Muhyiddin Bijak Mengambil Kesempatan Dari Kesempitan Hidup Rakyat



Sejak pemerintahan Pakatan Harapan dan kini berubah kepada Kerajaan Muhyiddin, khidupan rakyat dan negara Malaysia berubah dengan cukup drastik.
Dari sebuah negara yang terkenal dengan kepesatan ekonomi dan kemakmuran kehidupan negara yang bergerak menuju ke sebuah negara berpendapatan tinggi, kini Malaysia menghadapi kemeruduman ekonomi yang paling parah dalam sejarah Malaysia.
Kemakmuran kehidupan rakyat pula kini bertukar menjadi penderitaan yang entah bila akan berakhir.
Jika dalam era Kerajaan Barisan Nasional, ramai dari golongan B 40 telah bertukar corak kehidupan mereka menjadi M 40, manakala ramai golongan M 40 bertukar menjadi golongan T 20, hasil dari kepesatan ekonomi Malaysia.
Kini, kemiskinan tegar merupakan satu realiti yang cukup pahit untuk dijalani oleh rakyat Malaysia.

Kisah seorang ibu terpaksa mencuri kerana anak-anak di rumah kelaparan sudah terjadi di Malaysia.

Kisah sepasang suami isteri dan 3 orang anak mereka terpaksa selongkar tong sampah untuk mencari bahan buangan yang boleh dijual supaya dapat beli makanan harian keluarga juga sudah kita dengar di negara tercinta ini.
Apa yang terpapar di media, hanyalah penderitaan rakyat yang dapat dikesan.
Percayalah, masih ada ribuan lagi rakyat Malaysia yang mengalami penderitaan yang sama tapi masih belum dapat didedahkan lagi.
Bilangan rakyat yang membunuh diri akibat dari tekanan hidup semasa pemerintahan Kerajaan Muhyiddin juga sudah menjangkau angka 400 orang dan 25% dari mereka membunuh diri kerana tekanan akibat dari bebanan hutang!!!
Persoalannya, di manakah pemimpin Malaysia, terutamanya Muhyiddin?
Apakah beliau sedar atau tahu pemderitaan yang sedang dialami oleh rakyat Malaysia sekarang ini?
Ketika rakyat Malaysia dihimpit dengan pelbagai masaalah kehidupan akibat dari kelemahan dasar yang diperkenalkan dan kegagalan sistem pentadbiran di bawah Kerajaan Muhyiddin, rupa-rupanya bagi Muhyiddin ianya adalah satu kesempatan terbaik yang tidak boleh beliau lepaskan untuk mengkayakan keluarga dan kroni beliau.

13 November 2020, laman blog ini mendedahkan bagaimana Muhyiddin dan Azmin menipu sebuah syarikat Bumiputera supaya SilTerra milik Khazanah dapat dijual kepada syarikat asing.

Kemudian terbongkar pula, demi mendapatkan sokongan yang semakin merudum, ketika rakyat berada di dalam penderitaan, membelanjakan duit rakyat sebanyak RM35 juta  Muhyiddin membelanjakan duit rakyat sebanyak RM35 juta untuk membina sebuah dewan orang ramai di kawasan beliau, Parlimen Pagoh.

Tidak cukup dengan itu, terbongkar lagi, Muhyiddin 'menganugerahkan' tender NIIS Jabatan Imigresen Malaysia yang bernilai RM1.16 bilion kepada menantu beliau, Muhammad Adlan bin Berhan.
Terkini, terbongkar lagi bagaimana sebuah syarikat tiang keluli lampu jalan, Mestron Holding Berhad, telah diberikan kebenaran untuk mengedar vaksin Covid-19!!!
Ianya mengingatkan kita atas isu yang hampir sama berlaku dalam kes projek terowong dasar laut, mantan Ketua Menteri Pulau Pinang, yang memberikan tender membuat terowong dasar laut kepada sebuah syarikat fesyen pakaian.
Persoalannya, apakah kepakaran perubatan yang dimiliki oleh Mestron Holding Berhad untuk diberikan kebenaran mengedar vaksin Covid-19?
Apakah kelewatan Malaysia menerima vaksin trersebut berbanding negara-negara Asia Tenggara yang lain adalah kerana kerenah birokrasi atau urusniaga yang mahukan laba yang tinggi oleh Mestron Holding Berhad?
Dalam keadaan penularan Covid-19 semakin tidak mampu dikawal oleh pentadbiran Muhyiddin, rakyat Malaysia amat-amat memerlukan vaksin tersebut dengan cepat.
Apakah Muhyiddin sanggup menggadaikan nyawa dan keselamatan rakyat Malaysia semata-mata kerana mahu memberikan keuntungan pihak-pihak tertentu.
Apakah Muhyiddin adalah seorang yang bijak mengambil kesempatan dari kesempitan kehidupan rakyat?
Tepuk dada, tanyalah akal kita yang waras!!!

