Tips Untuk Bakal Pengantin Baru Di Awal Perkahwinan


Cuti sekolah tak kira panjang atau pendek mesti akan jadi pilihan keluarga untuk melangsungkan majlis perkahwinan.  Masa inilah peluang untuk berkumpul sanak saudara jauh dan dekat.  Kalau tak masa cuti sekolah, mana-mana cuti yang bersambung dengan hujung minggu pun akan menjadi pilihan.  Setakat hari ini, akak dah terima lebih daripada tiga jemputan kenduri sepanjang Ogos dan September. Boleh dikatakan hampir setiap minggu boleh gantung kuali ni.
Biasanya keutamaan kami akan hadiri untuk jemputan yang terima kad daripada tuan badan atau keluarga terlibat berbanding dengan melalui wassap atau email.  Tapi kalau berkesempatan kami cuba penuhi semua jemputan kecuali kalau ada dua atau tiga kenduri dalam sehari, kenalah buat pilihan.  Yang dekat didahulukan atau yang pertama kali buat kenduri kita raikan dahulu.
Untuk korang yang bakal melalui alam rumahtangga, mai akak nak share sikit tips yang boleh korang jadikan bekalan.  Tips biasa-biasa aja dan mungkin korang dah selalu dengar pun. 
Tips Untuk Pengantin Baru

Rutin Baru Sebelum ni seorang, lepas terlafaz akad dah berdua. Tak bolehlah nak teruskan rutin harian korang masa bujang.  Kalau yang wanita kena dahlah rajin-rajin bangun lebih awal siapkan apa yang patut.  Bukan bermakna korang tinggal berdua, tak perlu sediakan sarapan pagi, masa berdua nilah kena nikmati masa bersama selalu.  
Jangan Ada Komunikasi `Break-down'Masa bercinta, biasanya macam-macam cerita nak dibualkan bila berjumpa.  Bila dah berumahtangga, ada pasangan yang dah mula kurang berkomunikasi.  Akak sendiri pun awal-awal dulu macam tulah. Rasa macam tak tahu nak sembang apa. Kenalah pandai-pandai cari idea nak bercerita.  Ceritalah apapun asalkan boleh pecah rasa sunyi.  Tak perlu malu-malu untuk bercerita dan jangan sesekali kita buat anggapan yang pasangan kita dah tahu apa yang kita nak maklumkan atau pasangan kita boleh teka apa yang ada dalam fikiran kita.  Kena ambil langkah, cerita dahulu.
Jangan Lupa Keluarga dan Rakan-rakanBila dah berumahtangga samada keluarga ataupun rakan, semuanya dah berganda. Kenalah biasakan diri dengan keluarga dan rakan-rakan pasangan masing-masing.  Biasanya pasangan kita ada kumpulan rakan-rakan yang mereka akan sentiasa berhubung, bertukar cerita dan kadang-kadang beraktiviti bersama.  Apa salahnya sesekali kita turut serta.  Kalau boleh biar masing-masing kenal dengan kawan-kawan rapat suami atau isteri.
Simpan DuitMasa nak kahwin memang diakui, banyak duit yang digunakan.  Kalau korang nak tahu, lepas kahwin pun lagi banyak duit nak guna.  Jadi kenalah pandai menguruskan perbelanjaan korang.  Jangan sampai sebab duit korang berperang pulak nanti.  Berbelanja pada yang perlu sahaja.  Jangan terpengaruh dengan aktiviti kawan-kawan. Akak selalu pesan kat diri sendiri - ingat poket kita tak semestinya sama dengan poket kawan-kawan kita.  
Rancang KeluargaPada akak, tak perlulah merancang sangat.  Setiap pasangan yang mendirikan rumahtangga pasti tak sabar untuk menimang cahaya mata.  Pastikan asas keperluan korang dah ada dan korang sendiri dah bersedia untuk berkeluarga.  

Banyak lagi tips kalau nak share.  20 tahun usia perkahwinan kami, macam-macam dah kami lalui.  Yang penting untuk setiap pasangan, korang kena banyak bersabar dengan  pasangan masing-masing.  Kena saling jadi air yang memadam air.  Akak doakan untuk pasangan-pasangan baru mendirikan rumahtangga agar kekal sampai ke jannah.  Saling melengkapilah antara korang. Doakan juga buat kami.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.azirahman.com/2019/08/tips-untuk-bakal-pengantin-baru-di-awal-perkahwinan.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+azirahman/MVSY+(Journey+Of+Life)

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Eksklusif Sasha Saidin Dedah Kekasih Baru Elite Bakal Bergabung Dengan Feminin Kru

