Minta Bekas Ahli Ke Pau Umno Bimbang Ramai Pakai Baju Roket Daripada Baju Melayu


agendaily.com04/06/2023
Setiausaha Agung UMNO, Asyraf Wajdi gesa ahli yang dipecat dan dikenakan tindakan hadir ke PAU nanti.
Semalam, Datuk Asyraf Wajdi Dusuki menggesa bekas ahli yang dipecat atau sedang digantung parti untuk menghadiri Perhimpunan Agung UMNO (PAU) yang bakal berlangsung minggu depan.

Gesaan Setiausaha Agung UMNO yang kalah tiga kali bertanding dalam pilihan raya itu seakan memujuk bekas ahli dan pemimpin yang dikenakan tindakan sebelum ini kerana menentang Presiden, namun ia dilihat memberi isyarat kebimbangan berlaku perpecahan dalaman yang semakin parah.

Persoalannya, sanggupkah ahli-ahli UMNO untuk duduk sebaris dengan ahli DAP dan PKR yang bakal dijemput buat kali pertama ke PAU nanti?

Asyraf cuba memujuk supaya ahli-ahli UMNO yang marah dengan parti untuk menghadiri PAU dan meminta mereka untuk bersama-sama dengan pemimpin DAP dan PKR yang akan hadir ke PAU nanti.

Sejak berlangsung konvensyen kerajaan campuran yang lalu dimana pemimpin Pakatan Harapan (PH) membanjiri dewan keramat UMNO, pergolakan dalaman parti semakin meruncing kerana ramai akar umbi yang tidak berpuas hati dengan tindakan menjemput musuh tradisi masih ke Dewan Merdeka.

Malah, gambar-gambar pemimpin UMNO terdahulu yang terdapat dapat Dewan Merdeka diturunkan dan digantikan dengan banner dan poster kerajaan campuran di setiap pelosok dewan.

Isu berhubung poster pemimpin UMNO yang diturunkan dalam dewan dibangkitkan bekas Naib Presiden, Datuk Seri Hishammuddin Hussein dan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

Insiden itu memperlihatkan kelemahan pemimpin UMNO sendiri yang dilihat terlalu mahu menjaga hati parti DAP dan PKR sehingga mengikut telunjuk dan tidak menjaga hati akar umbi parti itu.

Bagaimanapun, Asyraf dilihat terdesak dengan mengeluarkan kenyataan meminta bekas pemimpin dan ahli yang dipecat supaya pulang ke pangkuan parti dan menghadiri PAU.

Atau adakah Asyraf sebenarnya bimbang dewan tersebut akan dipenuhi dengan pemimpin dan ahli berbaju PKR dan lambang roket lebih ramai daripada perwakilan berbaju roket atau baju Melayu pada PAU itu nanti?

Realitinya, akar umbi UMNO kini sudah merajuk dan tidak lagi sehaluan dengan pemimpin atasan yang dilihat terlalu membodek berlebihan parti lain dalam kerajaan campuran sehingga seakan mengadaikan prinsip dan perjuangan asal parti.

Lebih malang lagi, unsur Anwarinas kini sudah berjaya menembus masuk ke dalam UMNO dan menyaksikan parti itu dilihat dikawal oleh Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Jika sebelum ini unsur Anwarinas didakwa menyusup masuk ke dalam PAS, kini nampaknya ia sudah berjaya menembus masuk dalam UMNO dan mengawal parti itu sama ada secara sedar atau tidak.

Lihat apa yang berlaku kepada PAS sebelum ini apabila unsur Anwarinas menyusup masuk, pemimpin utama parti Islam itu bertindak keluar parti hanya kerana terlalu mengidolakan Anwar dan menubuhkan sebuah parti baharu yang dinamakan Parti Amanah.

Senario sama dihadapi PAS sebelum ini sedang berlaku kepada UMNO, namun lebih teruk lagi ia meresapi ke dalam pemimpin atasan UMNO yang sanggup melakukan apa sahaja demi cikgu tercinta.

