Kluster Oversea Biadap Maki Petugas Barisan Hadapan Anjing Pencacai Najis


Jika semalam seorang doktor mendedahkan perangai menjengkelkan kluster oversea yang jauh berbeza dengan kluster tabligh yang lebih memudahkan urusan frontliners, kali ini ada lagi perangai kluster oversea itu didedahkan.
Perkara itu didedahkan oleh Pakar Perubatan Keluarga, Medical Mythbuster Malaysia, Dr Sakinah Sulong yang berkongsikan pengalaman mereka menguruskan golongan tersebut yang digelar ‘kluster kayangan’.
Doktor itu menyifatkan kluster oversea ini bermacam kerenah apabila petugas barisan hadapan terpaksa hadapi dengan mereka yang tidak mahu dikuarantin dan marah-marah. Lebih teruk ada yang bertindak kurang ajar memanggil kakitangan perubatan anjing serta pencacai najis.
Katanya lagi, para petugas tidak kisah jika bekerja keras dalam mengekang wabak COVID-19 tetapi mereka tidak sepatutnya dihina semata-mata kerana menjalankan tugas.
Turut membuat perbandingan, Dr Sakinah memuji sikap kluster tabligh yang rata-ratanya sangat mudah memberi kerjasama dan datang awal apabila diminta datang untuk diambil sampel. Malah, tiada yang menimbulkan masalah apatah lagi bergaduh dengan kakitangan hospital.

Kami Bukan Anjing
Pengalaman menjadi petugas yang mengambil sampel untuk Covid-19, kadang-kadang menjentik hati saya.
Manusia tak kira apa warna kulitnya, datang dengan dua lubang hidung, satu mulut untuk kami ambil swabnya. Tak kira lah siapa dia.
Pengarah Jabatan ke,Jemaah tabligh ke,Doktor ke, Pelajar ke, Semuanya sama. Lubang hidungnya sama.
Rongga mulutnya sama.
Tapi yang jadi buat ralat ialah kami menyaksikan ada manusia yang sangat sombong.
Masa kami ambik sampel jemaah tabligh, rata-ratanya mudah bagi kerjasama. Datang awal kalau diminta datang untuk pensampelan. Jarang yang buat masalah. Jarang yang nak bergaduh dengan petugas.
Panggil staff kami ‘dog’ Panggil staff kami pencacai najis.
Tapi bila ada golongan yang baru turun dari kayangan ni, (yang baru pulang dari luar negara) macam-macam karenah terpaksa dihadapi. Tak nak dikuarantin.
Marah-marah.
Panggil staff kami ‘dog’
Panggil staff kami pencacai najis.
Memang sangat kurang ajar!
Kami tak kisah bekerja keras untuk menyekat penularan Covid-19. Dan bukan kami minta dihampar karpet merah. Tapi betapa kami dihina hanya kerana kami cuba melakukan tugas kami. Sangat menyedihkan.
Sampaikan ada petugas yang terpaksa berundur tak mampu bersuara. Bimbang timbul kekasaran kerana dimaki begitu.
Nampaknya, ada orang turun kayangan ini, sombongnya bukan main
Saya fikir, kalau begini kelakuan orang yang dikuarantin, amat bagus sekiranya laporan polis dibuat. Atau MKN mengeluarkan arahan kepada pihak yang dikuarantin, sekiranya tak nak bagi kerjasama, disumbat lokap sementara!
Kami petugas kesihatan hanya bertindak mengikut arahan.
Buat saringan simptom dan vital sign.
Buat pensampelan.
Buat rujukan ke hospital seandainya perlu.
Hanya untuk memastikan rakyat Malaysia yang baru sampai dari luar negeri ini selamat dan tidak menyebarkan pada orang lain.
Memang kami kena kerja kuat sekarang. Pihak atasan duk pikir mana nak tempatkan mereka, pihak staff bawahan yang bertugas siang dan malam nak buat saringan. Bukan suka-suka.
Tapi, nampaknya, ada orang turun kayangan ini, sombongnya bukan main, bagai dipijak-pijak maruah kami, petugas kesihatan!
Memang tak bersyukur!
Nota kaki: Hari ni kami mendapat pemberian KFC daripada seorang jemaah tabligh yang telah melakukan ujian swab dengan kami. Inilah indahnya akhlak mereka, jauh benar nak dibuat perbandingan.
Nampaknya, ramai pertugas barisan hadapan sudah mula ‘meluat’ dengan sikap kluster oversea yang agak menjelikkan.
Tak kisah siapa pun anda, hargailah kakitangan hospital yang sanggup berkorban untuk anda, lebih sedih ada di antara mereka yang positif COVID-19 disebabkan sikap penting diri sesetengah pihak.

Apple Dilaporkan Ingin Menghentikan Jualan Produk Beats Beats Electronics diambil alih oleh Apple pada tahun 2014 pada harga $3 bilion. Jenama ini mempunyai reputasi sebagai peralatan audio yang digunakan oleh golongan selebriti dan kerap dilihat di dalam video muzik. Fon kepalanya pernah menjadi simbol status seperti AirPods beberapa tahun yang lalu. Tetapi kini kedengaran ura-ura Apple akan menghentikan jualan aksesori audio Beats.

Menurut Jon Prosser seorang penganalisa teknologi, Apple akan melancarkan sepasang fon kepala ketika WWDC dan AirPods X pada bulan September hadapan. Ura-ura mengenai fon kepala berjenama Apple telah didengari sejak 2018. Fon kepala ini akan bersaing dalam kelas yang sama seperti Bose 700 manakala AirPods X adalah pengganti kepada Beats X yang menyasarkan pengguna yang gemar bersukan,
Selepas kedua-dia aksesori audio Apple ini dilancarkan, pengeluaran aksesori audio Beats akan dihentikan. Malahan tambah beliau lagi produk Beats kini mula ditawarkan pada potongan harga 40% untuk mengurangkan inventori sedia ada.
Sejak diambil alih oleh Apple, imej Beats sebagai pengeluar aksesori audio yang berstatus tinggi tidak lagi seperti dahulu. Artis dan ahli sukan yang dahulunya menggunakan fon kepala Beats kini menggunakan AirPods yang dilihat lebih premium. Sekiranya produk Beats dihentikan jualannya, Apple dengan mudah boleh menumpukan perhatian kepada memasarkan produk audio yang menggunakan jenama mereka sendiri.
The post Kluster ‘Oversea’ Biadap Maki Petugas Barisan Hadapan Anjing, Pencacai Najis appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suaraviral.org/kluster-oversea-maki-petugas-barisan-hadapan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mereka Panggil Kami Dog Pencacai Najis Doktor Dedah Perangai Biadap Kluster Kayangan

Mereka Panggil Kami Dog Pencacai Najis Doktor Dedah Perangai Biadap Kluster Kayangan

papar berkaitan - pada 10/4/2020 - jumlah : 379 hits
SEGELINTIR rakyat Malaysia yang baru pulang dari luar negara kerana ancaman Covid 19 digelar sebagai kumpulan kayangan oleh petugas barisan hadapan Ini kerana sikap kurang ajar dan sikap sombong yang ditunjukkan mereka kepada petugas kesiha...
Walau Tak Hulur Bantuan Dalam Bentuk Wang Tapi Atu Zero Isteri Bantu Jahit Ppe Untuk Petugas Barisan Hadapan

Walau Tak Hulur Bantuan Dalam Bentuk Wang Tapi Atu Zero Isteri Bantu Jahit Ppe Untuk Petugas Barisan Hadapan

papar berkaitan - pada 6/4/2020 - jumlah : 251 hits
Apabila negara diserang pandemik Covid 19 ramai yang tampil untuk membantu para petugas barisan hadapan terutamanya kakitangan KKM yang memerlukan bantuan berupa pakaian perlindungan diri dan juga kelengkapan lain bagi merawat pesakit pesak...
Air Mata Mengalir Di Celah Mask Ebit Lew Kongsi Rintihan Petugas Barisan Hadapan

