Meruntun Jiwa Saat Pertemuan Anak Dan Bapa Selepas Berpuluh Tahun Terpisah Lihat Apa Yang Terjadi Kepada Jurugambar Ini


Diana Kim merupakan seorang jurugambar di mana hobinya mengambil gambar sejak berada di zaman kolej. Diana gemar mengambil gambar gelandangan dan kerana hobinya itu menemukan dia dengan bapanya yang telah berpisah selama berpuluh tahun. Penemuan ini merupakan saat yang meruntun jiwa dan akan menjadi kenangan indah hingga ke akhir hayat.
Bapa kandungnya yang telah lama terpisah sejak dia berusia 5 tahun apabila kedua orang tuanya bercerai. Kini siapa sangka, Diana yang berdarah Amerika-Korea kini ditakdirkan bertemu bapanya semula di usia 30 tahun.
Kesusahan Hidup Pembakar Semangat
Sejak ibu bapanya berpisah, Diana membesar dalam serba kekurangan serta kepayahan. Mereka berdua tidak mempunyai tempat tinggal yang tetap, kadangkala menumpang bersama saudara mara dan rakan-rakan. Pernah juga dalam keadaan terdesak mereka berdua tinggal di taman dan tidur di dalam kereta. Ibunya bekerja keras untuk membesarkannya.
”Saya selalu menganggap kesusahan yang saya tempuhi sebagai pengalaman yang paling berharga dalam hidup supaya ia tidak mengganggu fokus saya. Daya juang saya untuk teruskan hidup sangat kuat,” ujar Diana.
Minat Mengambil Gambar Gelandangan
Selepas memasuki kolej pada 2003, Diana bermula dengan mengambil gambar golongan gelandangan kerana lahir perasaan minat yang mendalam. Malah, selepas sedekad menjadi jurugambar yang berjaya, kehidupan golongan gelandangan masih menjadi fokus utama dan subjek kegemarannya.

”Saya dapat merasakan yang saya boleh memahami penderitaan mereka dari beberapa sudut tertentu. Saya tahu perasaan apabila dibuang dan dilupakan. Saya juga tahu rasanya apabila tidak mempunyai kehidupan yang stabil dan kebebasan ekonomi kerana saya telah melalui kesemuanya itu,” ujarnya lagi.
Saat Pertemuan
Sewaktu Diana melakukan satu sesi photoshoot di Honolulu, Hawaii pada 2012, dia terpandang bapanya di suatu sudut jalan. Oleh kerana mereka terpisah sejak Diana berusia 5 tahun lagi, bapanya sudah tidak mengenalinya lagi. Tetapi Diana masih mengenali ayahnya itu dengan hanya sekali pandang.
Dalam keadaan ragu-ragu, Diana berjalan menuju ke arah bapanya walaupun tidak pasti mengapa dia merasa begitu teruja ketika itu. Dia menyedari ayahnya telah banyak berubah dari segi fizikal dan kelihatan tidak terurus.

”Bapa saya sangat kurus berbanding sebelumnya dan amat ketara yang dia menghidap schizophrenia. Saya bertekad dan akhirnya berjalan menuju kepadanya dan memanggilnya ‘ayah’. Ayah saya tidak menyahut panggilan dan tidak mahu menoleh untuk melihat saya. Jadi saya berdiri di hadapannya untuk cuba menarik perhatiannya. Saya berusaha untuk dia seboleh-bolehnya mengenali saya”
Derita Schizophrenia
Disebabkan penyakit schizophrenia yang tidak dirawat, bapanya tidak memberi sebarang tindakbalas terhadap apa-apa dan acap kali dilihat bertengkar dengan ‘orang’ di sekelilingnya. Namun hakikatnya, tiada seorang pun yang berada disekitarnya.

Bapanya juga sering menolak permintaan Diana ke hospital untuk mendapat rawatan bagi memulihkan penyakit yang dialaminya.

Walaupun usahanya selama ini tidak berhasil, Diana tidak pernah berputus asa. Dia selalu pergi berjumpa bapanya dan cuba mendekatinya dengan harapan hubungan mereka bertambah rapat. Satu hari Diana telah mendapat berita yang bapanya telah diserang penyakit jantung di jalanan dan dibawa ke hospital untuk rawatan.
Pada masa yang sama, harapannya kembali meninggi kerana akhirnya si ayah dapat dibawa ke hospital untuk menerima rawatan.
Kembali Pulih
Diana amat bersyukur apabila keadaan bapanya semakin baik selepas menerima rawatan. Dia sekarang mempunyai kawan kembali dan mula mencari pekerjaan untuk mendapatkan wang dan pendapatan sendiri untuk menyara hidup. Diana merasakan kehidupannya lebih baik apabila dapat melihat bapanya kembali hidup dalam keadaan normal.



Semoga mereka sekeluarga dapat menjalani serta menikmati kehidupan yang lebih indah dan bahagia selepas ini.
The post Meruntun Jiwa – Saat Pertemuan Anak Dan Bapa Selepas Berpuluh Tahun Terpisah.. Lihat Apa Yang Terjadi Kepada Jurugambar Ini! appeared first on Rilekslah.my.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rilekslah.my/meruntun-jiwa-saat-pertemuan-anak-dan-bapa-selepas-berpuluh-tahun-terpisah-lihat-apa-yang-terjadi-kepada-jurugambar-ini/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
10 Hari Tinggalkan Anak Kerana Sindrom Down Pengakuan Bapa Ini Meruntun Jiwa Sesiapa Yang Membacanya

