Meriah Sungguh Suasana Perkahwinan Kawan Nad Ni


hai assalammualaikum

Meriah Sungguh Suasana Perkahwinan Kawan Nad Ni - Bulan lepas, 13/10, kawan satu Universiti telah menamatkan zaman bujang dia. Tahniah kepada Sanawiyah. dia ni kawan seuniversiti, UUM. Walaupun dia duduk area Gombak, nad duduk Pandan Jaya, tapi jarang sangat berjumpa sebab komitmen masing-masing. Macam biasa, bila rakan nak kawin la baru dapat berjumpa. Bestnya, dapat berkumpul dengan kawan seuniversiti yang lain, yang datang dari jauh macam Pahang, Kedah, Seremban, Perak, Kelantan...hah mana yang boleh turun memang dapat turunla..Ya semua kawan jauh-jauh, tapi ada yang bekerja di KL.

Bila Sanawiyah ni nak kawin, kami dalam group dah decide, baju macam mana, stay dekat mana. Perancangan kena awal, supaya tak kelam kabut. Jadi, masa dia kawin, kami decide, kain batik baju bebas. Sorang kawan, ain namanya dah dapat homestay yang dekat dengan rumah Sanawiyah untuk diaorang duduk. Masa tu, nad pun nak menyibuk duduk homesaty sekali..hahaa..Yela, bila lagi dapat berkumpul dan berborak kan.

Kawan nad ni, sebenarnya orang Indon dari masyarakat Bawean. Orang panggil Boyan. Jadi ada keunikan sikit perkahwinan dia ni.

Sabtu malam tu, terus pergi homestay dulu, letak barang, kemudian terus ke rumah Sanawiyah. Macam nad dulu kawin, sabtu malam ada, ahad siang pun ada. Ana pun buat macam tu. Malam sabtu pakai baju biasa jela, tshirt dan seluar..hahaa..Orang cakap datang selamba je..hehe..


Homestay ke rumah Ana, 5 minit je. Meriah juga kenduri kawin dia waktu Sabtu malam tu. Kami sampai, Ana dekat pelamin. Masa tu pulak ada ceramah dekat kenduri dia..hehee..Terkjut juga..lain sikit ye siap ada kenduri..Mak dan kakak Sanawiyah memang dah kenal kami, sebab sebelum ni, kami pernah datang rumah dia. Kakak dia cakap, sebenarnya nak panggil orang kompang, tapi kenapa ntah, tu yang panggil orang ceramah. Tapi bagus juga dipanggil orang ceramah ni, banyak ingatkan kita tentang alam perkahwinan ni..ehhee..Dengarla sampai habis..hehee..Pengantinla kena dengar..kami pergi makan dulu..hehe

Makanan diaornag buat bukan biasa-biasa..hahaa..Selalu kenduri kawin makanan, ayam, sayur, yang baisa-biasa tu. Tapi dekat sini, makanan, ayam, udang, ikan keli, ulaman, sayur dan macam lagi..hahaha..Siap ikan keli dan udang kau..pergh!!..



Apa lagi, ambil semua je..hehee..dah macam food review..

Masa ni tak sempat nak ambil gambar, sebab nad bawa dua orang anak sekaligus. Nak layan diaorang, sush nak ambil gambar semua.

Selesai makan, selesai ceramah habis, terus kitaorang masuk dalam rumah Sanawiyah.

Lainnya lagi bila ada orang kawin dekat kampung diaorang ni, semua jiran pakat bagi hadiah. Hadiah berasla, hamper la..pergh penuh rumah. Kalau kita kawan je yang bagi..kalau ada saudara nak bagi tu mana yang nak bagi jela. Tapi, kampung dia, semua jiran bagi..meriah gila..hahaa..


Hah yang ni, kitaorang sempat ambil gambar dalam rumah..hahaa. Masa ni Sanawiyah tukar baju. Biasalh, kadang ada tukar-tukar baju tu kan..hah macm tu.

Lepas tu kitaorang balik homestay. Lepak duduk sama-sama. Membawang tu biasala..hahaha..Lam a tak jumpa uii..




Esoknya Ahad, kitaorang pakai yang dijanjikan. Pagi-pagi siap sarapan semua. Lepas tu tak lupa bergambar dekat homestay dulu. Masa ni dah keluar terus dari homestay.


