Mereka Panggil Kami Dog Pencacai Najis Doktor Dedah Perangai Biadap Kluster Kayangan


SEGELINTIR rakyat Malaysia yang baru pulang dari luar negara kerana ancaman Covid-19 digelar sebagai kumpulan kayangan oleh petugas barisan hadapan.
Ini kerana sikap kurang ajar dan sikap sombong yang ditunjukkan mereka kepada petugas kesihatan yang mahu mengambil sampel daripada mereka untuk saringan Covid-19.
Petugas barisan hadapan, Dr. Sakinah Sulong berkata, ada antara mereka memanggil petugas kesihatan sebagai ‘dog’ dan pencacai najis dan tidak mahu dikuarantikan.

Loading… Sikap mereka berbeza dengan ditunjukkan oleh kumpulan tabligh yang telah diarahkan untuk menjalankan ujian saringan Covid-19 sebelum ini.
“Masa kami ambik sampel jemaah tabligh, rata-ratanya mudah bagi kerjasama. Datang awal kalau diminta datang untuk pensampelan. Jarang yang buat masalah. Jarang yang nak bergaduh dengan petugas.
“Berbanding kumpulan kayangan, marah-marah. Panggil staff kami ‘dog’. Panggil staff kami pencacai najis. Memang sangat kurang ajar!
“Kami tak kisah bekerja keras untuk menyekat penularan Covid-19. Dan bukan kami minta dihampar karpet merah. Tapi betapa kami dihina hanya kerana kami cuba melakukan tugas kami. Sangat menyedihkan,’” luah Dr. Sakinah di Facebook beliau.
Menurutnya, ada petugas kesihatan yang terpaksa mengalah kerana tidak mampu untuk bersuara dan bimbang berlaku kekasaran kerana dimaki oleh kumpulan terbabit.
“Nampaknya, ada orang turun kayangan ini, sombongnya bukan main, bagai dipijak-pijak maruah kami petugas kesihatan! Memang tak bersyukur!
“Saya fikir, kalau begini kelakuan orang yang dikuarantin, amat bagus sekiranya laporan polis dibuat. Atau Majlis Keselamatan Negara mengeluarkan arahan kepada pihak yang dikuarantin, sekiranya tak nak bagi kerjasama, disumbat lokap sementara!” tegas Dr. Sakinah.
Menurut beliau, petugas kesihatan hanya bertindak mengikut arahan. Mereka membuat saringan simptom dan vital sign, buat pensampelan dan buat rujukan ke hospital sekiranya perlu.
Mereka hanya untuk memastikan rakyat Malaysia yang baru sampai dari luar negeri selamat dan tidak menyebarkan pada orang lain. Kumpulan barisan hadapan itu bekerja keras untuk memastikan rakyat lain tidak dijangkiti penyakit yang di bawa dari luar negara.
Sakinah berkata, manusia tak kira apa warna kulitnya, datang dengan dua lubang hidup, satu mulut untuk mereka ambil swabnya.
“Tak kira lah siapa dia. Pengarah Jabatan ke, jemaah tabligh ke, doktor ke, pelajar ke, semuanya sama. Lubang hidungnya sama, rongga mulutnya sama.
“Tapi yang jadi buat ralat ialah kami menyaksikan ada manusia yang sangat sombong.
“Nota kaki: Hari ni kami mendapat pemberian KFC daripada seorang jemaah tabligh yang telah melakukan ujian swab dengan kami. Inilah indahnya akhlak mereka, jauh benar nak dibuat perbandingan,” kata Dr. Sakinah.-SM


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysianupdate.my/2020/04/mereka-panggil-kami-dog-pencacai-najis-doktor-dedah-perangai-biadap-kluster-kayangan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kluster Oversea Biadap Maki Petugas Barisan Hadapan Anjing Pencacai Najis

Kluster Oversea Biadap Maki Petugas Barisan Hadapan Anjing Pencacai Najis

papar berkaitan - pada 11/4/2020 - jumlah : 256 hits
Jika semalam seorang doktor mendedahkan perangai menjengkelkan kluster oversea yang jauh berbeza dengan kluster tabligh yang lebih memudahkan urusan frontliners kali ini ada lagi perangai kluster oversea itu didedahkan Perkara itu didedahka...
Jika Mereka Waktu Baya Budak Bersikap Begini Tentu Dorang Xjadi Kluster Kayangan 10200

