Misteri Patung Robert The Doll


Ada beberapa filem yang mengangkat anak patung sebagai watak utama yang menggerakkan cerita, termasuklah salah satu anak patung paling menyeramkan di dunia, 'Robert The Doll'. Ceritanya bermula pada awal tahun 1900-an.


Robert the Doll adalah sebuah patung yang kelihatan cantik dan baik. Saiznya menyamai seorang budak kecil serta dikenakan pula dengan pakaian manusia sebenar. Rupanya agak menyeramkan, terutamanya di bahagian mata yang kecil serta hitam.

Robert the Doll lahir daripada syarikat Steiff, salah sebuah syarikat yang bertanggungjawab menghasilkan patung 'teddy bear' pertama untuk Presiden Amerika Syarikat, Theodore Roosevelt.

Permulaan kisah Robert the Doll

Anak patung ini dimiliki oleh Eugene Robert Otto, pemberian orang gajinya yang bekerja di rumah Otto.

Dia juga telah menamakan anak patung itu sebagai Robert, bersempena namanya dan mereka menjalinkan hubungan yang rapat selepas itu.

Kisah persahabatan Otto dan Robert the Doll bermula dengan sangat baik, dengan hubungan yang agak unik.

Otto akan membawa patungnya kemana sahaja dia pergi dan bercakap dengan patung itu seakan-akan dia adalah seorang manusia sebenar.

Kejadian pertama berlaku pada satu malam ketika mana Otto terbangun daripada tidur dan mendapati Robert the Doll duduk di hujung katilnya sambil merenung tepat ke arah Otto.

Tidak lama kemudian, ibunya terjaga daripada tidur selepas terdengar jeritan meminta tolong dan diselangi dengan bunyi perabot yang terbalik. Otto lantas menyalahkan Robert the Doll ke atas kejadian tersebut.

Sejak itu, alasan yang sama digunakan oleh Otto setiap kali kejadian aneh yang berlaku di rumah terbabit.

Orang tuanya pada mulanya tidak percaya dengan dakwaan anak mereka, namun mengakui beberapa kejadian pelik telah berlaku ke atas anak mereka Otto.

Adakah 'Robert' yang lakukan semua ini?


Tidak ada yang tahu mengapa atau bagaimana anak patung ini boleh menggerakkan perabot yang ada di dalam bilik tidur Otto, tetapi kejadian aneh dan pelik tidak berhenti di situ.

Ibu bapa Otto juga dikatakan sering mendengar anak mereka bercakap dengan Robert the Doll dan mendapat respon oleh satu suara yang tidak dikenali.

Selain itu, mereka turut mengatakan bahawa pernah melihat patung itu bercakap dan menyaksikan ekspresi wajahnya berubah.

Dalam kejadian yang lain pula, seorang tukang paip yang sedang melakukan kerja-kerja pembaikan di rumah Otto pernah mendengar suara seorang budak sedang ketawa ketika keluarga Otto tidak berada di rumah.

Apabila tukang paip itu cuba menyiasat dari bilik ke bilik, dia mendapati patung Robert the Doll itu telah berubah tempat dengan sendirinya.

Robert the Doll terus tinggal bersama Otto sepanjang hayatnya dan setelah ibu bapanya meninggal dunia, Otto kembali ke rumah tersebut bersama isterinya, Anne.

Otto juga telah memutuskan bahawa anak patung itu memerlukan biliknya sendiri dan telah memindahkannya ke bilik atas yang menghadap ke jalan.

Cadangannya itu tidak dipersetujui oleh isterinya, Anne, yang takut lalu patung itu disimpan di loteng atas rumah mereka. Keputusan yang sama sekali tidak disukai oleh Robert the Doll.

Tidak lama kemudian, pelbagai kisah aneh yang berlaku. Tetamu yang hadir ke rumah mereka mula mendengar orang berjalan kaki di tingkat atas.

Kanak-kanak di kawasan kejiranan juga mengatakan bahawa mereka melihat Robert dari tingkap bilik tidur ketika mereka mahu pulang dari sekolah.

Bahkan beberapa perabot atau peralatan dalam rumah itu juga sering beralih tempat dengan sendiri tanpa sebarang penjelasan.

Mendengar dakwaan orang ramai, Otto mula menyiasat kejadian aneh tersebut. Dia pada mulanya tidak percaya kerana yakin telah meletakkan patungnya itu di bahagian atas rumah dan tidak mungkin Robert the Doll boleh berpindah tempat.

Namun, semuanya meleset apabila dia mendapati patung yang telah dia kunci di bahagian loteng rumah berada elok di dalam bilik tidur, Robert the Doll duduk di kerusi malas di tepi tingkap bilik yang menghadap jalan.

Sejak itu, setiap kali Otto meletakkan Robert the Doll kembali ke bahagian loteng, setiap kali itu juga dia akan melihat patungnya itu kembali ke kerusi yang sama.

Robert the Doll berpindah tangan

Otto meninggal dunia pada tahun 1974, lalu Robert the Doll berpindah tangan kepada sebuah keluarga yang baharu ketika mereka berpindah masuk ke rumah Otto.

Seorang anak perempuan telah menemui Robert di bahagian loteng rumah. Dia yang mulanya gembira dengan penemuan itu akhirnya kecewa apabila sering diganggu oleh Robert.

Anak perempuan itu mendakwa bahawa Robert mahu menyakitinya. Dia sering diganggu ketika tidur dan menjerit ketakutan di tengah malam.

