Mesti Kunjungi Restoran Makanan Barat Ini Ketika Berada Di Johor Bahru



Mesti Kunjungi Restoran Makanan Barat Ini Ketika Berada di Johor Bahru. Dalam Malaysia ini ada banyak negeri dan setiap negeri ada menu terkenal masing-masing. Tetapi, di sampingan tiap menu makanan tempatan bagi tiap negeri itu, ada juga makanan lain yang boleh dinikmati. Kerana itu Malaysia ini cukup terkenal sebagai salah sebuah negara dengan menu makanan yang sangat-sangat sedap.

Selain dari makanan tempatan, menu makanan barat juga ada banyak dan jika kebetulan berada di Johor Bahru, di sini akan dikongsikan beberapa restoran yang menyajikan makanan barat untuk di cuba semasa berada di JB.
#1 - Bigdaddy’s Family Cafe & BarberShop

Bigdaddy’s Family Cafe & BarberShop menawarkan pelbagai jenis hidangan yang menarik. Di sini setiap menu bukan saja diambil kira tentang rasa malah cara persembahannya juga. Kerana itu, makanan di sini rata-ratanya nampak sangat menggiurkan.

Kedai ini saat sesuai di singgah tatkala sedang mencari makanan barat yang sedap untuk makan hingga kenyang. Manakan tidak, jumlah makanan yang dihidang untuk setiap portion nampak agak banyak hingga boleh makan hingga kekenyangan.

Di sini juga, anda boleh memilih daripada 10 jenis dulang hidangan yang boleh dinikmati untuk 3 hingga 5 orang makan. Salah satu daripadanya sudah tentulah dulang western.

Jika kebetulan ingin makan bersama keluarga dan masing-masing ada keinginan yang berbeza, di sini ada segalanya. Dari menu masakan barat, shellout sehingga kepada makanan asli tempatan seperti ikan patin masak tempoyak, sotong bakar, ikan keli dan banyak lagi. Pencuci mulut seperti cendol juga ada sebagai pelengkap rasa.

Alamat: No 28 Jln Padi Emas 6/1 Bandar Baru uda Johor Bahru

#2 - The Pinggan Cafe Johor Bahru
The Pinggan Cafe Johor Bahru adalah salah sebuah kafe yang sudah agak terkenal di kalangan warga tempatan dan juga pelancong luar. Di sini suasana makan cukup selesa. Malah, untuk menambahkan suasana mesra pelanggan itu, kafe ini tidak hanya ada tempat duduk yang okay tetapi turut dilengkapi dengan surau dan juga bilik permainan untuk kanak-kanak.

Soal makanan sudah tentulah turut di beri perhatian oleh pemilik kafe ini. Buktinya mereka menyediakan pelbagai jenis hidangan menarik yang boleh menambat citarasa pelanggan untuk pelbagai golongan usia.



Antara masakan yang menjadi pilihan ramai adalah seperti cheezy crispy chicken chop, grill chicken hamburger dan nachos cheese,nasi goreng kampung kambing dan banyak lagi. Di sini menu barat dan tempatan bergabung untuk memudahkan semua pelanggan yang mahukannya.

Alamat: 9 Jalan Tampoi Susur 1, Johor Bahru 81200
#3 - The Dreamliner Airways CaféMahu makan dalam suasana seperti berada di awangan? Manalah tahu kalau-kalau sudah lama terasa nak makan di dalam kapal terbang tetapi masih belum punya kesempatan. Jika ya, boleh cuba kunjungi The Dreamliner Airways Café kerana di sini benar-benar boleh rasa sedang makan dalam suasana seperti di atas awan.




Di The Dreamliner Airways Café ini ia bukan saja istimewa dengan deko dan suasana ketika makan tetapi juga sangat istimewa dengan menu makanannya yang pelbagai.

Antara makanan barat yang sering menjadi pilihan pelanggan di sini adalah seperti Chicken chop, chicken grill, lamb chop dan sebagainya. Bagi yang lebih sukakan menu tempatan, makanan timur turut ada untuk di cuba.

Alamat: 7, Jalan Harmonium 35/1, Taman Desa Tebrau, 81100 Johor Bahru, Johor
#4 - Cats Café
Kafe Kucing? Ya, ini benar-benar sebuah kafe yang sangat sinonim dengan kucing. Buktinya, ia merupakan sebuah kafe yang penuh dengan kucing dan bagi yang ingin merasai bagaimana rasanya untuk membelai kucing, inilah tempatnya.

Jika tak salah, Cats Café ini merupakan kafe kucing yang pertama dibuka dalam negeri Johor ini. Para pencinta kucing bolehlah berkunjung ke sini. Sambil belai kucing boleh juga nikmati pelbagai menu yang ada


Sambil makan, sambil dapat melihat gelagat kucing-kucing manja ini. Jika sebelum ini memang dah lama idam mahu bela kucing tetapi tak mampu disebabkan masa dan sebagainya, inilah salah satu cara untuk lepaskan keinginan yang ada.

Alamat: 31A Jalan Abdul Samad Lorong 2C, Johor Bahru

#5 - JBorn Cafe & Bistro – Kg Melayu
JBorn Cafe & Bistro merupakan salah satu nama restoran yang sudah lama terkenal di Johor Bharu. JBorn Cafe & Bistro ini terkenal kerana menawarkan lebih daripada 40 jenis menu makanan barat yang pelbagai. Jika datang ke sini memang boleh rambang mata dibuatnya kerana tidak tahu mahu pilih menu yang mana satu. 

Antara aneka pilihan makanan yang ditawarkan adalah seperti beef nachos, lasagna beef, monster beef burger, lamb chop, cheezy fried chicken chop dan banyak lagi. Tidak hanya makanan barat semata-mata, di sini turut ada hidangan melayu seperti nasi ayam, nasi kambing, pulut mangga, mee bandung dan sebagainya. Tiga dalam satu (makanan barat, melayu dan thai), inilah kelebihan JBorn Cafe & Bistro.

Untuk pengetahuan anda juga, terdapat 3 cawangan Jborn Café & Bistro yang telah berjaya di buka di sekitar Johor Bahru ini iaitu di Kampung Melayu, Kempas, dan juga Taman Adda Heights.

Alamat: 150, Jalan Tebrau Lama, Kampung Melayu Majidee, 81100 Johor Bahru, Johor


Jika kebetulan anda berada di Johor Bharu atas faktor kerja dan sebagainya, masih belum biasa dengan jalan di JB atau mungkin juga terasa bimbang untuk keluar ke mana-mana dalam suasana COVID-19 ini, anda masih boleh nikmati hidangan western food near me yang ada di kawasan sekitar dengan bantuan servis penghantaran secara terus oleh Foodpanda.

Dengan menggunakan servis pesanan secara atas online di website atau aplikasi Foodpanda ini, semuanya sangat mudah hanya dengan menggunakan hujung jari dan dapat juga elakkan diri dari berada di tempat awam.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.zazaiman.com/2020/11/mesti-kunjungi-restoran-makanan-barat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
10 Tempat Makan Menu Barat Terbaik Mesti Dikunjungi Semasa Berada Di Melaka

10 Tempat Makan Menu Barat Terbaik Mesti Dikunjungi Semasa Berada Di Melaka

papar berkaitan - pada 17/11/2020 - jumlah : 334 hits
10 Tempat Makan Menu Barat Terbaik Mesti Dikunjungi Semasa Berada Di Melaka l Assalamualaikum Melaka adalah sebuah bandaraya bersejarah semua orang tahu akan perkara ini Disebabkan itu ramai yang suka berkunjung dan bercuti di Melaka untuk ...
Awagyu Japanese Restaurant Johor Bahru

Awagyu Japanese Restaurant Johor Bahru

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 432 hits
If you ask me where to get the best Japanese Wagyu Beef in JB well Awagyu Restaurant of course We been there twice for their lunch set and barbecue and there s nothing compare to this authentic Japanese restaurant who prepare this most priz...
12 Petua Ilmu Ketika Masuk Hutan Mesti Tahu Sebagai Persiapan Diri