Air Mata Mengalir Di Celah Mask Ebit Lew Kongsi Rintihan Petugas Barisan Hadapan

papar berkaitan - pada 31/3/2020 - jumlah : 395 hits
Pengorbanan yang dilakukan oleh barisan petugas kesihatan pada ketika ini dalam membantu membendung jangkitan Covid 19 sememangnya perlu dihargai dan diberi pujian yang setingginya Tanpa mengenal penat lelah mereka bersedia untuk berkorban ...
Zizan Razak Mahu Bantu Petugas Barisan Hadapan Hadapi Covid 19

Zizan Razak Mahu Bantu Petugas Barisan Hadapan Hadapi Covid 19

papar berkaitan - pada 31/3/2020 - jumlah : 287 hits
Pandemik COVID 19 telah memberi impak yang besar kepada negara Sejak kerajaan mengumumkan Perintah Kawalan Pergerakan pada 18 Mac yang lalu terdapat segelintir masyarkat yang terjejas terutama golongan yang susah dan dalam masa yang sama pe...
Covid 19 Rakyat Terhutang Budi Pada Petugas Barisan Hadapan

Covid 19 Rakyat Terhutang Budi Pada Petugas Barisan Hadapan

papar berkaitan - pada 7/4/2020 - jumlah : 177 hits
KUALA TERENGGANU 7 April Menteri Besar Dato Seri Dr Ahmad Samsuri Mokhtar mewakili seluruh rakyat Terengganu merakamkan penghargaan kepada petugas barisan hadapan yang bertungkus lumus untuk memastikan wabak COVID 19 dapat dibendung Menerus...
A Aida Masak Untuk Petugas Barisan Hadapan

A Aida Masak Untuk Petugas Barisan Hadapan

papar berkaitan - pada 10/4/2020 - jumlah : 197 hits
Prihatin dengan barisan hadapan yang bertungkus lumus menjalankan tanggungjawab mereka ketika COVID 19 melanda negara penerbit drama terkenal Datuk A Aida menyediakan makanan The post appeared first on
Pakar Dermatologi Kongsi 10 Tips Penjagaan Kulit Bagi Petugas Barisan Hadapan

Pakar Dermatologi Kongsi 10 Tips Penjagaan Kulit Bagi Petugas Barisan Hadapan

papar berkaitan - pada 17/4/2020 - jumlah : 278 hits
Petugas barisan hadapan sememangnya merupakan antara individu yang memainkan peranan penting dalam membendung penularan Covid 19 yang sedang melanda Malaysia pada ketika ini Mereka terpaksa berkorban segalanya demi memastikan agar pandemik ...
Proton Menghasilkan Pelindung Muka Untuk Petugas Barisan Hadapan Malaysia

Proton Menghasilkan Pelindung Muka Untuk Petugas Barisan Hadapan Malaysia

papar berkaitan - pada 15/4/2020 - jumlah : 305 hits
60 000 pelindung muka akan dihasilkan dan diagihkan oleh PROTON Ketika Malaysia sedang berusaha menentang penyebaran wabak COVID 19 PROTON sekali lagi mengambil bahagian dalam usaha untuk membantu dan menyokong petugas barisan hadapan negar...
Petugas Barisan Hadapan Diraikan Menerusi Google Doodle Khas

Petugas Barisan Hadapan Diraikan Menerusi Google Doodle Khas

papar berkaitan - pada 13/4/2020 - jumlah : 329 hits
Jika anda ke laman Google Search hari ini anda akan dapat melihat Google Doodle khas yang merayakan petugas barisan hadapan yang bertungkus lumus merawat pesakit koronavirus seluruh dunia Untuk berkongsi rasa terima kasih anda kepada mereka...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Lindungi Peranti Galaxy Anda Dengan Samsung Care

Khutbah Jumat Jika Seorang Muslim Memperhatikan Shalat Asalnya Agama Dia Itu Baik

Adab Apabila Menghadiri Majlis Kenduri Kahwin

Menjadi Kesalahan Dan Teladan Buruk Jika Kerajaan Tidak Akur Dekree Ydpa

Bicara Profesional Pengarah Pendidikan Negeri Johor Bersama Pengetua Sekolah Negeri Johor 2024

Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