata orang ramai mengecam Tan Sri Muhyiddin Yassin susulan perutusan khas Perdana Menteri bagi kerajaan hilang majoriti itu Muhyiddin dianggap mengumumkan kembali apa yang sudah dibentangkan dalam Belanjawan 2021 Lebih men...
Gagal Tarik Pelabur Muhyiddin Perlu Letak Jawatan

Gagal Tarik Pelabur Muhyiddin Perlu Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 20/1/2021 - jumlah : 193 hits
Sungguhpun hampir setahun memerintah namun terlalu banyak kepincangan dalam kerajaan minoriti Perikatan Nasional Dari segi tadbir urus ekonomi pentadbiran kerajaan persekutuan dan pembanterasan wabak Covid 19 kerajaan PN yang merangkumi 3 p...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

Govt To Continue Using E Jamin Bail System

Article 153 Of The Federal Constitution Does Not Bar Opening Uitm To Non Bumiputera

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Pas Showing It Should Lead Pn Says Analyst



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Resepi Sos Hijau Vietnamese Rolls

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000

Kumpul Lebih 1 000 Koleksi Nusantara Dan Melayu

Mulut Kering Ketika Bangun Tidur

Sijil Pemilikan Kenderaan Reka Bentuk Baru 2024

Yuka Kharisma Cinta Indah Buat Kanda Chord