12 Petua Ilmu Ketika Masuk Hutan Mesti Tahu Sebagai Persiapan Diri

papar berkaitan - pada 3/11/2020 - jumlah : 291 hits
Apabila masuk hutan ni pun ade adab bukan boleh sesuka Ati kita je macam gi bersiar2 kat taman bunga Hutan kawasan yang penuh dengan misteri Apabila masuk ke kawasan asing itu bukan makanan dan tempat tidur sahaja yang perlu difikirkan mala...
Ala Carte Menu Di Wan Li Chinese Restaurant Renaissance Johor Bahru

Ala Carte Menu Di Wan Li Chinese Restaurant Renaissance Johor Bahru

papar berkaitan - pada 10/11/2020 - jumlah : 420 hits
Ala Carte Menu di Wan Li Chinese Restaurant Renaissance Johor Bahru Sebelum PKPB dilaksanakan hari tu sempatlah umi merasai menu ala carte yang semuanya boleh dikatakan sedap sedap belaka Tapi untuk tempoh PKPB ni mereka masih lagi open unt...
Work From Hotel Di Pulai Springs Resort Johor Bahru

Work From Hotel Di Pulai Springs Resort Johor Bahru

papar berkaitan - pada 11/11/2020 - jumlah : 488 hits
Work From Hotel di Pulai Springs Resort Johor Bahru Kalau korang dah penat nak Work From Home apa kata korang ubah angin tukar kepada Work From Hotel Pulai Springs Resort Johor Bahru menawarkan pakej Work From Hotel hanya RM55 nett dan RM85...
Suasana All Suites Hotel Johor Bahru Executive Floor Level 32 Now Open

Suasana All Suites Hotel Johor Bahru Executive Floor Level 32 Now Open

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 342 hits
What is the difference between Standard Room and an Executive Room Obvioulsy it s concept of course Standard Room provide accomodation with or without additional extra while Executive Room or Business Suite definition caters for accommodati...
Simpati Tali Beg Penghantar Makanan Putus Ketika Hujan Lebat Bantuan Wanita Berjiwa Murni Ini Undang Pujian Netizen

Simpati Tali Beg Penghantar Makanan Putus Ketika Hujan Lebat Bantuan Wanita Berjiwa Murni Ini Undang Pujian Netizen

papar berkaitan - pada 5/11/2020 - jumlah : 315 hits
Memesan makanan menggunakan mana mana platform dalam talian kini dilihat sebagai satu trend yang begitu ketara lebih lebih lagi tatkala pandemik COVID 19 ini melanda Ia lebih memudahkan kita Oleh yang demikian kita juga harus menghargai pen...
Tiada Pkpb Di Johor Bahru

Tiada Pkpb Di Johor Bahru

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 374 hits
TIADA PKPB DI JOHOR BAHRU JOHOR BAHRU 301020 Kerajaan tidak akan melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat di daerah ini walaupun sudah diklasifikasikan sebagai Zon Merah sejak kelmarin Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan dan Alam Sek...
Baca Doa Ini Ketika Anda Alami Kesulitan Paling Berat Insya Allah Teratasi

Baca Doa Ini Ketika Anda Alami Kesulitan Paling Berat Insya Allah Teratasi

papar berkaitan - pada 10/11/2020 - jumlah : 236 hits
Inilah bacaan doa yang bisa kita baca saat menghadapi kesulitan yang berat Bacaan doa lengkap arab latin dan terjemahan dalam bahasa Indonesia Dengan memanjatkan doa ini insyaallah semua kesulitan akan teratasi Saat tertimpa masalah terkada...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Banjir Besar 5 Negara Ragut Ratusan Nyawa

Wee Barking Up The Wrong Tree



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Mushroom Jellyfish House By Ttdesign Vn In Tan Hiep Vietnam

Vanishing Landscape

Dapat Hadiah Hari Jadi