Eksklusif Sasha Saidin Dedah Kekasih Baru Elite Bakal Bergabung Dengan Feminin Kru

papar berkaitan - pada 2/11/2019 - jumlah : 616 hits
https instagram com budiey Follow My Instagram http youtube com budieychannel Click to Subscribe http budiey com Visit My Blog http facebook com BudieyDotCom Become a Fan http twitter com budiey Follow Me
Pemprov Sumut Evaluasi 18 Calon Desa Baru Yang Bakal Dimekarkan

Pemprov Sumut Evaluasi 18 Calon Desa Baru Yang Bakal Dimekarkan

papar berkaitan - pada 2/11/2019 - jumlah : 197 hits
Diperkirakan perlu waktu sekitar 3 tahun lagi untuk menjadi desa defenitif
15 Tips Untuk Guru Baru

15 Tips Untuk Guru Baru

papar berkaitan - pada 6/11/2019 - jumlah : 383 hits
15 Tips Untuk Guru Baru Biasa pagi pagi kalau buka facebook KakYa akan singgah wall Cikgu Fadli Memang selalu singgah wall Cikgu Fadli ni Pagi ni singgah lagi nampak Cikgu Fadli ada share tips untuk guru baru Macam menarik jer jadi KakYa ra...
108 Pkl Pasar Senen Bakal Direlokasi Ke Kenari Awal Desember

108 Pkl Pasar Senen Bakal Direlokasi Ke Kenari Awal Desember

papar berkaitan - pada 19/11/2019 - jumlah : 173 hits
108 PKL Pasar Senen Bakal Direlokasi ke Kenari Awal Desember Tidak jarang kata Irwandi para PKL menjajakan dagangan mereka di sebagian bahu jalan yang menimbulkan kemacetan Ia menargetkan awal Desember para PKL sudah tidak lagi beraktifitas...
Menko Pmk Dorong Kebijakan Sertifikat Nikah Untuk Pengantin Baru

Menko Pmk Dorong Kebijakan Sertifikat Nikah Untuk Pengantin Baru

papar berkaitan - pada 14/11/2019 - jumlah : 211 hits
Kebijakan sertifikat nikah ini lebih dulu dikeluarkan oleh Pemprov DKI Jakarta
Mahu Kalahkan Dubai Ibu Negara Baru Indonesia Bakal Jadi Kota Terbaik Dunia Jokowi

Mahu Kalahkan Dubai Ibu Negara Baru Indonesia Bakal Jadi Kota Terbaik Dunia Jokowi

papar berkaitan - pada 7/11/2019 - jumlah : 428 hits
Menjelang 2020 rancangan pemindahan ibu negara baru Indonesia dari Jakarta ke wilayah Kalimantan Timur di pulau Borneo akan dimulakan Susulan itu Presiden Indonesia Joko Jokowi Widodo dalam satu kenyataannya berkata ibu kota tersebut akan m...
Teknologi Pengimbasan Muka Baru Bakal Diperkenalkan Di Lapangan Terbang Kuala Lumpur

Teknologi Pengimbasan Muka Baru Bakal Diperkenalkan Di Lapangan Terbang Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 9/11/2019 - jumlah : 302 hits
Syarikat Malaysia Airports Holdings Berhad ataupun MAHB nampaknya dilihat mahu merombak semula banyak sistem sistem digital mereka selepas ia diketahui bahawa KLIA dan KLIA 2 menggunakan yang tidak dikemaskini dari 1998 sehinggalah sekarang...
Baru Umur 9 Tahun Anak Ajaib Ini Bakal Tamatkan Pengajian Ijazah Kejuruteraan Elektrik Tahun Ini

Baru Umur 9 Tahun Anak Ajaib Ini Bakal Tamatkan Pengajian Ijazah Kejuruteraan Elektrik Tahun Ini

papar berkaitan - pada 16/11/2019 - jumlah : 387 hits
Kanak kanak ajaib dari Belgium bakal miliki ijazah sarjana muda pada usia 9 tahun Beliau yang dikenali sebagai Laurent Simons sedang mengikuti program kejuruteraan elektrik di Eindhoven University of Technologgy akan menamatkan ijazahnya it...
Apple Dijangka Memperkenalkan Ipad Pro Baru Bersama Sensor 3d

Apple Dijangka Memperkenalkan Ipad Pro Baru Bersama Sensor 3d

papar berkaitan - pada 13/11/2019 - jumlah : 287 hits
Apple pada tahun ini telah memperkenalkan kemaskini kepada sejumlah keluarga iPad dan kini menurut laporan terbaru daripada ia diperkatakan Apple bakal memperkenalkan iPad Pro baru pada pertengahan pertama 2020 kelak iPad Pro baru ini dijan...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Bulan Yang Sibuk

Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams

Mengenali Ciri Individu Toksik Tempat Kerja Toksik