Adakah akar umbi UMNO mahu melihat Anwarinas terus menguasai parti mereka sehingga bakal tersungkur dalam Pilihan Raya Negeri nanti


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2023/06/minta-bekas-ahli-ke-pau-umno-bimbang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ubat Kerinduan Bekas Ahli Umno Boleh Datang Pau Zahid

Ubat Kerinduan Bekas Ahli Umno Boleh Datang Pau Zahid

papar berkaitan - pada 4/6/2023 - jumlah : 225 hits
malaysiakini comDiterbitkan Jun 3 2023 7 10 PMPresiden Umno Ahmad Zahid Hamid memaklumkan parti itu membuka pintunya kepada bekas ahli Umno dan ahli yang bukan perwakilan untuk hadir sebagai pemerhati Perhimpunan Agung Umno 2023 demi mengub...
Pau Bukan Lagi Bincang Hal Orang Melayu Tapi Pujuk Ahli Sokong Dap

Pau Bukan Lagi Bincang Hal Orang Melayu Tapi Pujuk Ahli Sokong Dap

papar berkaitan - pada 8/6/2023 - jumlah : 272 hits
agendaily com08 06 2023UMNO kini sudah bekerjasama dengan DAP Hari ini bermula Perhimpunan Agung UMNO dengan semua perwakilan yang terdiri daripada segenap lapisan akan berada di Pusat Dagangan Dunia Jika setiap kali perhimpunan sebelum ini...
Fuad Zarkashi Bekas Ahli Mahu Umno Ranap Untuk Senang Kembali Kuasai Parti

Fuad Zarkashi Bekas Ahli Mahu Umno Ranap Untuk Senang Kembali Kuasai Parti

papar berkaitan - pada 7/6/2023 - jumlah : 110 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Seorang ahli Majlis Kerja Tertinggi mendakwa bekas ahli sengaja mahu melihat Umno musnah supaya mudah bagi mereka kembali menguasai parti itu Kluster ini tidak berani tubuh parti baharu Mereka tumpang rumah orang ...
Umno Sudi Terima Kembali Bekas Ahli Tarik Balik Penggantungan Jika Tak Serang Dari Luar

Umno Sudi Terima Kembali Bekas Ahli Tarik Balik Penggantungan Jika Tak Serang Dari Luar

papar berkaitan - pada 10/6/2023 - jumlah : 114 hits
Pimpinan Umno terbuka untuk menerima saranan para perwakilan tentang menerima kembali ahli yang dikenakan tindakan disiplin kata Presiden Zahid Hamidi KUALA LUMPUR Umno sudi menerima kembali bekas ahli dan mereka yang digantung keahlian sek...
Pemuda Umno Tolak Jemput Dap Dalam Pau 2023

Pemuda Umno Tolak Jemput Dap Dalam Pau 2023

papar berkaitan - pada 4/6/2023 - jumlah : 186 hits
mykmu net04 06 2023PETALING JAYA Barisan Exco dan Ketua Pemuda UMNO negeri sebulat suara membuat keputusan untuk tidak akan menjemput wakil mana mana parti lain dalam Kerajaan Perpaduan terutama sekali DAP ke Perhimpunan Pemuda UMNO sempena...
Pau 2023 Akar Umbi Umno Perlu Lapang Dada Anwar Hadir Kata Ahmad Maslan

Pau 2023 Akar Umbi Umno Perlu Lapang Dada Anwar Hadir Kata Ahmad Maslan

papar berkaitan - pada 5/6/2023 - jumlah : 116 hits
AKAR umbi Umno perlu berlapang dada dengan kehadiran wakil parti dalam kerajaan perpaduan khususnya Perdana Menteri Anwar Ibrahim ke Perhimpunan Agung Umno 2023 dari 7 hingga 10 Jun ini kata ahli Majlis Tertinggi Umno Ahmad Maslan Beliau be...
Ahli Ahli Umno Akan Ajar Pemimpin Parti Itu

Ahli Ahli Umno Akan Ajar Pemimpin Parti Itu

papar berkaitan - pada 5/6/2023 - jumlah : 135 hits
harakahdaily com04 06 2023Pembohongan dan penafian dibuat telah memperkecilkan merekaPERMATANG PAUH Ahli ahli Umno kini sedang menunggu masa untuk mengajar pembohongan dan penafian dibuat oleh para pemimpin parti itu yang jelas memperkecil ...
Ahli Umno Didakwa Tak Selesa Jalin Hubungan Dengan Dap

Ahli Umno Didakwa Tak Selesa Jalin Hubungan Dengan Dap

papar berkaitan - pada 3/6/2023 - jumlah : 212 hits
utusantv comOleh June 2 2023Ahli Parlimen Tasek Gelugor Datuk Wan Saiful Wan Jan GAMBAR Abd Razak AidRAMAI dalam kalangan ahli UMNO didakwa tidak selesa dan ingin berhijrah susulan keputusan Presiden Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menjali...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Reaching Out

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Calon Pn Kuala Kubu Baru Ceo Syarikat Tutup



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Prk Kkb Pertandingan Parti Atau Pertandingan Kaum

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Piza Potato Gnocchi Di The Spot By Chinoz Tiada Tandingan