Dia memberitahu ibu bapanya bahawa Robert akan berpindah tempat setiap malam dan bergerak sendiri.

Tidak lama selepas itu, Robert the Doll diserahkan kepada pihak muzium. Dia ditempatkan di East Martello Fort, di mana pengunjung dari seluruh dunia datang untuk melihatnya.

Benarkah Robert the Doll telah disumpah?


Ramai yang menyatakan bahawa asal usul permulaan kisah misteri Robert the Doll adalah dari orang gajinya.

Dia yang sering ditindas oleh keluarga Otto telah memberi anak patung yang dijampi dengan ilmu sihir kepada Otto dengan tujuan untuk menganiaya keluarga tersebut.

Ini adalah antara teori popular yang berlegar disebalik pengalaman misteri dan menakutkan; tetapi jika betul teori ini, bukankah penghujung sesuatu cerita itu akan berakhir dengan keluarga Otto akan menjadi porak peranda disebabkan sumpahan jahat orang gajinya?

Kini, misteri Robert The Doll terus menghantui dan menakut-nakutkan orang yang datang untuk melihatnya, terutama mereka yang berkunjung ke muzium dan cuba untuk mengambil gambar.

Mereka melaporkan kamera tidak dapat digunakan ketika cuba untuk mengambil gambar patung tersebut.

Robert the Doll, dia mungkin duduk di dalam kotak kaca; tetapi tidak pernah berhenti daripada mengganggu kakitangan dan pengunjung muzium.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:
Misteri Patung BadutMisteri Patung Berhantu Annabelle
sumber: thevocket



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.sentiasapanas.com/2020/07/misteri-patung-robert-the-doll.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cari Info Kerjaya Dan Keluarga Di The Berkat

Cari Info Kerjaya Dan Keluarga Di The Berkat

papar berkaitan - pada 1/7/2020 - jumlah : 237 hits
Cari Info Kerjaya Dan Keluarga Di The Berkat Assalamualaikum dan salam sayang semua Sebagai seorang yang suka menulis ciktom
The New Socially Distanced Caribbean

The New Socially Distanced Caribbean

papar berkaitan - pada 1/7/2020 - jumlah : 192 hits
By BY ELAINE GLUSAC from NYT Travel https ift tt 3if0LTn
The Rudean Muda Dalam Khayalan Chord

The Rudean Muda Dalam Khayalan Chord

papar berkaitan - pada 1/7/2020 - jumlah : 400 hits
A A A ABm E A F mBm E A A A A AARasa resah didalam jiwaAMeronta hatiku menantinyaD E A GPanah menusuk jantungkuARasa resah didalam jiwaAMeronta hariku mencarinyaD E A ANafsu gelora membunuhkuBm EMasa muda dalam khayalanA F mKu hanyut dalam ...
Guan Eng Joins The Fray In Row Over Rich Chinese

Guan Eng Joins The Fray In Row Over Rich Chinese

papar berkaitan - pada 1/7/2020 - jumlah : 336 hits
DAP secretary general Lim Guan Eng has joined the pushback against a remark by Dr Mahathir Mohamad about wealthy Chinese days after MCA made a snide remark about his party s silence Lim said in a post on his Facebook page yesterday that Mal...
Is The Fight Between Mahathir And Muhyiddin Real Or Just Wayang

Is The Fight Between Mahathir And Muhyiddin Real Or Just Wayang

papar berkaitan - pada 1/7/2020 - jumlah : 270 hits
And that I feel is what we are seeing here It is a smart Muhyiddin who does not want to be Mahathir s bitch because so many of Mahathir s bitches were screwed and discarded Ku Li can tell you that as can Anwar Pak Lah Musa Najib and many mo...
1mdb Board Approved All Matters Not The Pm

1mdb Board Approved All Matters Not The Pm

papar berkaitan - pada 1/7/2020 - jumlah : 202 hits
The High Court today heard that the prime minister s approval as stated in Article 117 of 1Malaysia Development Berhad s Memorandum Articles of Association in matters relating to the sovereign wealth fund was never invoked as all decisions ...
Guan Eng Will Need To Show The Court How Much Bribe Money He Lost

Guan Eng Will Need To Show The Court How Much Bribe Money He Lost

papar berkaitan - pada 1/7/2020 - jumlah : 242 hits
The court will say you need to have a reputation in the first place to be able to lose it However since Guan Eng s reputation has been practically destroyed and it is now worth zero he cannot put any value to it and claim damages for loss o...
Arti Lirik Bryan Adams The Best Way Yet To Come Dan Terjemahan Lengkap

Arti Lirik Bryan Adams The Best Way Yet To Come Dan Terjemahan Lengkap

papar berkaitan - pada 2/7/2020 - jumlah : 237 hits
Bryan Adams The Best Way Yet To Come Lyrics Judul lagu The Best Way Yet To Come Artis Penyanyi Bryan Adams Ditulis oleh Jim Vallance Bryan Adams Album Cuts Like a Knife Produser Bob Clearmountain Bryan Adams Genre Ballad Rock Diterjemahkan ...
Moto Leggera Upcycle Strips Down The Ducati 900 Ss

Moto Leggera Upcycle Strips Down The Ducati 900 Ss

papar berkaitan - pada 2/7/2020 - jumlah : 443 hits
Even though the is some three decades old we still see a lot of customs based around the 90 V twin Desmo engine A little online digging reveals the reason over 25 000 examples of this model rolled out of the factory in Borgo Panigale That s...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment