Minyak Enjin Terbaik Di Malaysia Yang Perlu Anda Sokong


Minyak enjin adalah penting bagi setiap kenderaan korang namun pemilihan jenama dan keperluan selalu membuatkan pengguna pening kerana di pasaran terdapat banyak sangat jenama.

Jika tanya aku, jawapannya sudah pasti sokonglah minyak enjin keluaran tempatan iaitu Petronas dan sekutunya. Tapi jika korang tidak ada nilai Patriotism maka silakan cuba produk luar negara yang dikatakan mempunyai tahap kualiti yang tinggi untuk kenderaan.

Ada juga yang beratur untuk menukar minyak enjin shell katanya dah berzaman duk sokong jenama satu ini, pada aku tidak kisah pun nak sokong jenama apa kerana itu adalah pilihan masing-masing.


Tahukah kita syarikat pengeluar minyak engineer diorang tidak pernah rasa penat untuk menaik taraf teknologi dalam produk minyak mereka bagi menjaga hayat enjin kenderaan pengguna soalnya mampukah kita terus memberi sokongan kepada mereka atau kita lebih banggakan produk dari AS?

Produk AS yang digemari pengguna salah satunya adalah Pennzoil, perghh diorang kata teknologi yang ada pada produk ini memang sangat memuaskan malah harganya pun lebih mahal dari produk jenama tempatan. Apakah sebabnya produk AS ini agak mahal di Malaysia? ia adalah disebabkan nilai matawang sahaja kerana orang kita ni pantang tengok harga mahalnya je pasti mindset kata waaa kualiti.

Tahukah kita minyak semuanya sama sahaja yang membezakan adalah jenama dan cara acuan dari pihak engineer, mungkin ada yang lebihkan garam dan ada yang kurangkan gula. Jangan terkejut jika ada minyak enjin buat pemasaran mengatakan dapat menjimatkan Petrol dan pickup bagai, haaa itu semuanya cara pemasaran masing-masing kerana hampir 70% peratus pengguna ditipu dengan cara pemasaran.

Ada satu jenama ini dipanggil Lubrex ia adalah keluaran negara UAE dan pengedar tunggal di Malaysia adalah dari syarikat milik anak tempatan iaitu prowheels distributors.

Setiap minyak enjin mempunyai kelikatan masing-masing bergantung jenis enjin kenderaan anda. Ada yang pagi-pagi susah nak hidupkan enjin kerana minyak enjin terlalu sejuk dan kejadian ini pernah penulis lalui. Selepas tukar kepada minyak enjin kelikatan yang disyorkan barulah mudah hidupkan enjin berbanding yang sebelum ini.

Oleh kerana ramai anak muda yang menggunakan kenderaan mampu milik perodua terutama axia. Minyak enjin axia ini disyorkan menggunakan jenis Full Synthetic SAE OW-20. Tapi kalau nak jadi pomen sendiri dan cuba tukar kepada jenis lain itu terpulang kerana ia adalah milik anda.

Tahukah kita minyak enjin yang diguna pakai oleh kebanyakkan pusat servis sah perodua dan proton adalah dari keluaran petronas dan juga sudah terbukti layak memasuki perlumbaan F1.

Pastikan korang beli minyak enjin di pengedar yang sah untuk mengelak dari sebarang produk tiruan oleh kerana itu penulis syorkan minyak enjin keluaran jenama station minyak sebab korang boleh dapatkan produk original di station minyak berdekatan berbanding beli dari suplier.

1. Minyak enjin Petronas
2. Minyak enjin Lubrex
3. Minyak enjin Shell



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.sekejung.com/2020/02/minyak-enjin-terbaik-di-malaysia-yang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Minyak Sawit Pakistan Janji Buat Yang Terbaik Untuk Bantu Malaysia

Minyak Sawit Pakistan Janji Buat Yang Terbaik Untuk Bantu Malaysia

papar berkaitan - pada 4/2/2020 - jumlah : 219 hits
MALAYSIAKINI Pakistan akan melakukan yang apa yang termampu untuk membeli minyak sawit dari Malaysia bagi mengimbangkan kerugian yang dialami negara ekoran tindakan New Delhi menyekat pengimportan komoditi itu Perdana Menteri Pakistan Imran...
Dari Kajang Malaysia Ke Padang Bukit Tinggi Supir Terbaik Pilihan Hati