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://theunspinners.blogspot.com/2021/02/muhyiddin-bijak-mengambil-kesempatan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Najib Buli Muhyiddin Di Facebook Supaya Dibenci Rakyat

Najib Buli Muhyiddin Di Facebook Supaya Dibenci Rakyat

papar berkaitan - pada 31/1/2021 - jumlah : 321 hits
Nampaknya sejak akhir akhir ini Najib Razak kerap memBULI dan TROLL Muhyiddin Yassin melalui Facebook beliau Malang betul nasib Muhyiddin Dulu kena PECAT dengan Najib hari ini dibuli di Facebook Tidak ada kesudahan nampaknya BENCI Najib kep...
Rakyat Kecam Muhyiddin Ulang Intipati Belanjawan 2021 Tiada Bantuan Baru

Rakyat Kecam Muhyiddin Ulang Intipati Belanjawan 2021 Tiada Bantuan Baru

papar berkaitan - pada 19/1/2021 - jumlah : 299 hits
Pada 19 Januari 2021Oleh Zamzani HusinPerdana Menteri Muhyiddin Yassin menerima kecaman daripada warganet selepas beliau menyampaikan perutusan berkenaan bantuan khas sempena pelaksanaan PKP 2 0 semalam Ini selepas rata rata daripada mereka...
Rakyat Dah Menyampah Populariti Muhyiddin Makin Jatuh Walau Pun Pengampu Cuba Bantu

Rakyat Dah Menyampah Populariti Muhyiddin Makin Jatuh Walau Pun Pengampu Cuba Bantu

papar berkaitan - pada 4/2/2021 - jumlah : 511 hits
Semakin lama Muhyiddin cuba mengekalkan kedudukan beliau sebagai Perdana Menteri rakyat semakin marah dan menyampah Kini kemarahan rakyat kepada Muhyiddin sedang menuju ke puncak Ianya bukanlah dakwaan yang tidak berasas atau merupakan fitn...
Rakyat Serang Muhyiddin Melalui Istana

Rakyat Serang Muhyiddin Melalui Istana

papar berkaitan - pada 5/2/2021 - jumlah : 169 hits
3 Februari 2021 KDYMM Seri Paduka Baginda Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah Ibni Almarhum Sultan Haji Ahmad Shah Al Musta in Billah berkenan menerima menghadap YAB Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin...
Rakyat Perlu Beri Ultimatum Kepada Muhyiddin

Rakyat Perlu Beri Ultimatum Kepada Muhyiddin

papar berkaitan - pada 6/2/2021 - jumlah : 252 hits
KHUTBAH PAGI Muhyiddin perlu diberi kata dua RAKYAT tidak boleh meriba tangan dan menunggu dengan penuh harapan seperti menunggu bulan jatuh keriba mendengar janji janji daripada pemerintah Terlalu mempercayai dan yakin kepada kerajaan yang...
Zahid Hamidi Senada Dengan Lim Guan Eng Permai Muhyiddin Kurang Aspirasi Bantu Rakyat

Zahid Hamidi Senada Dengan Lim Guan Eng Permai Muhyiddin Kurang Aspirasi Bantu Rakyat

papar berkaitan - pada 20/1/2021 - jumlah : 307 hits
Kita mendengar pengumuman kerajaan mengenai Pakej Bantuan Perlindungan Ekonomi dan Rakyat Malaysia semalam Syukur Alhamdulillah pengumuman yang dibuat selepas enam hari pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan 2 0 Tidak terlalu cepat tetapi ...
Rakyat Malaysia Dah Mula Muak Dengan Gelagat Muhyiddin

Rakyat Malaysia Dah Mula Muak Dengan Gelagat Muhyiddin

papar berkaitan - pada 20/1/2021 - jumlah : 218 hits
BOB KELANANG Rata rata orang ramai mengecam Tan Sri Muhyiddin Yassin susulan perutusan khas Perdana Menteri bagi kerajaan hilang majoriti itu Muhyiddin dianggap mengumumkan kembali apa yang sudah dibentangkan dalam Belanjawan 2021 Lebih men...
Muhyiddin Buat Sesuka Hati Akan Dihumban Rakyat Pru 15

Muhyiddin Buat Sesuka Hati Akan Dihumban Rakyat Pru 15

papar berkaitan - pada 21/1/2021 - jumlah : 237 hits
Tamrin Tun Ghafar Rabu 20 01 21 Thomas Sowell seorang Ahli Akademik di salah sebuah Universiti Terkemuka di Amerika Syarikat pernah menyuarakan pendanganya berhubung politik Politics Is The ArtOf MakingYour Self DesiresSeem LikeThe National...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Filem Sheriff

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Pemberian Sempena Perayaan Songkran 2024

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Musim Panas Ini 10 Petua Hilangkan Sakit Tekak Yang Korang Boleh Cuba

Tremendous Diary 4 17

Cari Makan Lepas Berbuka

Spontaneous Thursday