Hah beg pink tu la hadiah untuk Sanawiyah..dia memang suka pink..hahaa..Ni kawan-kawan yang pilih, diaorang pergi ke Melawati Mall. Masa tu nad tak dapat pergi sana. Jadi kongsi hadiah jela. Siap ada banyak barg lain lagi dalam beg tu..


Sampai rumah Sanawiyah, meriah habis. Makanan sama macam malam tu. Kami sampai Sanawiyah belum berarak lagi. Sempat la ambil gambar. Lepas tu, baru dipanggil untuk berarak sebab pihak lelaki dah sampai.




Suami Ana ni satu kampung juga dengan dia. Jadi senang la rumah dekat-dekat..hehee..

Bila tengok yang membawa dulang bukan 10, tapi macam lebih 10..hahaha..siap hamper berapa belas dah..kihkih..dekat kampung diaorang dah biasa buat macam tu. Kena sediakan hamper untuk diberi kepada pihak perempaun dan lelaki..Jiran pun akan bagi..Siap beras, dan minyak masak kau..hahaa..

Bagi duit tu biasa juga la..

Kalau macam kita, ada jugala hantaran manisan, coklat , tapi tak banyak kan..ehhee..diaorang lain sikit,.

Tapi kata Ana, hanya dekat kawasan kampung dia sahaja, kalau kawin dengan orang lain, pihak laki takda buat macam ni. Hantaran macam biasa jela..ehhee..

Suami nad, datang pun dia cakap " kawan sayang orang apa?" nad cakap la " Kenapa? "..Sebab dia nampak tetamu yang datang tu pakai kot hensem-hensem..Jadi dia fikir mesti bukan masayrakat Melayu ni..hahaa.. Nad cakapla dia orang Indon.

Masa kitaornag selesai makan, pengantin tengah atas pelamin. Kitaorang pun macam biasa duduk dalam rumah nak tunggu Sanawiyah. Sekali dengar Sanawiyah pengsan, muntah..Kata kakaknya dia tak makan pagi..alahai Sanawiyah..dia ingat boleh tahan sampai makan tengahari. Ana ni ada penyakit gastrik, kalau datang sakit hah macam ni la..Kesian dia..


Ni hadiah yang dia dapat..




Jadi, dah tengok keadaan dia macam tu, kitaorang cadang balik je. Ambil jela gambar dekat pelamin tanpa pengantin lelaki dan perempuan..hahaha..Nasib dah ambil awal-awal dengan pegantin perempuan.



Balik tu, kakak dia sediakan kitaorang macam-macam jenis makanan, jajan, siap bagi satu hamper..hahaa..ni Sanawiyah suruh bagi la ni..hahaa..memnag penuh la balik tu..Terima kasih Sanawiyah..

Dalam group, Sanawiyah cakap sedih tak dapat potong kek, tukar baju, ambil gambar outdorr. Kitaornag cakap, takpe, boleh ambil lain..hehee..kesian dia..yang penting selamat dah semuanya..

Kitaorang ada plan pergi bercuti ke tempat lain lepas ni..So nantikan tahun depan..hahaha...

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.miszrockers.com/2019/11/meriah-sungguh-suasana-perkahwinan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
8 Gambar Terlajak Comel Sekitar Sambutan Majlis Hari Jadi Siti Aafiyah Yang Pertama Meriah Sungguh

8 Gambar Terlajak Comel Sekitar Sambutan Majlis Hari Jadi Siti Aafiyah Yang Pertama Meriah Sungguh

papar berkaitan - pada 1/11/2019 - jumlah : 392 hits
Tidak kenal erti penat hari ini Datuk Seri Siti Nurhaliza atau sinonim dengan panggilan Tok Ti telahpun mengadakan sebuah majlis untuk menyambut hari kelahiran anaknya yang bernama Siti Aafiyah Menariknya Aafiyah kelihatan sangat ceria dan ...
Draf Pinda Had Umur Minimum Perkahwinan Dibentang Ke Kabinet Akhir Tahun

Draf Pinda Had Umur Minimum Perkahwinan Dibentang Ke Kabinet Akhir Tahun

papar berkaitan - pada 20/11/2019 - jumlah : 296 hits
KUALA LUMPUR Timbalan Perdana Menteri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata kementeriannya dalam peringkat akhir menyiapkan draf Pelan Strategik Kebangsaan bagi menangani masalah perkahwinan bawah umur yang dijangka dibentangkan kepada Kabinet d...
Kerana Mahu Bapa Sakit Sertai Majlis Perkahwinan Pasangan Ini Langsungkan Perkahwinan Di Hospital