Dari Kajang Malaysia Ke Padang Bukit Tinggi Supir Terbaik Pilihan Hati

papar berkaitan - pada 30/1/2020 - jumlah : 304 hits
Perkongsian gambar dari Naam client travel dari Kajang ni buat irda tersenyum gembira Keluarga bahagia bercuti bersama di Padang Bukit Tinggi Ada kawan irda tanya Apa yang best kat padang tu macam tempat makcik makcik shopping ja nak gelak ...
Sokong Produk Berasaskan Minyak Kelapa Dara Jenama Nutrifera Peluang Anda Jana Pendapatan

Sokong Produk Berasaskan Minyak Kelapa Dara Jenama Nutrifera Peluang Anda Jana Pendapatan

papar berkaitan - pada 28/1/2020 - jumlah : 458 hits
NutriferaSTOKIS NEGERI DIPERLUKAN SELURUH MALAYSIAAbyadh Maju Resources mengeluarkan produk berasaskan Minyak Kelapa Dara dengan jenama Nutrifera yang sudah melebihi 10 tahun di pasaran Kepada anda yang berminat jom kita jana pendapatan men...
Senarai 30 Model Kereta Yang Paling Jimat Minyak Di Malaysia

Senarai 30 Model Kereta Yang Paling Jimat Minyak Di Malaysia

papar berkaitan - pada 6/2/2020 - jumlah : 465 hits
Kereta Paling Jimat Minyak Yang Boleh Di Beli Kat Malaysia Tengah berkira kira nak beli kereta Jadi apakah jenis kereta yang paling jimat minyak di Malaysia Jika di tanya secara direct begitu jawapanku adalah kereta kereta keluaran Perodua ...
Malaysia Tak Saman Eu Larang Guna Minyak Sawit

Malaysia Tak Saman Eu Larang Guna Minyak Sawit

papar berkaitan - pada 15/2/2020 - jumlah : 235 hits
Malaysia dan Indonesia mengeluarkan lebih 85 minyak sawit di seluruh dunia PETALING JAYA Malaysia memutuskan tidak memfailkan saman di Pertubuhan Perdagangan Sedunia ke atas larangan penggunaan bahan api bio berasaskan minyak sawit oleh Kes...
Buat Bisnes Affiliate Terbaik Di Malaysia

Buat Bisnes Affiliate Terbaik Di Malaysia

papar berkaitan - pada 11/2/2020 - jumlah : 415 hits
Memilih Dan Buat Bisnes Affiliate Terbaik Di Malaysia Tahun 2020 Kehadapan Ini Jika tuan puan berfikir untuk melakukan atau The post appeared first on
Bihun Segera Vit S Terbaik Halal Di Malaysia

Bihun Segera Vit S Terbaik Halal Di Malaysia

papar berkaitan - pada 16/2/2020 - jumlah : 580 hits
Vit s Bihun Segera Berusia 45 Tahun Assalamualaikum semua Ada peminat bihun segara tak dekat sini Mesti ada punya lah kan Hari ni aku nak kongsi dengan hangpa satu jenama bihun segera yang jenama dia mesti hangpa dah taw Hangpa taw tak jena...
Babydoc Bio Cream Krim Penjagaan Kulit Bayi No 1 Di Malaysia Keluaran Muslim

Babydoc Bio Cream Krim Penjagaan Kulit Bayi No 1 Di Malaysia Keluaran Muslim

papar berkaitan - pada 1/2/2020 - jumlah : 489 hits
BaBydoc Bio Cream adalah krim bayi PERTAMA di Malaysia yang dihasilkan dengan cetusan inovasi yang mengandungi Biofense pre probiotik yang berasal dari Lactobacillus Plantarum yang ditapai yang membantu mencegah jangkitan menguatkan sistem ...
Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Asal Usul Coca Cola

Lumira Eka Heights Epitome Of Contemporary Living

Ikan Buntal Risiko Dan Gejala Keracunan

Unleashing The Miracle Of Retinol For Your Skin

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Buaya Jantan 5 Meter Tersangkut Pada Pukat

Lori Tanah Jatuh Gaung Wanita Maut Suami Patah Tangan

Nga Asks Saifuddin To Halt Probe On Teoh Beng Hock S Family

Sudah Bersedia Terima Surat Bersatu Apapun Terjadi Tetap Sokong Kepimpinan Pm

Umno Pas Bersatu Amanah Mengail Dalam Kolam Yang Sama

Fella Aufiyya Pengalaman Kedua Bersalin Secara Normal