10 Hari Tinggalkan Anak Kerana Sindrom Down Pengakuan Bapa Ini Meruntun Jiwa Sesiapa Yang Membacanya

papar berkaitan - pada 11/3/2019 - jumlah : 317 hits
Kelahiran cahayamata adalah anugerah yang tidak ternilai buat setiap pasangan yang bergelar suami isteri Malah momen kelahiran anak tersayang menjadi kenangan manis dan begitulah sebaliknya Namun setiap yang berlaku ada hikmah yang tersembu...
Selepas 2 Tahun Gigih Menabung Akhirnya Bapa Mithali Ini Berjaya Belikan Baju Baru Untuk Anak Perempuanya

Selepas 2 Tahun Gigih Menabung Akhirnya Bapa Mithali Ini Berjaya Belikan Baju Baru Untuk Anak Perempuanya

papar berkaitan - pada 26/2/2019 - jumlah : 392 hits
Biarpun nilai baju itu cuma RM16 50 pengemis itu terpaksa berhempas pulas demi merealisasikan impian anaknya itu Kisah itu diceritakan menerusi sekeping gambar yang dimuatnaik oleh jurugambar GMB Akash baru baru ini di Facebook dan mendapat...
Bapa Simbah Anak Dengan Air Panas Kerana Habiskan Makanan Dipenjara 2 Tahun 2 Sebatan

Bapa Simbah Anak Dengan Air Panas Kerana Habiskan Makanan Dipenjara 2 Tahun 2 Sebatan

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 318 hits
Akibat berang dengan perbuatan anak dan menyimbahnya dengan air panas seorang bapa Eddy Noramin Ramli 41 hari ini terpaksa meringkuk di dalam penjara selama dua tahun dan dikenakan dua sebatan Majistret Rosnee Mohd Radzuan menjatuhkan hukum...
Ibu Bapa Boleh Didenda Rm20 000 Penjara 10 Tahun Jika Tidak Beri Anak Suntikan Vaksin

Ibu Bapa Boleh Didenda Rm20 000 Penjara 10 Tahun Jika Tidak Beri Anak Suntikan Vaksin

papar berkaitan - pada 26/2/2019 - jumlah : 375 hits
The ReporterJumlah ibu bapa yang enggan memberi suntikan imunisasi kepada anak mereka semakin meningkat dan membimbangkan kerana ia boleh memudaratkan kanak kanak lain Timbalan Menteri Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat menegaskan i...
Keji Bapa Rotan Anak Berusia 9 Tahun Gara Gara Isteri Minta Cerai

Keji Bapa Rotan Anak Berusia 9 Tahun Gara Gara Isteri Minta Cerai

papar berkaitan - pada 1/3/2019 - jumlah : 508 hits
Keji Bapa Rotan Anak Berusia 9 Tahun Gara Gara Isteri Minta CeraiJOHOR BAHRU 26 Feb Hanya kerana tidak dapat mengawal kemarahan selepas isteri meminta cerai seorang bapa bertindak merotan anak perempuannya yang berusia sembilan tahun di rum...
Bapa Ditahan Selepas Videonya Beri Anak Minum Arak Viral Di Media Sosial

Bapa Ditahan Selepas Videonya Beri Anak Minum Arak Viral Di Media Sosial

papar berkaitan - pada 21/2/2019 - jumlah : 256 hits
Gara gara akal pendek sejengkal seorang bapa ditahan pihak berkuasa kerana didakwa memberi bayinya berusia setahun minum arak malah merakam perbuatannya itu lapor Mirror nbsp Insiden itu berlaku di Sri Lanka pada tahun lalu menunjukkan si b...
Semua Yang Doakan Anak Saya Saya Baca Satu Satu Dan Aminkan Bapa Lega Anak 3 Tahun Senyap Tiba Tiba Bercakap

Semua Yang Doakan Anak Saya Saya Baca Satu Satu Dan Aminkan Bapa Lega Anak 3 Tahun Senyap Tiba Tiba Bercakap

papar berkaitan - pada 1/3/2019 - jumlah : 287 hits
Semua Yang Doakan Anak Saya Saya Baca Satu Satu Dan Aminkan Bapa Lega Anak 3 Tahun Senyap Tiba Tiba Bercakap Perkongsian seorang bapa mengenai ragam anak sulungnya yang masih belum pandai bercakap ketika usianya sudah tiga tahun telah tular...
Kita Jumpa Di Syurga Ye Adam Anak Meninggal Secara Tiba Tiba Luahan Lelaki Ini Meruntun Jiwa

Kita Jumpa Di Syurga Ye Adam Anak Meninggal Secara Tiba Tiba Luahan Lelaki Ini Meruntun Jiwa

papar berkaitan - pada 26/2/2019 - jumlah : 516 hits
Perit untuk ditelan namun itulah yang terpaksa dilalui oleh seorang bapa yang baru sahaja kehilangan anak kesayangannya awal bulan ini Luahan bapa ini telah membuatkan ramai yang turut bersedih di atas pemergiaan bayi comelnya itu tidak dap...
Bapa Hentak Kepala Anak Dengan Tukul Sampai Parah Sebab Belum Dapat Kerja Selepas Terima Ijazah

Bapa Hentak Kepala Anak Dengan Tukul Sampai Parah Sebab Belum Dapat Kerja Selepas Terima Ijazah

papar berkaitan - pada 5/3/2019 - jumlah : 491 hits
Seorang wanita berusia 24 tahun cedera parah di bahagian kepala akibat dipukul dengan tukul pemecah dinding oleh bapanya lapor Dalam kejadian yang berlaku pada malam semalam mangsa dihantar ke Hospital Parit Buntar sebelum melaporkan kejadi...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

What You Should Know About New Construction Plumbing



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masak Lemak Ikan Bawal Cermin Dengan Belimbing Buluh

Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord

Bahaya Kemiskinan By Dr Hm Rakib S H Pekanbaru Riau