Kerana Mahu Bapa Sakit Sertai Majlis Perkahwinan Pasangan Ini Langsungkan Perkahwinan Di Hospital

papar berkaitan - pada 18/11/2019 - jumlah : 198 hits
Pasangan dari Texas Aaliyah dan Michael Thompson telah memutuskan untuk melangsungkan perkahwinan mereka di pusat perubatan Baylor Scott White Health bagi memastikan bapa kepada Michael turut berada di majlis perkahwinan tersebut Pasangan t...
Pasangan Bahagia Pilih Filem Narnia Jadi Tema Hari Perkahwinan

Pasangan Bahagia Pilih Filem Narnia Jadi Tema Hari Perkahwinan

papar berkaitan - pada 17/11/2019 - jumlah : 407 hits
Setiap orang yang ingin melangsungkan perkahwinan pasti memilik konsep impian perkahwinan yang tersendiri Baru baru ini seorang warga Twitter amberrtrixx telah berkongsi pengalaman dia melangsungkannya dengan pasangan yang bertemakan Harry ...
Tips Untuk Bakal Pengantin Baru Di Awal Perkahwinan

Tips Untuk Bakal Pengantin Baru Di Awal Perkahwinan

papar berkaitan - pada 15/11/2019 - jumlah : 310 hits
Cuti sekolah tak kira panjang atau pendek mesti akan jadi pilihan keluarga untuk melangsungkan majlis perkahwinan Masa inilah peluang untuk berkumpul sanak saudara jauh dan dekat Kalau tak masa cuti sekolah mana mana cuti yang bersambung de...
Terengganu Kelantan Antara Tujuh Negeri Yang Menolak Larangan Perkahwinan Bawah Umur

Terengganu Kelantan Antara Tujuh Negeri Yang Menolak Larangan Perkahwinan Bawah Umur

papar berkaitan - pada 21/11/2019 - jumlah : 212 hits
Tujuh negeri di Malaysia Sarawak Pahang Terengganu Perlis Negeri Sembilan Kedah dan Kelantan antara yang tidak bersetuju dengan draf membabitkan pindaan Akta Undang Undang Keluarga Islam 1984 Akta 303 dengan menetapkan umur minimum perkahwi...
Isteri Shukri Yahaya Beri Hadiah Paling Bermakna Sempena Ulang Tahun Perkahwinan

Isteri Shukri Yahaya Beri Hadiah Paling Bermakna Sempena Ulang Tahun Perkahwinan

papar berkaitan - pada 21/11/2019 - jumlah : 477 hits
Baru baru ini isteri kepada Shukri Yahaya Tya Adnan berkongsi sebuah video di Instagramnya menerusi IGTV Sempena anniversary diorang yang keempat Tya memberi sebuah hadiah yang paling bermakna untuk suaminya Allah is the best planners Alham...
Nikmati Suasana Di Dalam Cruise Hanya Dengan Membeli Barangan Di Watsons

Nikmati Suasana Di Dalam Cruise Hanya Dengan Membeli Barangan Di Watsons

papar berkaitan - pada 18/11/2019 - jumlah : 191 hits
Hadiah yang dinanti nantikan telah tiba buat penggemar barangan jenama Watsons Kali ini anda akan mendapat hadiah yang di luar jangakaan Yang pastinya The post appeared first on
Kubu Bamsoet Ungkap Suasana Rampinas Golkar Mencekam Dan Penuh Intimidasi

Kubu Bamsoet Ungkap Suasana Rampinas Golkar Mencekam Dan Penuh Intimidasi

papar berkaitan - pada 16/11/2019 - jumlah : 72 hits
Situasi Rapimnas semalam bisa menimbulkan potensi konflik internal baru partai
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Menangkan Jackpot Di Game Jekpot88 Di Berbagai Permainan

Tukar Lesen Memandu Malaysia Ke Lesen Nsw Australia

Wordpress Block Patterns Give You Superpowers

Video 2 Helikopter Bertembung Ketika Raptai Di Pangkalan Tldm Lumut

9 Tips Mengajar Murid Kelas Belakang

Status Puasa Qadha Puasa 6 Syawal