Jika Mereka Waktu Baya Budak Bersikap Begini Tentu Dorang Xjadi Kluster Kayangan 10200

papar berkaitan - pada 15/4/2020 - jumlah : 292 hits
Kisah Haru di Tengah Covid 19 Bocah 4 Tahun Sumbangkan Uang Celengannya Biar Dokter Bisa Beli ObatSelasa 14 April 2020 21 21 WIB TRIBUNNEWS COM Beberapa hari terakhir sebuah kisah haru di tengah pandemi corona atau berhasil menarik perhatia...
Kkm Dedah Kluster Terbaru Di Sendayan Negeri Sembilan

Kkm Dedah Kluster Terbaru Di Sendayan Negeri Sembilan

papar berkaitan - pada 14/4/2020 - jumlah : 212 hits
Melalui perkongsian KKM di Twitter KKM mendedahkan bahawa terdapat kluster terbaru dengan 39 kes positif jangkitan wabak berkenaan di sebuah pusat tahfiz di Sendaya Negeri Sembilan KKM juga difahamkan akan bertindak secara bersepadu bagi me...
Saya Nak Bilik Menghadap Tasik Putrajaya Permintaan Kluster Kayangan

Saya Nak Bilik Menghadap Tasik Putrajaya Permintaan Kluster Kayangan

papar berkaitan - pada 12/4/2020 - jumlah : 492 hits
Saya nak bilik menghadap Tasik Putrajaya Permintaan Kluster Kayangan baru sampai dari Bali Jakarta Banyak cekadak macam baru balik dari kayangan Puiii Netizen Saya nak bilik menghadap Tasik Putrajaya Kluster kayangan AMBOI Masih hangat lagi...
Kluster Dari Kayangan Yang Banyak Songeh Dan Cekadak

Kluster Dari Kayangan Yang Banyak Songeh Dan Cekadak

papar berkaitan - pada 11/4/2020 - jumlah : 486 hits
SEMUA pihak perlu memberikan kerjasama kepada petugas kesihatan atau frontliner terutamanya mereka yang menjalankan pemeriksaan berkaitan Covid 19 Menteri Kanan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob menegaskan ia termasuk golongan dari kayangan ya...
Doktor Saran Mkn Sumbat Individu Dari Kayangan Ke Lokap

Doktor Saran Mkn Sumbat Individu Dari Kayangan Ke Lokap

papar berkaitan - pada 11/4/2020 - jumlah : 187 hits
MALAYSIA DATELINE Meluahkan rasa terkilannya terhadap mereka yang baru pulang dari luar negara tetapi sukar memberi kerjasama untuk dikuarantin seorang pakar perubatan menyarankan kerajaan agar menyumbat mereka ke lokap buat sementara waktu...
Macam Tak Percaya Doktor Non Muslim Ni Puji Kluster Tabligh

Macam Tak Percaya Doktor Non Muslim Ni Puji Kluster Tabligh

papar berkaitan - pada 11/4/2020 - jumlah : 575 hits
Perkongsian daripada Facebook Dr Lavennia Gayatri I am Malaysian doctor dont look at me like im hindu im buddha n etc Terkesan dengan pergi ke pusat kuarantin yang kebanyakan tabligh yg ikut itjimak seri petaling jadi aku nak cerita sedikit...
Covid 19 Boleh Tersebar Melalui Kentut Doktor Temui Virus Ini Dalam Najis Pesakit

Covid 19 Boleh Tersebar Melalui Kentut Doktor Temui Virus Ini Dalam Najis Pesakit

papar berkaitan - pada 17/4/2020 - jumlah : 369 hits
Berdasarkan penelitian yang dijalankan oleh sekumpulan doktor wabak pembunuh nombor satu dunia iaitu covid 19 boleh tersebar melalui bau kentut Adakah ini benar Atau sekadar mitos yang menakutkan orang ramai Hal ini kerana doktor yang menja...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Lindungi Peranti Galaxy Anda Dengan Samsung Care

Khutbah Jumat Jika Seorang Muslim Memperhatikan Shalat Asalnya Agama Dia Itu Baik

Adab Apabila Menghadiri Majlis Kenduri Kahwin

Menjadi Kesalahan Dan Teladan Buruk Jika Kerajaan Tidak Akur Dekree Ydpa

Bicara Profesional Pengarah Pendidikan Negeri Johor Bersama Pengetua Sekolah Negeri Johor 2024

Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